Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Science Vessel
Zobacz opis
Zmiany Zerg贸w w wersji Alfa (2)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
殴r贸d艂o oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgod膮聟 SCWire
T艂umaczenie: Deimos0


Strona 1

Creep
Ulepszenia Jednostek
Ulepszenia Wygl膮du
Drone
Zergling / Baneling

Strona 2

Roach
Hydralisk / Lurker
Infestor
Ultralisk
Queen
Strona 3

Overlord / Overseer
Mutalisk / Brood Lord
Corruptor
Nydus Worm
<= Przejd藕 do strony 1 Przejd藕 do strony 3 =>

Roach

Roach

Pierwsza z nowych jednostek uzupe艂niaj膮cych si艂y Zerg贸w i pierwsza korzystaj膮ca w pe艂ni z dobrodziejstw rasy - regeneracji.

W przeciwie艅stwie do innych oddzia艂贸w, Roach potrafi regenerowa膰 si臋 o wiele szybciej, dzi臋ki czemu radzi sobie nawet z rozleg艂ymi obra偶eniami. Tempo zdrowienia mo偶e jeszcze wzrosn膮膰 po opracowaniu Organic Carapace.
Czyni to Roacha 艣wietn膮 jednostk膮 do zwalczania przeciwnik贸w o niskim tempie ataku.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Odkryto, 偶e pierwotnie Roach walczy艂 wr臋cz, atak z dystansu (tylko przeciw celom naziemnym) zyska艂 dopiero w kwietniu 2008 roku.

Hydralisk Lurker

Hydralisk / Lurker

Obie jednostki powracaj膮 w StarCrafcie 2, zyskuj膮c na sile ognia.

Hydralisk pozostaje najgro藕niejsz膮 jednostk膮 Zerga, gdy偶 potrafi atakowa膰 cele naziemne i powietrzne, zachowuj膮c rozs膮dn膮 wytrzyma艂o艣膰 w por贸wnaniu do innych. Jest tak偶e 艣wietnym wsparciem dla bardziej wyspecjalizowanych oddzia艂贸w, takich jak Ultraliski czy Brood Lord.

Spos贸b ataku Lurkera nie zmieni艂 si臋 od czasu Brood War. Jednostka ta zdolna jest powodowa膰 ogromne obra偶enia obszarowe, u偶ywaj膮c swoich kolc贸w, gdy jest zakopana. Bro艅 ta zaprojektowana zosta艂a, by przebija膰 gleb臋, a nawet ska艂y i powoduje du偶e zagro偶enie dla przeciwnik贸w stoj膮cych w linii ataku.

Jak zmieni艂y si臋 te jednostki?

Pierwsze testy umiejscowi艂y Hydraliska w Tier 2, gdy cofni臋to Corruptora. Znaczy to, 偶e Hydra wymaga艂a Lair i zwi臋kszono jednostce HP oraz obra偶enia.

Pod koniec lipca 2008 cofni臋to Hydraliska do Tier 1.5 (Q&A 42), gdy偶 tw贸rcom nie podoba艂o si臋, jak zamiana wp艂yn臋艂a na spadek efektywno艣ci Corruptora.
Dustin Browder powiedzia艂 w kwietniu 2009, 偶e wprowadzona zmiana mia艂a na celu urozmaicenie mirror贸w ZvZ w stosunku do potencjalnego grania mass Roachy.

Lurker otrzyma艂 wizualn膮 poprawk臋 pod koniec kwietnia 2008, kt贸r膮 cofni臋to w pa藕dzierniku tamtego roku, o czym poinformowa艂 Karune. Zasi臋g Lurkera zosta艂 zwi臋kszony, w por贸wnaniu do odpowiednika z Brood War, do 9.

Wielu fan贸w zauwa偶y艂o w Battle Report 2, 偶e Hydralisk posiada animacj臋 ataku wr臋cz. Cydra potwierdzi艂 to w kwietniu 2009:
Tak, to naprawd臋 animacja ataku bezpo艣redniego, obra偶enia pozostaj膮 jednak takie same jak w walce na dystans.


Infestor

Infestor

Infestor jest obecnie ofensywn膮 jednostk膮 specjaln膮, 艂膮czy go wiele z Defilerem i prawdopodobnie jest jego genetycznym szczepem. W dodatku do tych podobie艅stw, pojawi艂y si臋 nowe umiej臋tno艣ci, sprawiaj膮ce 偶e w sercach przeciwnik贸w na sta艂e zago艣ci strach.

Infestor by艂 jedn膮 z pierwszych jednostek Zerg贸w, pokazanych w marcu 2008 i obecnie jedyn膮 mog膮c膮 si臋 porusza膰 pod ziemi膮. Mimo, 偶e nie posiada regularnego ataku, u偶ywa swoich zdolno艣ci do produkowania straszliwych organizm贸w i chemikali贸w s艂u偶膮cych sianiu zniszczenia we wrogich szeregach.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Na pocz膮tku Infestor potrafi艂 zainfekowa膰 budynki Terran i Protoss贸w, by umo偶liwi膰 produkcj臋 zaka偶onych Terran i Protoss贸w. Cho膰 nigdy nie widzieli艣my Protossa pod wp艂ywem Infestora, Karune potwierdzi艂 istnienie takiej jednostki w Q&A 35 w kwietniu 2008:

Czy struktury Zerg贸w mog膮 zosta膰 zainfekowane? Je艣li tak, jakie jednostki si臋 wtedy pojawiaj膮?

Nie, budynki Zerg贸w nie ulegaj膮 atakowi Infestora. Planuje si臋, 偶e zaka偶enie budynku Protoss贸w da mo偶liwo艣膰 produkcji zainfekowanych Protoss贸w, zachowuj膮cych si臋 inaczej ni偶 Marines.

Czas trwania zaka偶enia zwi臋kszono z 15 na 20 sekund w buildzie z WWI 2008, lecz ju偶 na BlizzCon 2008 zast膮piono to zdolno艣ci膮 Spawn Infested Marines.

W buildzie z BlizzCon nie by艂o r贸wnie偶 Dark Swarm i Disease, kt贸re zosta艂y zast膮pione przez Fungal Infestation i Neural Parasite.

InfestorW kwietniu 2009 Karune potwierdzi艂, 偶e Disease powr贸ci艂o kosztem Fungal Infestation.

W lutym 2009 pojawi艂 si臋 nowy artwork Infestora autorstwa Samwise'a (Sama Didier - dop. Deimos0), gdzie jednostka Zerg贸w by艂a do艣膰 podobna do Reavera. Ostatecznie nowy wizerunek pojawi艂 si臋 w grze pod koniec marca tego roku.


Ultralisk

Ultralisk

Stanowi odpowied藕 Zerg贸w na "jednostki flagowe", powraca jako oddzia艂 skupiaj膮cy na sobie obra偶enia i zadaj膮cy ci臋偶kie rany przeciwnikom.

Ultraliski s膮 jeszcze bardziej niebezpieczne ni偶 w Brood War ze wzgl臋du na wi臋ksz膮 ilo艣膰 punkt贸w 偶ycia, wy偶sze obra偶enia i mo偶liwo艣膰 atakowania wszystkich przeciwnik贸w stoj膮cych przed Ultraliskiem jednocze艣nie. Nowo nabyta zdolno艣膰 zakopywania si臋, czyni te bestie jeszcze bardziej niebezpiecznymi.

Jednostka ta sprawdza si臋 dobrze tak w ataku, jak i obronie, a du偶e rozmiary pozwalaj膮 swobodnie przechodzi膰 nad mniejszymi oddzia艂ami, takimi jak np. Zerglingi.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Du偶o wcze艣niej, Blizzard bawi艂 si臋 nowym typem Ultraliska - Omegaliskiem:
To pierwotny pomys艂 na "nowego" Ultraliska w SC 2. Fajnie by艂o ogl膮da膰 macki, rozrywaj膮ce marines, ale w multiplayer, "losowo艣膰" tego ataku nie pasowa艂a do sportowej natury StarCrafta 2.

To oczywi艣cie zosta艂o usuni臋te przed prezentacj臋 Zerg贸w w marcu 2008.

W kwietniu tego roku, Kaiser Claws Ultraliska zyska艂o bardziej biologiczny wygl膮d.

W maju, kilka tygodni p贸藕niej Gamestar doni贸s艂, 偶e jednostka Zerg贸w ma dwie animacje ataku: szpony do walki z jednostkami i atak czo艂em w natarciu na budynki. Mo偶na to te偶 zobaczy膰 na ostatnich filmikach.


Queen

Queen

W Brood War, miano Kr贸lowej zarezerwowane by艂o dla jednostki zupe艂nie innej od obecnej. Wcze艣niej - lataj膮ca, cz臋sto zapominana Kr贸lowa doczeka艂a si臋 nowego projektu i oczekuje si臋, 偶e w sequelu odgrywa膰 b臋dzie wi臋ksz膮 rol臋.

Queen w StarCrafcie 2 jest obro艅czyni膮 bazy i zyska艂a pot臋偶ne zdolno艣ci s艂u偶膮ce tworzeniu armii, leczeniu sojuszniczych jednostek i budynk贸w oraz odpieraniu atak贸w przeciwnika.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Zaczyna艂a jako jednostka unikalna (ka偶dy gracz m贸g艂 mie膰 tylko jedn膮) i mog艂a ewoluowa膰 przez trzy stadia - Queen, Large Queen i Hive Queen. Pomys艂 mia艂 bardziej zwi膮za膰 jednostk臋 ze swoj膮 nazw膮 (w przeciwie艅stwie do Brood War) i umo偶liwi膰 nabywanie nowych umiej臋tno艣ci z ka偶d膮 ewolucj膮.

System 3 stadi贸w zosta艂 zarzucony w okolicach BlizzConu 2008 wraz ze statusem unikalno艣ci.

Jak zosta艂o wspomniane przy Dronie, pierwotnie struktury obronne tworzy艂a Kr贸lowa, o czym m贸wi艂 Karune w kwietniu tego roku. Zdolno艣膰 stawiania budynk贸w przeniesiono na Drony w lipcu 2008 jako cz臋艣膰 Q&A 41.

Queen przechodzi艂a r贸wnie偶 kilka zmian umiej臋tno艣ci. Na pocz膮tku startowa艂a z nast臋puj膮cymi mo偶liwo艣ciami:

Tier 1 - Queen

  • Shriekers - ma艂a defensywna struktura wzmacniaj膮ca zasi臋g Swarm Clutch i generuj膮ca creep. Zdolno艣膰 nieobecna na BlizzCon 2008.
  • Transfusion - pozwala uleczy膰 jednostk臋 lub struktur臋 Zerg贸w za cen臋 energii. Zdolno艣膰 t臋 przesuni臋to na Overseera w okolicach pa藕dziernika 2008, ale wed艂ug Karune w czerwcu tego roku wr贸ci艂a do Queen.
  • Swarm Clutches - za 75 minera艂贸w Kr贸lowa mog艂a z艂o偶y膰 jajo, zmieniaj膮ce si臋 w struktur臋 obronn膮 atakuj膮c膮 cele naziemne i powietrzne. Swarm Clutches by艂o umiej臋tno艣ci膮 nieobecn膮 na WWI 2008.
  • Creep Tumors - w czerwcu 2008 przeniesione do Hatchery. Kilka miesi臋cy p贸藕niej nadane z powrotem Kr贸lowej w buildzie z BlizzCon 2008 i pozostaj膮ce u niej do teraz.

Tier 2 - Large Queen

  • Deep Tunnel - pozwala Kr贸lowej ?teleportowa膰? si臋 do dowolnej struktury Zerg贸w (r贸wnie偶 wrogiej)bez 偶adnego kosztu. Umiej臋tno艣膰 ta znikn臋艂a, prawdopodobnie przed BlizzCon 2008.
  • Swarm Infestation - wzmacnia sojuszniczy budynek Zerg贸w, pozwalaj膮c mu na atakowanie pobliskich przeciwnik贸w. Podczas BlizzCon nie by艂o 偶adnych informacji o tej zdolno艣ci.

Tier 3 - Hive Queen

  • Toxic Creep - zatruwa ma艂膮 cz臋艣膰 creepu, zdaj膮c obra偶enia ka偶dej wrogiej jednostce przekraczaj膮cej ska偶ony teren. Ta umiej臋tno艣膰 znikn臋艂a wraz z pomys艂em na ewoluowanie Kr贸lowej podczas BlizzCon 2008.

Mimo, 偶e Queen straci艂a wiele zdolno艣ci, zyska艂a par臋 nowych w postaci Razor Swarm i Mutant Larva. Ta ostatnia zosta艂a chyba zast膮piona w lutym tego roku przez Spawn Larva, o czym m贸wi艂 Q&A 49.


<= Przejd藕 do strony 1 Przejd藕 do strony 3 =>


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona