Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Zergling
Zobacz opis
Zmiany Zergów w wersji Alfa (2)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
Źródło oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgodÄ…Â… SCWire
TÅ‚umaczenie: Deimos0


Strona 1

Creep
Ulepszenia Jednostek
Ulepszenia WyglÄ…du
Drone
Zergling / Baneling

Strona 2

Roach
Hydralisk / Lurker
Infestor
Ultralisk
Queen
Strona 3

Overlord / Overseer
Mutalisk / Brood Lord
Corruptor
Nydus Worm
<= Przejdź do strony 1 Przejdź do strony 3 =>

Roach

Roach

Pierwsza z nowych jednostek uzupełniających siły Zergów i pierwsza korzystająca w pełni z dobrodziejstw rasy - regeneracji.

W przeciwieństwie do innych oddziałów, Roach potrafi regenerować się o wiele szybciej, dzięki czemu radzi sobie nawet z rozległymi obrażeniami. Tempo zdrowienia może jeszcze wzrosnąć po opracowaniu Organic Carapace.
Czyni to Roacha świetną jednostką do zwalczania przeciwników o niskim tempie ataku.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Odkryto, że pierwotnie Roach walczył wręcz, atak z dystansu (tylko przeciw celom naziemnym) zyskał dopiero w kwietniu 2008 roku.

Hydralisk Lurker

Hydralisk / Lurker

Obie jednostki powracajÄ… w StarCrafcie 2, zyskujÄ…c na sile ognia.

Hydralisk pozostaje najgroźniejszą jednostką Zerga, gdyż potrafi atakować cele naziemne i powietrzne, zachowując rozsądną wytrzymałość w porównaniu do innych. Jest także świetnym wsparciem dla bardziej wyspecjalizowanych oddziałów, takich jak Ultraliski czy Brood Lord.

Sposób ataku Lurkera nie zmienił się od czasu Brood War. Jednostka ta zdolna jest powodować ogromne obrażenia obszarowe, używając swoich kolców, gdy jest zakopana. Broń ta zaprojektowana została, by przebijać glebę, a nawet skały i powoduje duże zagrożenie dla przeciwników stojących w linii ataku.

Jak zmieniły się te jednostki?

Pierwsze testy umiejscowiły Hydraliska w Tier 2, gdy cofnięto Corruptora. Znaczy to, że Hydra wymagała Lair i zwiększono jednostce HP oraz obrażenia.

Pod koniec lipca 2008 cofnięto Hydraliska do Tier 1.5 (Q&A 42), gdyż twórcom nie podobało się, jak zamiana wpłynęła na spadek efektywności Corruptora.
Dustin Browder powiedział w kwietniu 2009, że wprowadzona zmiana miała na celu urozmaicenie mirrorów ZvZ w stosunku do potencjalnego grania mass Roachy.

Lurker otrzymał wizualną poprawkę pod koniec kwietnia 2008, którą cofnięto w październiku tamtego roku, o czym poinformował Karune. Zasięg Lurkera został zwiększony, w porównaniu do odpowiednika z Brood War, do 9.

Wielu fanów zauważyło w Battle Report 2, że Hydralisk posiada animację ataku wręcz. Cydra potwierdził to w kwietniu 2009:
Tak, to naprawdę animacja ataku bezpośredniego, obrażenia pozostają jednak takie same jak w walce na dystans.


Infestor

Infestor

Infestor jest obecnie ofensywną jednostką specjalną, łączy go wiele z Defilerem i prawdopodobnie jest jego genetycznym szczepem. W dodatku do tych podobieństw, pojawiły się nowe umiejętności, sprawiające że w sercach przeciwników na stałe zagości strach.

Infestor był jedną z pierwszych jednostek Zergów, pokazanych w marcu 2008 i obecnie jedyną mogącą się poruszać pod ziemią. Mimo, że nie posiada regularnego ataku, używa swoich zdolności do produkowania straszliwych organizmów i chemikaliów służących sianiu zniszczenia we wrogich szeregach.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Na początku Infestor potrafił zainfekować budynki Terran i Protossów, by umożliwić produkcję zakażonych Terran i Protossów. Choć nigdy nie widzieliśmy Protossa pod wpływem Infestora, Karune potwierdził istnienie takiej jednostki w Q&A 35 w kwietniu 2008:

Czy struktury Zergów mogą zostać zainfekowane? Jeśli tak, jakie jednostki się wtedy pojawiają?

Nie, budynki Zergów nie ulegają atakowi Infestora. Planuje się, że zakażenie budynku Protossów da możliwość produkcji zainfekowanych Protossów, zachowujących się inaczej niż Marines.

Czas trwania zakażenia zwiększono z 15 na 20 sekund w buildzie z WWI 2008, lecz już na BlizzCon 2008 zastąpiono to zdolnością Spawn Infested Marines.

W buildzie z BlizzCon nie było również Dark Swarm i Disease, które zostały zastąpione przez Fungal Infestation i Neural Parasite.

InfestorW kwietniu 2009 Karune potwierdził, że Disease powróciło kosztem Fungal Infestation.

W lutym 2009 pojawił się nowy artwork Infestora autorstwa Samwise'a (Sama Didier - dop. Deimos0), gdzie jednostka Zergów była dość podobna do Reavera. Ostatecznie nowy wizerunek pojawił się w grze pod koniec marca tego roku.


Ultralisk

Ultralisk

Stanowi odpowiedź Zergów na "jednostki flagowe", powraca jako oddział skupiający na sobie obrażenia i zadający ciężkie rany przeciwnikom.

Ultraliski są jeszcze bardziej niebezpieczne niż w Brood War ze względu na większą ilość punktów życia, wyższe obrażenia i możliwość atakowania wszystkich przeciwników stojących przed Ultraliskiem jednocześnie. Nowo nabyta zdolność zakopywania się, czyni te bestie jeszcze bardziej niebezpiecznymi.

Jednostka ta sprawdza się dobrze tak w ataku, jak i obronie, a duże rozmiary pozwalają swobodnie przechodzić nad mniejszymi oddziałami, takimi jak np. Zerglingi.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Dużo wcześniej, Blizzard bawił się nowym typem Ultraliska - Omegaliskiem:
To pierwotny pomysł na "nowego" Ultraliska w SC 2. Fajnie było oglądać macki, rozrywające marines, ale w multiplayer, "losowość" tego ataku nie pasowała do sportowej natury StarCrafta 2.

To oczywiście zostało usunięte przed prezentację Zergów w marcu 2008.

W kwietniu tego roku, Kaiser Claws Ultraliska zyskało bardziej biologiczny wygląd.

W maju, kilka tygodni później Gamestar doniósł, że jednostka Zergów ma dwie animacje ataku: szpony do walki z jednostkami i atak czołem w natarciu na budynki. Można to też zobaczyć na ostatnich filmikach.


Queen

Queen

W Brood War, miano Królowej zarezerwowane było dla jednostki zupełnie innej od obecnej. Wcześniej - latająca, często zapominana Królowa doczekała się nowego projektu i oczekuje się, że w sequelu odgrywać będzie większą rolę.

Queen w StarCrafcie 2 jest obrończynią bazy i zyskała potężne zdolności służące tworzeniu armii, leczeniu sojuszniczych jednostek i budynków oraz odpieraniu ataków przeciwnika.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Zaczynała jako jednostka unikalna (każdy gracz mógł mieć tylko jedną) i mogła ewoluować przez trzy stadia - Queen, Large Queen i Hive Queen. Pomysł miał bardziej związać jednostkę ze swoją nazwą (w przeciwieństwie do Brood War) i umożliwić nabywanie nowych umiejętności z każdą ewolucją.

System 3 stadiów został zarzucony w okolicach BlizzConu 2008 wraz ze statusem unikalności.

Jak zostało wspomniane przy Dronie, pierwotnie struktury obronne tworzyła Królowa, o czym mówił Karune w kwietniu tego roku. Zdolność stawiania budynków przeniesiono na Drony w lipcu 2008 jako część Q&A 41.

Queen przechodziła również kilka zmian umiejętności. Na początku startowała z następującymi możliwościami:

Tier 1 - Queen

  • Shriekers - maÅ‚a defensywna struktura wzmacniajÄ…ca zasiÄ™g Swarm Clutch i generujÄ…ca creep. Zdolność nieobecna na BlizzCon 2008.
  • Transfusion - pozwala uleczyć jednostkÄ™ lub strukturÄ™ Zergów za cenÄ™ energii. Zdolność tÄ™ przesuniÄ™to na Overseera w okolicach października 2008, ale wedÅ‚ug Karune w czerwcu tego roku wróciÅ‚a do Queen.
  • Swarm Clutches - za 75 minerałów Królowa mogÅ‚a zÅ‚ożyć jajo, zmieniajÄ…ce siÄ™ w strukturÄ™ obronnÄ… atakujÄ…cÄ… cele naziemne i powietrzne. Swarm Clutches byÅ‚o umiejÄ™tnoÅ›ciÄ… nieobecnÄ… na WWI 2008.
  • Creep Tumors - w czerwcu 2008 przeniesione do Hatchery. Kilka miesiÄ™cy później nadane z powrotem Królowej w buildzie z BlizzCon 2008 i pozostajÄ…ce u niej do teraz.

Tier 2 - Large Queen

  • Deep Tunnel - pozwala Królowej ?teleportować? siÄ™ do dowolnej struktury Zergów (również wrogiej)bez żadnego kosztu. UmiejÄ™tność ta zniknęła, prawdopodobnie przed BlizzCon 2008.
  • Swarm Infestation - wzmacnia sojuszniczy budynek Zergów, pozwalajÄ…c mu na atakowanie pobliskich przeciwników. Podczas BlizzCon nie byÅ‚o żadnych informacji o tej zdolnoÅ›ci.

Tier 3 - Hive Queen

  • Toxic Creep - zatruwa maÅ‚Ä… część creepu, zdajÄ…c obrażenia każdej wrogiej jednostce przekraczajÄ…cej skażony teren. Ta umiejÄ™tność zniknęła wraz z pomysÅ‚em na ewoluowanie Królowej podczas BlizzCon 2008.

Mimo, że Queen straciła wiele zdolności, zyskała parę nowych w postaci Razor Swarm i Mutant Larva. Ta ostatnia została chyba zastąpiona w lutym tego roku przez Spawn Larva, o czym mówił Q&A 49.


<= Przejdź do strony 1 Przejdź do strony 3 =>


Poprzednia strona Na górę Następna strona