Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Rasy - Zerg
Zobacz opis
Zmiany Zergów w wersji Alfa (3)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
Źródło oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgodÄ…Â… SCWire
TÅ‚umaczenie: Deimos0


Strona 1

Creep
Ulepszenia Jednostek
Ulepszenia WyglÄ…du
Drone
Zergling / Baneling

Strona 2

Roach
Hydralisk / Lurker
Infestor
Ultralisk
Queen
Strona 3

Overlord / Overseer
Mutalisk / Brood Lord
Corruptor
Nydus Worm
<= Przejdź do strony 1
<= Przejdź do strony 2

Jednostki Powietrzne

Overlord Overseer

Overlord / Overseer

Overlord wraca jako zwiadowca i jednostka pozwalająca utrzymać większy limit armii. Tak jak poprzednio, będzie dawał 8 punktów kontroli, utracił jednak umiejętność wykrywania zamaskowanych i zakopanych jednostek.

Ta z kolei przeniesiona została na Overseera, w którego Overlord może się przemienić tracąc jednak możliwość transportowania jednostek.

Jak zmieniły się te jednostki?
Gdy pokazano Overlorda po raz pierwszy, główną zmianą było przeniesienie detekcji na Overseera.

W marcu 2008 odkryto, że Overlord i Overseer mogą zainfekować grupy minerałów, by utrudnić ich wydobycie. Zdolność ta została usunięta przed WWI 2008.
Obie jednostki dzieliły też zdolność tworzenia creepu. Pozbawiono tego Overseera w Czerwcu 2008 roku.

Nie wszystkie umiejętności zostały usunięte w buildzie z WWI - Overseer zyskał możliwość morfowania Changelinga.

Wraz z nadejściem BlizzCon w październiku 2008, Overseer dostał zdolność leczenia sojuszniczych jednostek biologicznych i wzywania Nydus Worma. W marcu tego roku usunięto przywoływanie Worma, a leczenie powróciło do Królowej w czerwcu. Ten skill zastąpiony został nowym - Spore Cloud.

Overlord utracił też ulepszenie Ventral Sacs (Q&A 33), jednak wedle zapowiedzi Karune w marcu tego roku, w Hive znajduje się możliwość ulepszenia transportowania dla Overlordów.

Mutalisk Brood Lord

Mutalisk / Brood Lord

Mutalisk, ulubieniec graczy, powraca właściwie nietknięty - nie zyskał, ani nie stracił nic ze swoich możliwości i umiejscowienia w drzewku technologicznym. Ponownie będzie to jednostka masowej produkcji, zdolna do szybkich, niezwykle groźnych ataków na pozycje przeciwnika.

Brood Lord stanowi zastępstwo Guardiana i będzie teraz służył jako jednostka oblężnicza. Jego zwiększony zasięg i obrażenia umożliwiają szybką eliminację obrony statycznej, pozostawiając jednak samego Brood Lorda wrażliwym na ataki powietrzne. W przeciwieństwie do Guardiana, nowa jednostka będzie tworzyć każdym atakiem dwa Broodlingi.

Jak zmieniły się te jednostki?
Swarm GuardianNie zmieniła się w ogóle! A przynajmniej ja nie doszukałem się żadnych zmian. Pojawiły się obawy, że prędkość obracania się Mutalisków była mniejsza w porównaniu do StarCraft 1, ale w ostatnich buildach poradzono sobie z tym.

Brood Lord został ujawniony w kwietniu 2009 roku na niemieckiej stronie gamestar.de. Zastąpił on Swarm Guardiana (obrazek po prawej).

Corruptor

Corruptor

Jest nową jednostką przeciw-powietrzną Zergów, zdolną zainfekować wrogie jednostki, osłabione i niszczone przez niego. Oddziały pod wpływem Corruptora zwracają się przeciw swoim dotychczasowym sojusznikom. Zdolność ta, skupiana na pojedynczych jednostkach w bitwie, może łatwo zmienić jej losy.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Pierwotnie Corruptor, tak jak Mutalisk, wymagał Spire, obniżono ją jednak o jeden Tier, dając do niej dostęp wcześniej.

Kilka miesięcy później, Karune w sierpniu 2008 (Q&A 43) wspomniał, że do produkcji być może wymagany będzie Infestation Pit:

Innym sposobem walki z masami Mutalisków jest techowanie do Infestation Pit (ten sam poziom, co Spire) i produkcja Corruptorów lub Infestorów. Infestor posiada zdolność Disease, spisującą się przeciwko skupiskom jednostek, takim jak Mutaliski, Corruptor natomiast jest latającą jednostką przeciw powietrzną.

Może to być jednak nieporozumienie. Tak czy inaczej, przywrócono to (wcześniejszy dostęp do Corruptora - dop. Deimos0) w październiku 2008 na BlizzCon build.


Nydus Worm

Nydus Worm

Kanały Nydus były elementem taktyki rzadko wykorzystywanym w Brood War, ma się to zmienić w nadchodzącym StarCrafcie 2. Kanały wyewoluowały w pół-samodzielne istoty, nazywane Nydus Wormami, poddawanymi wielu zabiegom balansującym podczas tworzenia gry.

Nydus Worm pomaga utworzyć Sieć Nydus, scentralizowany system transportowania, korzystający z tuneli i umożliwiający wyładunek jednostek w jakimkolwiek miejscu, gdzie istnieje wyjście.

Jak zmieniła się ta jednostka?
Nydus Worm przeszedł wiele zmian, pierwotnie był jednostką mogącą się poruszać i transportować jednostki pod ziemią. Było to wciąż aktualne przy okazji Q&A 35 w kwietniu 2008.

Wczesne doniesienia mówiły o ograniczeniu liczby przenoszonych jednostek do 12. Gdy rola Worma została zmieniona na stacjonarną, zwiększono ten limit do 255, lecz nie wiadomo który build zaprezentował to rozwiązanie jako pierwszy (uwaga: potrzebne są dokładne informacje na ten temat).

W czerwcu 2008 Nydus Worm zaczął przypominać bardziej stary Nydus Canal, zwłaszcza że Worm miał być "budowany" w miejscu przeznaczenia, a nie się tam samodzielnie przemieszczać. Miało to dawać dodatkową możliwość przenoszenia ich po wcześniejszym skorzystaniu:

Nydus Worm może się spakować i przemieścić. Zmiana formy ze stacjonarnej na ruchomą będzie miała czasowe opóźnienie, co jest przedmiotem balansowania.

Wspomniana wyżej umiejętność została niedługo potem usunięta na czas WWI 2008.

Wcześniejsze buildy pokazywały również, że Nydus Worm przyzywany był przez Overseera. Zmieniono to w marcu 2009, dając możliwość tworzenia Worma tylko Sieci Nydus. Karune przez kolejne miesiące wspominał, że umieścić go (Worma) można tylko w strefie bogatej w składniki bio-mineralne (np. creep).


<= Przejdź do strony 1
<= Przejdź do strony 2


Poprzednia strona Na górę Następna strona