Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Arbiter
Zobacz opis
10-lecie StarCrafta

31 marca 1998roku Blizzard Entertainment wyda艂 StarCrafta, rewolucyjn膮聟 strategi臋 czasu rzeczywistego, przeciwstawiaj膮聟c sobie trzy pot臋偶ne i odmienne rasy w wstrz膮聟sanej wojn膮聟 galaktyce. W StarCrafcie, zaradni Terranie, tajemniczy Protossi oraz bezlito艣ni Zergowie znale藕li si臋 w samym 艣rodku wydarze艅, kt贸rych rezultat mo偶e by膰 tylko jeden: epicka wojna o podb贸j i przetrwanie.

W jednym tylko roku wydania na ca艂ym 艣wiecie sprzedano 1,5 miliona egzemplarzy StarCrafta, czyni膮聟c z niego najlepiej sprzedaj膮聟c膮聟 si臋 gr臋 1998 roku. Dotychczas sprzedano 9,5 miliona kopii. Znaczna ich cz臋艣膰 zosta艂a sprzedana w Po艂udniowej Korei, gdzie gra wci膮聟偶 cieszy si臋 niespotykan膮聟 wcze艣niej popularno艣ci膮聟.

Wzmocniony wa偶nym dodatkiem Brood War, StarCraft pozostaje jedn膮聟 z najbardziej popularnych gier online 艣wiata. Jego dziedzictwo jako kamie艅 w臋gielny, na kt贸rym Blizzard opiera licencj臋 i presti偶 swojej firmy, a tak偶e klasyka gatunku strategii czasu rzeczywistego powr贸ci艂a ostatnio w centrum uwagi wraz z zapowiedzi膮聟 StarCrafta II.

Oto kilka istotnych cech oryginalnego StarCrafta:

  • trzy odmienne rasy, posiadaj膮聟ce unikalne jednostki, technologie, atrybuty i zdolno艣ci,
  • jedyna w swoim rodzaju kampania dla pojedynczego gracza, kt贸ra ma za zadanie wprowadzi膰 go w epickie i twarde realia uniwersum StarCrafta,
  • szybko rozgrywka wieloosobowa za po艣rednictwem us艂ugi Battle.net - prywatnego serwera online Blizzarda,
  • mo偶liwo艣膰 tworzenia w艂asnych map, jednostek i kampanii za pomoc膮聟 szerokiego wachlarza opcji Edytora Kampanii.

Multiplayer

Rozgrywka StarCrafta wymaga od gracza wielu umiej臋tno艣ci, w tym najwy偶szych lot贸w wielozadaniowo艣ci, mikro-zarz膮聟dzania, a tak偶e precyzyjnej taktyki i konsekwentnej realizacji plan贸w. To doprowadzi艂o do postaci StarCrafta jako wieloosobowego wsp贸艂zawodnictwa, czego dowodz膮聟 powsta艂e profesjonalne ligi rozgrywek.

Battle.net, kt贸ry zosta艂 zaprezentowany wraz z wydaniem Diablo, ewoluowa艂 z nadej艣ciem StarCrafta i mia艂 olbrzymie znaczenie w popularno艣ci StarCrafta. Poza istniej膮聟cymi mo偶liwo艣ciami rozgrywania meczy, powsta艂y rankingi ladderowe (drabinki) wraz z profilem u偶ytkownika dostarczaj膮聟cym m.in. informacj臋 o jego wygranych i przegranych.

Tak samo jak w przypadku Diablo, ujmuj膮聟cy spos贸b rozgrywki oraz dobrze zaimplementowany tryb multiplayer zaowocowa艂y oddan膮聟 i 偶arliw膮聟 rzesz膮聟 graczy.

Popularno艣膰

Tu偶 po wydaniu, popularno艣膰 StarCrafta na ca艂ym 艣wiecie szybko wzrasta艂a. W Korei P艂d. szybko stworzy艂a podwaliny przemys艂u profesjonalnych graczy. Gra wci膮聟偶 jest tam tak samo popularna jak zawsze w kraju, gdzie gracze StarCrafta to prawdziwe s艂awy, a ich mecze s膮聟 podziwiane przez miliony w telewizji pa艅stwowej.

Dodatek Brood War, wydany w 1998 roku, jest niezwykle istotnym elementem w pe艂nym poznaniu 艣wiata StarCrafta. W dodatku do nowej kampanii dla pojedynczego gracza, przedstawione zosta艂y nowe jednostki i zdolno艣ci, nast膮聟pi艂o te偶 wiele zmian wa偶nych dla balansu gry, wyznaczaj膮聟cych nowy standard rozgrywki i wsp贸艂zawodnictwa w StarCrafcie.

StarCraft II

19 maja 2007 roku w Seoul w Korei Po艂udniowej, Blizzard Entertainment oficjalnie og艂osi艂 prace nad kontynuacj膮聟 gry, StarCraftem II. Kontynuuj膮聟c histori臋 Protoss贸w, Zerg贸w i Terran, sequel zamierza wznie艣膰 wra偶enia z rozgrwyki single- jak i multiplayer na zupe艂nie nowe poziomy. B臋dzie to kolejny rozdzia艂 w historii dziedzictwa StarCrafta.

殴r贸d艂o:Blizzard.com
T艂umaczenie: Gotrek


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona