Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Carrier
Zobacz opis
StarCraft II - Jednostki Protoss贸w

Notatka: Dane na tej stronie s膮聟 przestarza艂e. Je艣li chcesz nam pom贸c w ich aktualizacji prosimy o kontakt: Formularz kontaktowy

Probe

Podstawowa jednostka Protoss贸w, ich robotnik. Nadal b臋dzie si臋 zajmowa艂 zbieraniem surowc贸w i budow膮聟 budynk贸w, a raczej wyznaczaniem miejsca warpowania. Zmianie uleg艂 jedynie ich wygl膮聟d, cho膰 mo偶liwe, 偶e zmieni si臋 co艣 jeszcze (w co w膮聟tpi臋).

Zealot

Tak samo jak w pierwszym StarCrafcie Zealot b臋dzie podstawow膮聟 jednostk膮聟 bojow膮聟 Protoss贸w. Nadal b臋dzie wyposa偶ony w do艣膰 ci臋偶ki pancerz i dwa Psi Blade’y. W pierwszym SC pe艂ni艂 on funkcj臋 wojownika szturmowego, kt贸ry sprawnie dociera艂 do jednostek ci臋偶kich (takich jak czo艂gi), albo blokowa艂 dost臋p do naszej bazy w razie ataku. Brzydko m贸wi膮聟c by艂 on zwyk艂ym mi臋sem armatnim. Teraz zapewne b臋dzie pe艂ni艂a tak膮聟 sam膮聟 rol臋.

Zmianom ulegnie ulepszenie Zealota – zamiast upgrade’u szybko艣ci otrzyma umiej臋tno艣膰 szar偶y, dzi臋ki kt贸rej b臋dzie m贸g艂 b艂yskawicznie pokona膰 kr贸tk膮聟 odleg艂o艣膰. Pozwoli mu to na zredukowanie przewagi przeciwnika z atakiem dystansowym.

Immortal

Immortal to nowa jednostka, kt贸ra zast膮聟pi starego i poczciwego Dragoona, kt贸ry okaza艂 si臋 ju偶 niestety za s艂aby w walce. W ko艅cu 艣wiat idzie do przodu i trzeba i艣膰 razem z nim. Wyposa偶one w dwa dzia艂a osadzone na ruchomej wie偶y b臋d膮聟 pierwsz膮聟 jednostk膮聟 Protoss贸w z atakiem dystansowym. Immortale b臋d膮聟 najskuteczniejsze w starciu z przeciwnikiem zadaj膮聟cym bardzo du偶e obra偶enia (np. Tank, Reaver), gdy偶 zosta艂y wyposa偶one w specjalne tarcze, kt贸re najprawdopodobniej b臋d膮聟 dzia艂a艂y podobnie do Defensive Matrix, czyli b臋d膮聟 poch艂ania膰 wi臋kszo艣膰 obra偶e艅. B臋d膮聟 uaktywnia膰 si臋 tylko pod silnym ostrza艂em artyleryjskim. Dzi臋ki temu s膮聟 prawie nie艣miertelne podczas ataku grupki ci臋偶szych maszyn bojowych. Tym razem „roz艂o偶one” czo艂gi nie b臋d膮聟 przeszkod膮聟 dla Protossa., co sprawia 偶e Immortal b臋dzie doskona艂y do szturmowania silnie bronionych pozycji. Niestety nie mo偶na mie膰 wszystkiego. Reaperzy ze swoj膮聟 bardzo lekk膮聟 broni膮聟 bez problemu zniszcz膮聟 Immortale, poniewa偶 wzmocnione, psioniczne tarcze Protosskich jednostek nie uaktywni膮聟 si臋. Immortale nie mog膮聟 uciec, poniewa偶 s膮聟 wolniejsze od piechoty.

Stalker

Stalker to mroczny Dragoon. Nie jest on zbyt twardy, ale ma innowacyjn膮聟 umiej臋tno艣膰. Mowa tutaj o mo偶liwo艣ci teleportowania si臋 w zasi臋gu jego wzroku (umiej臋tno艣膰 Blink). Pozwoli to tym jednostkom unika膰 pewnych rodzaj贸w atak贸w. Blizzard ujawni艂 w pokaz贸wce, 偶e mo偶e to by膰 bardzo przydatne w walce, np. z Zerglingami, kt贸re nie mog艂y nad膮聟偶y膰, za ci膮聟gle przemieszczaj膮聟cymi si臋 Stalkerami. Owe mroczne Dragoony potrafi膮聟 dzi臋ki umiej臋tno艣ci Blink pokonywa膰 utrudnienia terenu, takie jak wzniesienia, co bardzo urozmaici rozgrywk臋. Przydatne s膮聟 tak偶e do gonienia uciekaj膮聟cych jednostek lub do niespodziewanych atak贸w na robotnik贸w wydobywaj膮聟cych minera艂y.

High Templar

High Templar to stara, dobra jednostka ze StarCrafta jedynki i zago艣ci r贸wnie偶 w dw贸jce. Zosta艂a troch臋 zmieniona, ale za du偶o na ten temat nie wiemy. Na pewno HT nie b臋dzie ju偶 posiada艂 umiej臋tno艣ci Hallucination, ale na szcz臋艣cie zostanie Psionic Storm. Do tego chodz膮聟 s艂uchy, 偶e b臋d膮聟 jeszcze nowe umiej臋tno艣ci, jak np. zatrzymanie jednostek w miejscu na 15 sekund i blokady psioniczne.

Dark Templar

Dark Templar to jednostka ze StarCrafta jedynki. Posiada艂a ona sta艂膮聟 niewidzialno艣膰 i nadal b臋dzie j膮聟 posiada膰. Zmieni艂 si臋 wygl膮聟d i zmieni艂a si臋 te偶 bro艅 mrocznego wojownika (co by艂o wida膰 na obrazku w jednym z magazyn贸w). . Zamiast Warp Blade b臋dzie mia艂 teraz niedu偶膮聟, dwuostrzow膮聟 bro艅 „drzewcow膮聟” zwan膮聟 Scythe. Niestety wszystko inne o DT jest jeszcze spowite tajemnic膮聟 Blizzarda.

Twilight Archon

Ten psioniczny wojownik mo偶e powsta膰 z r贸偶nych kombinacji po艂膮聟cze艅 Templar贸w - jednego High Templara oraz jednego Dark Templara, dw贸ch High Templar贸w lub dw贸ch Dark Templar贸w, jest wi臋c mieszank膮聟 energii psi r贸偶nych typ贸w. Nie wiadomo z jakich powod贸w tw贸rcy zrezygnowali z rozwi膮聟zania, kt贸re by艂o w SC1 (Archon i Dark Archon). Przecie偶 High Templarzy i Dark Templarzy to jak ogie艅 i woda... Jednak wszystko jest jeszcze w fazie test贸w i wszystko jeszcze mo偶e si臋 zmieni膰. Czy w SC2 Twilight Archon b臋dzie pe艂ni艂 rol臋 pot臋偶nego szturmowca? Nic nie jest pewne, bo r贸wnie dobrze lepszymi szturmowcami mog膮聟 okaza膰 si臋 wielkie Colossusy, albo Immortale. Blizzard informuje, 偶e jak na razie Archon nie ma 偶adnych specjalnych umiej臋tno艣ci, tylko silny atak i wytrzyma艂e os艂ony.

Phase Prism

Phase Prism jest to transporter, kt贸ry potrafi tworzy膰 pod sob膮聟 pole energii. Dzia艂a wi臋c on jako mobilny Pylon. W tym trybie nie mo偶e si臋 on przemieszcza膰, jedynie unosi si臋 na ziemi膮聟 w okre艣lonym miejscu. Mo偶e on zasila膰 protosskie budynki, ale lepiej go wykorzystywa膰 do bardziej szczytnych cel贸w, jak np. zrobienie dropa Reaverami w 艣rodku bazy wroga. Gateway w SC2 b臋dzie mia艂 umiej臋tno艣膰 teleportowania jednostek od razu po produkcji w miejsce gdzie jest pole psioniczne, wi臋c Phase Prism mo偶e okaza膰 si臋 bardzo przydatny – wystarczy wlecie膰 nim do bazy wroga, roz艂o偶y膰, aby stworzy膰 pole psioniczne i teleportowa膰 wojsko. Inne jego u偶ycie to na przyk艂ad zak艂adanie nowych baz – ju偶 nie trzeba warpowa膰 Pylona, aby zasili艂 nasze Cannony. Phase Prism nie posiada jednak 偶adnego uzbrojenia, wi臋c b臋dzie potrzebowa艂 eskorty.

Colossus

Colossus jest ca艂kiem now膮聟 i dosy膰 ciekaw膮聟 jednostk膮聟. Posiada on bardzo d艂ugie odn贸偶a, dzi臋ki kt贸rym mo偶e dosta膰 si臋 na wzniesienia i ostrzeliwa膰 wroga z niedost臋pnych dla innych jednostek miejsc. Posiada podw贸jne lasery, kt贸re atakuj膮聟 niestety tylko jedn膮聟 jednostk臋 na raz, ale dzi臋ki temu, 偶e przechodz膮聟 bardzo szybko na drugi cel Kolos radzi sobie nawet z wi臋kszymi grupkami, np. Marines czy Zergling贸w. Niestety jest bezbronny wobec atak贸w z powietrza. Bardzo ciekawe jest to, 偶e wie偶yczki przeciwlotnicze atakuj膮聟 Colossusy, dzi臋ki czemu tw贸rcy mogli podkre艣li膰, 偶e owe giganty s膮聟 naprawd臋 baaaaardzo wysokie! Wiadomo, 偶e cena Colossusa jest oko艂o dw贸ch razy wi臋ksza od ceny Reavera.

Reaver

O Reaverze jeszcze nic nie wiadomo. Zosta艂 on pokazany tylko na screenach, artworkach i przez moment na jednej z pokaz贸wek. Wiadomo tylko tyle, 偶e b臋dzie. Mo偶emy si臋 domy艣la膰, 偶e Blizzard zachowa podobie艅stwo do starej wersji i jak zawsze dropy na robotnik贸w w bazie wroga b臋d膮聟 masakr膮聟 niewini膮聟tek. Reaver zreszt膮聟 zawsze by艂 ci臋偶k膮聟 machin膮聟 bojow膮聟 powoduj膮聟c膮聟 spustoszenie w oddzia艂ach wroga. Zapewne znowu b臋dzie bardzo powolny i podatny na ataki z powietrza. Dlatego najlepiej mie膰 do niego Shuttla.

Observer

Wiadomo tylko, 偶e b臋dzie, ale nic poza tym.

Phoenix

Phoenix zast臋puje Scouty i Corsairy w roli my艣liwca. Jest uzbrojony w dwa dzia艂ka, kt贸rymi mo偶e atakowa膰 obiekty zar贸wno w powietrzu, jak i na l膮聟dzie. Phoenix jest to statek powietrzny, kt贸ry opr贸cz normalnego ataku posiada, to, co tygryski lubi膮聟 najbardziej – bro艅 masowego ra偶enia. Specjalna umiej臋tno艣ci膮聟 Phoenixa jest Overload – prze艂adowuje ona jego tarcz臋, co sprawia, 偶e rozb艂yski od niej zaczynaj膮聟 razi膰 pobliskich przeciwnik贸w. Niestety cena nieudanego starcia z wrogiem jest wysoka. Je偶eli nasze Phoenixy s膮聟 samotne, u偶yj膮聟 owej umiej臋tno艣ci i jednostki przeciwnika nie zostan膮聟 ca艂kowicie zniszczone, to nara偶aj膮聟 siebie na du偶e niebezpiecze艅stwo, poniewa偶 atak ten powoduje przeci膮聟偶enie ca艂ego systemu i statki musz膮聟 przez jaki艣 czas si臋 na艂adowa膰. Przez pewien moment s膮聟 ca艂kowicie bezbronne. Dlatego albo trzeba rozwa偶nie planowa膰 wszystkie akcje albo trzyma膰 Phoenixy razem z reszt膮聟 floty. Opr贸cz tego cude艅ka, statek ten (jak na razie) nie oferuje nic szczeg贸lnego.

Warp Ray

Warp Ray jest to statek wygl膮聟daj膮聟cy jak kwiat, kt贸ry jest dobry na cele o bardzo du偶ej ilo艣ci punkt贸w 偶ycia. Po roz艂o偶eniu swoich „p艂atk贸w” tworzy on system soczewek, kt贸re ogniskuj膮聟 energi臋 i wytwarzaj膮聟 laser, kt贸ry z sekundy na sekund臋 jest coraz silniejszy. Dlatego te偶 Warp Ray totalnie nie nadaje si臋 do atakowania du偶ych grup Marines, czy Zergling贸w, poniewa偶 zawsze b臋dzie atakowa膰 z najmniejsz膮聟 skuteczno艣ci膮聟. Jednym s艂owem laser musi si臋 rozkr臋ci膰, a 偶eby to zrobi膰 potrzebuje czasu. Wida膰 to nawet, gdy przyjrzymy si臋 screenom lub pokaz贸wce – najpierw laser jest tworzony z jednego promienia energii, nast臋pnie z dw贸ch i na koniec z trzech. Warp Ray ma pe艂ni膰 tak偶e funkcj臋 statku flagowego Protoss贸w. W ka偶dym razie jako okr臋t flagowy prawdopodobnie b臋dzie mia艂 du偶膮聟 wytrzyma艂o艣膰 i pancerz.

Tempest

Wiemy o nim tylko tyle, 偶e jest mroczn膮聟 wersj膮聟 lotniskowca (Carriera), jest od niego mniejszy i przechowuje on w sobie ma艂e statki-droidy, kt贸re wylatuj膮聟 z Tempesta i atakuj膮聟 przeciwnika. Ma on nietypow膮聟 os艂on臋 - pole si艂owe, kt贸re jest aktywowane tylko wtedy, gdy atakowany jest z ziemi. Tempest nie b臋dzie mia艂 偶adnej os艂ony z powietrza. Wygl膮聟da na to, 偶e droidy nie posiadaj膮聟 偶adnej broni, a s膮聟 jedynie dyskami z ostrzami, kt贸re lataj膮聟c uszkadzaj膮聟 pancerz jednostek, o kt贸re zahacz膮聟. Na razie Blizzard potwierdzi艂, 偶e Tempesty b臋d膮聟 mia艂y jeden typ droid贸w, ale mo偶e si臋 to zmieni膰.

Star Relic

Podobno High Templar przy Star Relicu ma wygl膮聟da膰 jak amator! Jest to zapewne dla wielu z nas niesamowite, jak tak pot臋偶na jednostka, jak膮聟 jest HT, mo偶e wygl膮聟da膰 jak jaki艣 niedouczony nowicjusz. To wydaje si臋 艣mieszne, ale zapewne jeszcze si臋 przekonamy, 偶e Star Relic jest naprawd臋 pot臋偶ny. Nie wiadomo czy b臋dzie on mia艂 jakie艣 uzbrojenie. Na razie znamy trzy czary Star Relica, kt贸re robi膮聟 wra偶enie po samym opisie.

Pierwszy umo偶liwia tworzenie pola maskuj膮聟cego (Cloak Field) i krycie nie tylko jednostek (jak to robi艂 Arbiter), ale tak偶e budynk贸w. Gdy pole maskuj膮聟ce jest aktywne Star Relic jest widoczny i nie mo偶e si臋 porusza膰.

Druga specjalna umiej臋tno艣膰 – Detonate sprawia, 偶e wroga jednostka jest ra偶ona promieniem, co powoduje po pewnym czasie 艣mier膰 jednostki, a gdy to nast膮聟pi wybucha i rani wszystkich woko艂o. Im wi臋ksza jednostka, tym wi臋ksze obra偶ania zada wybuch.

Trzeci膮聟 umiej臋tno艣ci膮聟 jest znana nam z pierwszej cz臋艣ci gry umiej臋tno艣膰 High Templara – Hallucination. Nie wiadomo jednak czy b臋dzie ona dzia艂a膰 tak samo jak wtedy.

Mothership

Mothership to najpot臋偶niejszy statek Protoss贸w. Jest on na samym szczycie drzewa technologicznego Protoss贸w. Ka偶dy Protoss mo偶e posiada膰 tylko jeden statek-matk臋. Statek-matka, silnie uzbrojony, bardzo wytrzyma艂y i zapewne ma bardzo gruby pancerz. Jeszcze nie wiemy wszystkiego o nim, ale jak na razie pewne jest to, 偶e wygl膮聟da jak lataj膮聟cy talerz i ma 3 pot臋偶ne umiej臋tno艣ci. Do tego atakuje b艂臋kitnymi pociskami. Nie by艂oby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, ze wystrzeliwuje ich ponad dziesi臋膰 i wszystkie lec膮聟 z ogromn膮聟 pr臋dko艣ci膮聟 pro艣ciutko do cel贸w, a po trafieniu przeciwnika Mother Ship puszcza nast臋pn膮聟 salw臋. Je艣li chodzi o umiej臋tno艣ci…

Pierwsza z nich – Time Bomb, pozwala wytworzy膰 wielkie pole za艂amuj膮聟ce czas, kt贸re powoduje, 偶e pociski pr贸buj膮聟ce zaatakowa膰 Mothershipa zostaj膮聟 spowolnione i w ko艅cu zatrzymane w powietrzu, a gdy czar przestanie dzia艂a膰, wszystkie spadaj膮聟 na ziemi臋 jak plastikowe zabaweczki.

Drug膮聟 specjaln膮聟 umiej臋tno艣ci膮聟 tego statku jest Planet Cracker. Mothership u偶ywa pot臋偶nych laser贸w, kt贸re mia偶d偶膮聟 wszystko co znajduje si臋 pod stakiem-matk膮聟.

Trzeci膮聟 umiej臋tno艣ci膮聟 jest mo偶liwo艣膰 tworzenia czarnej dziury (Black Hole). Ca艂a flota przeciwnika (nasza prawdopodobnie te偶) zostaje wessana do jej wn臋trza i znika na zawsze. Ju偶 mo偶emy sobie wyobrazi膰 jak przeciwnik mo偶e w jednej chwili straci膰 kilkana艣cie BattleCruiser贸w, a my nawet nie kiwniemy palcem.

Znamy tak偶e koszt Mothershipa: 400 , 400 oraz 10 . Koszt upgrade'贸w to 300 i 300 za jeden. Czyli w pe艂ni przypakowany Mothership to 1000 , 1000 i 10

Soul Hunter

Soul Hunter prawdopodobnie zostanie wycofany ze StarCrafta II. Jednostka ta nie sprawdzi艂a si臋 w fazie test贸w. Wiedzieli艣my o niej tyle, 偶e jest to jednostka, kt贸ra lata na desce antygrawitacyjnej i wysysa dusze z wrog贸w. Im wi臋cej dusz poch艂onie, tym wi臋ksz膮聟 si艂膮聟 dysponuje. 艁owca Dusz b臋dzie efektowny przeciw ma艂ym organicznym jednostkom, ale praktycznie bezu偶yteczny przeciw jednostkom mechanicznym jak Protosski Reaver.

Autor: mDiX, None


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona