Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Observer
Zobacz opis
StarCraft II - Jednostki Terran

SCV - (Space Construction Vehicle)

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: Command Center
Typ: naziemny
Rola: zbieranie surowc贸w, budowanie struktur
Zdolno艣膰 ataku: cele naziemne
Uzbrojenie: brak

Koszt produkcji:

Minera艂y: 50
Gaz Vespe艅ski: 0
Zajmowane sloty:1
Czas budowy: 17sek.

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 60
Tarcza: 0
Pancerz: brak
Energia: 0
Poziom: 1
Obra偶enia: 6
Dodatkowe obra偶enia: brak
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: bezpo艣redni
Klawisz skr贸tu: (brak informacji)

Opis:

SCV jest podstawow膮聟 mechaniczn膮聟 jednostk膮聟 Terran oraz jedyn膮聟 jak膮聟 posiada gracz na starcie gry. Do zada艅 SCV nale偶膮聟 wszelkie prace fizyczne tj. konstruowanie i naprawianie budowli oraz zbieranie surowc贸w: gazu i minera艂贸w.

Specjalne zdolno艣ci:

Build - pozwala SCV budowa膰 struktury kosztem pewnej ilo艣ci surowc贸w
Gather - pozwala SCV zbiera膰 surowce: minera艂y oraz gaz Vespe艅ski
Repair - pozwala SCV naprawia膰 uszkodzone struktury oraz pojazdy mechaniczne

-------------------------------------------------------------------------------------

MARINE

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: Barracks
Typ: biologiczny, naziemny
Rola: 偶o艂nierz piechoty lekkiej
Zdolno艣膰 ataku: cele naziemne i powietrzne
Uzbrojenie: C-14 (8 milimetrowy karabin Gaussa)

Koszt produkcji:

Minera艂y: 50
Gaz Vespe艅ski: 0
Zajmowane sloty: 1
Czas budowy: 20sek.

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 45
Tarcza: 0
Pancerz: brak
Energia: 0
Poziom: 1
Obra偶enia: 6
Dodatkowe obra偶enia: brak
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: (brak informacji)
Klawisz skr贸tu: M

Opis:

Podstawowa jednostka naziemna Terran, prowadz膮聟ca ogie艅 z broni lekkiej przeciwko innym lekkim jednostkom.

Specjalne zdolno艣ci:

brak

-------------------------------------------------------------------------------------

REAPER

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: Barracks
Typ: biologiczny, naziemny
Rola: 艂upie偶ca
Zdolno艣膰 ataku: cele naziemne i powietrzne
Uzbrojenie: P-45 (pistolety Gaussa), 艂adunki wybuchowe D-8

Koszt produkcji:

Minera艂y: 50
Gaz Vespe艅ski: 50
Zajmowane sloty: 1
Czas budowy: 25sek.

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 50
Tarcza: 0
Pancerz: brak
Energia: 0
Poziom: 1,5
Obra偶enia: 6
Dodatkowe obra偶enia: +15
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: (brak informacji)
Klawisz skr贸tu: (brak informacji)

Opis:

Uzbrojony w dwa ma艂e pistolety, Reaper najlepiej sprawdzaja si臋 przeciwko jednostkom ma艂o odpornym na ogie艅 z broni lekkiej.

Specjalne zdolno艣ci:

Jumppack - jest to zdolno艣膰, kt贸ra pomaga pokonywa膰 jednostce teren o r贸偶nych wysoko艣ciach
Timebomb - pozwala doczepi膰 do budynku lub wrogiej jednostki 艂adunki wybuchowe, kt贸re po 30 sekundach detonuj膮聟 si臋 samoczynnie, wyrz膮聟dzaj膮聟c liczne szkody

-------------------------------------------------------------------------------------

GHOST

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: Barracks
Typ: biologiczny, naziemny
Rola: snajper
Zdolno艣膰 ataku: cele naziemne i powietrzne
Uzbrojenie: C-10 (25 milimetrowy karabin snajperski)

Koszt produkcji:

Minera艂y: 100
Gaz Vespe艅ski: 200
Zajmowane sloty: 2
Czas budowy: 33sek.

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 100
Tarcza: 0
Pancerz: brak
Energia: 200
Poziom: 2
Obra偶enia: 10
Dodatkowe obra偶enia: +15
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: (brak informacji)
Klawisz skr贸tu: (brak informacji)

Opis:

Ghost pe艂ni rol臋 cichego zab贸jcy w si艂ach zbrojnych Terran. Jego podstawowa bro艅 zapewnia mocne uderzenie, za艣 jego zdolno艣ci okazuj膮聟 si臋 niezwykle przydatne.

Specjalne zdolno艣ci:

Cloak - w momencie u偶ycia tej zdolno艣ci, Ghost staje si臋 niewidzialny dla swych nieprzygotowanych (nieposiadaj膮聟cych detekcji) rywali
Nuke - pozwala okre艣li膰 cel, na kt贸ry zostanie zrzucony pocisk nuklearny
Snipe - pozwala zlikwidowa膰 mniejsze organiczne jednostki takie jak Marines czy Zerglings przy pomocy jednego strza艂u
Drop Pods - umiej臋tno艣膰 pozwala wezwa膰 o艣miu marines we wskazane po艂o偶enie

-------------------------------------------------------------------------------------

MARAUDER

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: Barracks
Typ: naziemny
Rola:(brak informacji)
Zdolno艣膰 ataku: cele naziemne
Uzbrojenie: granaty wstrz膮聟sowe

Koszt produkcji:

Minera艂y: 150
Gaz Vespe艅ski: 50
Zajmowane sloty: 2
Czas budowy: (brak informacji)

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 150
Tarcza: 0
Pancerz: 1
Energia: 0
Poziom: 1,5
Obra偶enia: 10
Dodatkowe obra偶enia: +14
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: (brak informacji)
Klawisz skr贸tu: (brak informacji)

Opis:

Ci臋偶ki 偶o艂nierz piechoty.

Specjalne zdolno艣ci:

brak

-------------------------------------------------------------------------------------

HELLION (JACKAL)

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: Factory
Typ: mechaniczny, naziemny
Rola:(brak informacji)
Zdolno艣膰 ataku: cele naziemne
Uzbrojenie: granaty wstrz膮聟sowe

Koszt produkcji:

Minera艂y: 100
Gaz Vespe艅ski: 50
Zajmowane sloty: 2
Czas budowy: 30 sek.

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 75
Tarcza: 0
Pancerz: 1
Energia: 0
Poziom: 2
Obra偶enia: 8
Dodatkowe obra偶enia: brak
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: (brak informacji)
Klawisz skr贸tu: (brak informacji)

Opis:

Jest to niedawno odkryta jednostka naziemna, unosz膮聟ca si臋 tu偶 nad powierzchni膮聟 co sprawia, 偶e jest niezwykle szybka. Atak prowadzi z podw贸jnej broni szynowej oraz jest zdolna do ostrza艂u podczas poruszania si臋.

Specjalne zdolno艣ci:

brak

-------------------------------------------------------------------------------------

MEDIVAC DROPSHIP

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: Starport
Typ: mechaniczny, powietrzny
Rola:wsparcie medyczne jednostek
Zdolno艣膰 ataku: brak
Uzbrojenie: brak

Koszt produkcji:

Minera艂y: 150
Gaz Vespe艅ski: 100
Zajmowane sloty: 2
Czas budowy: 42 sek.

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 150
Tarcza: 0
Pancerz: 1
Energia: 0
Poziom: 2
Obra偶enia: 0
Dodatkowe obra偶enia: brak
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: (brak informacji)
Klawisz skr贸tu: (brak informacji)

Opis:

Medivac jest nowym typem transportowca. Opr贸cz mo偶liwo艣ci transportowania jednostek naziemnych jest w stanie zapewni膰 wsparcie medyczne organicznym jednostkom, przejmuj膮聟c tym samym rol臋 jednocze艣nie starego Dropshipa oraz Medyk贸w.

Specjalne zdolno艣ci:

Heal - dzi臋ki tej zdolno艣ci Medivac jest w stanie szybko i efektywnie leczy膰 jednostki organiczne

-------------------------------------------------------------------------------------

VIKING

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: Factory
Typ: mechaniczny, powietrzno-naziemny
Rola:jednostka wsparcia
Zdolno艣膰 ataku: cele naziemne i powietrzne
Uzbrojenie: dwa dzia艂a Gatlinga (tryb naziemny), torpedy Lanzera MT50 (tryb powietrzny)

Koszt produkcji:

Minera艂y: 100
Gaz Vespe艅ski: 75
Zajmowane sloty: 2
Czas budowy: 42 sek.

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 125
Tarcza: 0
Pancerz: brak
Energia: 0
Poziom: 2
Obra偶enia: 10
Dodatkowe obra偶enia: brak
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: (brak informacji)
Klawisz skr贸tu: (brak informacji)

Opis:

Ta oto jednostka Terran jest w stanie prze艂膮聟czy膰 si臋 z trybu powietrznego w naziemny w celu unikni臋cia ognia przeciwlotniczego oraz odwrotnie je偶eli b臋dzie wymaga艂a tego sytuacja.

Specjalne zdolno艣ci:

(brak informacji)

-------------------------------------------------------------------------------------

BANSHEE

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: Starport
Typ: mechaniczny, powietrzny
Rola:taktyczna jednostka ataku z powietrza
Zdolno艣膰 ataku: cele naziemne
Uzbrojenie: wi膮聟zka rakiet

Koszt produkcji:

Minera艂y: 100
Gaz Vespe艅ski: 150
Zajmowane sloty: 3
Czas budowy: 60 sek.

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 140
Tarcza: 0
Pancerz: 1
Energia: 0
Poziom: 2,5
Obra偶enia: 24
Dodatkowe obra偶enia: brak
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: (brak informacji)
Klawisz skr贸tu: (brak informacji)

Opis:

Banshee jest powietrzn膮聟 jednostk膮聟 Terran, s艂u偶膮聟c膮聟 do bombardowania cel贸w naziemnych.

Specjalne zdolno艣ci:

Cloak - zdolno艣膰 kt贸ra pozwala sta膰 si臋 niewidocznym dla przeciwnika
Missile Volley - zdolno艣膰 skutecznego ataku jednostek naziemnych znajduj膮聟cych si臋 w okre艣lonym promieniu dzia艂ania

-------------------------------------------------------------------------------------

SIEGE TANK

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: Factory
Typ: mechaniczny, naziemny
Rola:naziemny pojazd szturmowo-obl臋偶niczy
Zdolno艣膰 ataku: cele naziemne
Uzbrojenie: dzia艂o Mjolnir/dzia艂o artyleryjskie Mjolnir

Koszt produkcji:

Minera艂y: 175
Gaz Vespe艅ski: 100
Zajmowane sloty: 3
Czas budowy: 50 sek.

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 150
Tarcza: 0
Pancerz: 1
Energia: 0
Poziom: 2,5
Obra偶enia: 15
Dodatkowe obra偶enia: (brak informacji)
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: (brak informacji)
Klawisz skr贸tu: (brak informacji)

Opis:

Pot臋偶na jednostka, kt贸ra po przybyciu na pole bitwy wzbudza strach w szeregach przeciwnika. Posiada ci臋偶ki pancerz, kt贸ry zapewnia skuteczn膮聟 obron臋 przeciwko ostrza艂owi z broni lekkiej.

Specjalne zdolno艣ci:

Siege Tank Mode - zdolno艣膰, kt贸ra uaktywnia pot臋偶ne dzia艂o artyleryjskie, po uprzednim unieruchomieniu pojazdu. Ogromna si艂a ognia uderzaj膮聟ca na wrogie jednostki i struktury naziemne powoduje w艣r贸d nich liczne straty.

-------------------------------------------------------------------------------------

NIGHTHAWK (NOMAD)

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: Starport
Typ: powietrzny
Rola:konstrukcyjna jednostka wsparcia
Zdolno艣膰 ataku: brak
Uzbrojenie: brak

Koszt produkcji:

Minera艂y: 100
Gaz Vespe艅ski: 300
Zajmowane sloty: 2
Czas budowy: 42 sek.

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 140
Tarcza: 0
Pancerz: brak
Energia: 0
Poziom: 2,5
Obra偶enia: 0
Dodatkowe obra偶enia: brak
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: (brak informacji)
Klawisz skr贸tu: (brak informacji)

Opis:

Nomad jest powietrzn膮聟 jednostk膮聟 wsparcia. Jego g艂贸wn膮聟 cech膮聟 jest zdolno艣膰 detekcji. Ponadto jest w stanie naprawi膰 s艂absze jednostki z niebywa艂膮聟 pr臋dko艣ci膮聟.

Specjalne zdolno艣ci:

Defensive Matrix - otacza przyjazn膮聟 jednostk臋 polem energii, kt贸re absorbuje uszkodzenia zadawane przez wroga EMP Shockwave - posy艂a pocisk, kt贸ry poch艂ania ca艂膮聟 energi臋 jaka znajdzie si臋 w jego zasi臋gu

-------------------------------------------------------------------------------------

THOR

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: (brak informacji)
Typ: mechaniczny, naziemny
Rola:ci臋偶ka jednostka szturmowa
Zdolno艣膰 ataku: cele naziemne i powietrzne
Uzbrojenie: "M艂ot Thora" - cz膮聟stka akceleratora, 250 milimetrowe dzia艂o

Koszt produkcji:

Minera艂y: 300
Gaz Vespe艅ski: 200
Zajmowane sloty: (brak informacji)
Czas budowy: 60 sek.

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 300
Tarcza: 0
Pancerz: 1
Energia: 0
Poziom: 3
Obra偶enia: 40
Dodatkowe obra偶enia: +20
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: (brak informacji)
Klawisz skr贸tu: (brak informacji)

Opis:

Ta ci臋偶ka i powolna jednostka zapewnia dodatkow膮聟 si艂臋 ognia w p贸藕niejszej fazie gry. Dzi臋ki mocnemu uzbrojeniu oraz solidnej obronie pot臋偶ny Thor potrafi nie藕le radzi膰 sobie w pojedynk臋.

Specjalne zdolno艣ci:

Artillery Strike - pozwala na u偶ycie czterech dzia艂, kt贸re zadaj膮聟 spore obra偶enia jednostkom znajduj膮聟cym si臋 nawet w znacznej odleg艂o艣ci

-------------------------------------------------------------------------------------

BATTLECRUISER

Informacje og贸lne:

Rasa: Terran
Rekrutacja: Starport
Typ: mechaniczny, powietrzny
Rola:statek flagowy
Zdolno艣膰 ataku: cele naziemne i powietrzne
Uzbrojenie: baterie laserowe, dzia艂o Yamato, plazmowe torpedy

Koszt produkcji:

Minera艂y: 400
Gaz Vespe艅ski: 300
Zajmowane sloty: 6
Czas budowy: 90 sek.

Statystyki:

Punkty 偶ycia: 500
Tarcza: 0
Pancerz: 3
Energia: 200
Poziom: 3
Obra偶enia: (brak informacji)
Dodatkowe obra偶enia: (brak informacji)
Op贸藕nienie ataku: (brak informacji)
Zasi臋g: (brak informacji)
Klawisz skr贸tu: (brak informacji)

Opis:

Jednostka zadaje spore obra偶enia poprzez zamieszczone w przedniej cz臋艣ci statku baterie laserowe.

Specjalne zdolno艣ci:

Yamato Cannon - 艂aduje wi膮聟zk臋 promienia energii, kt贸ry uderza na wrogie jednostki z ogromn膮聟 si艂膮聟
Plasma Torpedoes - uruchamia ogie艅 zaporowy w postaci torped, kt贸re wyrz膮聟dzaj膮聟 liczne szkody jednostkom naziemnym znajduj膮聟cym si臋 w strefie dzia艂ania zdolno艣ci


Autorzy: Rohdegar
殴r贸d艂o: StarCraftZone.com


-------------------------------------------------------------------------------------

Notatka: Poni偶ej znajduj膮聟 si臋 starsze informacje o jednostkach. Nie usuwam ich, bo mog膮聟 si臋 kiedy艣 przyda膰.

-------------------------------------------------------------------------------------


SCV

Nazwa SCV (wymawiamy es-si-vi) to skr贸t od Space Construction Vehicle. O terra艅skim robotniku nie mo偶na na razie za du偶o napisa膰. Zapewne b臋dzie pe艂ni艂 te same funkcje, co w pierwszym SC – zbiera艂 surowce, budowa艂 struktury oraz naprawia艂 jednostki mechaniczne i budynki. Ponadto wiadomo, 偶e b臋dzie on konstruowa艂 Thora – wielkiego mecha bojowego, kt贸ry z powodu swych rozmiar贸w nie b臋dzie m贸g艂 by膰 normalnie produkowany w fabryce. Nie wiadomo, czy r贸wnie偶 b臋dzie posiada艂 wi臋cej punkt贸w 偶ycia ni偶 inni robotnicy.

Widzieli艣my tak偶e specjaln膮聟 jednostk臋, kt贸ra mo偶e by膰 inn膮聟 wersj膮聟 lub funkcjonowa膰 jak SCV. Jak widzieli艣my na zdj臋ciu gdzie jednostka strzela laserem do kryszta艂贸w. Na razie nie wiadomo, jak膮聟 funkcj臋 b臋dzie to pe艂ni膰, jakie b臋dzie powi膮聟zanie z SCVem i jak wp艂ynie na zbieranie surowc贸w w Starcraftcie 2. Niekt贸rzy s膮聟dz膮聟, 偶e to zwyk艂y doodad, czyli forma ukszta艂towania terenu. Obiekt ten by艂 widziany tak偶e w miejscu gdzie nie by艂o minera艂贸w. Mo偶emy tylko gdyba膰 co do niego.

Siege Tank

Obrazek jest troch臋 przeterminowany, gdy偶 Blizzard w zwi膮聟zku z du偶膮聟 liczb膮聟 sprzeciw贸w fan贸w wobec wygl膮聟du tej jednostki postanowi艂 zaprojektowa膰 j膮聟 od nowa. Podobno nowy wygl膮聟d jest o wiele lepszy i pokazuje on prawdziw膮聟 moc Tanka.

Siege Tank to znak rozpoznawczy Terran z podstawowego StarCrafta. Czo艂g mo偶e podr贸偶owa膰 i walczy膰 w trybie czo艂gu lub przej艣膰 w tryb obl臋偶niczy i roz艂o偶y膰 niszczycielskie dzia艂o z olbrzymim zasi臋giem i si艂膮聟 ognia, jednak za cen臋 mobilno艣ci. Nieugi臋ty push czo艂gami, w kt贸rym wielka armia Siege Tank贸w mog艂a posuwa膰 si臋 do przodu jedynie zmieniaj膮聟c tryby powraca w Starcraftcie 2.

Wiemy, 偶e Siege Tank b臋dzie podobny, ale nie identyczny, jak ten z „jedynki”. Zmieniony zosta艂 sam jego wygl膮聟d, szczeg贸lnie w trybie obl臋偶niczym. U偶ycie go b臋dzie podobne jak dotychczas – zdoby膰 pozycj臋 i wymierzy膰 sprawiedliwo艣膰 przeciwnikowi. Dzi臋ki tym jednostkom fortyfikacje Terrana s膮聟 twardym orzechem do zgryzienia.

Jednak ta moc ma r贸wnie偶 swoje wady – zasi臋g minimalny w trybie obl臋偶niczym sprawia, 偶e jednostki te nie mog膮聟 atakowa膰 tych, kt贸re podesz艂y zbyt blisko. Poza tym splash damage cz臋sto uszkadza w艂asn膮聟 armi臋. Dobrze znany jest scenariusz z oryginalnego SC, gdzie czo艂gi wybijaj膮聟 si臋 nawzajem. Na dodatek czo艂g jest bezbronny wobec jednostek lataj膮聟cych. Sprawia to, 偶e czo艂g贸w trzeba u偶ywa膰 z rozwag膮聟.

Dropship

Dropship to terra艅ski transportowiec znany wszystkim z pierwszej cz臋艣ci gry. Jego zadaniem jest przewozi膰 jednostki naziemne z jednego miejsca na drugie. Nie posiada on 偶adnej broni, jest wi臋c nara偶ony na ataki.

W Starcrafcie 2 zauwa偶ono, 偶e Dropship musi wyl膮聟dowa膰, aby wy艂adowa膰 pasa偶er贸w, co podwy偶sza stopie艅 realizmu gry. Na razie nie wiadomo, czy to jest tylko efekt kosmetyczny, czy te偶 Dropship b臋dzie podatny na bro艅 strzelaj膮聟c膮聟 do cel贸w l膮聟dowych podczas wy艂adowywania jednostek. Tak偶e wygl膮聟da na to, 偶e niekt贸re jednostki mog膮聟 wysiada膰 w grupach, podczas gdy inne musz膮聟 by膰 wy艂adowywane pojedynczo z Dropshipa.

Nie wiemy za du偶o o Dropshipie i nie wiemy te偶 prawie nic og贸lnie o transportowaniu jednostek w SC2. Zastanawia fakt, czy taka du偶a jednostka jak Thor w og贸le zmie艣ci si臋 do transportowca i czy b臋dzie mog艂a by膰 transportowana.

Battlecruiser

Battlecruiser powraca. Nie zmieni艂 si臋 z wygl膮聟du, a tak偶e zastosowania. Ci臋偶ko opancerzone kr膮聟偶owniki to flagowe statki floty Terran, kt贸re prawdopodobnie nadal utrzymaj膮聟 t臋 rol臋 w SC2. S膮聟 powolne i ma艂o zwrotne. W pokaz贸wce widzieli艣my jak Battlecruiser u偶ywa Yamato Guna. Opr贸cz niego Kr膮聟偶ownik mo偶e posiada膰 zdolno艣膰 Plasma Torpedos, rodzaj ataku obszarowego, szczeg贸lnie skutecznego przeciwko grupom jednostek naziemnych. Wiadomo, 偶e b臋dzie mo偶na wynale藕膰 ulepszenie do kr膮聟偶ownika – Plasma Injection (nazwa mo偶e by膰 inna, t艂umaczenie z korea艅skiego) – ono w艂a艣nie doda mo偶liwo艣膰 ataku torpedami. Z tego co wiemy jeden Battlecruiser b臋dzie m贸g艂 posiada膰 albo Yamato Gun, albo Plasma Topredos (nie b臋dzie m贸g艂 ich mie膰 obu na raz). W zale偶no艣ci od uzbrojenia ma tak偶e mie膰 r贸偶ny wygl膮聟d.

Dobre opancerzenie kr膮聟偶ownik贸w czyni je do艣膰 odpornymi na ataki s艂abszych jednostek, takich jak Phoenixy. Jednak Battlecruisery nie radz膮聟 sobie zbyt dobrze z Warp Rayami, kt贸re skupiaj膮聟c na nich d艂ugotrwa艂y ogie艅 zadaj膮聟 im masakryczne obra偶enia. Z pewno艣ci膮聟 trzeba b臋dzie te偶 uwa偶ana Mothershipa Protoss贸w i jego umiej臋tno艣膰 – Black Hole. Czarna dziura po prostu wessie wszystko, co lata i znajduje si臋 w jej pobli偶u.

Marine

W pokaz贸wce Blizzarda widzieli艣my te jednostki w akcji. Ich si艂a i skuteczno艣膰 bojowa wydaje si臋 by膰 podobna do Marines z pierwszego StarCrafta. Nie wiadomo, czy nadal b臋d膮聟 mogli si臋 szprycowa膰 Stim Packiem. Pojawi艂y si臋 g艂osy, 偶e Stim Pack b臋dzie dost臋pny w SC2, ale nie jest to potwierdzona informacja. Na screenach z gry wida膰, 偶e niekt贸rzy Marines mieli tarcze oraz bagnety przymocowane do karabin贸w. Blizzard potwierdzi艂, 偶e tarcze b臋d膮聟 ulepszeniem do tej jednostki, kt贸ra da im wi臋cej 偶ycia. Gdzie艣 pojawi艂a si臋 tak偶e informacja, 偶e Marines w SC2 maj膮聟 mie膰 o 15 punkt贸w wi臋cej 偶ycia ni偶 w pierwszej cz臋艣ci gry. By膰 mo偶e tyle dodaj膮聟 im os艂ony lub od razu tyle dostaj膮聟, a os艂ony zwi臋ksz膮聟 偶ycie jeszcze bardziej.

Marines to jednostki atakuj膮聟ce na odleg艂o艣膰 i to nie tylko cele naziemne. Daje to Terranowi mo偶liwo艣膰 obrony przez atakami z powietrza ju偶 w bardzo wczesnej fazie gry. Nie wiemy jednak nadal, czy bagnety, kt贸re mo偶na zauwa偶y膰 na screenach b臋d膮聟 u偶ywane do walki wr臋cz, na przyk艂ad przeciwko Zerglingom i Zealotom, co zwi臋ksza艂oby skuteczno艣膰 Marines w boju.

Wiemy, 偶e Marines b臋d膮聟 dobrymi jednostkami do kontry na Warp Ray’e, gdy偶 z powodu niedu偶ej ilo艣ci 偶ycia oraz du偶ej liczby 偶o艂nierzy, Warp Ray’e nie b臋d膮聟 mog艂y przez d艂u偶szy czas skupi膰 ognia, aby zadawa膰 wi臋ksze obra偶enia.

Ghost

O tej jednostce wiadomo, 偶e zachowuje dwie umiej臋tno艣ci z pierwszego StarCrafta: Cloak i Nuclear Strike.

Cloak to umiej臋tno艣膰 pozwalaj膮聟ca Duchowi na stanie si臋 niewidzialnym. Znamy to dobrze z pierwszego StarCrafta, wi臋c nie trzeba nic na ten temat pisa膰. Zastanawia膰 mo偶e jedynie og贸lna niewidzialno艣膰, jaka pojawi si臋 w SC2, czyli np. czy b臋dzie wida膰 kontury poruszaj膮聟cej si臋 jednostki, czy mo偶e b臋dzie trudniejsza do wykrycia.

Nuclear Strike to zdolno艣膰 do przeprowadzenia ataku nuklearnego. Zbieraj膮聟c dotychczasowe informacje mo偶na wspomnie膰, 偶e dla gracza, kt贸ry przeprowadza atak nuklearny wska藕nik pokazuj膮聟cy miejsce uderzenia g艂owicy nuklearnej to du偶y i czerwony znacznik, kt贸rego zauwa偶enie nie sprawia problemu. Inni gracze b臋d膮聟 jednak widzieli ma艂膮聟, czerwon膮聟 kropk臋 podobn膮聟 do tej z pierwszego SC. Sam atak nuklearny ma du偶膮聟 si艂臋 ra偶enia i 艂adnie si臋 prezentuje w nowej szacie graficznej StarCrafta 2.

W StarCrafcie 2 Ghost b臋dzie posiada艂 dodatkowe umiej臋tno艣ci. S膮聟 nimi Snipe i Launching xxx (niestety nie mo偶na by艂o przet艂umaczy膰 tej nazwy z korea艅skiego).

Snipe - dzi臋ki tej umiej臋tno艣ci Duch staje si臋 snajperem. Nie wiemy na razie jak ona dzia艂a jednak mo偶emy si臋 domy艣la膰. Jedna z opcji jest taka, 偶e Ghost prze艂膮聟cza si臋 do trybu snajperskiego (co艣 takiego jak zmiana tryb贸w u Siege Tanka). Druga mo偶liwo艣膰 to po prostu wskazanie danej umiej臋tno艣ci i u偶ycie na wrogu. Snipe to atak karabinem snajperskim. Jednym strza艂em Ghost b臋dzie m贸g艂 zabi膰 kogo艣 z piechoty Terran lub jakiego艣 mniejszego Zerga. Atak ten prawdopodobnie nie wyrz膮聟dza 偶adnych szk贸d jednostkom mechanicznym.

Launching xxx - nie wiadomo dok艂adnie jak ta umiej臋tno艣膰 b臋dzie dzia艂a膰, ale znamy jej efekt – przywo艂a ona na pole bitwy Marines. Zostan膮聟 oni zrzuceni drog膮聟 powietrzn膮聟, by膰 mo偶e na spadochronach, by膰 mo偶e przyleci transportowiec z nimi. Na razie s膮聟 dwie wersje co do ich liczby – jedno ze 藕r贸de艂 podaje 偶e przywo艂ywanych jest 6 Marines, drugie, 偶e 8. Umiej臋tno艣膰 ta na pewno wspomo偶e Ghosta w jego zwiadowczej pracy. Gdy tylko natknie si臋 na s艂abo broniony obszar w bazie wroga b臋dzie m贸g艂 natychmiastowo zaatakowa膰 z grup膮聟 uderzeniow膮聟.

Bior膮聟c wszystko pod uwag臋 mo偶na wywnioskowa膰, 偶e znaczenie Ghosta w StarCrafcie 2 b臋dzie wi臋ksze ni偶 w pierwszej cz臋艣ci. Dodatkowe umiej臋tno艣ci, kt贸re wydaj膮聟 si臋 bardzo przydatne spowoduj膮聟, 偶e Duchy prawdopodobnie zyskaj膮聟 na znaczeniu i b臋d膮聟 cz臋艣ciej pojawia膰 si臋 na polach bitew.

Reaper

Nowa twarz si艂 Terra艅skich – Reaperzy s膮聟 偶o艂nierzami do szybkiego ataku, uzbrojeni w podw贸jne pistolety i wyposa偶eni w osobiste jet-packi, kt贸re pozwalaj膮聟 im skaka膰 przez klify, 艣ciany i inne podwy偶szenia terenu.

Niewiele mo偶na wynie艣膰 z filmu dotycz膮聟cego zastosowa艅 tej jednostki opr贸cz tego, 偶e Reaperzy s膮聟 bardzo mobilni, je偶eli chodzi o pokonywanie nier贸wno艣ci terenu. Ich normalna szybko艣膰 wygl膮聟da na raczej woln膮聟 jak na 偶o艂nierzy z jet-packami, co znaczy, 偶e nale偶y polega膰 na ich umiej臋tno艣ciach pokonywania trudnego terenu, aby robi膰 szybkie ataki i ucieczki, gdzie nikt ich nie mo偶e dosi臋gn膮聟膰. Ich niewielki pistolety wygl膮聟daj膮聟 tak jak zadawa艂by ma艂膮聟 ilo艣膰 obra偶e艅, jednak偶e ich op贸藕nienie ataku jest ma艂e. Widzieli艣my grup臋 Reaper贸w niszcz膮聟c膮聟 Protosskie Immortale, kt贸re posiadaj膮聟 os艂ony, kt贸re aktywuj膮聟 si臋 jedynie, gdy przyjmuj膮聟 du偶e obra偶enia. Mo偶emy stwierdzi膰, 偶e Reaperzy, podobnie jak inne jednostki zadaj膮聟ce niewielkie obra偶enia b臋d膮聟 skuteczne na Immortale.

Nowe taktyki, kt贸re zapewni nam ta jednostka dostarczaj膮聟 Terranom nowych mo偶liwo艣ci n臋kania przeciwnika. Wypady na robotnik贸w zbieraj膮聟cych surowce, dzikie rajdy na samotne bazy, operacje zaczepne – to taktyki, kt贸rych b臋d膮聟 mogli u偶y膰 terra艅scy gracze w SC2.

Nale偶y jeszcze doda膰, 偶e Reaperzy b臋d膮聟 mieli specjaln膮聟 umiej臋tno艣膰, jak膮聟 jest u偶ywanie bomb. Nie znamy nazwy tej umiej臋tno艣ci, ale prawdopodobnie b臋dzie si臋 ona nazywa膰 Attach Bomb. Reaperzy b臋d膮聟 mogli przymocowa膰 bomb臋 czasow膮聟 do jednostki lub budynku co ka偶de 30 sekund. Znak i czerwony pasek poka偶膮聟, gdzie zosta艂a ona umieszczona. Bomba mo偶e zosta膰 zniszczona przez wroga. Nie wiadomo na razie nic wi臋cej. Pozostaj膮聟 same pytania: jak b臋dzie si臋 przyczepia艂o te bomby, czym b臋dzie mo偶na je zniszczy膰, je艣li b臋d膮聟 przymocowane do jednostki, itp.

Viking


Viking to specjalna jednostka Terran - mech transformer. Mo偶e si臋 on zmieni膰 z my艣liwca w robota. Transformacja b臋dzie zapewne dzia艂a膰 na zasadzie zmiany tryb贸w, tak jak jest to u Siege Tanka. Umiej臋tno艣膰 transformacji b臋dzie dost臋pna po wynalezieniu odpowiedniego upgrade’u. W formie lataj膮聟cej Viking b臋dzie na pewno bardziej mobilny i bez trudu b臋dzie si臋 przemieszcza艂 po ca艂ej mapie, jednak w tym trybie b臋dzie on mia艂 s艂abszy pancerz i prawdopodobnie b臋dzie m贸g艂 atakowa膰 tylko jednostki lataj膮聟ce. W trybie mecha Viking za pomoc膮聟 Gatling Gun razi膰 b臋dzie przeciwnik贸w naziemnych oraz z tego co nam wiadomo b臋dzie m贸g艂 tak偶e atakowa膰 jednostki lataj膮聟ce. Sama zmiana tryb贸w to bardzo innowacyjne rozwi膮聟zanie. B臋dziemy mogli wpa艣膰 do bazy wroga bez lepszego zwiadu, gdy偶 je艣li natkniemy si臋 na dobr膮聟 obron臋 przeciw-powietrzn膮聟 to zmienimy Vikingi w mechy, co rozwi膮聟偶e problem.

Vikingi produkowane s膮聟 w Factory w formie mech贸w. Aby mog艂y zmieni膰 tryb trzeba b臋dzie wynale藕膰 dla nich odpowiedni upgrage - Fighter Tech.

Banshee

Ta jednostka to bombowiec wyposa偶ony w umiej臋tno艣膰 znikania, potrafi膮聟cy atakowa膰 wy艂膮聟cznie cele naziemne. Banshee mog膮聟 bardzo szybko strzela膰 do jednostek naziemnych, co znaczy ze maj膮聟 ma艂y cooldown (op贸藕nienie ataku). Nie wiadomo jednak czego ono dotyczy i jak w og贸le ma atakowa膰 ta jednostka. Nazwa bombowiec sugeruje, 偶e ten samolot b臋dzie zrzuca艂 na baz臋 wroga bomby, a te powinny mie膰 raczej du偶膮聟 si艂臋 ra偶enia. By膰 mo偶e jest on wyposa偶ony w szybkostrzeln膮聟, ale ma艂o gro藕n膮聟 bro艅 oraz w bomby lub te偶 jego bomby nie wyrz膮聟dzaj膮聟 du偶ych szk贸d i mo偶e ich zrzuca膰 du偶o w ma艂ym przedziale czasowym. To wszystko to jednak zwyczajne spekulacje.

Cobra

Cobra to szybka jednostka unosz膮聟ca si臋 nad ziemia (podobnie jak dawny Vulture) potrafi膮聟ca w trakcie ruchu atakowa膰 za pomoc膮聟 swoich dw贸ch Rail Gun贸w. Cobry mog膮聟 atakowa膰 jednostki lataj膮聟ce i naziemne. To jak na razie wszystko co o nich wiemy. Cobra b臋dzie zapewne pe艂ni艂a rol臋 podobn膮聟 do Vultura – szybka jednostka zwiadowcza. Mo偶liwo艣膰 atakowania podczas ruchu jest niew膮聟tpliwie du偶ym plusem. Je艣li Rail Guny b臋d膮聟 obraca膰 si臋 o 360 stopni, to b臋dzie mo偶na t膮聟 jednostk膮聟 dra偶ni膰 ka偶d膮聟 inn膮聟 atakuj膮聟c膮聟 wr臋cz – Zerglingi, Zealoty, itp. Jednak s膮聟dz膮聟c po obrazku, dzia艂ka b臋d膮聟 strzela艂y tylko do przodu i nie b臋d膮聟 ruchome. Jak jednak b臋dzie w rzeczywisto艣ci przekonamy si臋, gdy dostaniemy wi臋cej informacji.

Thor

Thor - gigantyczny robot krocz膮聟cy, kt贸ry ma by膰 jedn膮聟 z gro藕niejszych terra艅skich zabawek. Zostanie on wyposa偶ony w bro艅 obl臋偶nicz膮聟, dzi臋ki kt贸rej b臋dzie w stanie zadawa膰 du偶e zniszczenia budynkom oraz wi臋kszym obiektom. Atak artyleryjski wykorzysta 4 dzia艂a na grzbiecie Thora do wystrzelenia pocisk贸w dalekiego zasi臋gu. Jednak nie ma nic za darmo - atak Thora b臋dzie mia艂 spory cooldown.

Blizzard zapewni艂, 偶e Thor b臋dzie niczym innym jak zwyk艂膮聟 jednostk膮聟, nie b臋dzie on tak jak Protoss Mothership super-jednostk膮聟. Doda艂 tak偶e, 偶e nie b臋dzie ogranicze艅 na ilo艣膰 Thor贸w wchodz膮聟cych w sk艂ad naszej armii.

Thor posiada jednak pewne s艂abo艣ci. Jest bezradny w przypadku ataku z powietrza, a do tego jest bardzo powolny. Mo偶e go zniszczy膰 kilka jednostek takich jak Cobra, poniewa偶 Thor bardzo powoli si臋 obraca. Thor z powodu swoich niesamowitych rozmiar贸w b臋dzie budowany bezpo艣rednio przez SCV - po prostu nie mie艣ci si臋 w Factory.

Autorzy: Barol, Lukin
殴r贸d艂a: GameReplays.org


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona