Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Vulture
Zobacz opis
Wywiad serwisu 1UP

Od t艂umaczy: z g贸ry uprzedzamy - wszelkie nazwy umiej臋tno艣ci i jednostek pozostawiamy oryginalne... chocia偶 niekt贸re z nich to prawdopodobnie b艂臋dy. Przyk艂adem s膮聟 nazwy takie jak Photon Cannon zamiast Phase Cannon i Interceptor zamiast Shuriken (chocia偶 teraz po Blizzconie to nic nie wiadomo). By膰 mo偶e sami znajdziecie ich wi臋cej. Mi艂ej lektury i anielskiej cieprliwo艣ci przy czytaniu, bo artyku艂 jest d艂ugi. My艣l臋, 偶e docenicie nasz膮聟 prace, sp臋dzili艣my wiele godzin przed monitorem t艂umacz膮聟c ten artyku艂.

Jak zapewne wielu z was pami臋ta, serwis 1UP niedawno zdawa艂 relacj臋 z pokazanej w Korei Po艂udniowej gry Blizzarda - StarCrafta II, bezapelacyjnie najbardziej oczekiwanej gry. Nasz serwis przekazywa艂 informacje i dostarcza艂 niepotykanych wra偶e艅 wszystkim graczom, kt贸rzy nie mogli by膰 obecni w Korei podczas wielkiej ods艂ony gry. Dzisiaj po raz drugi przekazujemy wam kolejne informacje. Dzi臋ki zaproszeniu Blizzarda, jeste艣my w stanie dostarczy膰 wam dog艂臋bnych informacji na temat dw贸ch z trzech ras StarCrafta II: Terran i Protoss贸w.

Dustin Browder (po lewej), naczelny projetkant StarCrafta II i Chris Sigaty (po prawej), starszy producent gry Blizzarda, dali nam mo偶liwo艣膰 praktycznego przetestowania d艂ugo oczekiwanej kontynuacji najlepszej strategii czasu rzeczywistego wszechczas贸w. Potem, odkryli przed nami cenne informacje na temat obecnych prac nad gr膮聟 i kierunku jej rozwoju. Sprawd藕 nasz ekskluzywny wywiad z oboma panami, by przekona膰 si臋 czy Firebat znajdzie si臋 w ko艅cowej wersji produktu lub czy bohaterka StarCraft: Ghost, Nova, powr贸ci do 偶ycia w StarCraft II.

Nasza sesja przed komputerem nie by艂a zbyt kr贸tka. Dok艂adniej m贸wi膮聟c by艂y to 4 godziny test贸w kolejnego giganta Blizzarda. Rozegrali艣my gor膮聟ce zawody pomi臋dzy garstk膮聟 europejskich dziennikarzy oraz naszymi redaktorami: Jeffem Green'em i Sean Molloy. Byli艣my ograniczeni tylko to gier Protoss vs Protoss, lecz widzieli艣my tak偶e i to ze szczeg贸艂ami demonstracje kilku Terra艅skich jednostek i specjalnych umiej臋tno艣ci. G艂贸wny projektant StarCrafta II Dustin Browder i starszy producent Chris Sigaty w臋drowali w k贸艂ko po pokoju konferencyjnym podpowiadaj膮聟c i udzielaj膮聟c graczom wskaz贸wek do gry. Teraz, gdy ju偶 widzimy t臋 gr臋, wiemy, 偶e dru偶yna deweloper贸w pracowa艂a nad ni膮聟 w sekrecie ju偶 od dw贸ch lat. Dustin Browder powiedzia艂 nam: "jeste艣cie pierwszymi osobami, kt贸re b臋d膮聟 mog艂y ogl膮聟da膰 t臋 gr臋 przez tak d艂ugi czas, wi臋c wasz wk艂ad jest cenny".

Jak zapewne sobie wyobra偶acie, 4-godzinna sesja by艂a wystarczaj膮聟ca, aby zaznajomi膰 si臋 z drzewem technologicznym Protoss贸w. Wystarczy艂o nam czasu, aby z powodzeniem masowo produkowa膰 wszystkie rodzaje jednostek i posy艂a膰 je na pole bitwy przeciwko jednostkom innych graczy. Powinni艣my wzi膮聟艣c pod uwag臋 to, 偶e podczas 4-godzinnej sesji grania zgromadzili艣my informacje, kt贸e przecie偶 jeszcze mog膮聟 si臋 zmieni膰. Op贸藕nienia, czasy budowy, jednostki i specjalne umiej臋tno艣ci - wszystkie te rzeczy moga ulec zmianie w trakcie balansowania lub nawet mog膮聟 zosta膰 w ca艂o艣ci usuni臋te, je艣li testerzy uznaj膮聟 to za konieczne. Na przyk艂ad w jednym komicznym przypadku wykonali艣my taktyk臋 o niemo偶liwie du偶ej moce, kt贸ra natychmiast zosta艂a zg艂oszona do poprawy (zobacz sekcj臋: Czarna Dziura Mother Shipa porusza si臋). Jak ju偶 m贸wili艣my, dru偶yna deweloper贸w, kt贸ra pracuje nad projektem wyrzuci艂a pewne "klasyczne" jednostki ze StarCrafta na rzecz nowych, na przyk艂ad Terra艅skiego Firebata (zacznijcie ju偶 pisa膰 petycj臋!). Lecz Chris Sigaty powiedzia艂 w ostatnim wydaniu Games For Windows, 偶e te jednostki mog膮聟 wr贸ci膰, gdyby zdecydowali si臋 na usuni臋cie innych. Nic nie jest jeszcze pewne, 偶adne dane zaprezentowane tutaj nie s膮聟 ju偶 ostateczne. Umieszczamy je jedynie w celach informacyjnych i rozrywkowych. S膮聟 wystarczaj膮聟co dok艂adne, aby艣cie mogli rzuci膰 okiem na to, jak b臋dzie prezentowa艂 si臋 StarCraft II. Ale dosy膰 ju偶 tej gry wst臋pnej. Pozw贸lcie naszym StarCraftowym maniakom utorowa膰 wam drog臋 poprzez zawi艂o艣ci nowej gry.

MY LIFE FOR AIUR!

Cze艣膰, nazywam si臋 M'ilky i w tym dniu (jak w ka偶dym innym) chcia艂bym odda膰 偶ycie za Aiur. Prawdopodobnie to czyni ze mnie wizyt贸wk臋 Protoss贸w, lecz ostatnio sp臋dzi艂em troch臋 czasu ze StarCraftem II. By艂 to czas wyj膮聟tkowy, dowiedzia艂em si臋 wielu rzeczy i nie mog臋 si臋 doczeka膰, kiedy si臋 nimi podziel臋 z moimi psionicznymi bra膰mi. Zamaskowany przed wszelkimi detektorami znalaz艂em trawiasty klif nad baz膮聟 Terran, kt贸ra najwyra藕niej a偶 buzowa艂a aktywno艣ci膮聟. Z mojego wysoko umieszczonego punktu obserwacyjnego mog艂em rzuci膰 okiem na najnowsze wynalazki Terran, kt贸re przeros艂y moja naj艣mielsze oczekiwania. Jak wida膰, naszym korpulentnym s膮聟siadom nigdy nie brakuje pomys艂贸w.

Command Center Planetary Portress

Ich Command Center, pot臋偶ny moloch kt贸ry jest 艂atwym do zniszczenia celem, gdy odrywa si臋 od ziemi i unosi w g贸r臋 jest teraz szybsze. Podczas wznoszenia si臋, l膮聟dowania i latania porusza si臋 szybciej, dzi臋ki nap臋dowi odrzutowemu. Nie do艣膰, 偶e jest bardziej mobilne ni偶 przedtem, to jeszcze mo偶e to uratowa膰 je przed atakiem. Dosy膰 specyficzne jest ich nowe ulepszenie, kt贸re przekszta艂ca Command Center w Planetary Fortress, kt贸re jest zdolne do ostrzeliwania naziemnych jednostek, w przeciwie艅stwie do poprzedniego "siedz膮聟cego kaczora" (bez skojarze艅 prosz臋 :P).

Factory Barracks

W Factory, jak zawsze, Terranie buduj膮聟 pojazdy. Strasznie frustruj膮聟ce musi by膰 to, 偶e musz膮聟 zbudowa膰 tyle Supply Depot贸w, aby mogli utrzyma膰 ich kosztowne jednostki, lecz to ich problem, nie nasz. Interesuj膮聟ce jest to, 偶e Factory i Barracks mog膮聟 pracowa膰 na tych samych podstawach. Barracks mog膮聟 szczyci膰 si臋 addonami. Tech Lab jest odpowiedzialne za produkcj臋 zaawansowanej piechoty, tak samo jak Nuclear Reactor. Bardzo intryguj膮聟ce jest to, 偶e Terra艅skie Koszary oraz Fabryki mog膮聟 si臋 zamienia膰 tymi dwoma dobud贸wkami. Wymaga to tylko podniesienia ich budynk贸w i wyl膮聟dowania na odpowiedniej podstawie, przez co ka偶da z tych struktur mo偶e produkowa膰 ca艂kowicie odmienne jednostki. To tak偶e oszcz臋dno艣膰 miejsca, minera艂贸w i gazu, poniewa偶 Terranie nie musz膮聟 ju偶 budowa膰 wyspecjalizowanych budynk贸w ka偶dego typu.

Tech Lab Nuclear Reactor

Notatka na marginesie: Pewne obiekty Terran (i nie tylko, na przyk艂ad Protoss Forge) zosta艂y zaprojektowane od nowa i nie s膮聟 zgodne z poprzednimi informacjami. Wygl膮聟da na to, 偶e Terranie, rasa, kt贸ra bez problemu potrafi艂a budowa膰 swoje struktury gdzie chce, przebudowa艂a je, aby lepiej wype艂ni膰 ma艂e luki i szczeliny, kt贸re my (i ci 偶a艂o艣ni Zergowie) mogli艣my wykorzystywa膰, aby przedosta膰 si臋 przez ich obron臋. Teraz, gdy zbli偶ymy si臋 do Terra艅skich zabudowa艅 z ziemi, b臋dzie to bez w膮聟tpienia czo艂owe uderzenie.

Bardzo przewidywalne by艂o to, 偶e Terran nadal b臋dzie wspomaga艂 si臋 piekielnymi bunkrami, kt贸re Zawsze by艂y pierwsz膮聟 lini膮聟 obrony. Terranie, te pazerne mi臋czaki nie pasuj膮聟ce do naszych psionicznych ostrzy zawsze b臋d膮聟 si臋 chowa膰 w pancerz, kt贸ry to w ko艅cu b臋dzie ich metalowym grobem. Bunkry - jak wiatr wiej膮聟cy przez r贸wniny - istniej膮聟 dzisiaj tak samo, jak istnia艂y wczoraj, lecz teraz Terranie maj膮聟 innego asa w r臋kawie. Sensor Dome jest nowym ustrojstwem, kt贸re pozwala Terranom wykrywa膰 wrogie si艂y, kt贸re nadchodz膮聟, zakryte jeszcze przez mg艂臋 wojny (fog of war). W przeciwie艅stwie do radaru, kt贸ry cz臋sto skanuje niezbadane tereny na mapie, Sensor Dome w艂a艣ciwie nie odkrywa zakrytych teren贸w. Zamiast tego pod艣wietla i zaznacza nadchodz膮聟ce si艂y wroga. Terranie s膮聟 wi臋c od razu uprzedzeni i gotowi do przyj臋cia go艣ci. To mog艂oby by膰 troch臋 problematyczne, gdyby wykrywa艂o nawet nasze zamaskowane Protosskie jednostki. Zobaczymy jak to b臋dzie.

Nast臋pna rewelacja: Ze z艂贸偶 minera艂贸w nadal wydobywa si臋 ich po 8 od kryszta艂u, lecz nowy, zmutowany typ tego surowca, kt贸ry tak偶e pojawi si臋 w grze - wysoko wydajne z艂o偶e minera艂贸w, daje nam 12 jednostek tego surowca na raz. To sprawia, 偶e chcemy najszybciej jak to mo偶liwe zaj膮聟膰 takie z艂o偶e, co na pewno zwr贸ci si臋 z nawi膮聟zk膮聟. W najgorszym przypadku, aby wyszuka膰 i zabezpieczy膰 te z艂o偶a po艣wi臋cimy du偶o wojska, co przy okazji sprawi, 偶e b臋dziemy nara偶eni na ataki ze strony patroluj膮聟cych teren Terran lub Zerg贸w.

YOUR WARRIORS HAVE ENGAGED THE ENEMY

Ech... te Terra艅skie struktury s膮聟 takie niewydajne i niepor臋czne. Lecz jest tu tak偶e nieko艅cz膮聟ca si臋 falanga terra艅skich jednostek, niekt贸re wygl膮聟daj膮聟 znajomo, inne s膮聟 ca艂kiem nowe. Battlecruisery, duma terra艅skiej floty, by艂y widziane na polu bitwy, gdy u偶ywa艂y czego艣, co wygl膮聟da艂o na jak膮聟艣 form臋 Torpedy Plazmowej. Przeszkadza fakt, 偶e to wydaje si臋 by膰 zaledwie jednym z wielu ulepsze艅 do tego gigantycznego statku.

Zanotujcie sobie: Nie spuszczajcie z oka dalszego rozwoju technologii Battlecruiser贸w.

Viking Assault Viking Fighter

Innym statkiem, kt贸ry wynale藕li Terranie i maj膮聟 go w swojej rozszerzonej flocie jest jednostka pionowego startu i l膮聟dowania zwan膮聟 Viking. Ta machina jest odpowiednia zar贸wno do walki w powietrzu, jak i na l膮聟dzie. Ma niesamowicie du偶膮聟 si艂臋 uderzeniow膮聟 w starciu powietrze-powietrze, wi臋c wi臋kszy konflikt z grup膮聟 Viking贸w na niebie nie jest polecany. Nie jest pewne, czy Viking mo偶e atakowa膰 cele naziemne z powietrza, wi臋c to mo偶e by膰 potencjaln膮聟 wad膮聟, kt贸r膮聟 mo偶na wykorzysta膰. Jednak kiedy statek ten przejdzie w tryb szturmowy - Assault Mode. Jako broni u偶ywa wtedy broni maszynowej, kt贸ra wygl膮聟dem przypomina karabin Gatlinga. Viking jest jednak s艂aby w walce z lepszymi jednostkami naziemnymi, takimi jak Siege Tank, czego by艂em 艣wiadkiem, gdy obserwowa艂em manewry bojowe Terran. 艢miem twierdzi膰, 偶e grupka Reaver贸w (w pe艂ni wyposa偶onych) mog艂aby osi膮聟gn膮聟膰 podobne rezultaty.

Wydaje si臋, 偶e Terranie zwr贸cili szczeg贸ln膮聟 uwag臋 na nasze sukcesy na polu bitwy, kt贸re bez w膮聟tpienia osi膮聟ga艂a flota zamaskowanych Carrier贸w. Uda艂o im si臋 osi膮聟gn膮聟膰 emulacj臋 pola maskuj膮聟ego, co nasze Arbitry robi艂y od dawna. Ich nowa jednostka powietrzna Banshee ma w艂a艣nie t臋 zdolno艣膰. R贸偶nica polega jednak na tym, 偶e Banshee mog膮聟 zamaskowa膰 tylko siebie i s膮聟 przeznaczone do ataku z przestworzy jednostek naziemnych. Z niewiadomego powodu Terranie nie wyposa偶yli tego statku w 偶adn膮聟 bro艅 powietrze-powietrze. Tak jak przy testach Vikinga, o kt贸rym wspomnia艂em wcze艣niej, Terranie tak偶e wypu艣cili kilka Banshee na poligon i moje obserwacje wykaza艂y, 偶e ten statek powietrzny jest tak偶e s艂aby wobec typowej obrony przeciw-powietrznej, jak Missile Turrety i przypuszczalnie Photon Cannony.

Jak widzieli艣my przed tym raportem, jedn膮聟 z nowych jednostek Terran o kluczowym znaczeniu jest Reaper. Ten bardzo mobilny i wysoce irytuj膮聟cy 偶o艂nierz sprawia wiele trudno艣ci naszym Zealotom (nawet z ich now膮聟 "Szar偶膮聟"), kt贸rzy nie mog膮聟 ich nawet porz膮聟dnie zaatakowa膰. Podczas gdy zawsze mieli艣my jakie艣 taktyki i kontr-taktyki prawie na ka偶dy scenariusz bitewny, to ci Reaperzy mog膮聟 sprawi膰 problemy, szczeg贸lnie podczas komunikacji z innymi protosskimi dow贸dcami, kt贸rzy mog膮聟 pomyli膰 Reapera z Reaverem, powoduj膮聟c niepotrzebny zam臋t w czasie, gdy klarowno艣膰 jest kluczow膮聟 spraw膮聟. Warto zwr贸ci膰 uwag臋 na nowe ulepszenia Reaper贸w. Wydaje si臋, 偶e te jednostki mog膮聟 umie艣ci膰 w ziemii specjalne 艂adunki wybuchowe z zap艂onem czasowym. W przeciwie艅stwie do Spider Mines, cz臋sto podk艂adanych przez te denerwuj膮聟ce Vultury, te bomby mog膮聟 by膰 u偶ywane w bardziej strategiczny spos贸b poprzez swoj膮聟 niszcz膮聟c膮聟 moc lub w bardziej konwencjonalnej taktyce uderz-ucieknij-uderz.

Terranie sp臋dzili wiele czasu na rozwijanie nowego, wysoce nieefektywnego, olbrzymiego monstrum, kt贸re bez w膮聟tpienia zrobi wielki huk na polu bitwy. Je艣li terra艅ska pomys艂owo艣膰 nie ust臋puje ich umiej臋tno艣ci do tworzenia brzydkich jednostek wojennych, to za wszelk膮聟 cen臋 powinni艣my unika膰 wojny na wyczerpanie. Kto w ko艅cu chcia艂by spotka膰 si臋 oko w oko z terra艅skim wojskiem uzupe艂nionym o masywnego Thora na ty艂ach ich grupy uderzeniowej? Ten mobilny mech szturmowy jest tak ogromny, 偶e nie mo偶e by膰 budowany wewn膮聟trz zwyk艂ego budynku, takiego jak Factory, wi臋c musi by膰 sk艂adany na zewn膮聟trz, co bardziej upodabnia go do Command Center. Thor ma mo偶liwo艣膰 atakowania zar贸wno jednostek powietrznych, jak i naziemnych, lecz powoli si臋 obraca, co sprawia, 偶e jest mu trudno skontrowa膰 atak szybko poruszaj膮聟cej si臋 jednostki. Jako 偶e ma on ogromn膮聟 liczb臋 punkt贸w 偶ycia musieliby艣my po艣wi臋ci膰 zbyt du偶o najcenniejszej rzeczy - czasu i surowc贸w - 偶eby m贸c przebi膰 si臋 przez jego obron臋. Podstawowym problemem, kt贸ry stwarza Thor jest jego dalekozasi臋gowa zdolno艣膰 bombardowania. Dzi臋ki niej Nexus mo偶e przesta膰 istnie膰, nasza obrona mo偶e zosta膰 pozbawiona Photon Cannon贸w, mo偶e 偶ma偶dzy膰 nap艂ywaj膮聟c膮聟 fal臋 Reaver贸w, zanim zd膮聟偶y ona pokona膰 dziel膮聟cy ich dystans, by uwolni膰 Scaraby. Przyjrz臋 si臋 z bliska rozwijaniu tej broni.

Chocia偶 nie oczekujemy ujrzenia zbyt wielu potyczek Terran vs Terran, to jednak nigdy nie wiadomo, kiedy stronnicy zmieni膮聟 stron臋 konfliku lub kiedy wiatr nieszcz臋艣cia zadmie ci w twarz. Terranie to zdradliwe bestie i byliby prawie zaskoczeni, gdyby zachcia艂o im si臋 u偶y膰 Thora przeciwko siebie. Cobra jest miniczo艂giem, kt贸ry unosi si臋 nad ziemi膮聟 (jak dawny Vulture) i mo偶e kr膮聟偶y膰 wok贸艂 powolnych wrog贸w, zdobywaj膮聟c przewag臋 nad niemrawo obracaj膮聟cym si臋 nieprzyjacielem, takim jak Thor. Jak stado kruk贸w okr膮聟偶aj膮聟 one grub膮聟 zwierzyn臋 na polu bitwy. Ich atak jest skuteczny zar贸wno na jednostki naziemne jak i powietrzne.

W zasadzie nie ma znaczenia to, 偶e Terranie nie czerpali pomys艂贸w bezpo艣rednio z technologi Protoss贸w, jako 偶e przera偶aj膮聟ce Ghosty oraz ich zami艂owanie do atak贸w nuklearnych zosta艂y wyposa偶one w zdolno艣膰 nie r贸偶ni膮聟c膮聟 si臋 wcale od tego co Zergowie zdo艂ali uzyska膰 dzi臋ki swoim Nydus Canals. Ghosty s膮聟 teraz pot臋偶niejsze ni偶 wcze艣niej, maj膮聟 mniejsze op贸藕nienie ataku i lepsz膮聟 mobilno艣膰 i zwi臋kszon膮聟 wytrzyma艂o艣膰 w stosunku do poprzednich pokole艅 Ghost贸w. Lecz wraz z nowym ulepszonym Ghostem, Terranie staj膮聟 si臋 realnym zagro偶eniem w prawie ka偶dym miejscu pola bitwy, dzi臋ki Drop Podom, kt贸re tworzy swoim celownikiem laserowym. Wreszcie dow贸dcy artylerii nie musz膮聟 si臋 martwi膰: Ghost dostarcza wam 艣wie偶ych i niewyczerpanych zapas贸w mi臋sa armatniego. Dotychczas Ghosty, kt贸re spotkali艣my wygl膮聟da艂y na samc贸w. Jednak widzieli艣my rzeczy, kt贸re sugeruj膮聟, 偶e Terranie mog膮聟 zatrudnia膰 w tej roli r贸wnie偶 samice swego gatunku. Dalsze informacje zostan膮聟 przekazane, gdy potwierdz臋 je kolejnymi obserwacjami.

CARRIER HAS ARRIVED

Teraz mam czas na posk艂adanie tego raportu o ostatnich wynalazkach Terran. Wykorzystamy te informacje, aby lepiej przygotowa膰 swoje w艂asne strategie, aby zmie艣膰 z powierzchni ich ci臋偶kie, powolne machiny. W czasie gdy Terranie robi膮聟 jeden krok, my Protossi robimy dwa. Jeste艣my zawsze czujni, nigdy nie odpoczywamy i nie 艣wi臋tujemy poprzednich zwyci臋stw. Mamy wiele zmartwie艅 na tym 艣wiecie i Terranie s膮聟 tylko jednym z nich. Zergowie - rdza w ciemno艣ciach kosmosu - s膮聟 ci膮聟g艂ym zagro偶eniem, z powodu swojej dziko艣ci, bezwzgl臋dno艣ci i ich nienasyconemu apetytowi do niszczenia wszystkiego co stanie im na drodze. Je艣li kt贸rakolwiek z tych ras my艣li, 偶e zaskoczy nas 艣pi膮聟cych i nieprzygotowanych, czeka ich niemi艂a niespodzianka. Protossi nigdy nie dadz膮聟 si臋 z艂apa膰 na nieostro偶no艣ci. Nasze Observery s膮聟 wsz臋dzie, 艣ledz膮聟 ka偶dy najdrobniejszy ruch wroga, podczas gdy nasze 艣wi臋te wojsko jest w pe艂nej gotowo艣ci, a ogie艅 walki p艂ynie w naszych 偶y艂ach. Poszli艣my z duchem czasu i jeste艣my gotowi uderzy膰 w serca naszych nieprzyjaci贸艂 zar贸wno z elegancj膮聟, jak i precyzj膮聟. Usprawnione wojsko Protoss贸w ma swoje w艂asne ulepszenia i kiedy nast臋pnym razem spotkamy si臋 z naszymi uporczywymi nieprzyjaci贸艂mi, my艣l臋, 偶e b臋d膮聟 zaskoczeni widz膮聟c jak ich dok艂adny wall ugina si臋 pod naszym naporem.

UWAGA: Poni偶sze statystyki pochodz膮聟 z wersji pre-alfa StarCrafta II i zostaj膮聟 publicznie podane w celach czysto rozrywkowych. Dzi臋ki nim gracze b臋d膮聟 snu膰 r贸偶ne teoretyczno-strategiczne rozwa偶ania. Wszystkie szczeg贸艂y, takie jak czasy budowy i dane dotycz膮聟ce produkcji jednotek mog膮聟 ulec zmianie, aby gra by艂a lepiej zbalansowana. Serwis 1UP i Blizzard nie gwarantuj膮聟 ani nie potwierdzaj膮聟, 偶e te informacje b臋d膮聟 aktualne przez d艂u偶szy czas. Teraz, kiedy to ju偶 ustalone, bierz ich, tygrysie!

Nexus (100) [Tam gdzie wiadomo liczba za nazw膮聟 budynku lub upgradu to czas jego budowy]

- potrzebne do teleportacji Forge (33)
- potrzebne do teleportacji Assimilatora (35)
- potrzebne do teleportacji Pylona (25)
- potrzebne do teleportacji Gateway'a (50)
Forge (33)

Wymaga Nexusa
- potrzebne do teleportacji Photon Cannona (35)
Gateway (50)

Wymaga Pylona
- mo偶na ulepszy膰 do Warp Gate (30)

Gdy zasiedli艣my w przytulnej sieci lokalnej Blizzarda, dostali艣my w swoje 艂apska optyczne myszy Logitech MX518 i zacz臋li艣my potyczki na mapie Bel'Shir o wymiarach 128x128, rozgrywaj膮聟cej si臋 na tilesecie Jungle i wymodelowanej na wz贸r Lost Temple. Wystarczy艂 nam jednoznaczny, kr贸tki impuls energetyczny, aby艣my zacz臋li swoj膮聟 pierwsz膮聟 gr臋 w StarCrafta II. To, co by艂o ostatnio pokazane na ogromnych ekranach w Seulu w Korei Po艂udniowej teraz by艂o pod kontrol膮聟 moich d艂oni i nie by艂o w tym nic nadzwyczajnego. Cztery miesi膮聟ce temu jeszcze nie zna艂em tej gry - sequela mojej ulubionej gry wszechczas贸w - jednak on ju偶 istnia艂 i teraz w艂a艣nie w niego gra艂em. Ze mn膮聟 (albo raczej przeciwko mnie) grali Jeff Green i Sean Molloy, redaktor naczelny i kierownik produkcji magazynu Games For Windows. Nam, ma艂ej garstce europejskich reporter贸w, przypad艂o przecieranie szlak贸w najnowszego dzie艂a Blizzarda.

Twilight Council (42)

Wymaga Gateway'a
* opracowywuje technologie Soul Huntera (35)
* opracowywuje technologie Stalkera (35)
* opracowywuje technologie Immortali (35)

Pierwsz膮聟 rzecz膮聟, jak膮聟 zauwa偶y艂em po za艂o偶eniu gry by艂o to, 偶e czu艂em jej naturalno艣膰. Podczas Blizzardowskiego dema w Seulu, bez 偶adnych "wy艣wietle艅 na rzutniku" czy wizualnych siatek rozmieszczenia jednostek, ci臋偶ko by艂o powiedzie膰, jak naprawd臋 si臋 w to gra. Mieli艣my pewno艣膰, 偶e zobaczymy r贸偶ne jednostki w akcji, lecz tak na prawd臋 nie widzieli艣my 偶adnego materia艂u filmowego, dotycz膮聟cego niekt贸rych z nich, wi臋c to by艂 nasz kolejny pierwszy raz. Klikaj膮聟c dwa razy zaznaczy艂em cztery Probe'y, kt贸re sta艂y w szeregu pod moim Nexusem i klakaj膮聟c prawym przyciskiem myszy na minera艂y rozkaza艂em im wzi膮聟艣膰 si臋 do roboty. Niekt贸re ze skr贸t贸w klawiszowych do budowania jednostek zmieni艂y si臋, wi臋c klawisz, kt贸ry naciska艂em, aby zbudowa膰 Probe'a nie zadzia艂a艂, zmuszaj膮聟c mnie do klikni臋cia na ikon臋 budowy Probe'a. Nic nie szkodzi, oczywi艣cie takie co艣 wymaga troch臋 czasu na przyzwyczajenie si臋, odk膮聟d nowe skr贸ty dotycz膮聟 o wiele wi臋cej jednostek i struktur, nie tylko Probe'a.

Robotics Facility (60)

Wymaga Twilight Council
- potrzebne do teleportacji Phase Prism贸w (50)
- potrzebne do teleportacji Observer贸w (33)
- potrzebne do teleportacji Reaver贸w (55)
- potrzebne do teleportacji Colossus贸w: wymaga dodatkowo War Beacon (100)
War Beacon (60)

Wymaga Robotics Facility
- potrzebne do teleportacji Colossus贸w
* opracowuje ulepszenia do Colossus贸w
Null Circuit (50)

Wymaga Robotics Facility
- wymagane do produkcji Observer贸w i Reaver贸w
- wymagane do ulepsze艅 dla Observer贸w i Reaver贸w
* opracowywuje Gravitic Booster: zwi臋ksza pr臋dko艣膰 Observera (110)
* opracowywuje Gravitic Drive: zwi臋ksza pr臋dko艣膰 Phase Prisma (110)
* opracowywuje Increase Scarab damage (140)

Producent StarCrafta II, Chris Sigaty, nie 偶artowa艂, kiedy m贸wi艂, 偶e trzeci wymiar ca艂kowicie zmieni 艣wiat gry. Wszyscy wiemy jak to wygl膮聟da艂o w oryginalnym StarCrafcie – kt贸ry nadal pozostaje jedn膮聟 z najlepszych strategii czasu rzeczywistego – dwuwymiarowe sprite’y, maj膮聟ce nie wi臋cej ni偶 4 klatki animacji, tak wi臋c ogl膮聟danie zmienionych jednostek id膮聟cych w rami臋 w rami臋 z nowymi sprawia wra偶enie, 偶e dopiero teraz jednostki o偶y艂y i jest samo w sobie bardzo ekscytuj膮聟ce. W odr贸偶nieniu od por贸wnania, powiedzmy, IV kontra I epizod Gwiezdnych Wojen, nowe innowacje w StarCrafcie II nie rozczarowywuj膮聟. Nie przypominam sobie, aby w oryginalnym StarCrafcie mo偶na by艂o ustawi膰 punkt zbi贸rki (rally point) na z艂o偶e surowc贸w, ale w dw贸jce mo偶na, wi臋c twoje Proby same z rado艣ci膮聟 przyst膮聟pi膮聟 do gromadzenia surowc贸w, zar贸wno minera艂贸w jak i gazu (a to czy b臋d膮聟 si臋 przepycha膰, to ju偶 inna sprawa). Zesp贸艂 projektant贸w doda艂 te偶 przycisk bezczynnych robotnik贸w, wi臋c teraz bez wysi艂ku b臋dzie mo偶na wy艣ledzi膰 wszelkich obibok贸w.

Straci艂em troch臋 czasu na zbieranie minera艂贸w, ale przed sesj膮聟 od艣wie偶y艂em zapomniane umiej臋tno艣ci z pierwszego StarCrafta, co szybko przynios艂o korzy艣ci, gdy zacz膮聟艂em rozbudowywa膰 swoje zaplecze tak militarne, jak i przemys艂owe. Pierwsza ga艂膮聟藕 drzewa technologicznego, by艂a tak b艂aha jak nigdy nie zapominana jazda na rowerze. Pylon, Forge, Stargate, Photon Cannon – w tej kolejno艣ci, nie przestaj膮聟c tworzy膰 nowych Prob贸w, by zgromadzi膰 dostateczn膮聟 ilo艣膰 surowc贸w, zanim liczba Pylon贸w zostanie zmaksymalizowana. Gdy na ekranie zacz臋艂y teleportowa膰 si臋 pierwsze Photon Cannony, zacz膮聟艂em tworzy膰 Zealoty, kt贸re mia艂y zaj膮聟膰 przeciwnik贸w, podczas gdy dzia艂ka stawia艂y zapor臋 ogniow膮聟. M贸wi膮聟c „przeciwnik贸w”, mia艂em na my艣li Jeffa i Seana. Sean na d艂u偶sz膮聟 met臋 poradzi艂 sobie lepiej, g艂贸wnie dlatego, 偶e nie przeszkadza艂em mu w pr贸bie zaj臋cia z艂o偶a surowc贸w i otoczenia go siatk膮聟 Photon Cannon贸w, tak jak zrobi艂em to z Jeffem. Jeff, tak zardzewia艂y, 偶e s艂ysza艂em zgrzyt w jego m贸zgu, nie m贸g艂 zdzia艂a膰 nic, dzi臋ki mojemu bezlitosnemu obwodowi dzia艂ek. Nie wyeliminowa艂em go natychmiast, zdusi艂em jego zuchwa艂膮聟 pr贸b臋 buntu (znaczy si臋 3-4 ci臋偶ko zdobyte Zealoty atakuj膮聟ce jedno z moich dzia艂ek), trzymaj膮聟c w pogotowiu przesadnie du偶膮聟, ukryt膮聟 flot臋. Tak w艂a艣nie my艣la艂em, 偶e we藕miesz si臋 w gar艣膰 i przedrzesz przez falang臋 (formacj臋) dzia艂ek, tylko po to, by obudzi膰 ca艂膮聟 niewidzialn膮聟 flot臋 stacjonuj膮聟c膮聟 nad twoj膮聟 g艂ow膮聟.

Stargate (60)

Wymaga Twilight Council
- teleportuje Phoenixy: powietrzny i naziemny atak (45)
- teleportuje Tempesty (poprzednio znane jako Carriery): powietrzny i naziemny atak (60)
- teleportuje Warp Rays: powietrzny i naziemny atak (90)
- teleportuje Star Relics: Force Field, Detonate, Cloak Field (60)
- teleportuje Mothershipa: powietrzny i naziemny atak (140)

YOU MUST CONSTRUCT ADDITIONAL PYLONS

Ta „bitwa” rozgrywa艂a si臋 bez wi臋kszych problem贸w, podczas gdy przypadkowa potyczka z si艂ami Seana stanowi艂a wi臋ksze wyzwanie, my jednak sp臋dzili艣my wi臋ksz膮聟 cz臋艣膰 naszego czasu na zapoznanie si臋 z drzewem technologicznym. Po zbudowaniu struktur i jednostek podstawowych (first tier), rzeczy szybko przybra艂y nowy, nieznany obr贸t, jako 偶e znane czy te偶 podobne do znanych jednostki znikn臋艂y lub zmieni艂y nazwy. Klawisze skr贸t贸w u偶ywane do produkcji jednostek tak偶e uleg艂y zmianie, wi臋c produkcja jaka nast臋puje po wci艣ni臋ciu klawisza „E” w oryginalnej grze – gdy mamy przed sob膮聟 panel jednostek dost臋pnych w Gateway, na przyk艂ad – jest teraz bardziej ni偶 prawdopodobnie przypisana do innej jednostki. Podczas gdy po艣piesznie robi艂em notatki, utrwalaj膮聟c wszystko co da艂o mi si臋 zauwa偶y膰 (uwa偶ny czytelnik mo偶e zauwa偶y膰 drobn膮聟 niekonsekwencj臋 tu czy tam, ale pami臋tajcie, 偶e robi艂em notatki jednocze艣nie nie przestaj膮聟c dr臋czy膰 redaktora naczelnego Games For Windows, wi臋c podczas wykonywania tych rzeczy jednocze艣nie (multitasking) m贸g艂 niepostrze偶enie wkra艣膰 si臋 b艂膮聟d), w ko艅cu podano lunch i rozpocz膮聟艂 si臋 wywiad z Christem Sigaty’m i Dustinem Bowderem, co zako艅czy艂o nasz膮聟 inauguracyjn膮聟 sesj臋 grania. Gdy nasz wywiad – z kt贸rym mo偶na si臋 zapozna膰 na pierwszej stronie – si臋 zako艅czy艂, udali艣my si臋 nigdzie indziej tylko spowrotem w samo serce walki sieciowej.

Fleet Beacon (65)

Wymaga Stargate
- wymagane do produkcji Warp Rays
- wymagane do produkcji Star Relics
* opracowywuje Gavitic Thrusters: szybko艣膰 poruszania si臋 Phoenixa (140)
* opracowywuje Apial Sensors: zasi臋g wzroku Phoenixa (110)
* opracowywuje Detonate: zdolno艣膰 pola maskuj膮聟cego Star Relica. Star Relic eksploduje, w chwil臋 po aktywacji. Pozosta艂e punkty wytrzyma艂o艣ci okre艣laj膮聟 obra偶enia (110)

Tym razem zostawi艂em Jeffa samemu sobie, podczas gdy Sean r贸wnie偶 robi艂 swoje. Tym razem chcia艂em si臋 przekona膰 jak rozwinie si臋 sytuacja na polu walki, gdy moi przeciwnicy zd膮聟偶膮聟 rozbudowa膰 si臋 i nabra膰 pewnego rozmachu. Nie znaczy to jednak, 偶e musia艂em siedzie膰 i pozwoli膰 im wygra膰, w dodatku by艂em pewny, 偶e Jeff (je艣li nie Sean) nie zamierza艂 przypuszcza膰 wczesnego szturmu na moj膮聟 baz臋 (gdyby to zrobi艂 i wys艂a艂 w moj膮聟 stron臋 jakie艣 wojska, jego w艂asna baza by艂aby wystawiona na ataki), postawi艂em tymczasow膮聟 obron臋, sk艂adaj膮聟c膮聟 si臋 z ma艂ej blokady, kilku Photon Cannon贸w i garstki Zealot贸w, a nast臋pnie wys艂a艂em Proba aby zacz膮聟膰 zajmowa膰 z艂o偶a surowc贸w. Jedna rzecz, do kt贸rej trzeba by艂o si臋 d艂u偶ej przyzwyczaja膰, to nowe specjalne zdolno艣ci jednostek. Nigdy nie by艂em dobry w teleportowaniu jednostek bezpo艣rednio do bazy przeciwnika i dopiero przy ko艅cu mojej kariery w StarCrafta nauczy艂em si臋 budowa膰 Nydus Canal na terytorium wroga czy te偶 posy艂a膰 tuzin Overlord贸w wype艂nionych Hydraliskami prosto na Command Center przeciwnika. W StarCrafcie II istnieje wiele sposob贸w na wykonanie podobnych manewr贸w, posiadaj膮聟c wiele Shuttlo-podobnych jednostek zdolnych przeteleportowa膰 jednostki na lub z pola bitwy. Po pewnym czasie by艂em z siebie bardzo zadowolony – zbudowa艂em r贸偶norodn膮聟 armi臋, kt贸ra by艂a zdolna poradzi膰 sobie z atakami ziemia-ziemia, ziemia-powietrze, powietrze-ziemia, powietrze-powietrze. Chcia艂em by膰 przygotowany na wszystko. Niestety jak dla mnie – kr贸tko m贸wi膮聟c – Jeff znalaz艂 spos贸b na zneutralizowanie prawie wszystkiego, co na niego wysy艂a艂em: Mothershipa.

Cybernetics Core (50)

Wymaga Twilight Council
- ulepszenia dla Zealota
- ulepszenia dla Stalkera
- ulepszenia dla Immortala
- ulepszenia broni i pancerzy
- ulepszenia dla jednostek powietrznych
* opracowywuje Charge: zwi臋ksza szybko艣膰 Zealot贸w w celu przechwytywania przeciwnik贸w
* opracowywuje Blink: udost臋pnia Stalkerom umiej臋tno艣膰 szybkiego w艂膮聟czania si臋 i wy艂膮聟czania z walki (80)
* opracowywuje Hardened Shield: zwi臋ksza moc os艂on Immortali, zmniejszaj膮聟c obra偶enia zadawane przez pojedyncze trafienie o 10 (110)
* ulepsza bro艅 powietrzn膮聟 Phoenix贸w, Warp Ray贸w, Tempest贸w i Interceptor贸w: poziomy 1, 2 i 3 (140 za ka偶dy poziom ulepszenia)
* ulepsza pancerz powietrzny Phoenix贸w, Warp Ray贸w, Tempest贸w i Interceptor贸w: poziomy 1, 2 i 3 (140 za ka偶dy poziom ulepszenia)

Mothership i jego okryty z艂膮聟 s艂aw膮聟 „Planet Cracker”, by艂 jedn膮聟 z wi臋kszych niespodzianek jakie ukaza艂y si臋 po raz pierwszy w Seulu. Tak pot臋偶ny, 偶e armia Protoss贸w mo偶e mie膰 tylko jeden w tym samym czasie, Mothership mo偶e zr贸wna膰 z ziemi膮聟 wojska ladowe, a tak偶e zetrze膰 w py艂 jednostki lataj膮聟ce. Posiada tak偶e ruch zwany „Black Hole”, kt贸ry jak zreszt膮聟 sugeruje nazwa, tworzy du偶y szybko rotuj膮聟cy wir, kt贸ry wsysa cokolwiek lub – 偶eby by膰 bardziej 艣cis艂ym - wszystko co znajduje si臋 w najbli偶szej okolicy. Kiedy w ko艅cu doszli艣my do wniosku, 偶e czas na starcie naszych si艂, wys艂a艂em moj膮聟 zgromadzon膮聟 flot臋 i si艂y naziemne, na s艂aby ob贸z Jeffa. Kiedy natkn膮聟艂em si臋 na jego standardow膮聟 obron臋, mia艂em tylko drobne problemy ze zmia偶d偶eniem jego kiepsko dobranej kombinacji Photon Cannon贸w, Zealot贸w i Stalker贸w za pomoc膮聟 oddzia艂u Reaver贸w zaopatrzonych w Scaraby. Jak ka偶dy weteran StarCrafta wie, tuzin Scarab贸w wystrzelonych naraz w stron臋 struktury, pozwala zniszczy膰 ten budynek w jednej serii, wliczaj膮聟膰 nawet Nexusa. By艂o jeszcze kilka Pylon贸w, Photon Cannon贸w i 偶o艂nierzy, ale zostali zniszczeni w mgnieniu oka. Oczywi艣cie Tempesty, Warp Raye, Phoenixy i Star Relicy lataj膮聟ce nad g艂owami stanowi艂y jeszcze wi臋ksze problemy dla Pana Zielonego, przynajmniej dop贸ki nie spotka艂y si臋 oko w oko z jego Mothershipem. Za pomoc膮聟 jednego klikni臋cia aktywowa艂 Czarn膮聟 Dziur臋 i wys艂a艂 ca艂膮聟 moj膮聟 flot臋 do innego wymiaru. Touch膫艩, Panie Green, touch膫艩.

Templar Archives (75)

Wymaga Cybernetics Core
- teleportuje High Templara
- opracowywanie zakl臋膰 i ulepszenia
* opracowywuje Psi Storm: obszarowy atak High Templara (11)
* opracowywuje Khaydarin Amulet: zwi臋ksza maksymaln膮聟 energi臋 High Templara o 50 (110)

Zdecydowany wygra膰 t膮聟 swoist膮聟 walk臋 na wyczerpanie przeciwnika, przestawi艂em swoje 12 Stargate'贸w na produkcj臋 Tempest贸w, zupe艂nie jakbym by艂 Henrym Fordem. Podwoi艂em liczb臋 naziemnych jednostek, skorzysta艂em te偶 z pomocy kilku Forge by szybko opracowa膰 ulepszenia broni i pancerza, jak i zaopatrzy膰 si臋 w umiej臋tno艣膰 Charge, pozwalaj膮聟com Zealotom skr贸ci膰 dystans do przeciwnika w mgnieniu oka. W ten spos贸b mog艂em zala膰 dowoln膮聟, stanowi膮聟c膮聟 zagro偶enie naziemn膮聟 armi臋 w czasie stawiania czo艂a Mothershipowi. Jak mo偶na by艂o przewidzie膰, runda druga okaza艂a si臋 o wiele bardziej z艂o偶on膮聟 spraw膮聟, po tym jak zacz膮聟艂em niszczy膰 ka偶d膮聟 ekspansj臋 Jeffa, zalewaj膮聟c je chmar膮聟 purpurowej furii (gra艂em fioletowym Protossem). Kiedy jego Mothership wy艂oni艂 si臋 z mg艂y wojny, wys艂a艂em moj膮聟 zr贸wnowa偶on膮聟 flot臋 powietrznych statk贸w, tylko po to, by uzyska膰 ten sam efekt. Jeff Green + Mothership + Black Hole = Strata Wielu Jednostek. Jednak tym razem by艂em lepiej przygotowany. Wiedzia艂em bowiem, 偶e nie mo偶e co chwila atakowa膰 mnie za pomoc膮聟 Czarnej Dziury. Pozwoli艂em mu zniszczy膰 pierwsz膮聟 lini臋 mojej floty t膮聟 przeci膮聟偶on膮聟 zdolno艣ci膮聟. Ale wszystko si臋 zmieni艂o kiedy – dzi臋ki tej dywersyjnej taktyce – uda艂o mi si臋 w艣lizgn膮聟膰 do jego maina moim w艂asnym Mothershipem i za pomoc膮聟 Planet Crackera, ca艂kowicie zatrzyma膰 wszelkie prace jakie mia艂y tam miejsce. Gdy zobaczy艂, 偶e jego koniec jest bliski i 偶e Czarna Dziura nie jest gotowa do powt贸rnego u偶ycia, wystawi艂em przeciwko niemu w艂asnego Mothershipa i kolejn膮聟 flot臋 z艂o偶on膮聟 z Tempest贸w, a nast臋pnie str膮聟ci艂em wrogi Statek-matk臋 za pomoc膮聟 mojej Czarnej Dziury, podczas gdy Tempesty uwalnia艂y swoje piranio-podobne Interceptory na osaczony statek.

Dark Obelisk (??)

Wymaga Cybernetics Core

W tym momencie Dustin Bowder przyzna艂, 偶e atak za pomoc膮聟 Czarnej Dziury jest czym艣, co nale偶y natychmiast os艂abi膰, po tym jak obaj z Sagitym 艣mieli si臋 widz膮聟c ca艂膮聟 moj膮聟 flot臋 pikuj膮聟c膮聟 w jednym wielkim locie nurkowym. Jak zauwa偶y艂em wcze艣niej, jest jeszcze wiele rzeczy wymagaj膮聟cych poprawienia balansu, a ta sesja pozwoli艂a projektantom dostrzec miejsca, w kt贸rych jest to najbardziej potrzebne. W ko艅cu Blizzard pracuje nad t膮聟 gr膮聟 ju偶 od dw贸ch lat, a my byli艣my pierwszymi, kt贸rych oczy ujrza艂y efekty ich pracy po tak d艂ugim czasie, wi臋c rzeczy, kt贸re projektanci uznawali za pewnik, dla nas wci膮聟偶 mog膮聟 by膰 zaskakuj膮聟c膮聟 nowo艣ci膮聟. To czy Czarna Dziura zostanie os艂abiona poprzez ograniczon膮聟 liczb臋 statk贸w, kt贸re mo偶e wch艂on膮聟膰, okre艣lon膮聟 liczb臋 obra偶e艅 jakie zadaje czy jej moc zostanie zmniejszona w jaki艣 inny spos贸b, nie zosta艂o jeszcze zdecydowane, ale bez cienia w膮聟tpliwo艣ci przechylenie szali zwyci臋stwa b臋dzie wymaga艂o nieco wi臋cej umiej臋tno艣ci, ni偶 po prostu wybudowanie Mothershipa i rzucenie Czarnej Dziury na flot臋 przeciwnika.

Dalsze gry z udzia艂em innych reporter贸w wykaza艂y, 偶e jest w艣r贸d nas kilka szybko ucz膮聟cych si臋 os贸b, jako 偶e wzi膮聟艂em udzia艂 w kilku potyczkach, podczas kt贸rych dosz艂o do zaprezentowania taktyk uderz-ucieknij-uderz, a tak偶e gn臋bienia (harassowania) wrogich graczy, podczas gdy moja w艂asna baza by艂a n臋kana w ten sam spos贸b. W ko艅cu zosta艂em pokonany przez limit surowc贸w, gdy偶 m贸j przeciwnik zdo艂a艂 zaj膮聟膰 kilka z艂贸偶 minera艂贸w i gazu wi臋cej ni偶 ja (g艂贸wnie dzi臋ki teleportowaniu Prob贸w na odosobnione wysepki, do kt贸rych nie zdo艂a艂em w por臋 dotrze膰). W sumie, przynajmniej odkry艂em, 偶e gra w StarCraft II, mam nadziej臋, dostarcza naprawd臋 du偶o rado艣ci. Nie cieszy艂em si臋 tak z przeskoku z 2D do 3D podczas gdy 艣wiat艂o dzienne ujrza艂 WarCraft III, gdy偶 czu艂em, 偶e 艣rodowisko tr贸jwymiarowe nie zosta艂o w tej grze wykorzystane do maksimum, a kamera nie dawa艂a pe艂nej w艂adzy nad sposobem obserwowania pola walki, by艂a raczej wykorzystana do przybli偶ania, by zobaczy膰 jak fajnie prezentuj膮聟 si臋 jednostki w grafice 3D. W StarCrafcie II nie ma takich problem贸w. Zawsze masz dobry widok na teren, co jest niezwykle wa偶ne w strategiach czasu rzeczywistego, a grafika jest super wyra藕na. Animacja jest niezwykle p艂ynna, a obserwacja jednostek ukazanych w najdrobniejszych szczeg贸艂ach, kt贸re poruszaj膮聟 si臋 po mapie, jest prawdziw膮聟 przyjemno艣ci膮聟. Stare slogany powracaj膮聟, a jedn膮聟 z interesuj膮聟cych rzeczy jakich dowiedzia艂em si臋 podczas wywiadu z Panami Browderem i Sigatym, jest to, 偶e by膰 mo偶e nie wszystkie Ghosty w grze b臋d膮聟 p艂ci m臋skiej. Zapyta艂em ich czy pozornie martwa gra StarCraft: Ghost przynajmniej przyczyni艂a si臋 do powstania postaci Novy (bohatera Ghost贸w) lub podobnych, kt贸rymi gracz b臋dzie m贸g艂 kierowa膰 podczas kampanii Terran w SCII. Chocia偶 nie jest to jeszcze pewne, obaj przyznali, 偶e jest taka mo偶liwo艣膰. Od czasu gdy usuni臋to z gry Firebat贸w, takie zmiany jak ta, s膮聟 tymi, kt贸re trzeba najdok艂adniej przemy艣le膰, gdy偶 to w艂a艣nie one odmieniaj膮聟 oblicze StarCrafta.

殴r贸d艂o: 1UP
Obrazki: 1UP
T艂umaczenie: Gotrek, Lukin


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona