Tuż przed godziną 13:00 zakończyła się trwająca niemal godzinę konferencja prasowa dotycząca polskich finałów World Cyber Games. Przedstawiamy wam podsumowanie najważniejszych informacji, jakie podane zostały w trakcie rozmowy.
Na początek warto wspomnieć o głównych partnerach imprezy. Są nimi:
=> Samsung
=> Euro RSCG 4D
=> HeadShot Media
=> Cropp Town
=> Multikino
Z ostatnim z wymienionych partnerów wiąże się również lokalizacja tegorocznych finałów. Polskie finały WCG odbędą się 22 sierpnia (niedziela) w Multikinie w Złotych Tarasach (Warszawa). Wcześniejsza w porównaniu z poprzednimi latami data wynika z wcześniejszych niż zwykle finałów światowych, które odbędą się w dniach 30 września - 3 października w Los Angeles. Drugą innowacją jest to, że w tym roku polskie finały rozegrane zostaną w ciągu jednego dnia.
Konsekwencją skrócenia czasu rozgrywek jest zmniejszenie liczby meczy, jakie rozegrane zostaną na finałach. W tym roku we wszystkich konkurencjach rozegrane zostaną jedynie półfinały oraz finały, czyli w Warszawie zobaczymy tylko 4 graczy / 4 drużyny w każdej z konkurencji.
A konkurencji (platform) w tym roku jest pięć:
=> StarCraft: Brood War
=> WarCraft III: The Frozen Throne
=> Counter-Strike 1.6
=> TrackMania
=> FIFA 10
W trakcie konferencji wyraźnie zaznaczone zostało, że strefa dla kibiców będzie całkowicie odizolowana od graczy, aby ci ostatni mieli całkowity spokój w trakcie rozgrywek. Nie oznacza to, że kibice zostaną całkowicie od graczy odcięci. Rozgrywkom towarzyszyć będą kamery, także wszyscy zainteresowani będą mogli zobaczyć nie tylko przebieg gry ale również zawodników.
Organizatorzy wielokrotnie podkreślali, że w tym roku kibice mają być dopieszczeni. Z tego powodu zorganizowanych zostanie wiele imprez i atrakcji towarzyszących, w tym również konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, przy czym duża część imprez towarzyszących ma być niespodzianką.
Lokalizacja tegorocznych finałów daje organizatorom większe możliwości logistyczne, co przełożyć się ma na większe korzyści zarówno dla prasy jak i wszystkich kibiców. Między innymi poprawione w stosunku do poprzedniego roku ma być informowanie o aktualnych wynikach. Inna sprawa, że już mniejsza liczba graczy automatycznie eliminuje dużą część zamieszania, z jakim spotykaliśmy się w zeszłym roku. Dla wygody kibiców do transmisji meczy wykorzystane mają być również obszerne sale kinowe.
Rozszerzając temat po za finały WCG organizatorzy poinformowali, że chcą zwiększyć zainteresowanie społeczeństwa e-sportem, który w Polsce nadal zbyt popularny nie jest. W tym celu planowane jest wyjście z informacjami o WCG po za media branżowe. (Czyżby podsumowanie rozgrywek w wieczornych Wiadomościach?) Również na oficjalnej polskiej stronie WCG ma znaleźć się więcej informacji dla osób mniej obytych ze sceną gamingową. Przykładem mogą być sylwetki polskich graczy.
Na koniec kilka słów o tym co przed finałami. Eliminacje online rozpoczną się one już 19 lipca i potrwają 3 tygodnie. Eliminacje podzielone zostaną na 3 tury, każda trwać będzie tydzień. Dwa dni wcześniej rozpoczęte zostaną zapisy do danej tury - zapisy do tury I rozpoczynają się 17 lipca. Należy pamiętać że liczba miejsc mimo wszystko będzie ograniczona i liczy się kolejność zgłoszeń.
To tyle jeżeli chodzi o dzisiejszą konferencję prasową. Oczywiście jeżeli macie jakieś pytania zachęcamy do ich zadawania - tak w komentarzach jak i indywidualnie (np. mailowo). Oczywiście, podobnie jak w zeszłym roku nasza redakcja obecna będzie na finałach, skąd postaramy się wam możliwie najlepiej relacjonować rozgrywki.
Wszystkich spragnionych dodatkowych informacji o WCG zapraszamy już dziś na pierwszy WCG Raport Specjalny, który transmitowany będzie na stronie HeadShot Media. |