|
Właśnie udostępniliśmy dowolną wersję mapy Akilońskie Pustkowia, o nazwie "Akilon Wastes (2.0.7 Balance v1.0)", na której testujemy niewielkie zmiany w balansie StarCraft II: Heart of the Swarm. Planujemy najpierw rozważyć obecnie wprowadzone zmiany, a ewentualne dalsze zmiany testować w dalszej kolejności. Oto jak wygląda sytuacja:
- Zwiększenie obrażeń pełzaczy zarodnikowych z 15 +15 przeciwko biologicznym do 15 +30 przeciwko biologicznym
- Koszt opracowania ulepszenia "Zagrzebanie" zmniejszony ze 100/100 do 50/50
- Zwiększenie szybkości ruchu wyroczni z 3,375 do 4
- Zwiększenie przyśpieszenia wyroczni z 2 do 3
Ze wszystkich zmian zaproponowanych przez nas w zeszłym tygodniu zmiana zaproponowana dla wyroczni zdaje się budzić najwięcej emocji i różnorodnych opinii. Chcielibyśmy skorzystać z tej okazji i rozwiać niektóre z wątpliwości, jakimi dzielą się z nami gracze o najwyższym poziomie umiejętności:
Już widzimy otwierające strategie opierające się na budowaniu wcześnie gwiezdnych wrót w pobliżu bazy wroga (proxy), a po tej zmianie strategia ta będzie wykorzystywana częściej.
- Ogólnie rzecz biorąc to nie widzimy, żeby wyrocznie produkowane z ukrytych blisko bazy wroga gwiezdnych wrót (proxy) kończyły gry albo dawały protoskim graczom znaczną przewagę. Sądzimy, że strategie tego typu proxy albo wykorzystujące ukryte budynki technologiczne fajnie się ogląda i nie sądzimy, że mają one negatywny wpływ na grę - nawet jeśli gracze będą musieli prowadzić nieco uważniej zwiad w celu wykrycia tworzonych w pobliżu ich bazy gwiezdnych wrót.
Strategie typu all-in z wykorzystaniem wyroczni są naprawdę silne, a zwiększenie mobilności wyroczni jeszcze bardziej je wzmocni.
- Strategie typu all-in z wykorzystaniem wyroczni zazwyczaj są wykonywane przy wsparciu innych jednostek. Jeśli zwiększylibyśmy wytrzymałość lub obrażenia wyroczni, strategie all-in stałyby się silniejsze, ale zwiększenie prędkości ruchu nie wzmacnia pojedynczego ataku typu all-in.
Wyrocznie będą praktycznie nie do skontrowania jednostkami naziemnymi, jeśli protoski gracz będzie perfekcyjnie mikrował.
- Tak właściwie to brzmi całkiem fajnie i pomaga wyroczni wyróżnić się na tle innych jednostek służących do nękania przeciwnika, które są obecne w grze.
- Wyrocznie mogą też być jednymi z najłatwiejszych jednostek nękających do skontrowania, w zależności od tego, jak postanowicie sobie z nimi poradzić. Właściwie to wszystko czego potrzebujecie, to umieścić budowle obronne w środku swej linii minerałów, by wyrocznie nie mogły zadać tam dużych strat i poważnie zaszkodzić ekonomii.
- Sądzimy też, że wyrocznia staje się coraz bardziej interesującą jednostką w sytuacjach, kiedy stwarza nieustanne zagrożenie dla małych grupek robotników, przeprowadza rekonesans wrogich baz lub śledzi ruchy wojsk przy użyciu Wizji. Trzeba jednak pamiętać, że wiking lub kilka mutaliski wystarczy, by wyeliminować wyrocznie w takich sytuacjach.
W ogólnym rozrachunku uważamy, że zmiany te pomogą wyroczni stać się ważniejszym elementem gry i dać graczom o wiele więcej do przeanalizowania w przypadku meczów, w których protosi użyją tych statków. Mamy nadzieję, że wyrocznia stanie się jednostką, która wspaniale wynagradza graczy potrafiących naprawdę dobrze mikrować.
Czytaj dalej...
Źródło: Battle.net | |