Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Dragoon
Zobacz opis
SC2 News
Wezwanie do akcji: testowanie balansuWezwanie do akcji: testowanie balansu
Sobota, 04.05.2013, 19:30 :: nAiL :: komentarze (0)Sobota, 04.05.2013, 19:30 :: nAiL :: komentarze (0)

W艂a艣nie udost臋pnili艣my dowoln膮 wersj臋 mapy Akilo艅skie Pustkowia, o nazwie "Akilon Wastes (2.0.7 Balance v1.0)", na kt贸rej testujemy niewielkie zmiany w balansie StarCraft II: Heart of the Swarm. Planujemy najpierw rozwa偶y膰 obecnie wprowadzone zmiany, a ewentualne dalsze zmiany testowa膰 w dalszej kolejno艣ci. Oto jak wygl膮da sytuacja:

  • Zwi臋kszenie obra偶e艅 pe艂zaczy zarodnikowych z 15 +15 przeciwko biologicznym do 15 +30 przeciwko biologicznym
  • Koszt opracowania ulepszenia "Zagrzebanie" zmniejszony ze 100/100 do 50/50
  • Zwi臋kszenie szybko艣ci ruchu wyroczni z 3,375 do 4
  • Zwi臋kszenie przy艣pieszenia wyroczni z 2 do 3

Ze wszystkich zmian zaproponowanych przez nas w zesz艂ym tygodniu zmiana zaproponowana dla wyroczni zdaje si臋 budzi膰 najwi臋cej emocji i r贸偶norodnych opinii. Chcieliby艣my skorzysta膰 z tej okazji i rozwia膰 niekt贸re z w膮tpliwo艣ci, jakimi dziel膮 si臋 z nami gracze o najwy偶szym poziomie umiej臋tno艣ci:

Ju偶 widzimy otwieraj膮ce strategie opieraj膮ce si臋 na budowaniu wcze艣nie gwiezdnych wr贸t w pobli偶u bazy wroga (proxy), a po tej zmianie strategia ta b臋dzie wykorzystywana cz臋艣ciej.

  • Og贸lnie rzecz bior膮c to nie widzimy, 偶eby wyrocznie produkowane z ukrytych blisko bazy wroga gwiezdnych wr贸t (proxy) ko艅czy艂y gry albo dawa艂y protoskim graczom znaczn膮 przewag臋. S膮dzimy, 偶e strategie tego typu proxy albo wykorzystuj膮ce ukryte budynki technologiczne fajnie si臋 ogl膮da i nie s膮dzimy, 偶e maj膮 one negatywny wp艂yw na gr臋 - nawet je艣li gracze b臋d膮 musieli prowadzi膰 nieco uwa偶niej zwiad w celu wykrycia tworzonych w pobli偶u ich bazy gwiezdnych wr贸t.

Strategie typu all-in z wykorzystaniem wyroczni s膮 naprawd臋 silne, a zwi臋kszenie mobilno艣ci wyroczni jeszcze bardziej je wzmocni.

  • Strategie typu all-in z wykorzystaniem wyroczni zazwyczaj s膮 wykonywane przy wsparciu innych jednostek. Je艣li zwi臋kszyliby艣my wytrzyma艂o艣膰 lub obra偶enia wyroczni, strategie all-in sta艂yby si臋 silniejsze, ale zwi臋kszenie pr臋dko艣ci ruchu nie wzmacnia pojedynczego ataku typu all-in.

Wyrocznie b臋d膮 praktycznie nie do skontrowania jednostkami naziemnymi, je艣li protoski gracz b臋dzie perfekcyjnie mikrowa艂.

  • Tak w艂a艣ciwie to brzmi ca艂kiem fajnie i pomaga wyroczni wyr贸偶ni膰 si臋 na tle innych jednostek s艂u偶膮cych do n臋kania przeciwnika, kt贸re s膮 obecne w grze.
  • Wyrocznie mog膮 te偶 by膰 jednymi z naj艂atwiejszych jednostek n臋kaj膮cych do skontrowania, w zale偶no艣ci od tego, jak postanowicie sobie z nimi poradzi膰. W艂a艣ciwie to wszystko czego potrzebujecie, to umie艣ci膰 budowle obronne w 艣rodku swej linii minera艂贸w, by wyrocznie nie mog艂y zada膰 tam du偶ych strat i powa偶nie zaszkodzi膰 ekonomii.
  • S膮dzimy te偶, 偶e wyrocznia staje si臋 coraz bardziej interesuj膮c膮 jednostk膮 w sytuacjach, kiedy stwarza nieustanne zagro偶enie dla ma艂ych grupek robotnik贸w, przeprowadza rekonesans wrogich baz lub 艣ledzi ruchy wojsk przy u偶yciu Wizji. Trzeba jednak pami臋ta膰, 偶e wiking lub kilka mutaliski wystarczy, by wyeliminowa膰 wyrocznie w takich sytuacjach.

W og贸lnym rozrachunku uwa偶amy, 偶e zmiany te pomog膮 wyroczni sta膰 si臋 wa偶niejszym elementem gry i da膰 graczom o wiele wi臋cej do przeanalizowania w przypadku mecz贸w, w kt贸rych protosi u偶yj膮 tych statk贸w. Mamy nadziej臋, 偶e wyrocznia stanie si臋 jednostk膮, kt贸ra wspaniale wynagradza graczy potrafi膮cych naprawd臋 dobrze mikrowa膰.

Czytaj dalej...


殴r贸d艂o: Battle.net

Nick: 
E-mail:  (Nie b臋dzie widoczny na stronie)
Tre艣膰:  (max. 1500 znak贸w)
Antyspam:  [poka偶/ukryj info]
Wpisz akronim nazwy tego serwisu (du偶ymi literami). Pozostaw tylko du偶e litery w "StarCraft Area".

Type a shorter form of the name of this website. Leave only uppercase letters in "StarCraft Area".

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona