Dobrych wiadomości nigdy za mało, więc kolejny z pracowników Blizzarda - znany wszystkim Dustin Browder - dał się namówić na mały wywiad. Wydaje się, iż jest to wywiad jeszcze z WWI 2008, jednak każda porcja informacji bezpośrednio ze źródła jest ważna. Pozostaje więc oddać głos serwisowi GameStar i odpowiadają…cemu Dustinowi.
Przechodzą…c natomiast do samego wywiadu, jeśli ktoś ma ochotę, pod TYM adresem znajdzie oryginalną…, niemiecką… treść.
TÅ‚umaczenie fragmentu wywiadu:
GameStar:
W SC2 znajdą… się znane już rasy - nie brzmi to jak poważna innowacja. Czy mimo to rozgrywka multiplayer będzie się różnić od pierwowzoru?
Dustin Browder: Ciężko powiedzieć. Wszystko zależy od ostatecznego zbalansowania. Wiecie jak świetny pod tym względem był pierwszy SC - w sequelu zmieniliśmy sporo, chcemy się jednak zorientować co spodoba się graczom, a co nie - po to pracujemy nad betą….
GameStar:
Co będzie działo się podczas beta-testów?
Dustin Browder: Zobaczymy które taktyki okażą… się popularne - w ten sposób sprawdzimy, które elementy gry działają… jak należy. Później dopracujemy całość pod ką…tem większej grywalności różnych sposobów prowadzenia meczy. Zdanie graczy zawsze było dla nas bardzo ważne, spójrzcie zresztą… jak zmienił się StarCraft i Brood War, dlatego możliwe, że SC2 będzie znacznie się różnił od tego, co pokazujemy teraz.
GameStar: Co obecnie stanowi największą… różnicę w porównaniu do pierwszego StarCrafta?
Dustin Browder: Będzie to chyba mobilność - ze względu na nowe środki transportu rasy są… bardziej elastyczne w swoich działaniach.
GameStar:
Swoją… drogą… - dlaczego zmieniliście Nydus Canal? Gdy graliśmy Zergami po raz pierwszy, musieliśmy przedrzeć się tym ogromnym robalem za linię wroga. Obecnie mamy po prostu strukturę, przypominają…cą… Worma wyglą…dem. Stara wersja była znacznie fajniejsza!
Dustin Browder: Racja, lecz sprawiało nam to więcej problemów - zbyt wiele czasu musieli byśmy poświęcić, by gracze mogli kontrolować Worma tak, jak sobie to wyobrażaliśmy. Poza tym, nie wpływał on zbyt dobrze na balans rozgrywki, więc nie zobaczycie go w Wings of Liberty. Wcią…ż jednak rozmawiamy na jego temat i być może pojawi się w przyszłości.
GameStar:
Czy sojusznicy mogą… korzystać ze swoich Nydus Canal?
Dustin Browder: Obecnie nie. Dopiero co stworzyliśmy listę zdolności, które będą… wpływały na graczy sojuszniczych, Nydus nie znalazł się na razie na niej. Co Ty o tym myślisz?
GameStar:
Była by to co najmniej interesują…ca zdolność w kwestii taktyki i planowania. Dlaczego by nie spróbować?
Dustin Browder: Zobaczymy.
Małe podsumowanie:
- W obecnym buildzie, gra wymaga o wiele więcej micro niż w oryginalnym StarCraft
- Mobilność to największa różnica między SC2 a SC1
- Sojusznicy nie mogą… korzystać nawzajem ze swoich Nydus Canal
- Na najtrudniejszym poziomie, SI oszukuje otrzymują…c więcej minerałów, lecz nie korzysta już z maphacka
- Mothership nie sprawdza się jako superbroń, lepiej wykorzystywać go jako jednostkę wsparcia
- W rozgrywce multiplayer występują… efekty pogodowe
- Cykl dnia i nocy nie zostanie dodany w potyczkach, ze względu na słabą… widoczność
- Być może dodane zostaną… asymetryczne mapy
Nie są… to może rewolucyjne wieści, ale jak zawsze unaoczniają… drogę, którą… SC2 już przebył, a jaka wcią…ż jeszcze przed nim. Możemy więc oczekiwać naprawdę dużych zmian, tym bardziej gdy programiści wezmą… pod lupę ewentualne błędy podczas trwania bety - wszyscy którzy posiadają… klucze niech więc mają… oczy szeroko otwarte i uważają… na wszelkie potknięcia. Ostatecznie, zależy nam przecież na tym, by SC2 naprawdę okazał się hitem.
Źródło: StarCraft Wire
TÅ‚umaczenie: Deimos0 |