Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Hydralisk
Zobacz opis
Jednostki - Protoss Scout
Scout - szybki my艣liwiec Szybkie i skuteczne lotnictwo

It will be done
Locus acknowledged
Adjusting neural transmission


Opancerzeni Zwiadowcy pocz膮聟tkowo byli wykorzystywani jako szybka i silna ochrona wi臋kszych flot. Po konfrontacji z innymi rasami Protosscy naukowcy odkryli, 偶e Scout jest niezwykle przydatnym statkiem tak偶e do dzia艂a艅 zaczepnych. Wyposa偶ony w silny pancerz, bateri臋 rakiet przeciw-powietrznych i plazmowe karabinki Scout jest wszechstronnym my艣liwcem, najlepiej sprawdzaj膮聟cym si臋 w ataku wrog贸w lataj膮聟cych. Wyposa偶enie w sensory zwi臋kszaj膮聟ce widoczno艣膰, oraz psioniczne przyspieszacze tylko zwi臋kszy艂o efektywno艣膰 Scouta w walce.

Statystyki
Koszt: 275 125 3
Czas teleportacji: 80 sek.
Teleportowany w: Stargate
Potrzebne struktury: brak
Klawisz budowy:

Warp in Scout

Wytrzyma艂o艣膰: 150
Os艂ony: 100
Rozmiar: du偶y
Rodzaj: lataj膮聟cy
mechaniczny
Pancerz: 0 + 1 x 3 (Protoss Air Plating)
Bro艅 naziemna: 8 + 1 x 3 (Protoss Air Weapons): Dual Photon Blasters
Bro艅 przeciw-powietrzna: 28 + 2 x 3 (Protoss Air Weapons): Anti-matter Missiles (e)
Zasi臋g: 4
Op贸藕nienie ataku: 30 Ground / 22 Air
Energia: brak
Pole widzenia: 8 - 10 (Apial Sensors)
Szybko艣膰: 2,5 t/s - 3,4 t/s (Gravitic Thrusters)
Specjalne zdolno艣ci: brak
Opis

Scout nie jest typowym zwiadowc膮聟, co mog艂oby wynika膰 z jego nazwy. Jest to niezwykle silna lataj膮聟ca jednostka, kt贸ra ma niestety jedn膮聟 znacz膮聟c膮聟 wad臋 - cen臋. 275 minera艂贸w i 125 gazu to bardzo du偶o, dlatego u偶ywaj膮聟c Scout贸w musisz wyci膮聟gn膮聟膰 z nich maksimum mo偶liwo艣ci. Nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 na kilka zalet tych jednostek. Przede wszystkim - wytrzyma艂o艣膰 - 250 punkt贸w razem z tarczami to bardzo du偶o. Scout jest raczej wolny (jak na jednostk臋 tego typu), ale tylko do czasu, gdy odkryjesz jego upgrade szybko艣ci. Wtedy Socuty pokazuj膮聟 sw膮聟 prawdziw膮聟 si艂臋. Opr贸cz tego bardzo silna bro艅 przeciw-powietrzna zabieraj膮聟ca 28 punkt贸w energii. Musisz jednak wiedzie膰, 偶e ta bro艅 jest typu explosive - zabierze wi臋c Mutaliskom, Observerom i Scourge'om (jedyne jednostki powietrzne o rozmiarze small) 1/2 energii, a Corsairom 3/4. Scout ma te偶 bro艅 przeciw-naziemn膮聟, ale jest ona raczej s艂aba - tylko 8 punkt贸w (ma te偶 za du偶y cooldown). Dlatego jednostki tej powiniene艣 przede wszystkim u偶ywa膰 do niszczenia cel贸w powietrznych.

Scouty niszcz膮聟 Devourery

Przeciwko komu Scout najlepiej walczy? Je艣li b臋dziesz chcia艂 zapolowa膰 na Wraithy, to koniecznie zabierz Observera, a najlepiej dw贸ch. Dzi臋ki temu masz pewno艣膰, 偶e 偶aden niewidzialny Wraith ci臋 nie zaskoczy. Uwa偶a艂bym na wi臋ksze (ok. 12) grupy Valkyrii, za to Battlecruisery mo偶esz spokojnie atakowa膰. U Zerg贸w nale偶y uwa偶a膰 na po艂膮聟czone si艂y Mutalisk贸w, Devourer贸w i Scourg贸w. Je艣li wr贸g w艂a艣nie tego u偶yje do zaatakowania twojej floty Scout贸w, to ty te偶 u偶yj zjednoczonych si艂 - dobuduj oddzia艂 Corsair贸w, kt贸rym wytniesz Mutaliski i Scourge, a Scoutami rozwalisz Devourery. Je艣li wr贸g atakuje ci臋 samymi Devourerami, to mo偶esz spokojnie samymi Scoutami kontratakowa膰. Walcz膮聟c z Valkyriami i Corsairami koniecznie podziel swoje wojsko na dwie lub wi臋cej grup i zaatakuj z kilku stron - zminimalizuje to efekty splash damage.

Taktyki
Scouty i Corsairy 艂aduj膮聟 swe tarcze

U偶ywaj膮聟c Scout贸w nale偶y nauczy膰 si臋 tak manewrowa膰 wojskiem, aby wyci膮聟gn膮聟膰 z niego jak najwi臋cej korzy艣ci. Po odkryciu wymaganego upgradu b臋dziesz bardzo cz臋sto robi艂 nast臋puj膮聟c膮聟 rzecz - 艂adowa艂 tarcze za pomoc膮聟 (co oczywiste) Shield Batteries. Podobnie jak u Archona, jednak ze Scoutem jest o wiele 艂atwiej - po upgradzie jest na tyle szybki, 偶e ma艂o czasu zajmie wr贸cenie do bazy, na艂adowanie tarcz i wr贸cenie na pole walki. Oczywi艣cie im bli偶ej tym lepiej. W bazie Photon Cannony powinny odstrasza膰 wrog贸w. Przy ocenianiu wielko艣ci uszkodze艅 pomocne b臋dzie patrzenie na grup臋 wybranych jednostek w 艣rodkowo - dolnej cz臋艣ci ekranu. W Brood Warze to nie Scout b臋dzie podstawow膮聟 jednostk膮聟 lotnicz膮聟, ale Corsair - i to Corsair贸w powiniene艣 budowa膰. Jednak kilka Scout贸w b臋dzie znakomitym dodatkiem do twojej armii.

Zapobieganie

Terranie

Niewidzialne Wraithy korzystaj膮聟 z nieobecno艣ci Observera

W obronie sprawdzaj膮聟 si臋 zar贸wno Marinesi ze Stimpackiem jak i Goliathy. Do ataku Scout贸w jednostki te nie s膮聟 dobre, gdy偶 s膮聟 za wolne. U偶ywaj EMP Shockwave. Mo偶esz u偶y膰 grupek Wraith贸w, ale wcze艣niej Comsatem upewnij si臋 o nieobecno艣ci detektora (je艣li jest, to podle膰 w to miejsce, daj Comsat drugi raz lub u偶yj Science Vessela i zabij Observera). Nie-niewidzialnymi (czyli widzialnymi :)) Wraithami nie masz nawet co atakowa膰, chyba 偶e masz ich naprawd臋 poka藕n膮聟 ilo艣膰. P贸藕niej u偶ywaj du偶ych grup Valkyrii, Lockdownu, Battlecruiser贸w wraz z Yamato Gun.

Zergowie

Broni膰 si臋 b臋dziesz Hydraliskami. Spore Colonies te偶 sobie nie藕le daj膮聟 rad臋. Za to atakuj kombinowan膮聟 grup膮聟 Mutalisk贸w + Devourer贸w + Scourg贸w + Queens. Te ostatnie b臋d膮聟 rzuca艂y Ensnare. Pami臋taj aby ogie艅 wrogich jednostek by艂 skupiony na najwytrzymalszych jednostkach - czyli Devourerach. Mo偶esz u偶ywa膰 Plague lub Hydralisk贸w pod Dark Swarm.

Protossi

W obronie nie藕le sobie daj膮聟 rad臋 Dragoony, Photon Cannony oraz Psionic Storm. Co do powietrznych jednostek.. hmm, wi臋cej Scout贸w :), ale koniecznie z Corsairami. Je艣li wr贸g b臋dzie ucieka艂, to go艅 go Corsairami, zablokuj ewentualne dzia艂ka i doko艅cz go. Sam te偶 wycofuj si臋, je艣li zauwa偶ysz, 偶e tarcze spad艂y do zera.

Upgrady i specjale

APIAL SENSORS
Koszt: 100 100
Czas: 166 sek.
Miejsce: Fleet Beacon
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Develop Apial Sensors
Efekt: + 2 do pola widzenia Scouta

Ten upgrade jest raczej ma艂o wymagany... oczywi艣cie, je艣li masz kas臋, a WSZYSTKIE pozosta艂e upgrady i specjalne umiej臋tno艣ci s膮聟 we Fleet Beacon odkryte...

GRAVITIC THRUSTERS
Koszt: 200 200
Czas: 166 sek.
Miejsce: Fleet Beacon
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Develop Gravitic Thrusters
Efekt: + 0,9 t/s do szybko艣ci Scouta

Ca艂kowicie konieczny upgrade, pozwoli na szybsze poruszanie si臋 Scout贸w, szybsze wycofanie si臋 do Shield Batteries i szybszy powr贸t na pole walki.

PROTOSS AIR WEAPONS
Koszt: 100 100 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Cybernetics Core
Wymagania: 1) brak, 2-3) Fleet Beacon
Klawisz ulepszenia: Upgrade Air Weapons
Efekt: + 1 do naziemnych i + 2 do
przeciw-powietrznych obra偶e艅 Scouta
PROTOSS AIR PLATING
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Cybernetics Core
Wymagania: 1) brak, 2-3) Fleet Beacon
Klawisz ulepszenia: Upgrade Air Plating
Efekt: + 1 do pancerza Scouta
PROTOSS PLASMA SHIELDS
Koszt: 200 200 + 100 + 100
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Cybernetics Core
Klawisz ulepszenia: Upgrade Plasma Shields
Efekt: + 1 do si艂y os艂on Scouta

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona