Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Arbiter
Zobacz opis
Zmiany Protoss贸w w wersji Alfa (2)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
殴r贸d艂o oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgod膮聟 SCWire
T艂umaczenie: Deimos0


Strona 1

Probe
Zealot
Stalker
Immortal
Nullifier (Disruptor)

Strona 2

High Templar
Dark Templar
Archon
Warp Prism
Observer
Strona 3

Colossus
Phoenix
Void Ray
Carrier
Mothership
<= Przejd藕 do strony 1 Przejd藕 do strony 3 =>

High Templar

High Templar

Wysocy Templariusze s膮 weteranami, kt贸rzy postanowili odrzuci膰 zealocki gniew i furi臋, skupiaj膮c si臋 na swoich mo偶liwo艣ciach psionicznych. Oddzia艂y te powr贸ci艂y w SC 2 wraz z niszczycielsk膮 Burz膮 Psioniczn膮 i zdolno艣ci膮 przywo艂ania poprzez samopo艣wi臋cenie pot臋偶nego Archona.

HTMimo, 偶e High Templar nie jest szczeg贸lnie wytrzyma艂y ani zwinny, dzia艂a najlepiej towarzysz膮c bratnim oddzia艂om, takim jak Zealoci czy Stalkerzy i rzadko mo偶na pozostawi膰 go bez dodatkowej ochrony, jest to szczeg贸lnie istotne teraz, gdy terra艅ski Ghost posiada zdolno艣膰 wymierzon膮 w艂a艣nie w tego typu jednostki specjalne.

Je艣li jednak odpowiednio broniony, Wysoki Templariusz za pomoc膮 swojej Burzy Psionicznej jest wi臋cej ni偶 zdolny sia膰 totalne zniszczenie i zmieni膰 bitw臋, zmierzaj膮c膮 ku pora偶ce w zwyci臋stwo. Czyni go to niestety g艂贸wnym celem dla przeciwnika.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Wysoki Templariusz otrzyma艂 Halucynacj臋 w Q&A 19 pod koniec pa藕dziernika 2007, by zosta艂a ona zast膮piona Anty-grawitacj膮 w lutym 2008. Hallucination wr贸ci艂o na kr贸tko w marcu 2008 (Q&A 32) nim zosta艂o przekazane Nullifierowi i zamienione na Phase Shift w buildzie z Blizzcon 2008.

W maju 2008 Karune powiedzia艂:
W obecnym buildzie High Templar nie posiada ataku bezpo艣redniego, jednak Psionic Storm i "ulepszona" Halucynacja wynagradzaj膮 ten fakt.

Znaczy艂o by to, 偶e tw贸rcy rozwa偶ali nadanie HT animacji ataku, podobnej by膰 mo偶e do tej, jak膮 posiada艂 Tassadar w pierwszym StarCrafcie.

Warto te偶 wspomnie膰, 偶e Karune u偶ywa wizerunku High Templara jako swojego awatara na Battle.net.

Dark TemplarDark Templar

Dark Templar

Po odegraniu istotnej roli w u艣mierceniu zergowskiej Nad艣wiadomo艣ci, Mroczni Templariusze powracaj膮 jako zamaskowani zab贸jcy 艣redniego i p贸藕nego etapu rozgrywki. U偶ywaj膮c umiej臋tno艣ci ukrycia w cieniach, Dark Templar mo偶e uczyni膰 si臋 ca艂kowicie niewidocznym, co pozwala na planowanie zasadzek i infiltracj臋 baz przeciwnika z do艣膰 du偶膮 艂atwo艣ci膮.

Mroczny Templariusz nie jest tak wytrzyma艂y jak Zealot i zamiast frontalnych atak贸w, musi zadecydowa膰 kiedy najbezpieczniej uderzy膰 na przeciwnika.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Jedyn膮 zmian膮 jest wprowadzenie nowego modelu graficznego. Build z BlizzCon 2008 pokaza艂, 偶e DT posiada dwa, a nawet trzy modele, wybierane losowo podczas produkcji jednostki. Ten fakt jednak nie b臋dzie wp艂ywa艂 jednak na zachowanie i mo偶liwo艣ci oddzia艂贸w.
Powodem wprowadzenia tego, jest nadanie wi臋kszego zr贸偶nicowania mrocznym wojownikom. Zealoci s膮 偶o艂nierzami o jednakowym "umundurowaniu", lecz Templariusze to indywiduali艣ci, wygl膮daj膮cy inaczej w zale偶no艣ci od preferowanej broni.

Archon

Archon

Zjednoczenie Aiur i Shakuras by艂o trudnym procesem dla Konklawe i Mrocznych Templariuszy, gdzie obie strony uczy艂y si臋 wiele od siebie i z przesz艂ych wydarze艅. Jednym z przyk艂ad贸w nowego pocz膮tku jest w艂a艣nie Archon, obecnie formowany z jakiejkolwiek kombinacji Wysokich i Mrocznych Templariuszy. Esencj膮 tej istoty jest czysta energia psioniczna.

Archon pozostaje ci臋偶k膮 jednostk膮 ofensywn膮, zdoln膮 niszczy膰 zgrupowania przeciwnik贸w swoj膮 fal膮 psioniczn膮, zadaj膮c膮 obra偶enia obszarowe. Jednostka ta, wra偶liwa jest jednak na pocisk EMP, gdy偶 w 95% jej ochron臋 stanowi膮 plazmowe tarcze.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
ArchonPierwotnie nazywana Twilight Archonem, skr贸cenie nazwy otrzyma艂a w marcu wraz z buildem dost臋pnym na WWI 2008. Pozostawiono te偶 umiej臋tno艣膰 Feedback, znan膮 z Dark Archona - ta jednak tajemniczo znikn臋艂a. Ostatnio da艂o si臋 zauwa偶y膰 ze zdolno艣ci膮 Power Overwhelming, kt贸ra tymczasowo dawa艂a dodatkowe 20 obra偶e艅 nowopowsta艂emu Archonowi ? nie wiadomo jednak, czy jest to aktualne.

Wcze艣niejsze modele Archona wyra藕nie pokazywa艂y jego "stopy", zosta艂o to jednak usuni臋te w zwi膮zku z negatywnymi reakcjami fan贸w.

Ostatnie wywiady pokaza艂y, 偶e tw贸rcy eksperymentowali z r贸偶nymi zdolno艣ciami dla Archona i m贸wi si臋 (nie jest to jednak potwierdzone), 偶e w Wings of Liberty b臋dzie on posiada艂 przynajmniej jedn膮 umiej臋tno艣膰 specjaln膮.

Warp Prism

Warp Prism

Warp Prism jest now膮 jednostk膮 transportow膮. Dodano mu zdolno艣膰 prze艂膮czania w tryb fazowy, kt贸ry to wytwarza pole PSI, podobne do tego, generowanego przez Pylon. Jest to szczeg贸lnie u偶yteczne w zaopatrywaniu od艂膮czonych struktur w niezb臋dn膮 energi臋 oraz dla korzystania z teleportacji jednostek z Warp Gate'贸w.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Warp Prism otrzyma艂 sw膮 nazw臋 po Phase Prismie w pa藕dzierniku 2008, wskazuj膮c na wi臋ksze znaczenie mechaniki Warp-In ni偶 phasing mode.

Observer

Observer

Pozostaje g艂贸wn膮 jednostk膮 zwiadowcz膮 Protoss贸w. Nie posiadaj膮c 偶adnej broni, jednostka ta potrafi 艂atwo przenikn膮膰 w struktury wroga dostarczaj膮c cennych informacji na temat s艂abych stron oponenta lub po prostu jego taktyce.

Observer potrafi tak偶e wykrywa膰 zamaskowane i zakopane jednostki, udowadniaj膮c, 偶e ten ma艂y dron b臋dzie r贸wnie przydatny w bazie, co na polu bitwy.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Wymaganie postawienia Obserwatorium zosta艂o usuni臋te we wrze艣niu 2008, umo偶liwiaj膮c dost臋p do zwiadu nieco wcze艣niej. Wszelkie ulepszenia zosta艂y przeniesione do Null Circuit. Poza tymi czynnikami, sam Observer pozosta艂 niezmieniony.


<= Przejd藕 do strony 1 Przejd藕 do strony 3 =>


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona