Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Raszagal
Zobacz opis
Jednostki - Terran Marine
Marine - 偶o艂nierz piechoty lekkiej
Fajny skafander :-) You wanna a piece of me, boy?
Ahh...That's the stuff!
Let's move!

呕o艂nierze piechoty s膮聟 zwyk艂ymi lud藕mi, wytrenowanymi do walki zbrojnej. Wyposa偶eni w elektroniczne karabiny maszynowe zabijaj膮聟 wszstko co im si臋 nawinie, nie patrz膮聟c na szkody. Zawsze maj膮聟 przy sobie pewien wynalazek - narkotyk, kt贸rego u偶ywaj膮聟 w chwilach zagro偶enia. Po jego u偶yciu natychmiastowo wzrasta ich poziom adrenaliny, dzi臋ki czemu potrafi膮聟 reagowa膰 na wszystko w u艂amku sekundy, jednak kosztem w艂asnego zdrowia. Stacjonuj膮聟c w bunkrach, nie musz膮聟 si臋 jednak niczego obawia膰. Chronieni przez grube mury mog膮聟 strzela膰 do wrog贸w, bez obawy o w艂asne 偶ycie.

Statystyki
Koszt: 50 1
Czas budowy: 24 sek.
Budowany w: Barracks
Potrzebne struktury: brak
Klawisz budowy:

Train Marine

Wytrzyma艂o艣膰: 40
Rozmiar: ma艂y
Rodzaj: naziemny
organiczny
Pancerz: 0 + 1 x 3 (Terran Infantry Armor)
Bro艅 naziemna: 6 + 1 x 3 (Terran Infantry Weapon): Gauss Rifle
Bro艅 przeciw-powietrzna: 6 + 1 x 3 (Terran Infantry Weapon): Gauss Rifle
Zasi臋g: 4 - 5 (U-238 Shells)
Op贸藕nienie ataku: 15 - 7,5 (Stim Pack)
Energia: brak
Pole widzenia: 7
Szybko艣膰: 2,0 t/s - 3,0 t/s (Stim Pack)
Specjalne zdolno艣ci: Stim Pack (Stim Pack)
Opis

Piechota uzbrojona w bro艅 maszynow膮聟 to trzon terra艅skiej armii. Marine to 偶o艂nierz uniwersalny. Jako jedyna z pierwszych dost臋pnych jednostek potrafi atakowa膰 cele powietrzne, wi臋c we wczesnych fazach gry mo偶e bez trudu rozwali膰 Overlorda robi膮聟cego zwiad. Gauss Rifle Marine'a zadaje 6 punkt贸w obra偶e艅. Mo偶na jednak powiedzie膰, 偶e Marine jest najs艂absz膮聟 z podstawowych jednostek (co prawda rozwala Zerglinga bez upgreade'贸w, ale po upgreade'ach ju偶 nie), ale niew膮聟tpliwie warto ich u偶ywa膰. W po艂膮聟czeniu z Medicami to naprawd臋 zab贸jcza kombinacja (we wczesnych i 艣rednich fazach gry oczywi艣cie).

Marine t臋pi膮聟 Drony przeciwnika

Specjaln膮聟 umiej臋tno艣ci膮聟 Marine'a jest Stim Pack. Dzi臋ki temu narkotykowi nasi 偶o艂nierze strzelaj膮聟 2x szybciej (maj膮聟 2 razy mniejszy cooldown) i poruszaj膮聟 si臋 szybciej. Niestety trac膮聟 przy tym 10 punkt贸w 偶ycia. Ale od czego w ko艅cu s膮聟 Medycy? Nasze wojsko b臋dzie pod wp艂ywem narkotyku przez 20 sekund, wi臋c dobrze je wykorzystajmy.
Stim Pack daje naszym Marinesom du偶膮聟 przewag臋 i je偶eli mamy kilku Marines贸w, a si艂y wroga s膮聟 wi臋ksze od Twoich to u偶ywaj Stim Packa. Je艣li nie masz Medic贸w to Marinesi prawdopodobnie zgin膮聟 zar贸wno bez, jak i ze Stimem, ale dzi臋ki niemu wyrz膮聟dz膮聟 wrogowi wi臋ksze szkody. A co je艣li nasz 偶o艂nierz ma poni偶ej 10 pkt. 偶ycia? Wtedy pojawi si臋 komunikat: No enough life remaining, i po prostu Stima u偶y膰 si臋 nie da (to chyba oczywiste, ale niekt贸rzy pocz膮聟tkuj膮聟cy (a s膮聟 tacy??? :-) mog膮聟 my艣le膰, 偶e Marine zginie, wi臋c pisze tak na wszelki wypadek :-).

Marine nie jest zbyt siln膮聟 jednosk膮聟, dlatego zawsze spotyka si臋 ich du偶e grupy, najprawdopodobniej z Medicami. Tylko 40 punkt贸w HP to ma艂o, wi臋c lekarze s膮聟 potrzebni od razu na miejscu boju. Terranie szczeg贸lnie powinni si臋 wystrzega膰 Lurker贸w - zab贸jc贸w piechoty. Wej艣cie na teren Lurker贸w to praktycznie 艣mier膰 Marine'贸w. 呕o艂nierze strzelaj膮聟 z bunkra nie odnosz膮聟c 偶adnych strat Du偶ym zagro偶eniem s膮聟 jeszcze jednostki obl臋偶nicze, takie jak Siege Tank, Reaver, ewentualnie Ultralisk. Trzymajmy si臋 od nich z dala. Mo偶emy natomiast si臋 pokusi膰 na zaatakowanie podstawowych jednostek - Zergling贸w, Zealot贸w, Hydralisk贸w, Dragoon贸w, Vulture'贸w i piechoty terra艅skiej. Polecam u偶ywanie Marines贸w do rozwalania robotnik贸w wroga. Gdy wezm膮聟 Stima dostaj膮聟 dzikiej furii i rozwalaj膮聟 ka偶dego peona jaki si臋 im nawinie :-)

呕o艂nierze piechoty mog膮聟 by膰 tak偶e umieszczani w bunkrach, kt贸re b臋d膮聟 ich chroni膰 przed atakami. W jednym bunkrze jak zapewne wiesz mie艣ci si臋 4 偶o艂nierzy, kt贸rzy znakomicie chronieni b臋d膮聟 dumnie strzegli naszej bazy.

Taktyki
MARINES + MEDICS COMBO

Potrzebujemy do艣膰 du偶ej liczby Marines贸w i Medyk贸w. Na jednego Medica ma przypada膰 oko艂o 2 Marines贸w. Je艣li chcesz mo偶na tak偶e u偶y膰 Firebaty lub ewentualnie Ghosty. 呕o艂nierzy i Medyk贸w dzielimy na oddzielne grupy (np. je艣li mamy 12 Marines i 6 Medics to Marines - Ctrl+1, Medics - Ctrl+2). Uwaga! Wa偶ne jest, aby Medycy mieli do艣膰 du偶o energii magicznej, aby leczy膰 rannych. Teraz wystarczy tylko podej艣膰 na miejsce rzezi :) i wyda膰 rozkaz ataku (Medicom leczenia), zaznaczamy Marines i Stim Pack.

MARINES + FIREBATS

Ta taktyka by艂a (i w zasadzie jest) cz臋sto u偶ywana w zwyk艂ym StarCrafcie bez Broodwara, gdy nie by艂o Medic贸w. Trenujemy du偶o Marines i tyle samo lub 1/2 Firebat贸w. Podchodzimy pod baz臋 wroga, ka偶emy atakowa膰 i wciskamy T (Stim Pack).

MARINE RUSH 1
  1. 7 SCV'贸w
  2. Gdy b臋dziesz mia艂 150 minera艂贸w zbuduj Barracks
  3. 8-my SCV
  4. Supply Depot
  5. 9-ty SCV
  6. Gdy ju偶 masz Barracks trenuj Marines

To jest moja ulubiona taktyka. Bardzo j膮聟 polecam, bo gdy ju偶 masz Marines, to mo偶esz zrobi膰 co chcesz. Np. trenujesz ich 12 i idziesz na atak albo budujesz drugi Barracks i trenujesz wi臋ksze ilo艣ci, albo idziesz w Firebaty. Wyb贸r nale偶y do Ciebie. W ka偶dym b膮聟d藕 razie ja zawsze zaczynaj膮聟c gr臋, u偶ywam tej taktyki.

MARINE RUSH 2
  1. Zbuduj 5-tego SCV, wszystkie do minera艂贸w
  2. Gdy b臋ziesz mia艂 150 min. Barracks
  3. Dobuduj 2 SCV'y
  4. Postaw Supply Depot
  5. Gdy ju偶 b臋dziesz mia艂 Barracks trenuj Marines
  6. 4 Marines wy艣lij na atak
  7. Je艣li znajdziesz 50 minera艂贸w w mi臋dzyczasie to zbuduj SCV
  8. Gdy masz 150 minera艂贸w (cza艂y czas trenuj Marines) postaw drugi Barracks
  9. Postaw Supply Depot i dobuduj ze 2 SCV
  10. Gdy zbierzesz 6 Marines znowu po艣lij ich na atak
  11. Teraz Academy

Co zrobisz dalej zale偶y ju偶 od Ciebie. Gdy masz Academy mo偶esz p贸j艣膰 w Firebaty lub ulepszy膰 Marines. Proponuj臋 zbudowanie bunkra do obrony. Tutaj masz Marines chyba najwcze艣niej jak si臋 da, ale masz za to mniej SCV, czyli surowce dop艂ywaj膮聟 troch臋 wolniej.

MARINE RUSH 3
  1. 8-my SCV stawia Supply Depot
  2. 10-ty SCV buduje Barracks
  3. 2-3 Marines do obrony
  4. 12-ty SCV buduje drugie Barracks
  5. 14-ty SCV buduje Supply Depot
  6. I ostro trenujesz Marian贸w :)

Taktyka dobra na Zerga, z tym, 偶e Zerg mo偶e nam wej艣膰 do bazy Zerglingami, gdy nie b臋dziemy mie膰 Marines, wi臋c trzeba uwa偶a膰. Dobrze by艂oby postawi膰 bunkier przy robotnikach, aby czasem na tym nie ucierpia艂y. Zalet膮聟 tej taktyki jest bardzo dobra ekonomia. Minera艂y nap艂ywaj膮聟 bardzo szybko, bo w zasadzie ci膮聟gle dobudowujesz SCVy. Nie przerywaj ich budowy, a偶 nie b臋dziesz mia艂 ich ok. 20. Dzi臋ki temu b臋dziesz bardziej rozwini臋ty ekonomicznie ni偶 tw贸j wr贸g.

Zapobieganie

Terranie

Przede wszystkim Siege Tanki. 艢wietny pomys艂 to zaminowanie terenu przez Vultury - mina jak wiadomo - zab贸jca piechoty. Je艣li Marines b臋d膮聟 w ciasnej grupce (czyli zawsze :)) to jedna mina zabije ich du偶o, nawet 4. Battlecruiser bierze Marina na 2 strza艂y, ale raczej nie b臋dziemy ich u偶ywali specjalnie do niszczenia piechoty. A we wczesnych fazach gry musisz si臋 broni膰 r贸wnie偶 Marines ze Stim Packiem, Medykami i Firebatami.

Piechota nie daje rady kilku Lurkerom

Zergowie

Zergling z upgradem ataku i szybko艣ci zabija Marine'a zanim zd膮聟zy u偶y膰 Stim Packa ;) No, mo偶e nie zawsze, ale Zerglingi w du偶ych ilo艣ciach s膮聟 dobre, Hydry r贸wnie偶. Lurkery, je艣li nie s膮聟 odkryte, szybko zostawi膮聟 ka艂u偶e krwi po piechocie. Ultraliski i Guardiany w p贸藕niejszych fazach gry. Nigdy Mutaliski!

Protossi

Zealoci roznosz膮聟 Marines贸w. Zealoci i Dragoony roznosz膮聟 Marines贸w z Medykami. Zealoci, Dragoony i Dark Templary roznosz膮聟 Marines贸w, Medyk贸w i Firebaty :) W艂a艣ciwie Protossi bez trudu sobie poradz膮聟 z piechot膮聟 u偶ywaj膮聟c czegokolwiek - Archony i Carriery w p贸藕niejszych stadiach gry zniszcz膮聟 ca艂e legiony Marines贸w. Psionic Storm jest rewelacyny na ciasne, zbite grupki terra艅skiej piechoty.

Upgrady i specjale

U-238 SHELLS
Koszt: 150 150
Czas: 100 sek.
Miejsce: Academy
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Research U-238 Shells
Efekt: + 1 do zasi臋gu Marine'a

Oczywi艣cie niezb臋dny upgrade. Wszyscy 偶o艂nierze, a szczeg贸lnie broni膮聟cy si臋 w bunkrze b臋d膮聟 mieli wi臋kszy zasi臋g, wi臋c wi臋kszo艣膰 jednostek nie zniszczy nas z odleg艂o艣ci, z kt贸rej nie jeste艣my w stanie strzela膰.

STIM PACK
Koszt: 100 100
Czas: 80 sek.
Miejsce: Academy
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia:

Research Stim Pack Tech

Koszt u偶ycia: 10 pkt. 偶ycia
Czas trwania: 20 sek.
Dzia艂anie: - 7,5 do op贸藕nienia ataku i + 1,0 t/s do szybko艣ci Marine'a

Bardzo przydatna umiej臋tno艣膰. Je偶eli zamierzasz ostro gra膰 Marine'ami to koniecznie odkryj. Zwi臋kszy to skuteczno艣膰 piechoty. W grze na Zerga prawie konieczno艣膰.

TERRAN INFANTRY WEAPON
Koszt: 100 100 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Engineering Bay
Wymagania: 1)brak, 2-3) Science Facility
Klawisz ulepszenia: Upgrade Infantry Weapon
Efekt: + 1 do obra偶e艅 Marine'a

TERRAN INFANTRY ARMOR
Koszt: 100 100 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Engineering Bay
Wymagania: 1)brak, 2-3) Science Facility
Klawisz ulepszenia: Upgrade Infantry Armor
Efekt: + 1 do pancerza Marine'a

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona