Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Queen
Zobacz opis
Zmiany Terran w wersji Alfa (2)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
殴r贸d艂o oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgod膮聟 SCWire
T艂umaczenie: Deimos0


Strona 1

Intro
Budynki
Wygl膮d
Ulepszenia
SCV
Marine
Marauder
Ghost
Reaper
Strona 2

Hellion
Siege Tank
Thor
Viking
Strona 3

Medivac Dropship
Nighthawk
Banshee
Battlecruiser
<= Przejd藕 do strony 1 Przejd藕 do strony 3 =>

Jednostki Mechaniczne

Helion

Helion

Nowy dodatek do terra艅skich si艂. Stanowi po艂膮czenia Firebata i Vulture'a. Jest to szybki, naziemny pojazd, zadaj膮cy swoim miotaczem ognia obra偶enia obszarowe w linii prostej. Te ma艂e "buggy" zdolne s膮 podpali膰 grupy jednostek, takich jak np. Zerglingi by膰 mo偶e nawet umkn膮膰 bez szwanku! Pr臋dko艣膰 Hellion贸w umo偶liwia im 艣ciganie wycofuj膮cego si臋 przeciwnika, lub 艂atwy odwr贸t w trudnej sytuacji. W przeciwie艅stwie do Vulture'a, Hellion nie mo偶e atakowa膰 podczas ruchu.

Miotacz p艂omieni 艣wietnie sprawdza si臋 przeciw lekko opancerzonym jednostkom, w starciu z kt贸rymi Hellion otrzymuje premi臋 do ataku. Fakt ten, w po艂膮czeniu z powi臋kszonym zasi臋giem i szybko艣ci膮, sprawia 偶e walka podjazdowa z wolniejszymi oddzia艂ami przeciwnika staje si臋 艂atwa do przeprowadzenia.

Obecnie Hellion nie potrafi atakowa膰 jednostek powietrznych.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
helion Pierwotnie znany by艂 jako Jackal, zmiana nazwy nast膮pi艂a mniej wi臋cej w tym samym czasie, co Nighthawka - wczesnym pa藕dziernikiem 2008 r.

P贸藕nym lutym 2008 Hellion korzysta艂 z railguna, lecz ju偶 na pocz膮tku marca umieszczono mu znany obecnie miotacz p艂omieni.

W 艣rodku czerwca 2008 ujrzeli艣my tak偶e delikatn膮 zmian臋 graficzn膮 - w nowej wersji Hellion ma dwa przednie ko艂a, a nie jedno.


Siege TankSiege Tank

Siege Tank

Nowy model Crucio Siege Tank stanowi ulepszenie Arclite Siege Tank, wzbogacone o lepszy pancerz i wi臋ksze mo偶liwo艣ci bojowe nawet bez uruchamiania trybu obl臋偶niczego. Funkcjonalno艣膰 starego modelu nadal jest obecna, jednak teraz Crucio mo偶e lepiej oprze膰 si臋 na pod艂o偶u, co pomaga w trakcie natarcia, jak i obrony.

Taktyki u偶ywane przy Arclite da si臋 zastosowa膰 r贸wnie偶 przy u偶yciu nowej wersji czo艂gu. Wci膮偶 jest to 艣wietna bro艅 obl臋偶nicza, jednak nadal wymaga obrony przeciwlotniczej i przeciw jednostkom walcz膮cym w zwarciu. W zwi膮zku ze zwi臋kszonym kosztem produkcji, istotne jest by czo艂gom Crucio towarzyszyli Marines, Marauderzy lub jednostki typu Viking, w celu ochrony kolumny pancernej.

Czo艂g Obl臋偶niczy otrzymuje premi臋 do ataku w starciu z opancerzonymi przeciwnikami.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
siege tank Ze wzgl臋du na negatywne reakcje fan贸w, na BlizzCon 2007 dokonano zmiany wygl膮du.

Pod koniec pa藕dziernika 2008, Tryb Obl臋偶niczy przesuni臋to z Tech Lab do Armory, co ewidentnie ma sk艂ania膰 do cz臋stszego u偶ycia czo艂g贸w i zmusi膰 do wykorzystywania Siege Mode w 艣rodkowych i ko艅cowych partiach gry.


Thor

Thor

W艂asny mech Terran. Stanowi demonstracj臋 si艂y terra艅skich oddzia艂贸w. Wyposa偶ony w pancerz z neostali o grubo艣ci takiej, jak na Kr膮偶owniku, jest si艂膮, z kt贸r膮 nale偶y si臋 liczy膰.

Thor jest powolnym mechem flagowym o dw贸ch zasadniczych zadaniach: powstrzymywaniu zgrupowa艅 jednostek powietrznych oraz absorbowaniu obra偶e艅, wysuwaj膮c si臋 na czo艂o ofensywy. W pewnym sensie stanowi rozwini臋cie starego Goliatha. Rakiety przeciw-powietrzne zadaj膮 r贸wnie偶 obra偶enia jednostkom wok贸艂 celu i mimo du偶ej skuteczno艣ci, m贸wi si臋 i偶 uzbrojenie Thora nie wystarcza do str膮cenia Kr膮偶ownika.
Thor swoj膮 premi臋 do ataku otrzymuje mierz膮c si臋 z opancerzonymi celami naziemnymi oraz powietrznymi.

Wci膮偶 nie jest jasne, czy Thora b臋dzie mo偶na transportowa膰 w jakikolwiek spos贸b.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Pierwsza, g艂贸wna zmiana dokona艂a si臋 w grudniu 2007, co tak opisa艂 Cavez:

Oto co mog臋 powiedzie膰 o Thorze w obecnej wersji gry:

  • Jest du偶y, lecz pomniejszyli艣my go nieco, wi臋c zajmuje mniej miejsca i 艂atwiej go kontrolowa膰.
  • Zwi臋kszyli艣my jego zwrotno艣膰, co jest jednak przedmiotem balansowania rozgrywki.
  • Ma sporo punkt贸w zdrowia (400 w chwili obecnej).
  • Nie jest szczeg贸lnie drogi (250/200 obecnie).
  • Otrzymuje du偶膮 premi臋 w walce z opancerzonymi jednostkami, ale marnuje obra偶enia strzelaj膮c do ma艂ych oddzia艂贸w.
  • Jego rakiety przeciw lotnicze s膮 skuteczne, lecz nie powalaj膮 obra偶eniami. Thora nadal mo偶na pokona膰 odpowiedni膮 ilo艣ci膮 si艂 powietrznych. Rozmiar mecha ogranicza go w starciach z szybkimi jednostkami powietrznymi.
  • Dzia艂a na ramionach s膮 nieaktywne - je艣li tak zostanie, zmienimy projekt graficzny jednostki.
  • Thor 艣wietnie radzi sobie ze Stalkerami, wi臋kszo艣ci膮 (ale nie wszystkimi)jednostkami powietrznymi i kilkoma sekretnymi jednostkami Terran i Zerg贸w.
  • Jest na tyle zbalansowany, 偶e zrobisz dobrze zostawiaj膮c jego wrak, by sp艂on膮艂. Je艣li natomiast stawisz czo艂a sprawnemu Thorowi i drugiemu, reaktywuj膮cemu si臋, sprawy potocz膮 si臋 po my艣li terra艅skiego mecha (za pewn膮 cen臋).
  • Obecnie Thora mo偶na pokona膰 wi臋kszym zasi臋giem, mobilno艣ci膮 lub poszczeg贸lnymi jednostkami przeciw pancernymi.

W grudniu 2007 potwierdzono te偶, 偶e Thor mo偶e pozosta膰 na polu bitwy jako wrak. Szcz膮tki te, mog艂y by膰 naprawione przez SCV - to jednak zosta艂o zast膮pione przez modu艂 autonaprawy, zaprezentowany podczas filmiku na WWI 2008.

Thor Pierwotnie r贸wnie偶, Thor wymaga艂 SCV do produkcji, nie powstaj膮c w Factory. T艂umaczono to rozmiarami mecha. W buildzie z World Wide Invitational 2008 Thor wr贸ci艂 jednak do Factory, gdy偶 tw贸rcy uznali, 偶e Terranie zbyt 艂atwo mog膮 w ten spos贸b omija膰 ograniczenia kolejki produkowanych oddzia艂贸w (om贸wione zosta艂o to w Q&A 47).

Na pocz膮tku 2008 r. w Q&A 28 zaznaczono zmian臋 roli Thora, przeznaczaj膮c go do walki naziemnej. W maju tamtego roku ponownie jednak jednostka ta sta艂a si臋 broni膮 przeciw lotnicz膮.

Nowa animacja ataku ziemia-powietrze potwierdzona zosta艂a w Q&A 45. Zmiana ta, przynios艂a ze sob膮 graficzne powi臋kszenie dzia艂 na ramionach robota i zasi臋gu broni.


VikingViking

Viking

Kolejna jednostka mechaniczna w stylu Goliatha. Viking zdolny jest jednak transformowa膰 si臋 do postaci szturmowej (naziemny, dwuno偶ny) lub my艣liwskiej (tryb powietrzny). Dok艂adne przeznaczenie jednostki lekko si臋 zmienia艂o, lecz generalnie ma by膰 to uniwersalny mech, wymagaj膮cy nieco wi臋cej kontroli.

Czerpi膮cy z projektu czo艂gu obl臋偶niczego (transformacja), Viking mia艂 by膰 ostateczn膮 broni膮 wsparcia przeciw lotniczego i do walki z jednostkami naziemnymi. Dzi臋ki zmianie formy, Viking potrafi sprosta膰 ka偶dej roli w trakcie bitwy.

Tryb Szturmowy - w nim Viking jest mniej zwrotny, lecz potrafi atakowa膰 cele naziemne i, co wa偶niejsze, wrogie struktury. Ten tryb jest najlepszy podczas os艂aniania w艂asnych czo艂g贸w, lub przeprowadzania ofensywy na wra偶e pozycje.

Tryb My艣liwski - umo偶liwia on lot i walk臋 wy艂膮cznie w systemie powietrze-powietrze. Zwi臋kszona mobilno艣膰 daje mo偶liwo艣膰 przeprowadzania zwiadu, nag艂ych atak贸w na bazy przeciwnika lub 艣ciganie jego wycofuj膮cych si臋 si艂. W formie My艣liwca, Viking bardzo dobrze sprawdza si臋 jako ochrona dla Medivac贸w.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Pierwotnie, Viking m贸g艂 atakowa膰 oba rodzaje cel贸w w Trybie Szturmowym, jednak w lutym 2008 r. zosta艂o to zmienione.
We wcze艣niejszych buildach, Viking wymaga艂 osobnego ulepszenia dla wykorzystania formy My艣liwca. Poprawiono to w lutym 2007 r. kiedy przesuni臋to t臋 jednostk臋 do Starportu. Oba tryby dzia艂ania by艂y wtedy od razu dost臋pne.
Luty 2008 przyni贸s艂 powr贸t Vikinga do Factory, jednak ju偶 w marcu przeniesiono go z powrotem do Starport (Q&A 33).

W listopadzie 2008, potwierdzono, 偶e nadrz臋dn膮 rol膮 Vikinga b臋dzie walka z jednostkami opancerzonymi, przeciw kt贸rym otrzyma艂 bonus do obra偶e艅 (Q&A 46).


<= Przejd藕 do strony 1 Przejd藕 do strony 3 =>


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona