Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Science Vessel
Zobacz opis
Zmiany Terran w wersji Alfa (1)

SC Wire Logo Autor: Troglodyte
殴r贸d艂o oryginalne: StarCraft Wire
Zamieszczone za zgod膮聟 SCWire
T艂umaczenie: Deimos0


Jest to drugi z trzech artyku艂贸w, opisuj膮cych zmiany w jednostkach wersji alfa SC2 i jednocze艣nie tekst ten stanowi cz臋艣膰 przewodnika po wczesnej wersji nowej ods艂ony gry. Pierwsza dotyczy艂a Protoss贸w, tematem ostatniej b臋d膮 Zergowie.

Podobnie do poprzedniego artyku艂u i tu powt贸rz臋, 偶e ca艂o艣膰 nie jest kompletn膮 list膮 ka偶dej zmiany. Stara艂em si臋 zwr贸ci膰 uwag臋 na tak wiele element贸w, ile by艂em w stanie, ale doceni臋 ka偶d膮 uwag臋, wskazuj膮c膮 co zosta艂o pomini臋te.


Strona 1

Intro
Budynki
Wygl膮d
Ulepszenia
SCV
Marine
Marauder
Ghost
Reaper
Strona 2

Hellion
Siege Tank
Thor
Viking
Strona 3

Medivac Dropship
Nighthawk
Banshee
Battlecruiser
Przejd藕 do strony 2 =>
Przejd藕 do strony 3 =>

Przygotowuj膮c Terran na StarCraft 2

Terranie nie mieli 艂atwo w czasie zdarze艅 prowadz膮cych do StarCrafta 2 - ponie艣li olbrzymie straty, zostaj膮c wci膮gni臋ci w wojn臋 mi臋dzy Protozoami i Zergami, zmagali si臋 z wewn臋trznymi konfliktami, mi臋dzy Dominium a Konfederacj膮. Wci膮偶 jednak pozostaj膮 wytrzyma艂膮 i zaawansowan膮 technologicznie (jednak nie tak bardzo jak Protossi) ras膮 z du偶ym potencja艂em psionicznym.

Nim przejd臋 do jednostek, pomy艣la艂em 偶e dobrze b臋dzie przyjrze膰 si臋, jak zmieni艂y si臋 struktury Terran w ci膮gu ostatnich 24 miesi臋cy.

Budynki Terran

Engineering Bay Starbase

Zaczniemy od Wie偶yczki Rakietowej, stanowi膮cej obron臋 przeciwlotnicz膮, zdoln膮 wykrywa膰 zamaskowane jednostki, ale tylko w zasi臋gu Sensor Tower. Wszystko wr贸ci艂o jednak do stanu znanego z SC 1 w buildzie z GDC 2008. W tej wersji r贸wnie偶, 偶e Engineering Bay nie mo偶e ju偶 unosi膰 si臋 w powietrze.

Wideo demonstracyjne pokaza艂o te偶, 偶e Sensor Tower mo偶e zosta膰 ulepszone i jako Wie偶a Radarowa dodatkowo wskazywa膰 jednostki przeciwnika w mgle wojny. Ta zdolno艣膰 zosta艂a jednak usuni臋ta na czas WWI 2008. Innym, ciekawym pomys艂em by艂o umieszczenie Starbase jako ulepszenia Starportu - zamys艂 by艂 taki, 偶eby umo偶liwi膰 produkcj臋 jednostek powietrznych, gdy sam budynek si臋 unosi艂. I ten pomys艂 zosta艂 pogrzebany, p贸藕nym wrze艣niem 2007 wraz z Q&A 15.

Bunker Planetary Fortress

Bunkier otrzyma艂 now膮 szat臋 graficzn膮 oraz zwi臋kszenie rozmiaru, jak i wytrzyma艂o艣ci w Q&A 16, co mia艂o albo zmniejszy膰 zdolno艣膰 Terran do radykalnie defensywnej gry, albo zwi臋kszy膰 mo偶liwo艣ci tej struktury.

W ko艅cu, ujawniono w listopadzie 2008 roku, 偶e Planetarna Twierdza (Planetary Fortress), ulepszenie Centrum Dowodzenia, zadaje splash damage.

Wartym wzmianki jest te偶 fakt, i偶 w lutym 2009 roku, Centrum Wywiadowcze (Surveillance Center) zosta艂o zast膮pione przez Dow贸dztwo Orbitalne (Orbital Command). Nowe ulepszenie przynios艂o dwie nieznane dot膮d zdolno艣ci - wezwanie MULE'贸w i zwi臋kszenie limitu jednostek, pozostawiaj膮c naturalnie nadal Scanner Sweep.

Poprawki Graficzne

Wiele by艂o kontrowersji odno艣nie charakteru przedstawienia graficznego Terran we wczesnych wersjach SC 2. Niezale偶nie od tego, czy wydali si臋 wam zbyt "kwadratowi" lub kresk贸wkowi, szybko dokonano poprawek, co potwierdzi艂o Q&A 32. Kalos porusza t臋 kwesti臋 w swoim tek艣cie "StarCraft 2 Polygon Parallax". Poprawki dosi臋g艂y tak偶e Protoss贸w i Zerg贸w, co pokazuj膮 nowsze screeny. Poniewa偶 jednak Blizzard nie ujawnia ka偶dego nowego uaktualnienia, nie wiemy jak daleko posun臋艂y si臋 prace.

Piechota

SCV

SCV

Podobnie jak protosski Probe, SCV wraca w roli podstawowej jednostki budowlano-wydobywczej. Mimo wci膮偶 ma艂ej warto艣ci bojowej, SCV nadal s艂u偶y膰 mo偶e jako wsparcie szybkiego ataku, lub ostatni bastion niechronionej bazy. Mo偶e te偶 utrzyma膰 wype艂niony Marines bunkier przy 偶yciu, podczas gdy 偶o艂nierze uporaj膮 si臋 z zagro偶eniem. Piloci SCV najcz臋艣ciej s膮 ochotnikami, w odr贸偶nieniu od Marines, kt贸rzy s膮 kryminalistami po zabiegach neuro-resocjalizacyjnych.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
muleWcze艣niejsze modele posiada艂y b艂臋kitny p艂omie艅 silnik贸w, co spotka艂o si臋 jednak z negatywn膮 reakcj膮, ze wzgl臋du na podobie艅stwo kolorystyczne do minera艂贸w. Kolor zmieniono na znany ju偶 pomara艅czowy przy okazji WWI 2008.
W listopadzie 2008 Cydra potwierdzi艂, 偶e umiej臋tno艣膰 naprawy innych jednostek i struktur mo偶e zosta膰 zautomatyzowana.

W lutym 2009 do SCV, po og艂oszeniu nowego ulepszenia - Orbital Command, do艂膮czy艂 MULE.

Marine

Marine

Marine powraca jako trzon terra艅skich si艂. Przeciwlotnicza skuteczno艣膰 karabin贸w Gaussa, umo偶liwia skuteczne wykorzystywanie jednostki w p贸藕niejszych etapach gry, a tak偶e czyni Marines 艣wietnym wsparciem obl臋偶e艅. Wci膮偶 mog膮 by膰 transportowani lub chowani w bunkrach, zmiany w Supply Depotach zwi臋kszy艂y mobilno艣膰 i z dolno艣膰 Marines do blokowania w膮skich przesmyk贸w.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
Chyba naj艂atwiej zauwa偶aln膮 zmian膮 by艂o dodanie tarczy bojowej. Wczesnym rokiem 2007, Karune w Q&A 5 potwierdzi艂, i偶 ka偶dy Marine mo偶e posiada膰 teraz obronne wyposa偶enie, zwi臋kszaj膮ce wytrzyma艂o艣膰 oraz u偶yteczno艣膰 w kolejnych etapach meczu.
Kolejn膮 zmian膮, kt贸ra dotkn臋艂a w zasadzie ca艂a piechot臋, by艂o przeniesienie ulepsze艅 z Engineering Bay do Tech Lab, co w lutym 2009 roku potwierdzi艂 Cydra.

Marauder

Marauder

Pierwsza nowa jednostka Terran. Ca艂kiem podobna do Firebata. Powodem tego, jest fakt, i偶 gdy Firebat zosta艂 usuni臋ty, jego model poddany zosta艂 pewnym zmianom i przekszta艂cony w Maraudera. D藕wigaj膮c par臋 granat贸w zaczepnych, b臋dzie mia艂 za zadanie szybko upora膰 si臋 z ci臋偶kimi jednostkami przeciwnika, wspomagaj膮c to efektem spowolnienia, jaki wywo艂uj膮 granaty.
Battle Report pokaza艂, 偶e Marauderzy bardzo dobrze sprawdzaj膮 si臋 przeciw Photon Cannonom i Colossusom. S膮 tak偶e do艣膰 skuteczni w starciach ze Stalkerami.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
B臋d膮c do艣膰 now膮 jednostk膮, Marauder mia艂 szcz臋艣cie nie by膰 poddanym istotnym modyfikacjom. Jedyn膮, zauwa偶on膮 przeze mnie, by艂o dodanie mu na pocz膮tku czerwca 2008 fajnej animacji.

Ghost

Ghost

Tajemnicze Duchy powracaj膮 z ich klasycznym maskowaniem, jak i nowymi zdolno艣ciami, dzi臋ki kt贸rym Terranie poka偶膮 Ci wszystkie sposoby, na kt贸re mo偶na zabi膰 przeciwnika. Zwyczajny atak nigdy nie wyr贸偶nia艂 Ghosta, mo偶e poza zasi臋giem, ale to, co czyni go tak cz臋stym na polach bitew, to w艂a艣nie umiej臋tno艣ci specjalne. Niestety niewiele by艂o prezentacji, ukazuj膮cych dzia艂anie tych jednostek. Rola Ghost贸w wydaje si臋 jednak niezmieniona, nieco tylko bardziej skupiona na eliminacji wrogich jednostek specjalnych.

Oczywi艣cie pozostawiono tak bardzo lubiany atak j膮drowy.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
P贸藕nym marcem 2008 roku, w Q&A 33 ujawniono, 偶e Ghost mo偶e wykrywa膰 w promieniu 30 jard贸w wrogie jednostki u偶ywaj膮ce energii.
P贸藕nym styczniem 2008 rozgorza艂a dyskusja na temat przeniesienia pocisk贸w EMP z Nighthawka Ghostowi, kt贸ry w listopadzie zn贸w je utraci艂. Usuni臋to tak偶e Drop Pody, co potwierdzone zosta艂o w lipcowym specjalnym Q&A dla StarCraftCZ.

Ostatecznie, by wspom贸c rol臋 Ghosta, jako eliminatora jednostek specjalnych, ulepszono zdolno艣膰 snajpersk膮 o znane z Blizzconu 2008 pociski psi.

Reaper

Reaper

Ta nowa jednostka podobna jest do Marines, jednak bardziej szalona. Reaperami zostaj膮 ci, kt贸rzy nie przeszli terapii neuro-resocjalizacyjnej. Wstrzykuje im si臋 wi臋c chemikalia zwi臋kszaj膮ce agresj臋. Po dw贸ch latach s艂u偶by, otrzymuj膮 u艂askawienie. Przypominam jednak, 偶e w ci膮gu pi臋ciu lat istnienia, na ca艂y korpus przypada艂 zaledwie jeden 偶o艂nierz zdolny przetrwa膰 wi臋cej ni偶 p贸艂 roku.

Ci ca艂kowicie szaleni ludzie, pokonuj膮 podwy偶szenia terenu dzi臋ki plecakom odrzutowym. Te z kolei nie zosta艂y przystosowane do ci膮g艂ego lotu, a raczej do p艂ynnych skok贸w, co umo偶liwia szybkie akcje, najcz臋艣ciej wymierzone w ekonomi臋 przeciwnika. Reaper贸w wyposa偶ono w pistolety Gaussa, r贸偶ni膮ce si臋 od broni Marines tylko przyspieszeniem pocisk贸w. Posiadaj膮 te偶 miny magnetyczne (艂adunki D-8), kt贸re detonuj膮 po kr贸tkiej chwili. Ka偶da mina zdaje 30 obra偶e艅 pobliskim celom i kolejne 30 celom opancerzonym oraz budynkom - chyba, 偶e przeciwnik wcze艣niej zniszczy 艂adunek.

Jak zmieni艂a si臋 ta jednostka?
W grudniu 2007 Reaper przeniesiony zosta艂 z Merc Haven do Koszar w celu utrzymania piechoty w jednym budynku. Sama struktura (Merc Haven) jest wymogiem do trenowania Reaper贸w, cho膰 przed ko艅cem grudnia zosta艂a usuni臋ta i na powr贸t umieszczona w grze. By膰 mo偶e po raz kolejny Blizzard pozby艂 si臋 tego budynku w listopadzie 2008, kiedy to powiedziano, i偶 model pozostaje wy艂膮cznie jako element otoczenia.

Odebrano te偶 Reaperom Stimpacki, kt贸rych zabrak艂o tak偶e w buildzie na WWI 2008. W kwietniu z kolei ujawniono, 偶e ilo艣膰 min magnetycznych ogranicza tylko czas potrzebny do wykorzystania kolejnej. W marcu tego roku, wyja艣niono natomiast, 偶e Reaperzy nie mog膮 ju偶 przeskakiwa膰 budynk贸w, element贸w otoczenia (zniszczalnych ska艂) czy umiej臋tno艣ci specjalnych (np. pole si艂owe Protoss贸w).


Przejd藕 do strony 2 =>
Przejd藕 do strony 3 =>


Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona