Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss Reaver
Zobacz opis
Jednostki - Zerg Broodling
Wojownik stworzony, by zgin膮膰

Jedn膮 z najbardziej przera偶aj膮cych rzeczy w walce z Zergami jest to, 偶e w ka偶dej chwili mo偶na zosta膰 zasymilowanym przez R贸j. Istnienie Broodling贸w jest jedynie kolejnym przejawem niesamowitych zdolno艣ci do adaptacji i reprodukcji tej potwornej rasy. Je偶eli znajdujesz si臋 na ziemi, nigdy nie mo偶esz by膰 pewien, czy nie staniesz si臋 zaraz po偶ywk膮 dla dw贸ch nowych, 偶膮dnych krwi form 偶ycia.

Statystyki
Koszt: 150 (za 2 Broodlingi)
Czas mutacji: 0 sek.
Mutowany z: Dowolna jednostka naziemna
pr贸cz: Reaver, Archon,
Dark Archon, Probe
Potrzebne struktury: Queen's Nest
Klawisz budowy:
Spawn Broodlings
Wytrzyma艂o艣膰: 30
Rozmiar: ma艂y
Rodzaj: naziemny
organiczny
Pancerz: 0 + 1 x 3 (Zerg Carapace)
Bro艅 naziemna: 4 + 1 x 3 (Zerg Melee Attacks): Toxis Spores
Bro艅 przeciw-powietrzna: brak
Zasi臋g: bezpo艣redni
Op贸藕nienie ataku: 15
Energia: 180
Pole widzenia: 5
Szybko艣膰: 3,0 t/s
Specjalne zdolno艣ci: Zaczyna ze 180 energii,
kt贸rej ca艂y czas ubywa i ginie,
gdy zu偶yje ca艂膮.
Opis

Broodlingi nie maj膮 swojego budynku, nie kosztuj膮 minera艂贸w i nie powstaj膮 z larw. Jest to s艂aba, dziwna jednostka, kt贸ra powstaje w wyniku u偶ycia przez Queen umiej臋tno艣ci Spawn Broodling na dowolnej jednostce naziemnej z wyj膮tkiem Probe, Reavera i obu Archon贸w. Tak, mo偶na robi膰 Broodlingi z Broodling贸w :) polecam na Single Player, 艣wietna zabawa. Za 150 energii Queen oraz jedn膮 dowoln膮 jednostk臋 otrzymujemy park臋 (jak w przypadku Zergling贸w i Scourge) tych ma艂ych, pociesznych i niemal偶e bezu偶ytecznych jednostek. Ale przejd藕my do rzeczy.

Broodlingi nie zostawi膮 nawet zadrapania na tym wojskuBroodling ma 30 HP i 0 pancerza, oraz bezpo艣redni atak naziemny zadaj膮cy 4 punkty obra偶e艅. Do tego 艣rednia szybko艣膰 ataku i poruszania si臋, a swoj膮 drog膮 - Broodlingi nie chodz膮 p艂ynnie, zatrzymuj膮 si臋 co kilka kratek w spos贸b prawie losowy. Jakby tego by艂o ma艂o, ginie, gdy straci ca艂膮 energi臋 (na pocz膮tku ma jej 180), co trwa nawet mniej ni偶 3 minuty czasu gry. Umrze wi臋c nawet, je偶eli nie zostanie zabity i nie ma od tego ucieczki. Co mo偶na zrobi膰 z takim upo艣ledzonym Zerglingiem, kt贸ry nie mo偶e si臋 te偶 zakopa膰 i z trudem zabija robotnika? Dlaczego jest tylko "niemal偶e" bezu偶yteczny? Ot贸偶 sam w sobie jest ca艂kiem bezu偶yteczny, to jedynie narz臋dzie do walki jednostkami wroga oraz produkt uboczny po anihilacji niebezpiecznego przeciwnika. Ksi膮偶kowy przyk艂ad - widzisz Siege Tanka, masz Queena z upgradem pod r臋k膮. Dlaczego nie? Zamie艅my go na dwa robaki, Turrety nas nie dosi臋gn膮! Nasza energia si臋 zregeneruje, a ich czo艂g nie! Ale chwileczk臋, co si臋 sta艂o z robakami? Robaki najprawdopodobniej ju偶 nie istniej膮, ale jest du偶e prawdopodobie艅stwo, 偶e zgin臋艂y w s艂usznej sprawie, bowiem nieszcz臋sny Siege Tank m贸g艂 sta膰 przy bunkrze lub innym czo艂gu... w zasi臋gu ognia innych czo艂g贸w b膮d藕 min. W ten spos贸b zazwyczaj nawet nie ujrzysz Broodling贸w, bo po pierwszej eksplozji natychmiast pojawi si臋 druga - ogie艅 z dzia艂 wroga, kt贸ry dzi臋ki obra偶eniom rozpryskowym mo偶e bardzo zgrabnie zniszczy膰 sobie troch臋 wojska lub przynajmniej zada膰 rany. Tak, Broodlingi w 95% sytuacji walcz膮 jedynie za pomoc膮 wrogiego splash damage jako ochotnicy-kamikadze. Inaczej po prostu nawet ich dw贸jka nie jest w stanie zabi膰 Zerglinga, a robotnicy pewnie te偶 si臋 obroni膮. Je偶eli jednak nie zostan膮 od razu zniszczone, powinny si臋 o to zaraz postara膰, ale tam, gdzie ich 艣mier膰 wyrz膮dzi szkody. Nie zawsze jest taka mo偶liwo艣膰, wi臋c niech przynajmniej p贸jd膮 co艣 podgryza膰 by chocia偶 zdenerwowa膰/odwr贸ci膰 uwag臋 przeciwnika, spowolni膰 marsz wroga, albo nawet przyj膮膰 na siebie ca艂膮 salw臋 z dzia艂, kt贸ra mog艂aby r贸wnie dobrze trafi膰 w twoje g艂贸wne wojsko. Nieca艂e 3 minuty 偶ycia trzeba naprawd臋 dobrze wykorzysta膰. W skr贸cie? Broodling to bardzo dobre mi臋so armatnie i do tego zosta艂 stworzony.

Taktyki

S膮 tylko dwa powody do u偶ycia Spawn Broodling - natychmiastowa likwidacja kluczowej jednostki wroga lub zadanie obra偶e艅 obszarowych, a najlepiej jedno i drugie.

PRZYGOTOWANIE BITWY

High Templar zapodzia艂 si臋 poza g艂贸wnym wojskiem, Queen nie przepu艣ci takiej okazjiPrzypu艣膰my, 偶e za chwil臋 ma doj艣膰 do du偶ego starcia. Dla Zerga problem polega na tym, 偶e Terranie i Protossi maj膮 bardzo irytuj膮ce zabawki w postaci odpowiednio czo艂g贸w i High Templar贸w, kt贸re z delikatnego wojska Roju robi膮 straszn膮 sieczk臋. By艂oby wspaniale si臋 ich pozby膰, a przynajmniej ograniczy膰 ich ilo艣膰. Je偶eli wiesz, kiedy i kt贸r臋dy posuwa si臋 armia wroga (pom贸c ci w tym mo偶e nawet Parasite) spr贸buj otoczy膰 j膮 kilkoma Queenami przed starciem i zamie艅 w Broodlingi najdro偶sze i najgro藕niejsze jednostki w tym wojsku. Je偶eli przeciwnik nie posiada w tym miejscu lataj膮cych jednostek przeciwpowietrznych, prawdopodobnie nie zd膮偶y zareagowa膰, je艣li wojsko porusza si臋 w zbitej kulce. Dragoony maj膮 za ma艂y zasi臋g, wi臋c je艣li znajdziesz HT na obrze偶ach armii, pewnie nawet nie stracisz Queena. Marines tym bardziej nie zd膮偶膮 ci臋 powstrzyma膰 przed zniszczeniem czo艂gu. Je艣li walczysz z Zergiem, niszcz Defilery, Lurkery i Ultraliski. Zrobienie tego wymaga sporo umiej臋tno艣ci, ale nawet w wypadku utraty Queen贸w, prawdopodobnie zwr贸ci si臋 z nawi膮zk膮 lub nawet zmusi przeciwnika do odwrotu.

DARMOWA BOMBA

Efekt broodlingowej bomby. W eksplozji czo艂gu zgin膮艂 te偶 MarineLubisz denerwowa膰 Terrana, prawda? Patroluj wi臋c teren Queenami od czasu do czasu i szukaj ciasnych grup piechoty w zasi臋gu Siege Tank贸w. W og贸le u偶ywaj膮c Spawn Broodling zawsze wybieraj cele s膮siaduj膮ce z innymi jednostkami. Wystarczy strzeli膰 w 艣rodek grupy i przy odrobinie szcz臋艣cia kto艣 mo偶e zgin膮膰, aczkolwiek zazwyczaj lepszym pomys艂em jest niszczenie samych czo艂g贸w. Zergowie i Protossi niestety nie mog膮 rani膰 w艂asnych jednostek, chyba, 偶e gracie w dru偶ynach.

BRO艃 PSYCHOLOGICZNA

Je偶eli ju偶 nie masz co robi膰 z Queenami i nie widzisz okazji na dobre wykorzystanie innych jego umiej臋tno艣ci, po prostu "wyci膮gaj" mu co jaki艣 czas robotnik贸w lub inne jednostki, jakiekolwiek, kt贸re nie s膮 dobrze strze偶one. Taka niespodzianka w linii minera艂贸w mo偶e nie藕le wytr膮ca膰 z r贸wnowagi, zw艂aszcza, je艣li jest powtarzana regularnie, bo je偶eli oponent nie zobaczy tego w por臋 i nie zabije Broodling贸w, mo偶esz nawet nimi wyt艂uc poka藕n膮 ilo艣膰 zbieraczy.

Zapobieganie

Poniewa偶 Broodlingi mo偶na 艂atwo zabi膰 niemal ka偶d膮 jednostk膮, wa偶niejsze jest zapobieganie ich powstawaniu, ni偶 zwalczanie samych Broodling贸w.

Terranie

Rozstawianie wojsk bardzo ciasno prawie nigdy nie jest dobrym pomys艂em (cho膰 s膮 sytuacje, gdy trzeba trzyma膰 szyk, np. przeciw Zerglingom), ale je艣li przeciwnik u偶ywa Kr贸lowych, musisz wyj膮tkowo uwa偶a膰 na swoje czo艂gi, gdy偶 to one zwykle padaj膮 ofiar膮 ataku. 艁atwiej prze偶y膰 strat臋 Medyka lub Goliatha, z kolei Ghosty rzadko pojawiaj膮 si臋 w bitwach z Zergami. Do odstraszania Queen wystarczy oddzia艂 kilku (5-7) Wraith贸w/Valkyrii.

Zergowie

Broodlingi rzadko pojawi膮 si臋 w ZvZ, ale je偶eli tak b臋dzie, to pilnuj swoich Defiler贸w. Bardzo skuteczne w odp臋dzaniu Queen贸w s膮 oddzia艂y Mutalisk贸w lub Scourge, kt贸re dor贸wnaj膮 im szybko艣ci膮. W armi臋 mo偶na wmiesza膰 troch臋 Hydralisk贸w, na kt贸re szkoda b臋dzie wrogowi energii. (u偶yje Esnare, je艣li ju偶)

Protossi

Nigdy nie zostawiaj samych HT, bo to oni prawie zawsze s膮 celem ataku, je偶eli ich masz. W艂o偶enie ich w 艣rodek armii utrudni robot臋 Queenom, a przynajmniej zmusi do samob贸jstwa. Z powietrza pomo偶e ci kilka Scout贸w lub Corsair贸w, gdy偶 te偶 s膮 bardzo szybkie i skuteczne. Najlepszym zabezpieczeniem na ziemi jest Dark Archon - sam nie mo偶e zosta膰 "zbroodlingowany", a Feedback ze swoim du偶ym zasi臋giem pozwoli ci szybko zlikwidowa膰 zagro偶enie.

Upgrady i specjale

SPAWN BROODLINGS
Koszt: 100 100
Czas: 80 sek.
Miejsce: Queen's Nest
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia:

Evolve Spawn Broodlings

Koszt u偶ycia: 150
Zasi臋g: 9
Dzia艂anie: Zabija cel naziemny i tworzy par臋 Broodling贸w

Nie jest to umiej臋tno艣膰 Broodlinga, lecz umiej臋tno艣膰 Queena, dzi臋ki kt贸rej Broodling powstaje. Bez niej nie ma o czym m贸wi膰, wi臋c umie艣ci艂em j膮 pod tym opisem.

ZERG MELEE ATTACKS
Koszt: 100 100 + 50 + 50
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Evolution Chamber
Wymagania: 1) brak, 2) Lair, 3) Hive
Klawisz ulepszenia: Upgrade Melee Attacks
Efekt: + 1 do obra偶e艅 Broodlinga
ZERG CARAPACE
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. +32 sek.
Miejsce: Evolution Chamber
Wymagania: 1) brak, 2) Lair, 3) Hive
Klawisz ulepszenia: Upgrade Carapace
Efekt: + 1 do pancerza Broodlinga

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona