Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Defiler
Zobacz opis
Jednostki - Protoss Shuttle
Shuttle - opancerzony transportowiec Wahad艂owiec lec膮聟cy w stron臋 planety Char

Opancerzone Wahad艂owce s艂u偶膮聟 Protosskiej armii do b艂yskawicznego transportu naziemnych jednostek na dowolny teren. S膮聟 niezwykle szybkie, niestety - nie posiadaj膮聟 jednak 偶adnej broni. Dzi臋ki temu zosta艂a znacznie zwi臋kszona ich pojemno艣膰. Wahad艂owce s膮聟 w stanie zabra膰 nawet par臋 pot臋偶nych Rozb贸jnik贸w. Nale偶y jednak uwa偶a膰 by nie straci膰 cennego 艂adunku zbyt szybko.

Statystyki
Koszt: 200 2
Czas budowy: 60 sek.
Budowany w: Robotics Facility
Potrzebne struktury: brak
Klawisz budowy:

Bulid Shuttle

Wytrzyma艂o艣膰: 80
Os艂ony: 60
Rozmiar: du偶y
Rodzaj: lataj膮聟cy
mechaniczny
Pancerz: 1 + 1 x 3 (Protoss Air Plating)
Bro艅 naziemna: brak
Bro艅 przeciw-powietrzna: brak
Zasi臋g: brak
Op贸藕nienie ataku: brak
Energia: brak
Pole widzenia: 10
Szybko艣膰: 2,1 t/s - 3,1 t/s (Gravitic Drive)
Specjalne zdolno艣ci: Load / Unload
Opis

Shuttle to transportowiec naziemnych jednostek w armii Protoss贸w. Jest jednostk膮聟 typowo pomocnicz膮聟 i po spe艂nieniu swej roli (jak膮聟 zazwyczaj W jednym z Shuttle'贸w jest 4 Zealot贸w, w drugim 2 Reavery. Czy zgadniesz co jest w czym??? b臋dzie wysadzenie wojska w bazie wroga lub ko艂o niej), odlatuje chroni膮聟c si臋 przed ogniem przeciwnika. Na ogie艅 zreszt膮聟 nie nale偶y go wystawia膰 - nie jest on zbytnio wytrzyma艂y. W por贸wnaniu do transportowc贸w u Zerg贸w i Terran, Shuttle jest bez w膮聟tpienia najlepszy. Do swojej budowy nie potrzebuje gazu. 200 minera艂贸w mo偶e si臋 wydawa膰 du偶膮聟 sum膮聟, ale nie wtedy, gdy zamierzamy robi膰 jaki艣 drop - zazwyczaj mamy wtedy du偶o minera艂贸w i ma艂o gazu. Wydanie 100 gazu, jak ma to miejsce w przypadku Terran, mog艂oby znacznie op贸藕ni膰 drop. Co z tego, 偶e Overlord u Zerg贸w kosztuje dwa razy taniej, skoro nawet po upgradzie nie jest zbyt szybki.

Shuttle mo偶e pomie艣ci膰 jednostki o 艂膮聟cznej warto艣ci 8 slot贸w. Je艣li Shuttle zginie, to zginie te偶 ca艂y 艂adunek, kt贸ry przewozi艂 - nale偶y wi臋c uwa偶a膰. Poni偶ej macie spis jednostek naziemnych Protoss贸w wraz z potrzebn膮聟 ilo艣ci膮聟 slot贸w:

1 - Probe
2 - Zealot, High Templar, Dark Templar
4 - Dragoon, Reaver, Archon, Dark Archon

Jak wida膰 spo艣r贸d wszystkich ras, Protossi potrzebuj膮聟 najwi臋cej slot贸w, aby przetransportowa膰 swe jednostki. W p贸藕niejszych fazach gry trzeba b臋dzie wyprodukowa膰 wi臋cej Shuttle'贸w, by m贸c szybko transportowa膰 wojsko. Nale偶y te偶 zwr贸ci膰 uwag臋 na upgrade szybko艣ci - nie ignoruj go, gdy偶 sprawi on, 偶e Shuttle stanie si臋 niezwykle szybki - tak szybki, 偶e b臋dziesz m贸g艂 go nawet u偶ywa膰 jako zwiadowc臋. Mo偶esz te偶 trzyma膰 swoich High Templar贸w czy Dark Archon贸w w Shuttle'u, gdzie bezpiecznie b臋d膮聟 oni regenerowa膰 sw膮聟 energi臋 i tarcze, czy Reavery produkowa膰 swoje Scaraby. Aby zwi臋kszy膰 szans臋 powodzenia Shuttle'a, mo偶na u偶ywaj膮聟c Hallucination utworzy膰 dwie jego kopie, kt贸re pierwsze wlec膮聟 do bazy wroga i na nich skupi si臋 ogie艅.

Taktyki
SHUTTLE JAKO NOGI JEDNOSTKI

Wi臋kszo艣膰 jednostek Protoss贸w jest na tyle szybka, 偶e jest w stanie sama da膰 sobie rad臋 z przej艣cia z jednego punktu mapy do drugiego. Jednak niezwykle drogie i s艂abe jednostki: Reaver oraz High Templar maj膮聟 jeszcze jedn膮聟 wad臋 - s膮聟 potwornie wolne. Na dalsze odleg艂o艣ci bezsensem b臋dzie wysy艂anie ich ot tak do miejsca przeznaczenia z dw贸ch powod贸w: po pierwsze, b臋dziesz musia艂 d艂uuugo poczeka膰 (szczeg贸lnie w przypadku Reavera) na doj艣cie tych偶e jednostek, a po drugie - w czasie marszu mo偶e przytrafi膰 im si臋 co艣 z艂ego, a poniewa偶 s膮聟 s艂abe, to wr贸g z 艂atwo艣ci膮聟 je rozwali. Je艣li u偶ywasz Reaver贸w i High Templar贸w tylko do obrony, to o Shuttlach zapomnij - je艣li jednak zbierasz grup臋 wojska gotow膮聟 do ataku, to do 4 High Templar贸w czy te偶 2 Reaver贸w koniecznie dodaj po jednym Shuttle'u.

Zapobieganie

Terranie

Aby zapobiec dropu, nale偶y si臋 ubezpieczy膰 - Marines ze Stimpackiem lub Marines w Bunkrach plus kilka Missle Tower贸w lub Goliath贸w w bazie powinno wystarcze膰. Samotnego Shuttle'a mog膮聟 w kilka sekund zniszczy膰 szybkie Wraithy. W p贸藕niejszych fazach gry niezawodn膮聟 umiej臋tno艣ci膮聟 b臋dzie Lockdown - u偶ywaj jej, aby spokojnie rozwali膰 intruza. Mo偶esz u偶ywa膰 Yamato Gun lub Valkyrii, ale nie jest to zbyt op艂acalne.

Zergowie

Broni艂 si臋 b臋dziesz Hydraliskami - musisz mie膰 ich tylko du偶膮聟 ilo艣膰, a 偶aden drop si臋 nie uda. Spore Colonies niech pomagaj膮聟 i jednocze艣nie s艂u偶膮聟 jako detektor (np. na wysadzone Dark Templary). Na uciekaj膮聟ce Shuttle najlepsza b臋dzie du偶a (8+) grupa Mutalisk贸w (mog膮聟 te偶 by膰 Devourery). U偶ywaj Ensnare do spowolnienia Shuttle'a i niezawodnych (i IMHO najlepszych) w tym przypadku jednostek - Scourg贸w. U偶ywaj Parasite, je艣li nie uda艂o ci si臋 Shuttle'a zniszczy膰.

Protossi

Dragoony + Photon Cannony 艣wietnie sobie daj膮聟 z Shuttle'ami rad臋. Korsarze i Scouty te偶 s膮聟 niez艂e - szczeg贸lnie te pierwsze, gdy偶 dogoni膮聟 intruza. A bardzo dobrym rozwi膮聟zaniem b臋dzie u偶ycie na Shuttle'u Mind Control - wtedy i Shuttle, i ca艂y 艂adunek przejdzie na twoj膮聟 stron臋. A je艣li co艣 nie wysz艂o i Shuttle zacz膮聟艂 wy艂adowywa膰 jednostki - u偶ywaj Psionic Storm bez wahania (ale wcze艣niej raczej nie, chyba, 偶e Shuttle ma ma艂o energii.

Upgrady i specjale

GRAVITIC DRIVE
Koszt: 200 200
Czas: 166 sek.
Miejsce: Robotics Support Bay
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Develop Gravitic Drive
Efekt: + 1,0 t/s do szybko艣ci Shuttle'a

Bardzo wa偶ny upgrade. Zwi臋ksza znacznie szybko艣膰 Shuttle'a. Niezb臋dny na wi臋kszych mapach (jak np. Hunters).

PROTOSS AIR PLATING
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Cybernetics Core
Wymagania: 1) brak, 2-3) Fleet Beacon
Klawisz ulepszenia: Upgrade Air Plating
Efekt: + 1 do pancerza Shuttle'a
PROTOSS PLASMA SHIELDS
Koszt: 200 200 + 100 + 100
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Forge
Wymagania: 1) brak, 2-3) Cybernetics Core
Klawisz ulepszenia: Upgrade Plasma Shields
Efekt: + 1 do si艂y os艂on Shuttle'a

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona