Opancerzone Wahadłowce służą… Protosskiej armii do błyskawicznego transportu naziemnych jednostek na dowolny teren. Są… niezwykle szybkie, niestety - nie posiadają… jednak żadnej broni. Dzięki temu została znacznie zwiększona ich pojemność. Wahadłowce są… w stanie zabrać nawet parę potężnych Rozbójników. Należy jednak uważać by nie stracić cennego ładunku zbyt szybko.
Koszt: |
200 2 |
Czas budowy: |
60 sek. |
Budowany w: |
Robotics Facility |
Potrzebne struktury: |
brak |
Klawisz budowy:
|
Bulid Shuttle
|
Wytrzymałość: |
80 |
Osłony: |
60 |
Rozmiar: |
duży |
Rodzaj: |
latajÄ…Â…cy mechaniczny |
Pancerz: |
1 + 1 x 3 |
(Protoss Air Plating) |
Broń naziemna: |
brak |
Broń przeciw-powietrzna: |
brak |
Zasięg: |
brak |
Opóźnienie ataku: |
brak |
Energia: |
brak |
Pole widzenia: |
10 |
Szybkość: |
2,1 t/s - 3,1 t/s |
(Gravitic Drive) |
Specjalne zdolności: |
Load / Unload |
Shuttle to transportowiec naziemnych jednostek w armii Protossów. Jest jednostką… typowo pomocniczą… i po spełnieniu swej roli (jaką… zazwyczaj
będzie wysadzenie wojska w bazie wroga lub koło niej), odlatuje chronią…c się przed ogniem przeciwnika. Na ogień zresztą… nie należy go wystawiać - nie jest on zbytnio wytrzymały. W porównaniu do transportowców u Zergów i Terran, Shuttle jest bez wą…tpienia najlepszy. Do swojej budowy nie potrzebuje gazu. 200 minerałów może się wydawać dużą… sumą…, ale nie wtedy, gdy zamierzamy robić jakiś drop - zazwyczaj mamy wtedy dużo minerałów i mało gazu. Wydanie 100 gazu, jak ma to miejsce w przypadku Terran, mogłoby znacznie opóźnić drop. Co z tego, że Overlord u Zergów kosztuje dwa razy taniej, skoro nawet po upgradzie nie jest zbyt szybki.
Shuttle może pomieścić jednostki o łą…cznej wartości 8 slotów. Jeśli Shuttle zginie, to zginie też cały ładunek, który przewoził - należy więc uważać. Poniżej macie spis jednostek naziemnych Protossów wraz z potrzebną… ilością… slotów:
1 - Probe
2 - Zealot, High Templar, Dark Templar
4 - Dragoon, Reaver, Archon, Dark Archon
Jak widać spośród wszystkich ras, Protossi potrzebują… najwięcej slotów, aby przetransportować swe jednostki. W późniejszych fazach gry trzeba będzie wyprodukować więcej Shuttle'ów, by móc szybko transportować wojsko. Należy też zwrócić uwagę na upgrade szybkości - nie ignoruj go, gdyż sprawi on, że Shuttle stanie się niezwykle szybki - tak szybki, że będziesz mógł go nawet używać jako zwiadowcę. Możesz też trzymać swoich High Templarów czy Dark Archonów w Shuttle'u, gdzie bezpiecznie będą… oni regenerować swą… energię i tarcze, czy Reavery produkować swoje Scaraby. Aby zwiększyć szansę powodzenia Shuttle'a, można używają…c Hallucination utworzyć dwie jego kopie, które pierwsze wlecą… do bazy wroga i na nich skupi się ogień.
SHUTTLE JAKO NOGI JEDNOSTKI
Większość jednostek Protossów jest na tyle szybka, że jest w stanie sama dać sobie radę z przejścia z jednego punktu mapy do drugiego. Jednak niezwykle drogie i słabe jednostki: Reaver oraz High Templar mają… jeszcze jedną… wadę - są… potwornie wolne. Na dalsze odległości bezsensem będzie wysyłanie ich ot tak do miejsca przeznaczenia z dwóch powodów: po pierwsze, będziesz musiał dłuuugo poczekać (szczególnie w przypadku Reavera) na dojście tychże jednostek, a po drugie - w czasie marszu może przytrafić im się coś złego, a ponieważ są… słabe, to wróg z łatwością… je rozwali. Jeśli używasz Reaverów i High Templarów tylko do obrony, to o Shuttlach zapomnij - jeśli jednak zbierasz grupę wojska gotową… do ataku, to do 4 High Templarów czy też 2 Reaverów koniecznie dodaj po jednym Shuttle'u.
Terranie
Aby zapobiec dropu, należy się ubezpieczyć - Marines ze Stimpackiem lub Marines w Bunkrach plus kilka Missle Towerów lub Goliathów w bazie powinno wystarczeć. Samotnego Shuttle'a mogą… w kilka sekund zniszczyć szybkie Wraithy. W późniejszych fazach gry niezawodną… umiejętnością… będzie Lockdown - używaj jej, aby spokojnie rozwalić intruza. Możesz używać Yamato Gun lub Valkyrii, ale nie jest to zbyt opłacalne.
Zergowie
Bronił się będziesz Hydraliskami - musisz mieć ich tylko dużą… ilość, a żaden drop się nie uda. Spore Colonies niech pomagają… i jednocześnie służą… jako detektor (np. na wysadzone Dark Templary). Na uciekają…ce Shuttle najlepsza będzie duża (8+) grupa Mutalisków (mogą… też być Devourery). Używaj Ensnare do spowolnienia Shuttle'a i niezawodnych (i IMHO najlepszych) w tym przypadku jednostek - Scourgów. Używaj Parasite, jeśli nie udało ci się Shuttle'a zniszczyć.
Protossi
Dragoony + Photon Cannony świetnie sobie dają… z Shuttle'ami radę. Korsarze i Scouty też są… niezłe - szczególnie te pierwsze, gdyż dogonią… intruza. A bardzo dobrym rozwią…zaniem będzie użycie na Shuttle'u Mind Control - wtedy i Shuttle, i cały ładunek przejdzie na twoją… stronę. A jeśli coś nie wyszło i Shuttle zaczą…ł wyładowywać jednostki - używaj Psionic Storm bez wahania (ale wcześniej raczej nie, chyba, że Shuttle ma mało energii.
GRAVITIC DRIVE
|
Koszt: |
200 200 |
Czas: |
166 sek. |
Miejsce: |
Robotics Support Bay |
Wymagania: |
brak |
Klawisz ulepszenia: |
Develop Gravitic Drive |
Efekt: |
+ 1,0 t/s do szybkości Shuttle'a |
Bardzo ważny upgrade. Zwiększa znacznie szybkość Shuttle'a. Niezbędny na większych mapach (jak np. Hunters).
PROTOSS AIR PLATING
|
Koszt: |
150 150 |
+ 75 + 75 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Cybernetics Core |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Fleet Beacon |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Air Plating |
Efekt: |
+ 1 do pancerza Shuttle'a |
PROTOSS PLASMA SHIELDS
|
Koszt: |
200 200 |
+ 100 + 100 |
Czas: |
266 sek. |
+ 32 sek. |
Miejsce: |
Forge |
Wymagania: |
1) brak, 2-3) Cybernetics Core |
Klawisz ulepszenia: |
Upgrade Plasma Shields |
Efekt: |
+ 1 do siły osłon Shuttle'a |
|