Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Guardian
Zobacz opis
Jednostki - Zerg Hydralisk
Hydralisk - 艣redni wojownik szturmowy Wyspecjalizowany, bezlitosny morderca

Hydraliski to bezlito艣ni, wszechstronni mordercy, to szkielet armii roju. Ich pierwowz贸r genetyczny to stada 艂agodnych i ro艣lino偶ernych Slothien, kt贸re po asymilacji z rojem sta艂y si臋 wyj膮聟tkowo skutecznym postrachem wszelkich wrog贸w. S膮聟 szybcy, skutecznie atakuj膮聟, i bezlito艣nie t臋pi膮聟 wszelkich wrog贸w roju. Olbrzymia ilo艣膰 mi臋艣ni w ogonie i tu艂owiu pozwala Hydraliskom na szybkie przemieszczanie si臋 i g艂臋bokie wbijanie ostrych kolc贸w - ko艅czyn w cia艂a przeciwnik贸w. Jednak g艂贸wny atak Hydraliska jest inny - ca艂e jego cia艂o pokryte jest milionami malutkich kolc贸w, kt贸re w razie potrzeby s膮聟 zbierane i wystrzeliwane salw膮聟 w przeciwnika. Kolce te potrafi膮聟 dokona膰 niesamowitych zniszcze艅 praktycznie w ka偶dym niemal materiale - tak organicznym, jak i nieorganicznym. Hydraliski potrafi膮聟 si臋 te偶 zakopa膰 w pod艂o偶u - niejeden patrol ziemskich 偶o艂nierzy zgin膮聟艂 w pu艂apce zastawionej przez tych okrutnych zab贸jc贸w.

Statystyki
Koszt: 75 25 1
Czas mutacji: 28 sek.
Mutowany z: Larva
Potrzebne struktury: Hydralisk Den
Klawisz budowy:

Morph to Hydralisk

Wytrzyma艂o艣膰: 80
Rozmiar: 艣redni
Rodzaj: naziemny
organiczny
Pancerz: 0 + 1 x 3 (Zerg Carapace)
Bro艅 naziemna: 10 + 1 x 3 (Zerg Missile Attacks): Needle Spines (e)
Bro艅 przeciw-powietrzna: 10 + 1 x 3 (Zerg Missile Attacks): Needle Spines (e)
Zasi臋g: 4 - 5 (Grooved Spines)
Op贸藕nienie ataku: 15
Energia: brak
Pole widzenia: 6
Szybko艣膰: 1,8 t/s - 2,6 t/s (Muscular Auguments)
Specjalne zdolno艣ci: Burrow
Lurker Aspect BW
(Burrow)
(Lurker Aspect)
Opis

Hydraliski to bezsprzecznie najlepsze jednostki Zerg贸w. Proporcjonalnie do ceny i szybko艣ci produkcji, pozwalaj膮聟 na szybki atak. Nawet w p贸藕niejszych fazach gry s膮聟 niezast膮聟pione w obronie, lub jako wsparcie dla jednostek wi臋kszego kalibru, jak np. Guardian贸w. Ta jednostka jest ca艂kowicie niezb臋dna w 艣redniej fazie gry, szczeg贸lnie do obrony bazy. Mo偶esz jej nie budowa膰 tylko wtedy, je艣li zamierzasz zrushowa膰 przeciwnika w inny spos贸b - np. Zerglingami, Mutaliskami. W dziale Taktyki macie podany przyk艂adowy Hydralisk rush. Bardzo m膮聟drym pomys艂em b臋dzie atak kombinowany, najlepiej kilkana艣cie Zergling贸w i Hyder, oraz kilka Lurker贸w.

艁atwy 艂up dla wojsk Protoss贸w? Tylko z pozoru...

Najpierw obrona. Hydraliski s膮聟 艣wietnymi "odstraszaczami" niekt贸rych jednostek, jak np. Corsair贸w czy Wraith贸w - te najcz臋艣ciej b臋d膮聟 polowa艂y na twoje Overlordy. Zergowie jako rasa maj膮聟 najtrudniej w obronie nowo zak艂adanej bazy, bo dopiero po wydzieleniu Creepu przez Hatchery mo偶na zbudowa膰 jakie艣 Sunkeny, Spore'y czy Nydus Canals. Tak wi臋c, je艣li nie chcesz straci膰 350 minera艂贸w (koszt Hatchery i Drone'a) oraz kilku tysi臋cy nast臋pnych (tych, kt贸re by艣 uzbiera艂, je艣li przeciwnik by ci nie przeszkodzi艂), to ZAWSZE przy buduj膮聟cym si臋 Hatchery zostaw kilkana艣cie zakopanych Hydralisk贸w. To wprowadzi wroga w b艂膮聟d - je艣li nie ma detektora b臋dzie my艣la艂, 偶e twoja nowa baza jest ca艂kowicie bezbronna, i przygotuje jaki艣 ma艂y atak, kt贸ry mu si臋 oczywi艣cie nie uda. Im wi臋cej Hydralisk贸w tym lepiej - je艣li zauwa偶asz, 偶e masz za du偶o surowc贸w w p贸藕niejszych fazach gry, to zbuduj kilkana艣cie Hydralisk贸w tylko do obrony bazy.

Wad膮聟 Hydralisk贸w w ataku, jest ich typ ataku - explosive - kt贸ry zada tylko 50% obra偶e艅 ma艂ym jednostkom, a 75% 艣rednim. Tak wi臋c Hydraliski s膮聟 ma艂o skuteczne przeciwko piechocie. Mo偶esz atakowa膰 Marines贸w i Firebat贸w, ale je艣li s膮聟 z Medykami, to przygotuj lepiej wi臋ksz膮聟 grup臋. Przy ataku nie u偶ywaj zwyk艂ej komendy attack-move, tylko PO KOLEI wybieraj Marines贸w - inaczej Medycy b臋d膮聟 na bie偶膮聟co leczy膰 wrog贸w i twoje wojsko p贸jdzie w piach. Uwa偶aj te偶 na Zealot贸w, ale Dark Templar贸w atakuj bez wachania - w ko艅cu taki kole艣 mo偶e si臋 gdzie艣 ukry膰 i narobi膰 wi臋cej szk贸d. Zazwyczaj Darki chc膮聟 si臋 ukry膰, wi臋c po wykryciu rozwal ich jak najszybciej. Hydry sprawdzaj膮聟 si臋 w ataku wi臋kszych jednostek - jak Dragoon贸w, Vultur贸w, Goliath贸w. Siege Tanki i Reavery atakuj tylko wtedy, jak masz upgrade szybko艣ci. Hydrami atakuj wszystkie jednostki powietrzne, nawet Guardiany czy Battlecruisery (przy ataku tych ostatnich musisz mie膰 przewag臋 4-5:1). Hydraliski wspomagane przez Zerglingi s膮聟 niezwykle skuteczne - szczeg贸lnie na Zealot贸w.

Hydralisk nie nadaje si臋 do ataku Zergling贸w - je艣li widzisz, 偶e wr贸g ma przewag臋 2:1, to lepiej zaniechaj swojego ataku. Du偶ych grup Marines贸w + Medyk贸w te偶 bym raczej nie rusza艂 (chyba, 偶e naprawd臋 nie masz wyboru). Nie ruszaj te偶 Zealot贸w (chyba 偶e masz Zerglingi), ani "zapuszkowanego" Terrana (wiecie, Supply Depots + Bunkers + Tanks). Wystrzegaj si臋 te偶 High Templara - Psionic Storm to koszmar Hydralisk贸w. O ile Zerglingi zdo艂aj膮聟 dzi臋ki swej szybko艣ci jako艣 spod burzy uciec, to Hydraliski spisa艂bym ju偶 raczej na straty. Dlatego je艣li robisz masowy zrzut kilkoma Oversami wypakowanymi Hydrami, to zabierz te偶 kilka Zergling贸w z upgradem szybko艣ci, do niszczenia High Templar贸w. Koniecznie odkryj zdolno艣膰 Burrow - je艣li widzisz, 偶e wr贸g ma przewag臋 i twoje Hydraliski na pewno zgin膮聟, a nie masz si臋 gdzie ewakuowa膰, to prosta rada - zakopanie. Hydraliski s膮聟 te偶 niezb臋dne, je艣li chcemy budowa膰 Lurkery.

Taktyki
HYDRALISK RUSH
  1. Mutuj Drone'y do 8 i wszystkie wysy艂aj do minera艂贸w
  2. Overlord i 9 Drone
  3. Mutuj do 12 Dron贸w
  4. Drugie Hatchery
  5. Zmutuj Drona (aby艣 mia艂 12)
  6. Spawning Pool
  7. Extractor
  8. Mutuj do 15 Drone'贸w
  9. Overlord
  10. Mutuj do 15 Drone'贸w
  11. Overlord
  12. 4 Drone'y do gazu
  13. Mutuj do 18 Drone'贸w
  14. Hydralisk Den
  15. Teraz tylko Hydry i Overlordy
Hydraliski w akcji... wr贸g d艂ugo nie po偶yje

Hydraliski to 艣wietne jednostki w du偶ych grupach i w艂a艣ciwie tylko takimi radz臋 atakowa膰 - 2-3 oddzia艂y. Oczywi艣cie mo偶esz te偶 wybudowa膰 bazie kilka Sunken贸w do obrony. W mi臋dzyczasie radz臋 odkry膰 oba upgrady dla tych jednostek oraz zdolno艣膰 Burrow. Dalej radz臋 zaopatrzy膰 si臋 w Laira, potem odkry膰 umiej臋tno艣膰 Lurker Aspect, a Lair - zwi臋kszy膰 szybko艣膰 Overs贸w. Taktyka ta jest 艣wietna, gdy偶 pozwala na gr臋 zar贸wno defensywn膮聟 jak i ofensywn膮聟. Zapakuj kilkana艣cie Overlord贸w Hydraliskami i wypakuj to w bazie wroga. Obawia膰 si臋 mo偶esz jedynie Psionic Storm... powodzenia. Nie zapomnij podczas rozwoju upgradowa膰 Hydralisk贸w, co mo偶e zawa偶y膰 o twoim zwyci臋stwie lub przegranej.

Zapobieganie

Terranie

Terranie maj膮聟 do艣膰 dobry sprz臋t do usuwania Hydralisk贸w. Nie radz臋 u偶ywa膰 Firebat贸w, gdy偶 na skuteczny atak nie pozwala im zbyt ma艂y zasi臋g. Za to Marines + Medycy robi膮聟 nadzwyczajn膮聟 sieczk臋 w wojskach Hydralisk贸w. Wobec du偶ych grup u偶ywaj czo艂g贸w w trybie Siege, wraz z oczywist膮聟 ochron膮聟 Marines贸w i Medyk贸w oraz zdolno艣ci Irradiate (szczeg贸lnie wtedy, gdy Hydry s膮聟 wykopane). Nawet du偶e grupy Hydralisk贸w nie maj膮聟 szans wobec zapuszkowanego Terrana, wi臋c wykorzystaj to. Jak ognia wystrzegaj si臋 Dark Swarmu, gdy偶 tylko Firebaty i Siege Tanki b臋d膮聟 mog艂y zada膰 jakiekolwiek obra偶enia.

Zergowie

Graj膮聟c Zerg vs Zerg musisz mie膰 pewno艣膰, 偶e wr贸g zacznie budowa膰 Hydry. Wtedy ty zajmij si臋 budow膮聟 Zergling贸w - koniecznie odkryj oba upgrady. Wtedy, maj膮聟c przewag臋 przynajmniej 2:1 wygrasz spokojnie. Mo偶esz spowolni膰 wrog贸w za pomoc膮聟 Ensnare i wtedy u偶y膰 swoich Hydralisk贸w. Je艣li wr贸g nie ma w pobli偶u 偶adnego detektora, to bez wahania u偶yj Lurker贸w - w innym przypadku lepiej zachowaj ostro偶no艣膰. Nie u偶ywaj Mutalisk贸w, natomiast u偶yj Guardian贸w - wykorzystaj ich daleki zasi臋g i bombarduj Hydraliski znad wody, tak, aby nie mog艂y one ci臋 dosi臋gn膮聟膰.

Bez pomocy High Templar贸w Zealoci dawno ju偶 by gry藕li ziemi臋

Protossi

Protossi to chyba najlepsi zab贸jcy Hydralisk贸w. Po pierwsze - du偶e grupy Zealot贸w. Je艣li wr贸g zamierza zala膰 ci臋 fal膮聟 Hydralisk贸w, kilka oddzia艂贸w wojownik贸w Khala powinno sobie z nim poradzi膰. Odkryj wtedy upgrade szybko艣ci. Dragoon贸w nie u偶ywaj, Dark贸w natomiast tylko wtedy, gdy wr贸g nie ma detektora, lub gdy masz ich naprawd臋 du偶e grupy. Natomiast Psionic Storm... to prawdziwy pogromca Hydralisk贸w. W bazie trzymaj wi臋c kilka High Templar贸w do obrony. Reavery, w grupach 3-4 szybko rozwalaj膮聟 masy Hydralisk贸w. Nie u偶ywaj Carrier贸w ani Scout贸w, u偶yj natomiast Corsair贸w - jak? Blokuj Hydraliski. Za pomoc膮聟 tej umiej臋tno艣ci, maj膮聟c kilkana艣cie korsarzy i 2 oddzia艂y Dragoon贸w wygra艂em z 8 oddzia艂ami Hydralisk贸w, walcz膮聟c w w膮聟skim przej艣ciu.

Upgrady i specjale

MUSCULAR AUGUMENTS
Koszt: 100 100
Czas: 100 sek.
Miejsce: Hydralisk Den
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Evolve Muscular Auguments
Efekt: + 0,8 t/s do szybko艣ci Hydraliska

Zwi臋ksza szybko艣膰 poruszania si臋, upgrade wymagany, je艣li chcemy robi膰 jakie艣 wi臋ksze rushe Hydraliskami.

GROOVES SPINES
Koszt: 150 150
Czas: 100 sek.
Miejsce: Hydralisk Den
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Evolve Grooved Spines
Efekt: + 1 do zasi臋gu Hydraliska

Zwi臋ksza zasi臋g ataku Hydralisk贸w. Upgrade ca艂kowicie niezb臋dny.

BURROW
Koszt: 100 100
Czas: 80 sek.
Miejsce: Hatchery / Lair / Hive
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia:

Evolve Burrow

Koszt u偶ycia: brak
Dzia艂anie: Jednostka zakopuje si臋 trac膮聟c mo偶liwo艣膰 poruszania si臋, ale staje si臋 niewidzialna

Hydralisk potrafi si臋 zakopa膰, jak te偶 wi臋kszo艣膰 jednostek naziemnych Zerg贸w. Najlepiej i najbezpieczniej zostawia膰 swoj膮聟 armi臋 zakopanych Hydralisk贸w w艂a艣nie pod ziemi膮聟. Mo偶na te偶 w ten spos贸b zastawia膰 rozmaite pu艂apki, jak np. na Corsairy

LURKER ASPECT BW
Koszt: 200 200
Czas: 120 sek.
Miejsce: Hydralisk Den
Wymagania: Lair
Klawisz ulepszenia:

Evolve Lurker Aspect

Koszt u偶ycia: 50 100 2
Dzia艂anie: Tworzy si臋 jajko, z kt贸rego wykluwa si臋 Lurker

Dzi臋ki tej zdolno艣ci mo偶emy tworzy膰 Lurkery z Hydralisk贸w.

ZERG MISSILE ATTACKS
Koszt: 100 100 + 50 + 50
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Evolution Chamber
Wymagania: 1) brak, 2) Lair, 3) Hive
Klawisz ulepszenia: Upgrade Missile Attacks
Efekt: + 1 do obra偶e艅 Hydraliska
ZERG CARAPACE
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. +32 sek.
Miejsce: Evolution Chamber
Wymagania: 1) brak, 2) Lair, 3) Hive
Klawisz ulepszenia: Upgrade Carapace
Efekt: + 1 do pancerza Hydraliska

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona