Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protosss Probe
Zobacz opis
Jednostki - Zerg Overlord
Overlord - powietrzny dow贸dca / ci臋偶ki transportowiec Na szcz臋艣cie nie jest agresywny ;-)

Powolne kosmiczne potwory znane jako Gargantis Proximae, zosta艂y wcielone do roju dzi臋ki swej du偶ej inteligencji i telepatycznej wra偶liwo艣ci. Przede wszystkim dzi臋ki temu skuteczno艣膰 roju zosta艂a znacznie powi臋kszona - Suzereny pe艂ni膮聟 rol臋 po艣rednik贸w pomi臋dzy Nad艣wiadomo艣ci膮聟, a zast臋pami jej wojownik贸w. W czasie przebywania w gnie藕dzie Suzereny pog艂臋bi艂y swe zdolno艣ci telepatyczne na tyle, by m贸c przekazywa膰 informacje pozosta艂ym jednostkom nawet o zamaskowanych jednostkach wroga. Poprzez powi臋kszenie przestrzeni w 偶o艂膮聟dku Suzerena mo偶e on s艂u偶y膰 jako transporotwiec przenosz膮聟c w swym ciele wojownik贸w roju i wysadzaj膮聟c ich w najbardziej niebezpiecznych dla wroga miejscach. Jak wida膰 Overlord pe艂ni du偶o funkcji w roju i utrata jego kodu genetycznego mog艂aby spowodowa膰 pot臋偶ne problemy dla Nad艣wiadomo艣ci.

Statystyki
Koszt: 100
Czas mutacji: 40 sek.
Mutowany z: Larva
Potrzebne struktury: brak
Klawisz budowy:

Morph to Overlord

Wytrzyma艂o艣膰: 200
Rozmiar: du偶y
Rodzaj: lataj膮聟cy
organiczny
Pancerz: 0 + 1 x 3 (Zerg Flyer Carapace)
Bro艅 naziemna: brak
Bro艅 przeciw-powietrzna: brak
Zasi臋g: brak
Op贸藕nienie ataku: brak
Energia: brak
Pole widzenia: 9-11 (Antennae)
Szybko艣膰: 0,4 t/s - 1,7 t/s (Pneumatized Carapace)
Specjalne zdolno艣ci: Detector
+ 8
Load / Unload


(Ventral Sacs)
Opis

Overlordy mo偶na okre艣li膰, tak, jak okre艣la si臋 nowoczesne szampony :) - czyli trzy w jednym. Overlord jest sk艂adem 偶ywno艣ciowym, detektorem i transportowcem. On dostarcza slot贸w, dzi臋ki kt贸rym mo偶emy tworzy膰 nowe jednostki - nie dopu艣膰 nigdy, aby pojawi艂 si臋 napis (chodzi mi o p贸藕niejsze fazy gry) informuj膮聟cy o braku slot贸w - zawsze staraj si臋 mutowa膰 Suzereny z wyprzedzeniem. Mutacja zajmuje im du偶o czasu, przez kt贸ry m贸g艂by艣 zbudowa膰 inne jednostki - wi臋c cz臋sto zerkaj na prawy g贸rny r贸g ekranu, kt贸ry informuje ci臋 o u偶ywanej i posiadanej ilo艣ci slot贸w.

Dark Templar Sneak Attack chyba si臋 nie uda艂...

Najwa偶niejszy zergowski upgrade to ulepszenie szybko艣ci lotu Overlorda. Bez niego porusza on si臋 tak wolno, 偶e nie zd膮聟偶y uciec przed ewentualnym napastnikiem, lub dolecie膰 by odkry膰 niewidzialnych wrog贸w (np. Lurker贸w albo Dark Templar贸w). Dlatego te偶 ulepsz jego szybko艣膰 zaraz po tym, jak wymutuje ci si臋 Lair. Dopiero wtedy Overlord mo偶e korzysta膰 ze swojej funkcji detektora. Musisz go zabiera膰 na ka偶dy atak i postawi膰 przynajmniej jednego przy wej艣ciu do bazy, oraz porozstawia膰 reszt臋 na obrze偶ach bazy, aby艣 m贸g艂 wcze艣niej wykry膰 ewentualny drop. Niech Overlordy co艣 robi膮聟 - a nie tylko s艂u偶膮聟 za sk艂ady 偶ywno艣ciowe.
Ostatni膮聟, ale wcale nie najmniej wa偶n膮聟 zdolno艣ci膮聟 Overlorda jest mo偶liwo艣膰 przenoszenia naziemnych jednostek w swoim brzuchu - do tego wymagany jest upgrade Ventral Sacs. M贸wi膮聟c pro艣ciej - Overlord jest transportowcem. Posiada 8 slot贸w, poszczeg贸lne jednostki zajmuj膮聟 tak膮聟 ich ilo艣膰:

1: Drone, Zergling, Infested Terran
2: Hydralisk, Defiler
4: Ultralisk, Lurker

Overlordy s膮聟 wi臋c niezb臋dne w ka偶dym ataku i niezwykle funkcjonalne - nie tylko potrafi膮聟 wysadzi膰 wojsko w bazie wroga, ale tak偶e mog膮聟 s艂u偶y膰 jako detektor. Czego Overlord powinien si臋 obawia膰? W艂a艣ciwie wszystkich jednostek - z prostego powodu, jakim jest brak jakiegokolwiek ataku. Musisz chroni膰 swoje Overlordy, gdy偶 wrogie wojska b臋d膮聟 na pewno chcia艂y ich ci臋 pozbawi膰. Musisz budowa膰 Spore Colonies w bazie, a przy prowadzeniu jakiego艣 dropa - eskortuj ich za pomoc膮聟 Mutalisk贸w, Scourg贸w lub Devourer贸w. W pocz膮聟tkowej fazie gry, zanim jeszcze odkryjesz upgrade szybko艣ci, wystrzegaj si臋 Marines贸w, Hydralisk贸w i Dragoon贸w - jednostki te zniszcz膮聟 ci Oversa, zanim ten zd膮聟偶y polecie膰 w jakie艣 bezpieczne miejsce.

Taktyki

Overlord, jako transportowiec i detektor, jest niezb臋dny w ka偶dym ataku. Jest raczej tani, szybko si臋 mutuje, ale wymaga eskorty. Na pocz膮聟tku gry mo偶esz wys艂a膰 Overlorda, by odkry艂 twoich wrog贸w. Uwa偶aj jednak - zazwyczaj wr贸g zobaczy zwiadowc臋, to logicznie wykryje i ciebie (je艣li przylecia艂e艣 np. ze wchodu, to logiczne, 偶e twoja baza jest w艂a艣nie tam). Mo偶esz podlecie膰 Overlordem tylko po to by zobaczy膰 baz臋 wroga lub pracuj膮聟cych robotnik贸w, a potem od razu wr贸ci膰 - wtedy ty b臋dziesz zna艂 jego po艂o偶enie, a on nie b臋dzie zna艂 twojego. Je艣li grasz z kumplem, kt贸ry jest Terranem / Protossem, to drugiego Overlorda wy艣lij w艂a艣nie niemu - zazwyczaj te rasy musz膮聟 troch臋 poczeka膰 na lataj膮聟cy detektor, a takim sposobem b臋d膮聟 ju偶 go mieli i uchroni膮聟 si臋 przed atakami np. Dark Templar贸w czy Lurker贸w.

Zapobieganie

Terranie

Nie ma tu co zapobiega膰, trzeba to jak najszybciej niszczy膰! Zanim wr贸g odkryje upgrade szybko艣ci, Overlorda mo偶esz zabi膰 zwyk艂ym Marinesem - musisz tylko odpowiednio si臋 ustawi膰 (je艣li wr贸g b臋dzie tak g艂upi i zostawi swojego Overlorda nad twoj膮聟 baz膮聟 po jej odkryciu). P贸藕niej u偶ywaj Wraith贸w, a na du偶e grupy - Valkyrii - w jednej chwili mo偶esz zniszczy膰 wszystkie zgrupowane Overlordy, co narobi twojemu przeciwnikowi spore k艂opoty.

Zergowie

Zergowie wolne Overlordy rozwalaj膮聟 Hydraliskami, p贸藕niej - du偶ymi (12) grupami Mutalisk贸w, metod膮聟 "uderz i uciekaj". Mo偶na te偶 u偶ywa膰 Devourer贸w. Je艣li chcesz u偶y膰 Scourgy, to tylko tak膮聟 ilo艣膰, kt贸ra zneutralizuje wszystkie Overlordy - na pojedynczego Overlorda nie warto traci膰 dw贸ch Scourgy. Je艣li jednak wr贸g robi dropy Oversami, to wtedy u偶ywaj Scourg贸w bez wahania, by zniszczy膰 Overlorda razem z 艂adunkiem.

Protossi

Corsairy poluj膮聟 na bezbronnego Overlorda

Protossi, opr贸cz Dragoon贸w na Overlordy bez upgradu szybko艣ci, maj膮聟 znakomitego zab贸jc臋 tych jednostek - Corsaira. Trzech korsarzy mo偶e narobi膰 straszne zamieszanie we wrogiej bazie, kt贸ra nie ma obrony przeciwpowietrznej. Nawet je艣li wr贸g b臋dzie pr贸bowa艂 obroni膰 si臋 Hydrami czy Spore Colony'ami, to te rzeczy po prostu blokuj za pomoc膮聟 Disprution Web. A wi臋c og贸lnie: do niszczenia Overlord贸w wystarcz膮聟 praktycznie same Korsarze.

Upgrady i specjale

VENSTAL SACS
Koszt: 200 200
Czas: 160 sek.
Miejsce: Lair / Hive
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Evolve Ventral Sacs
Efekt: dodatkowa zdolno艣膰 - Transport (Load/Unload)

Jeden z najwa偶niejszych upgrad贸w, pozwala Overlordowi pe艂ni膰 funkcj臋 transportowca naziemnych jednostek.

ANTENNAE
Koszt: 150 150
Czas: 133 sek.
Miejsce: Lair / Hive
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Evolve Antennae
Efekt: + 2 do zasi臋gu wzroku Overlorda

Jeden z mniej wa偶nych upgrad贸w, ostatni kt贸ry powiniene艣 odkry膰. Mo偶esz si臋 zaopatrzy膰 w powi臋kszenie zasi臋gu widzenia dopiero wtedy, gdy masz kas臋 i chwilowo na nic jej nie wydajesz.

PNEUMATIZED CARAPACE
Koszt: 150 150
Czas: 133 sek.
Miejsce: Lair / Hive
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Evolve Pneumatized Carapace
Efekt: + 1,3 t/s do szybko艣ci Overlorda

Najwa偶niejszy Zergowski upgrade (poza Burrow), pozwala sta膰 si臋 Overlordowi funkcjonalnym detektorem i transportowcem. Odkryj go zaraz po wymutowaniu Laira.

ZERG FLYER CARAPACE
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Spire / Greater Spire
Wymagania: 1) brak, 2) Lair, 3) Hive
Klawisz ulepszenia: Upgrade Flyer Carapace
Efekt: + 1 do pancerza Overlorda

Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona