Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Terran Science Vessel
Zobacz opis
Jednostki - Zerg Overlord
Overlord - powietrzny dowódca / ciężki transportowiec Na szczęście nie jest agresywny ;-)

Powolne kosmiczne potwory znane jako Gargantis Proximae, zostały wcielone do roju dzięki swej dużej inteligencji i telepatycznej wrażliwości. Przede wszystkim dzięki temu skuteczność roju została znacznie powiększona - Suzereny pełnią… rolę pośredników pomiędzy Nadświadomością…, a zastępami jej wojowników. W czasie przebywania w gnieździe Suzereny pogłębiły swe zdolności telepatyczne na tyle, by móc przekazywać informacje pozostałym jednostkom nawet o zamaskowanych jednostkach wroga. Poprzez powiększenie przestrzeni w żołą…dku Suzerena może on służyć jako transporotwiec przenoszą…c w swym ciele wojowników roju i wysadzają…c ich w najbardziej niebezpiecznych dla wroga miejscach. Jak widać Overlord pełni dużo funkcji w roju i utrata jego kodu genetycznego mogłaby spowodować potężne problemy dla Nadświadomości.

Statystyki
Koszt: 100
Czas mutacji: 40 sek.
Mutowany z: Larva
Potrzebne struktury: brak
Klawisz budowy:

Morph to Overlord

Wytrzymałość: 200
Rozmiar: duży
Rodzaj: latajÄ…Â…cy
organiczny
Pancerz: 0 + 1 x 3 (Zerg Flyer Carapace)
Broń naziemna: brak
Broń przeciw-powietrzna: brak
Zasięg: brak
Opóźnienie ataku: brak
Energia: brak
Pole widzenia: 9-11 (Antennae)
Szybkość: 0,4 t/s - 1,7 t/s (Pneumatized Carapace)
Specjalne zdolności: Detector
+ 8
Load / Unload


(Ventral Sacs)
Opis

Overlordy można określić, tak, jak określa się nowoczesne szampony :) - czyli trzy w jednym. Overlord jest składem żywnościowym, detektorem i transportowcem. On dostarcza slotów, dzięki którym możemy tworzyć nowe jednostki - nie dopuść nigdy, aby pojawił się napis (chodzi mi o późniejsze fazy gry) informują…cy o braku slotów - zawsze staraj się mutować Suzereny z wyprzedzeniem. Mutacja zajmuje im dużo czasu, przez który mógłbyś zbudować inne jednostki - więc często zerkaj na prawy górny róg ekranu, który informuje cię o używanej i posiadanej ilości slotów.

Dark Templar Sneak Attack chyba się nie udał...

Najważniejszy zergowski upgrade to ulepszenie szybkości lotu Overlorda. Bez niego porusza on się tak wolno, że nie zdą…ży uciec przed ewentualnym napastnikiem, lub dolecieć by odkryć niewidzialnych wrogów (np. Lurkerów albo Dark Templarów). Dlatego też ulepsz jego szybkość zaraz po tym, jak wymutuje ci się Lair. Dopiero wtedy Overlord może korzystać ze swojej funkcji detektora. Musisz go zabierać na każdy atak i postawić przynajmniej jednego przy wejściu do bazy, oraz porozstawiać resztę na obrzeżach bazy, abyś mógł wcześniej wykryć ewentualny drop. Niech Overlordy coś robią… - a nie tylko służą… za składy żywnościowe.
Ostatnią…, ale wcale nie najmniej ważną… zdolnością… Overlorda jest możliwość przenoszenia naziemnych jednostek w swoim brzuchu - do tego wymagany jest upgrade Ventral Sacs. Mówią…c prościej - Overlord jest transportowcem. Posiada 8 slotów, poszczególne jednostki zajmują… taką… ich ilość:

1: Drone, Zergling, Infested Terran
2: Hydralisk, Defiler
4: Ultralisk, Lurker

Overlordy są… więc niezbędne w każdym ataku i niezwykle funkcjonalne - nie tylko potrafią… wysadzić wojsko w bazie wroga, ale także mogą… służyć jako detektor. Czego Overlord powinien się obawiać? Właściwie wszystkich jednostek - z prostego powodu, jakim jest brak jakiegokolwiek ataku. Musisz chronić swoje Overlordy, gdyż wrogie wojska będą… na pewno chciały ich cię pozbawić. Musisz budować Spore Colonies w bazie, a przy prowadzeniu jakiegoś dropa - eskortuj ich za pomocą… Mutalisków, Scourgów lub Devourerów. W począ…tkowej fazie gry, zanim jeszcze odkryjesz upgrade szybkości, wystrzegaj się Marinesów, Hydralisków i Dragoonów - jednostki te zniszczą… ci Oversa, zanim ten zdą…ży polecieć w jakieś bezpieczne miejsce.

Taktyki

Overlord, jako transportowiec i detektor, jest niezbędny w każdym ataku. Jest raczej tani, szybko się mutuje, ale wymaga eskorty. Na począ…tku gry możesz wysłać Overlorda, by odkrył twoich wrogów. Uważaj jednak - zazwyczaj wróg zobaczy zwiadowcę, to logicznie wykryje i ciebie (jeśli przyleciałeś np. ze wchodu, to logiczne, że twoja baza jest właśnie tam). Możesz podlecieć Overlordem tylko po to by zobaczyć bazę wroga lub pracują…cych robotników, a potem od razu wrócić - wtedy ty będziesz znał jego położenie, a on nie będzie znał twojego. Jeśli grasz z kumplem, który jest Terranem / Protossem, to drugiego Overlorda wyślij właśnie niemu - zazwyczaj te rasy muszą… trochę poczekać na latają…cy detektor, a takim sposobem będą… już go mieli i uchronią… się przed atakami np. Dark Templarów czy Lurkerów.

Zapobieganie

Terranie

Nie ma tu co zapobiegać, trzeba to jak najszybciej niszczyć! Zanim wróg odkryje upgrade szybkości, Overlorda możesz zabić zwykłym Marinesem - musisz tylko odpowiednio się ustawić (jeśli wróg będzie tak głupi i zostawi swojego Overlorda nad twoją… bazą… po jej odkryciu). Później używaj Wraithów, a na duże grupy - Valkyrii - w jednej chwili możesz zniszczyć wszystkie zgrupowane Overlordy, co narobi twojemu przeciwnikowi spore kłopoty.

Zergowie

Zergowie wolne Overlordy rozwalają… Hydraliskami, później - dużymi (12) grupami Mutalisków, metodą… "uderz i uciekaj". Można też używać Devourerów. Jeśli chcesz użyć Scourgy, to tylko taką… ilość, która zneutralizuje wszystkie Overlordy - na pojedynczego Overlorda nie warto tracić dwóch Scourgy. Jeśli jednak wróg robi dropy Oversami, to wtedy używaj Scourgów bez wahania, by zniszczyć Overlorda razem z ładunkiem.

Protossi

Corsairy polujÄ…Â… na bezbronnego Overlorda

Protossi, oprócz Dragoonów na Overlordy bez upgradu szybkości, mają… znakomitego zabójcę tych jednostek - Corsaira. Trzech korsarzy może narobić straszne zamieszanie we wrogiej bazie, która nie ma obrony przeciwpowietrznej. Nawet jeśli wróg będzie próbował obronić się Hydrami czy Spore Colony'ami, to te rzeczy po prostu blokuj za pomocą… Disprution Web. A więc ogólnie: do niszczenia Overlordów wystarczą… praktycznie same Korsarze.

Upgrady i specjale

VENSTAL SACS
Koszt: 200 200
Czas: 160 sek.
Miejsce: Lair / Hive
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Evolve Ventral Sacs
Efekt: dodatkowa zdolność - Transport (Load/Unload)

Jeden z najważniejszych upgradów, pozwala Overlordowi pełnić funkcję transportowca naziemnych jednostek.

ANTENNAE
Koszt: 150 150
Czas: 133 sek.
Miejsce: Lair / Hive
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Evolve Antennae
Efekt: + 2 do zasięgu wzroku Overlorda

Jeden z mniej ważnych upgradów, ostatni który powinieneś odkryć. Możesz się zaopatrzyć w powiększenie zasięgu widzenia dopiero wtedy, gdy masz kasę i chwilowo na nic jej nie wydajesz.

PNEUMATIZED CARAPACE
Koszt: 150 150
Czas: 133 sek.
Miejsce: Lair / Hive
Wymagania: brak
Klawisz ulepszenia: Evolve Pneumatized Carapace
Efekt: + 1,3 t/s do szybkości Overlorda

Najważniejszy Zergowski upgrade (poza Burrow), pozwala stać się Overlordowi funkcjonalnym detektorem i transportowcem. Odkryj go zaraz po wymutowaniu Laira.

ZERG FLYER CARAPACE
Koszt: 150 150 + 75 + 75
Czas: 266 sek. + 32 sek.
Miejsce: Spire / Greater Spire
Wymagania: 1) brak, 2) Lair, 3) Hive
Klawisz ulepszenia: Upgrade Flyer Carapace
Efekt: + 1 do pancerza Overlorda

Poprzednia strona Na górę Następna strona