Zbliżają się następne zmiany w balansie, przeczytajcie i oceńcie je sami:
Protoss:
Mothership Core:
Rzucenie Purify na Nexus daje teraz detekcję o zasięgu 13
Usunięto Energize
Oracle:
Obniżono koszt Entomb ze 100 do 75 i wydłużono czas działania do 60s
Revelation działa teraz także na budynki, dając 3 widoku wokół wszystkiego czego dotknie ta umiejętność. Wydłużono czas dzialania z 45 do 60s oraz zwiększono koszt z 50 do 75. Zdolność nie daje już detekcji i nie wpłynie na ukryte jednostki, nawet jeśli gracz jest w stanie je zobaczyć.
Zmieniono kolejność przycisków umiejętności - Void Siphon jest pierwszy, a Entomb ostatni
Sentry:
Halucynacja nie wymaga już ulepszenia
Tempest:
Jednostka nie wymaga już Fleet Beacon
Obniżono koszt z 300/300 na 300/200
Obniżono koszt supply z 6 na 4
Usunięto domyślny bonus obrażeń przeciw jednostkom massive
Dodano ulepszenie we Fleet Beacon dające +35 obrażen dla massive, kosztujące 200/200
Zerg:
Viper:
Zwiększono przyspieszenie z 2.125 do 3 oraz obszar Blinding Cloud z 1.5 do 2
Jak zapewne słyszeliście, ESL wybiera się do Polski! 18 - 20 stycznia w katowickim Spodku odbędą się zmagania pod znakiem Intel Extreme Masters. Oczywiście informacje o uczestnikach umieścimy, gdy tylko znane będą drabinki.
Drugą lokacją, przez którą przejdzie starcraftowa burza, jest Singapur. 22 - 25 listopada podczas targów SITEX myszki skrzyżują gracze SC2 oraz LoL. Pula nagród to 82 000 $ oraz miejsce na mistrzostwach świata w 2013 podczas CeBIT w Hanowerze.
Czas na testowanie kolejnych poprawek - Blizzard kontynuuje politykę dość drastycznych zmian. Dla jednych jest to oznaka zaangażowania, dla innych braku pomysłu na ostateczny kształt rozgrywki. Niezależnie jednak od poglądów, warto zapoznać się z proponowanymi zmianami:
Protoss:
Mothership Core:
Purify - zdolność została zmieniona: kiedy gracz rzuca Purify na swój Nexus, Mothership Core nie jest już przywiązany do danego Nexusa. Ustala się zasięg zdolności na 13, obrażenia 20. Purify trwa 60 sekund i kosztuje 100 energii
SkalÄ™ jednostki zmniejszono do 0,8
Mothership Core wymaga teraz 2 supply
Obniżono tarcze i HP do 60/130
Oracle:
Usunięto zdolność Phase Shield
Dodano zdolność Void Siphon: zasięg 7, koszt - 50 energii, działanie - co 1s zadaje 3 obrażeń wybranemu budynkowi i dodaje 3 minerałów, aż do anulowania działania zdolności.
Terran:
Widow Mine:
Jednostka zyskała zdolność Unstable Payload: uruchamia się ona automatycznie, gdy Widow Mine jest zakopana. Zdolność strzela pociskiem w zasięgu 5, zadając 160 obrażeń i 40 obszarowych. Pocisk namierza automatycznie jednostki ukryte oraz halucynacje, Infested Terran i Locusty, ponowne uzbrojenie w pocisk zajmuje 40s. Nie ma dodatkowych kosztów używania zdolności.
Wydłużono czas produkcji jednostki do 40s
Jak widzicie, zmiany są naprawdę odważne - szczególnie rzuca się w oczy nowy design Widow Mine, choć i Oracle zostało także w znacznym stopniu zmienione. Jak zwykle czas pokaże, czy tym razem pomysły były trafione.
Po odejściu Jinro oraz Haypro, drużyna Liquid wyraźnie znalazła się w kadrowym dołku. Nie kazano nam jednak długo czekać na nowego gracza. Zespół, kontynuując swoją "rodzinną" linię, zatrudnił znanego wszystkim tamtejszym forumowiczom Sea, znanego dotąd pod nickiem Sea[Shield].
Sea znany jest szczególnie z występów w Brood War, a społeczność okazała mu największe wsparcie podczas World Wide Invitational we Francji. Sea był jednym z nielicznych Koreańskich graczy, którzy nawiązali bliższy kontakt z zachodnimi fanami. Miejmy nadzieję, że Liquid stanie się jego drugim domem!
Już za 2 godziny rozpocznie się transmisja z 1 dnia GSL 4. Do obejrzenia będzie PvP oraz TvZ. Czekają nas interesujące pojedynki:
SKT_Rain vs Liquid'HerOLG-IM_Mvp vs TSL_Symbol
To, co może interesować wielu z was, to forma Raina - czy wygrana z Partingiem w OSL wystarczy, by stwierdzić, że gracz KeSPY dorównał najlepszym zawodnikom GSL? Zobaczymy, szczególnie że PvP nie jest najmocniejszym zawodnikiem Raina. Teamliquid przygotował również ciekawą analizę pojedynków, zapraszamy więc do czytania.
Blizzard nie ustaje w próbach innowacji w rozgrywce Heart of the Swarm. Po kontrowersyjnych poprzednich zmianach, czas na kolejne mocno dyskusyjne rozwiązania:
Protoss:
Purify zmieniono w następujący sposób: można użyć tej zdolności na Nexusie w obszarze o zasięgu 10. Po czym Mothership Core zostanie dołączony do danego Nexusa jako broń o zasięgu 10 i obrażeniach 20. MsC traci wtedy zdolność regeneracji energii i używania innych zdolności, ale Purify będzie aktywne aż do zatrzymania zdolności przez gracza.
Następujące zmiany obejmą Recall: zdolność Recall zostaje przeniesiona do Nexusów. Recall teleportuje Mothership Core oraz wszystkie jednostki wokół niego w obszarze o zasięgu 7
Mothership Core w trybie mobilnym zyskał broń Repulsor Cannon - 8 obrażeń do jednostek naziemnych, szybkość ataku - 0,85
Zwiększono koszt Mothership Core do 100/100
Szybkość Mothership Core zwiększono do 1,875
Zwiększono zdrowie Oracle z 20/80 do 60/100, a szybkość zmniejszono do 3,375
Entomb zwiększył czas trwania z 30 do 45
Terran:
Widow Mine skrócono czas aktywacji do 2 i dodano możliwość włączania/wyłączania autocast
Zerg:
Locusty Swarm Hosta otrzymują zasięg większy o 1 (z 2 na 3) i obrażenia mniejsze z 14 na 12
Ogólne:
Battle Hellion nie może już wchodzić do Bunkra
Obrażenia obszarowe aktywowanych Widow Mines nie będą już ranić innych własnych aktywowanych Min
Jak widzicie, HotS przechodzi dość drastyczne zmiany w każdym kolejnym patchu. Pojawia się też wiele narzekań, że w becie wciąż wykorzystywane są stare buildy, a nowe jednostki (poza Swarm Hostem i Mothership Core) są rzadko widywane. Zobaczymy jak długo Blizzard pozwoli na taki trend.