StarCraft 2 to nie tylko dopracowane buildy, strategie, czy timingi. To również olbrzymie przedsięwzięcie, które już nie raz nas zaskakiwało. Nic więc dziwnego, że co jakiś czas gracze próbują doszukiwać się kolejnych nowinek, a najbardziej dociekliwi swoimi odkryciami wprawiają w osłupienie resztę społeczności. Tak też jest tym razem - jeden z userów teamliquid.net, znany z nietypowych "badań" nad grą, tym razem dostarczył nam bardzo ciekawych odkryć o tym, co dzieje się pod ziemią podczas gry. Wszystkie obrazki znajdziecie w tym temacie, a zapewniam że warto tam zajrzeć - ilość detali, jakie umieścił Blizzard w niektórych miejscach jest niesamowita. Inne szczegóły z kolei dają pojęcie o pracy grafików, programistów i projektantów gry - wyboru miejsc, gdzie można coś przyciąć, a gdzie można dopieszczać nawet najmniejsze drobiazgi. Warto też sprawdzić inne tematy tego użytkownika:
Po 8 latach działalności, funkcjonowanie kończy team CheckSix, przez który przeszli gracze, tacy jak: MajOr, Suppy, Sleep, czy Maximus Black. Dywizja StarCrafta 2 działała wprawdzie od 2010 roku, ale sam CheckSix założony został jeszcze w roku 2003. Szczególne sukcesy we wcześniejszym okresie zespół odnosił w Tekkenie 6, Counter-Strike i Call of Duty. Jako jedną z przyczyn rozwiązania wymienia się utratę kilku czołowych zawodników (Suppy przeszedł do EG, Maximus gra obecnie dla Quantic). Założycielom życzymy sukcesów w innych, przyszłych projektach!
Dość niespodziewanie, po odejściu z teamu SlayerS, legenda Brood War, BoxeR zostanie trenerem w SK Telecom! Podobno team już od dawna starał się zachęcić Lim Yo-Hwana do współpracy, ten jednak konsekwentnie odmawiał. Nie są na razie znane powody zmiany decyzji, wiadomo natomiast, że SKT ponawiało prośby o objęcie stanowiska trenera. Wiadomość ta oznacza również, że BoxeR nie będzie już występował jako aktywny gracz. Sama decyzja SKT nie powinna nikogo dziwić, gdyż pozyskanie osób kompetentnych w dziedzinie StarCrafta 2, będzie dla teamów KeSPy raczej obowiązkiem. Życzymy sukcesów Lim Yo-Hwan!
Blizzard sam nareszcie ogłosił, że pierwsze klucze bety Heart of the Swarm zostaną rozesłane. Poza tym tradycyjnie można zapisać się do "opt-in" i liczyć na łut szczęścia. Klucz naturalnie można też było zdobyć, biorąc udział w testach modułu Arcade - jeśli więc skorzystaliście wtedy, być może szczęście się do was uśmiechnie. Czekamy na dalsze wieści, a oryginalny wpis znajdziecie TUTAJ!
Jeśli jeszcze nie obejrzeliście nowej prezentacji Heart of the Swarm, zróbcie to teraz! Przy okazji czas także na małe podsumowanie dzisiejszego wideo:
Protoss:
Oracle obecnie wydaje się być irytującą dla przeciwnika jednostką, chociaż ilość punktów życia zdolności Entomb wydaje się odrobinę zbyt mała.
Tempest wygląda na niezmienionego - nadal 22 zasięgu i powolny, choć dość mocny atak - również powinien irytować oponenta, głównie za sprawą swojego zasięgu.
Mothership Core - rewelacyjny dodatek do protosskiego arsenału. Szczególnie ciekawie wygląda kombinacja Energize i Oracle. Natomiast Purify z obecnymi 13 zasięgu i 60 punktami obrażeń jest także fantastycznym sposobem na obronę. Recall w early game na pewno nie raz i nie dwa uratuje cztery litery nieostrożnego Protossa.
Terran:
Warhound bardzo dobrze sprawdza się w starciach z protosskimi oddziałami, choć szybko pada pod ostrzałem Immortali. Pociski przeciw jednostkom opancerzonym również sprawdzają się bardzo dobrze.
Battle Hellion - ich skutecznością byłem zaskoczony, szczególnie gdy mają blue flame. Kolejny mocny dodatek w TvP, gdzie Protoss będzie musiał bardzo uważać na Zealotów.
Widow Mine okazała się pozytywnym zaskoczeniem. Dobrze sprawdza się zarówno w kontrolowaniu mapy, jak i w obronie mineral line. Ciekawie wygląda również ofensywna gra minami, czyli powolne przesuwanie ich w kierunku jednostek przeciwnika - czas odpalenia miny wymaga jednak pewnej korekty.
Dzisiejsza relacja po raz kolejny zwiększyła apetyt na dorwanie Heart of the Swarm w swoje ręce, miejmy więc nadzieję, że beta jest tuż-tuż.