Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Gerard DuGalle
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
BlizzCast #8BlizzCast #8
艢roda, 01.04.2009, 22:25 :: Negro :: komentarze (1)艢roda, 01.04.2009, 22:25 :: Negro :: komentarze (1)

blizzcast

Dost臋pny jest ju偶 8 odcinek BlizzCast – jak zawsze porusza on wiele kwestii zwi膮聟zanych z pozycjami wydawanymi przez Blizzard. Nas naturalnie, najbardziej interesuj膮聟 fragmenty zwi膮聟zane ze StarCraft 2. Wiadomo ju偶, 偶e beta niepr臋dko ujrzy 艣wiat艂o dzienne (pesymi艣ci ironizuj膮聟, 偶e by艂o by mi艂o, gdyby gra w og贸le wysz艂a jeszcze w tym roku). Niech to jednak nikogo nie zniech臋ca – ka偶da informacja jest istotna i dzi臋ki temu mo偶liwe b臋dzie lepsze przygotowanie si臋 na wci膮聟偶 nadchodz膮聟c膮聟 produkcj臋.

Ostatni BlizzCast dotyka艂 tematu Diablo 3, znalaz艂o si臋 jednak miejsce na kilka pyta艅, kt贸re powinny zainteresowa膰 ka偶dego fana SC2. Odpowiedzi udziela艂 oczywi艣cie Dustin Browder – zach臋cam do czytania.

BlizzCast - t艂umaczenie wybranego fragmentu:

Bornakk: Nast臋pny fragment zawiera kilka pyta艅 zwi膮聟zanych ze StarCraft 2, odpowiedzie膰 na nie pomo偶e nasz G艂贸wny Projektant – Dustin Browder. Witaj Dustin!

Dustin Browder: Witam wszystkich.

Bornakk: Pierwsze pytanie zada艂 Norfindel z Battle.net – m贸g艂by艣 udzieli膰 nieco informacji na temat jednostek powietrznych? Ich obecnego przeznaczenia i skuteczno艣ci w samej grze?

Dustin Browder: Oczywi艣cie ka偶da rasa inaczej wykorzystuje swoje jednostki powietrzne. Zergowie na przyk艂ad cz臋sto wykorzystuj膮聟 Mutaliski – do zaskakuj膮聟cych atak贸w, wytr膮聟caj膮聟cych przeciwnika z rytmu, oraz w ilo艣ciach masowych w p贸藕niejszych etapach gry. Jednostki innych ras s艂u偶膮聟 czemu innemu – terra艅skie Banshee s膮聟 pot臋偶nymi jednostkami do zwalczania cel贸w naziemnych – niekiedy potrafi膮聟 same przedrze膰 si臋 przez wrog膮聟 obron臋, czego w oryginale Wraithy nie potrafi艂y dokona膰. Podobne zagro偶enie stanowi膮聟 u Protoss贸w Void Raye. Ich bro艅 potrafi zada膰 powa偶ne obra偶enia budynkom. Graczom przyjdzie wi臋c stawi膰 czo艂o naprawd臋 silnym przeciwnikom, co zach臋ci do korzystania z jednostek przeciw powietrznych - Corruptor贸w i Phoenix贸w. B臋dzie si臋 te偶 mo偶na przekona膰 o sile wi臋kszych jednostek – Carriery maj膮聟 wi臋kszy zasi臋g ni偶 kiedykolwiek wcze艣niej – sprawi to, 偶e powinni艣my widzie膰 ich wi臋cej w decyduj膮聟cych momentach gry, lecz to oka偶e si臋 dopiero po ukazaniu si臋 wersji beta. Battlecruisery maja 3 ulepszenia do wyboru, wi臋c gracz mo偶e zdecydowa膰 czy woli zamontowa膰 np. Dzia艂o Yamato, czy wyposa偶y膰 jednostk臋 w ochronne tarcze - czyni to te jednostki bardziej efektywnymi podczas gry i prawdopodobnie r贸wnie偶 sprawi, i偶 Battlecruisery stan膮聟 si臋 sta艂ym elementem matchup贸w.

Bornakk: Kolejne pytanie nades艂a艂 Ultimasx - zauwa偶y艂em, 偶e protosskie struktury mia艂y widoczn膮聟 powierzchni臋 pod sob膮聟, podczas procesu tworzenia. W ostatnich pokazach, wygl膮聟da艂o na to, 偶e budynki po prostu pojawiaj膮聟 si臋 po zako艅czeniu animacji, natomiast podczas warp-in jednostek, powierzchnia pod nimi wci膮聟偶 jest widoczna. Wygl膮聟da wi臋c na to, 偶e chodzi艂o mu o r贸偶nice w animacjach. Mo偶esz wi臋c wyja艣ni膰 nam jak b臋dzie to ostatecznie wygl膮聟da艂o?

Dustin Browder: Rozmawia艂em o tym z Samwisem, lecz nie przypomina on sobie by wprowadzano jakiekolwiek zmiany w animacji tworzenia budynk贸w. Mo偶liwe wi臋c, 偶e wkrad艂 si臋 po prostu jaki艣 b艂膮聟d. Nie jestem pewny, o co dok艂adnie chodzi u偶ytkownikom, ale wiem jak chcemy by ta cz臋艣膰 grafiki wygl膮聟da艂a. Budynki oczywi艣cie b臋d膮聟 posiada艂y animacj臋 tworzenia, tak jak w oryginalnym SC – mo偶na b臋dzie zobaczy膰, 偶e powstaje jaka艣 struktura, ale nie b臋dzie jasne jaka. W miar臋 ko艅czenia procesu przywo艂ywania budynku, jego kontury b臋d膮聟 ju偶 odrobin臋 wyra藕ne. Na koniec ca艂o艣膰 zacznie nabiera膰 ostro艣ci i charakterystycznego po艂ysku (np. metaliczny w przypadku odpowiedzialnego za dost臋p do Dark Templar贸w). Og贸lnie b臋dzie wygl膮聟da艂o to bardzo podobnie do znanej z SC animacji, jednak wzbogacimy j膮聟 o nowe detale.

Bornakk: Ten sam u偶ytkownik zada艂 jeszcze jedno pytanie – Ultimasx zauwa偶y艂, 偶e terra艅skie budynki zaczynaj膮聟 wydziela膰 dym, zamiast p艂on膮聟膰. Jest odrobin臋 za wcze艣nie na tego typu pytanie, mimo wszystko jednak – czy struktury Zerg贸w b臋d膮聟 krwawi膰 po ich uszkodzeniu?

Dustin Browder: Mam tak膮聟 nadziej臋. Nie dotarli艣my jeszcze do etapu, gdzie b臋dziemy si臋 tym zajmowa膰. Udost臋pniamy wiele informacji, ludzie widz膮聟 post臋p w tworzeniu gry i wiem, 偶e panuje opinia, i偶 „skoro wygl膮聟da to tak dobrze, musi by膰 ju偶 na uko艅czeniu” – zapewniam, 偶e graficy wcale tak do tego nie podchodz膮聟. Na razie skupili si臋 na dopracowywaniu poszczeg贸lnych jednostek i ras, lecz Zergowie s膮聟 pod tym wzgl臋dem do艣膰 zaniedbywani. W ich przypadku w og贸le czeka nas sporo pracy – przy Hatchery, Lair, Hive. Krwawi膮聟ce budynki wygl膮聟daj膮聟 bardzo „zergowo” i jest to element, kt贸ry ch臋tnie by艣my umie艣cili.

Bornakk: To ko艅czy seri臋 pyta艅, dotycz膮聟cych StarCraft 2 – dzi臋ki, 偶e wpad艂e艣 Dustin!

Dustin Browder: Dzi臋ki, ch艂opaki.


殴r贸d艂o: Blizzard BlizzCast
T艂umaczenie: Deimos0

SC2 News
Odliczanie zako艅czoneOdliczanie zako艅czone
艢roda, 01.04.2009, 15:08 :: Negro :: komentarze (7)艢roda, 01.04.2009, 15:08 :: Negro :: komentarze (7)

licznik

Dzi艣 rano (naszego czasu) zako艅czy艂o si臋 odliczanie licznika, kt贸ry mogli艣my zobaczy膰 na kilku najwi臋kszych angloj臋zycznych stronach zwi膮聟zanych ze StarCraftem 2. Niestety nie sta艂o si臋 to, czego wszyscy si臋 spodziewali. Wspomniany licznik nie odlicza艂 czasu do rozpocz臋cia Beta test贸w SC 2, a jedynie do rozpocz臋cia w tych serwisach akcji rozdawania kluczy do Bety - od teraz mo偶na pisa膰 maila do tych stron z uzasadnieniem, czemu to akurat nam nale偶y si臋 klucz. Z nades艂anych list贸w wybrane zostan膮聟 te, kt贸rych autorzy otrzymaj膮聟 klucz do bety SC2.
Akcja dotyczy 4 najwi臋kszych angloj臋zycznych stron o SC/SC2:
- StarCraft Legacy
- StarCraft.org
- StarCraft 2 Forum
- StarCraft Zone

Oficjalna rejestracja do Bety StarCraft 2 jeszcze si臋 nie rozpocz臋艂a. Nie jest r贸wnie偶 podana jej data, podobnie jak data rozpocz臋cia samych beta test贸w. Nie pozostaje nam nic innego jak czeka膰.


殴r贸d艂o: StarCraft Legacy

Site News
Kampania spo艂eczna przed艂u偶onaKampania spo艂eczna przed艂u偶ona
Wtorek, 31.03.2009, 23:02 :: Lukin :: komentarze (0)Wtorek, 31.03.2009, 23:02 :: Lukin :: komentarze (0)

Zarejestrowani u偶ytkownicy forum na pewno widzieli ju偶 kampani臋 spo艂eczn膮聟 prowadzon膮聟 przez nasz serwis. Osoby, kt贸re jeszcze nie odwiedzi艂y naszego forum, a chcia艂yby wygra膰 nagrody proszone s膮聟 o klikni臋cie w link http://forum.scarea.pl/index.php?topic=246.0

Nagrody do wygrania:

  • 600 MB miejsca na serwerze WWW/FTP + domena http://nazwa.scarea.pl
  • 300 MB miejsca na serwerze WWW/FTP oraz dost臋p do jednej bazy danych + domena http://nazwa.scarea.pl
  • Pendrive Kingston 2GB USB 2.0 DT100 DataTraveler Capless

Wszystkich zainteresowanych prosimy o zapoznanie si臋 z regulaminem promocji dost臋pnej na naszym forum pod adresem http://forum.scarea.pl/index.php?topic=246.0

Site News
Fabu艂a StarCrafta i nowe buttonyFabu艂a StarCrafta i nowe buttony
Niedziela, 29.03.2009, 15:22 :: Negro :: komentarze (4)Niedziela, 29.03.2009, 15:22 :: Negro :: komentarze (4)

button Niestety troszk臋 to trwa艂o, ale wreszcie w trakcie ostatnich prac nad stron膮聟 poprawiony zosta艂 artyku艂 napisany przez Der_SpeeDera. Chodzi oczywi艣cie o obszerne streszczenie fabu艂y StarCrafta oraz Brood Wara.
Ca艂y artyku艂 przeczyta膰 mo偶na tutaj => Fabu艂a StarCrafta

Kolejn膮聟 zmian膮聟 na stronie s膮聟 4 nowe buttony, kt贸re w ostatnim czasie przygotowa艂 Kiko (jeden z nich widzicie powy偶ej).
Wszystkie buttony mo偶na zobaczy膰 / pobra膰 w dziale Wsp贸艂praca

Blizzard News
Battle.net AccountsBattle.net Accounts
Wtorek, 24.03.2009, 03:22 :: Negro :: komentarze (6)Wtorek, 24.03.2009, 03:22 :: Negro :: komentarze (6)

Battle.net

Battle.net 2.0 zapowiadany by艂 ju偶 od dawna. Teraz jednak zapowiedzi te zaczynaj膮聟 si臋 urzeczywistnia膰. Blizzard uruchomi艂 ostatnio nowy system Battle.net Accounts. Pozwala on na za艂o偶enie osobistego konta, dzi臋ki kt贸remu mo偶emy zarz膮聟dza膰 wszystkimi (a w praktyce StarCraft + dodatek, Warcraft III, Warcraft III: The Frozen Throne, Warcraft III + dodatek, Diablo II, Diablo II: Lord of Destruction, Diablo II + dodatek), grami Blizzarda, kt贸re posiadamy. Co wi臋cej - je偶eli kto艣 posiada konto w World of WarCraft mo偶e je zintegrowa膰 z tym systemem i za jego pomoc膮聟 zarz膮聟dza膰 wszelkimi p艂atno艣ciami oraz innymi informacjami zwi膮聟zanymi z gr膮聟. Jednak na chwil臋 obecn膮聟 us艂uga dost臋pna jest jedynie dla graczy ze Stan贸w Zjednoczonych.

Battle.net Accounts

Jak to wygl膮聟da w praktyce? Po wype艂nieniu dosy膰 szczeg贸艂owego formularza na http://www.battle.net/account/ dostajemy dost臋p do w艂asnego konta. W trakcie rejestracji mo偶emy r贸wnie偶 zaznaczy膰 dwie dodatkowe opcje - czy chcemy otrzymywa膰 na maila biuletyn z informacjami oraz to, czy chcemy wzi膮聟膰 udzia艂 w losowaniu kluczy do beta test贸w nowych produkcji Blizzarda. Po zalogowaniu ju偶 na pierwszy rzut oka wida膰, 偶e system jest przejrzysty i bardzo intuicyjny. Obecnie, pomijaj膮聟c obszerne strony pomocy oraz mo偶liwo艣膰 zmiany podstawowych danych (e-mail, has艂o) mamy dwie mo偶liwo艣ci. Pierwsza, mocno wyeksponowana to wspomniana wcze艣niej opcja integracji systemu z kontem WoW. Drug膮聟 jest mo偶liwo艣膰 zarz膮聟dzania innymi grami. Jednak aby m贸c z tej opcji korzysta膰 oczywi艣cie nale偶y pierw jak膮聟艣 gr臋 doda膰 do systemu. Podobnie jak wszystko pozosta艂e jest to czynno艣膰 wr臋cz banalna. Wystarczy wpisa膰 numer seryjny, wybra膰 wersj臋 j臋zykow膮聟 i ju偶 mo偶emy cieszy膰 si臋 pierwsz膮聟 (tudzie偶 kolejn膮聟) pozycj膮聟 na li艣cie gier.

Battle.net games

Co nam to daje? Na chwil臋 obecn膮聟 niewiele, a w艂a艣ciwie tylko jedno. Od tej chwili dostajemy nielimitowan膮聟 mo偶liwo艣膰 pobierania danej gry z systemu. Gra jest oczywi艣cie pe艂na i zaktualizowana do najnowszego patcha. Niby niewiele, a jednak opcja bardzo ciekawa. Od teraz nie musimy si臋 ju偶 martwi膰 o zgubione p艂yty. Czy system b臋dzie dawa艂 wi臋cej mo偶liwo艣ci - nie wiadomo, jednak nale偶y si臋 tego spodziewa膰.

Ca艂y system posiada kompletne wsparcie dla kilku r贸偶nych j臋zyk贸w. Obecnie jest ich 8: angielski (USA), angielski (UE), niemiecki, hiszpa艅ski (UE), hiszpa艅ski (Ameryka 艂aci艅ska), francuski, rosyjski oraz korea艅ski. Mo偶na jednak si臋 spodziewa膰, 偶e z czasem liczba lokalizacji si臋 zwi臋kszy.


殴r贸d艂o: Battle.net

SC2 News
Q&A ods艂ona 50!Q&A ods艂ona 50!
Pi膮聟tek, 20.03.2009, 20:16 :: Deimos0 :: komentarze (7)Pi膮聟tek, 20.03.2009, 20:16 :: Deimos0 :: komentarze (7)

Po do艣膰 d艂ugim czasie ma艂o porywaj膮聟cych informacji na temat StarCraft 2 nareszcie pojawi艂 si臋 nowy Q&A. W 艣rodowisku SC zaczyna wrze膰, ze wzgl臋du na coraz wi臋ksze napi臋cie wywo艂ane oczekiwaniem bety, tak wi臋c ka偶da konkretna informacja dotycz膮聟ca rozgrywki, jak i gry w og贸le jest na wag臋 z艂ota - nie pozostaje nic innego, jak zaprosi膰 do czytania.

Atak Reaper贸w

Zwyczajowy wst臋p do odpowiedzi na pytania poruszy艂 istotn膮聟 kwesti臋 charakteru SC2 - developerzy otwarcie przyznali, 偶e zale偶y im na uczynieniu StarCraft 2 pozycj膮聟 godn膮聟 wykorzystania w e-sporcie - co wa偶ne, dotyczy to szczeg贸lnie widoku gry z perspektywy widza. Dlatego te偶, na powy偶szym obrazku oraz dw贸ch poni偶ej mo偶na przyjrze膰 si臋 funkcjom, maj膮聟cym u艂atwi膰 obserwacj臋 pola bitwy i interpretacj臋 sytuacji.

Atak Reaper贸w

Por贸wnanie wielko艣ci armii

Jak zaznaczaj膮聟 sami tw贸rcy, elementy interfejsu mog膮聟 ulec zmianie, mimo to, dzi臋ki udost臋pnionym screenom, mo偶na wyrobi膰 sobie wst臋pn膮聟 opini臋 na temat mo偶liwo艣ci oferowanych przez tryb ogl膮聟dania powt贸rek. Teraz jednak czas przej艣膰 ju偶 do g艂贸wnej cz臋艣ci, czyli zestawu pyta艅 i odpowiedzi.

STARCRAFT II Q&A - BATCH 50

Overlord mo偶e przenosi膰 jednostki i zrzuca膰 creep, natomiast Overseer potrafi wykrywa膰 niewidzialne jednostki, tworzy膰 Changelinga oraz posiada wi臋ksze pole widzenia - dlaczego wi臋c nie da膰 tych umiej臋tno艣ci Overlordowi, zamiast u偶ywa膰 jednej z postaci? - Mooiki (Lordaeron)

Zale偶y nam na zbalansowaniu mo偶liwo艣ci detekcji u poszczeg贸lnych frakcji. Nie chcemy widzie膰 w grze ka偶dego Overlorda, wyposa偶onego w wykrywanie jednostek po ulepszeniu w Lair. Rozdzielenie tych umiej臋tno艣ci nakazuje graczowi dokonywanie wa偶nych wybor贸w, co do wsparcia, jakie otrzyma jego armia.

Czy pojawi si臋 funkcja gry w stereoskopicznym tr贸jwymiarze? - Ylleks (Azeroth)

Mog艂a by to by膰 interesuj膮聟ca opcja, dost臋pna ju偶 w WoW i innych grach. Na razie jednak, zesp贸艂 skupia si臋 na podstawowych elementach, chc膮聟c by by艂y one jak najlepiej dopracowane. Dopiero p贸藕niej b臋dzie mo偶na zastanowi膰 si臋 nad nowymi funkcjami, o ile b臋d膮聟 one pasowa艂y do obrazu gry.

Podczas poprzednich imprez, gdzie udost臋pniano SC2 graczom, wielu z nich stosowa艂o BO i taktyki 偶ywcem przeniesione z Brood War. Czy korzystanie z takich zagra艅 stawia gracza w trudniejszej sytuacji, czy te偶 jest dobrym sposobem na zaznajomienie si臋 z gr膮聟? - instarcraft.de

Wszystko zale偶y od stylu i pomys艂owo艣ci danego gracza. Umiej臋tno艣ci nabyte w oryginale, z pewno艣ci膮聟 pomog膮聟 w poznawaniu StarCraft 2, jednak偶e gra ta posiada wiele nowych jednostek i udost臋pnia nowe mo偶liwo艣ci, tak wi臋c z czasem do艣wiadczony gracz b臋dzie m贸g艂 uczy膰 si臋 wykorzystywa膰 wszystkie nowo艣ci. Ci臋偶ko wi臋c m贸wi膰 o korzy艣ci b膮聟d藕 utrudnieniu, przy korzystaniu z klasycznych strategii - wszystko zale偶y tu od upodoba艅 i umiej臋tno艣ci poszczeg贸lnych graczy.

Czy b臋dzie mo偶na zmienia膰 kolor liter wewn膮聟trz gry? - StarCraftWire.net

W obecnym stanie nie jest to mo偶liwe. Kolorowany tekst by艂 fajn膮聟 rzecz膮聟 w StarCraft, lecz chcemy zachowa膰 czytelno艣膰 wszelkich komunikat贸w, dlatego te偶 domy艣lny styl pozostaje niezmienny.

Wspomina艂e艣, 偶e w kampanii b臋dzie mo偶na dowolnie kierowa膰 艣cie偶k膮聟 mi臋dzy poszczeg贸lnymi misjami. Czy w zwi膮聟zku z tym b臋dzie tak, 偶e tak czy inaczej rozegramy wszystkie dost臋pne misje, czy te偶 niekt贸re nas omin膮聟 przez dokonane wcze艣niej wybory? - StarCraft II Hungary

W wi臋kszo艣ci przypadk贸w b臋dzie mo偶liwe cofni臋cie si臋 i rozegranie pomini臋tej misji, wi臋c b臋dzie mo偶na przej艣膰 niemal wszystkie poziomy. Pojawi膮聟 si臋 jednak fragmenty, gdzie dokonany wyb贸r b臋dzie mia艂 wp艂yw na mo偶liwo艣膰 rozegrania danej misji.

Czy decyzje podj臋te w kampanii Terran b臋d膮聟 mia艂y wp艂yw na kszta艂t misji w cz臋艣ci Protoss贸w i Zerg贸w? - TheWarCenter

My艣leli艣my nad tym, doszli艣my jednak do wniosku, 偶e lepiej jest da膰 rozwin膮聟膰 si臋 ka偶dej kampanii na sw贸j spos贸b, pozostawiaj膮聟c tylko wsp贸lny pocz膮聟tek i koniec.

W Brood War (dzi臋ki skorzystaniu z buga), mo偶na by艂o zmusi膰 Lurkery do wstrzymania ognia, co powodowa艂o niekiedy wyj膮聟tkowo emocjonuj膮聟ce sytuacje. Czy zamierzacie wprowadzi膰 ten element r贸wnie偶 w SC2? I czy b臋dzie mo偶na wyda膰 jednostkom robotniczym rozkaz patrolowania, b膮聟d藕 utrzymania pozycji? - Team Liquid (Zanric)

Lurker nie ma takiej mo偶liwo艣ci w SC2, w obecnym buildzie. Rozwa偶amy jednak ka偶d膮聟 mo偶liwo艣膰, kt贸ra zmusi gracza do taktycznego my艣lenia, ale nie wp艂ynie negatywnie na zbalansowanie gry.


Ilo艣膰 informacji w tej ods艂onie mo偶e nie powala艂a, jednak w czasie, gdy wyj艣cie wersji beta jest kwesti膮聟 czasu, ka偶da dodatkowa porcja jest wa偶na. Wypowied藕 na temat Lurker贸w mo偶e rozczarowywa膰 graczy specjalizuj膮聟cych si臋 w Zergach, ale jak zosta艂o podkre艣lone - to tylko stan na dzie艅 dzisiejszy. SC2 mimo coraz bli偶szego terminu ukazania si臋, wci膮聟偶 ewoluuje - daje to nadziej臋 na jak najbardziej dopracowany produkt ko艅cowy.


殴r贸d艂a: Forum Battle.net
T艂umaczenie: Deimos0


<< Poprzednie | Nast臋pne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona