Rok 2013 by艂 przebogaty w wydarzenia zwi膮zane ze StarCraftem II, cho膰 od jego rozpocz臋cia min臋艂y zaledwie trzy miesi膮ce. Na ca艂ym 艣wiecie ukaza艂 si臋 dodatek Heart of the Swarm, transmisje z imprezy "Global Invasion" oraz z e-sportowego turnieju MLG Dallas przyci膮gn臋艂y rekordowe rzesze widz贸w, a ponadto uczcili艣my 15. urodziny uniwersum StarCrafta? A to zaledwie namiastka tego, co nas czeka.
Mamy przyjemno艣膰 poinformowa膰, 偶e we wsp贸艂pracy z jednymi z najbardziej uznanymi markami w 艣wiecie e-sportu zamierzamy wznie艣膰 zawodow膮 rywalizacj臋 w StarCraft II na wy偶szy poziom. Razem z Korean eSports Association (KeSPA), OnGameNet, GomTV, Major League Gaming (MLG), Turtle Entertainment (znan膮 z rozgrywek Inter Extreme Masters) oraz Twitch inaugurujemy rozgrywki StarCraft II World Championship Series 2013!
Rozpoznanie pola bitwy
Po zako艅czeniu zesz艂orocznych rozgrywek World Championship Series, kt贸rych kulminacj膮 by艂y niesamowite 艣wiatowe fina艂y Battle.net World Championship w Szanghaju, postanowili艣my da膰 sobie troch臋 czasu, aby uwa偶niej przyjrze膰 si臋 rywalizacji w StarCrafta II. Bardzo si臋 cieszymy, 偶e w ci膮gu ostatnich kilku lat powsta艂o tak wiele inicjatyw, kt贸re przyczyniaj膮 si臋 do rozwoju fantastycznej spo艂eczno艣ci StarCrafta czego dowodem jest prawdziwa eksplozja popularno艣ci r贸偶norakich lig, turniej贸w i imprez na ca艂ym 艣wiecie. Cho膰 entuzjazm ten doprowadzi艂 do wzrostu fantastycznego i dynamicznego 艣rodowiska e-sportowego, to doszli艣my do wniosku, 偶e mo偶e sta膰 si臋 ono jeszcze lepsze.
Z jednej strony, liczne turnieje prze艂o偶y艂y si臋 na bardzo intensywn膮 rywalizacj臋, ale jednocze艣nie sprawi艂y, 偶e gracze i dru偶yny mieli trudno艣ci z unikni臋ciem konfliktu termin贸w. O wiele bardziej znacz膮cy by艂 jednak fakt, 偶e z perspektywy widza brakowa艂o elementu, kt贸ry 艂膮czy艂by poszczeg贸lne rozgrywki, przez co wraz z up艂ywem czasu trudno si臋 by艂o zorientowa膰, kt贸rzy gracze byli najlepsi.
Nowa jako艣膰 w e-sporcie StarCraft II
Tegoroczne rozgrywki World Championship Series (WCS) s膮 znakomit膮 okazj膮, aby rywalizacja e-sportowa w StarCrafta II sta艂a si臋 jeszcze lepsza dla fan贸w, graczy zawodowych i organizator贸w. Po licznych rozmowach z naszymi partnerami opracowali艣my nowy system, kt贸ry 艂膮czy najwi臋ksze turnieje StarCraft II. Wyr贸偶nia si臋 on zwart膮 struktur膮 i ujednoliconym systemem rankingowym dla ca艂ego 艣wiata, dzi臋ki czemu fani b臋d膮 mogli przez ca艂y rok 艣ledzi膰 emocjonuj膮ce sezony rozgrywek WCS w r贸偶nych zak膮tkach globu. Poni偶ej opisujemy w skr贸cie, jak ten system b臋dzie dzia艂a艂.
Tegoroczna rywalizacja w World Championship Series b臋dzie si臋 odbywa膰 r贸wnolegle w trzech r贸wnorz臋dnych ligach w trzech regionach 艣wiata. Rozgrywki zostan膮 podzielone na trzy sezony, z kt贸rych pierwszy rozpocznie si臋 4 kwietnia. Zwie艅czeniem zawod贸w b臋d膮 艣wiatowe fina艂y podczas konwentu BlizzCon 2013, kt贸ry odb臋dzie si臋 w weekend 8-9 listopada. (Warto nadmieni膰, 偶e w 2014 roku rozgrywki WCS rozpoczn膮 si臋 wcze艣niej, a zakres rywalizacji b臋dzie wi臋kszy i podzielony na cztery sezony). Poni偶ej zamieszczamy bardziej szczeg贸艂owe informacje na temat przebiegu ka偶dego z sezon贸w.
Podczas ka偶dego sezonu w trzech ligach przez kilka tygodni b臋d膮 organizowane regionalne rozgrywki w StarCrafta II. Gdy dobiegn膮 one ko艅ca, najwy偶ej sklasyfikowani gracze zmierz膮 si臋 w spektakularnych fina艂ach sezonu (Season Finals), kt贸re odb臋d膮 si臋 w danym regionie podczas specjalnej imprezy. We藕mie w nich udzia艂 szesnastu graczy: sze艣ciu pochodz膮cych z regionu organizuj膮cego wydarzenie oraz po pi臋ciu z dw贸ch pozosta艂ych region贸w.
Z sezonu na sezon gracze b臋d膮 zdobywa膰 punkty w zale偶no艣ci od osi膮ganych wynik贸w. Szesnastu graczy, kt贸rzy po zako艅czeniu ostatniego z fina艂贸w sezonu b臋d膮 zajmowa膰 najwy偶sze miejsca w klasyfikacji og贸lnej, otrzyma zaproszenie do rywalizacji w 艣wiatowych fina艂ach (Global Finals) na BlizzConie w Anaheim, w Kalifornii. Stocz膮 oni b贸j o tytu艂 Mistrza 艢wiata w StarCrafta II w 2013 r.
Kompletowanie dru偶yny
Pierwszy etap WCS wystartuje 4 kwietnia, kiedy rozpoczn膮 si臋 rozgrywki WCS Korea GSL, kt贸rych gospodarzem b臋dzie GomTV. Organizatorem kolejnego sezonu - WCS Korea Starleague - b臋dzie OnGameNet. Nast臋pnie obie firmy na zmian臋 zajm膮 si臋 prowadzeniem sezon贸w w regionie WCS Korea, w kt贸rych wezm膮 dzia艂 zawodnicy z KeSPA i eSF. Obaj organizatorzy rozgrywek w Korei nadal b臋d膮 korzysta膰 ze swoich marek i infrastruktury oraz nawi膮偶膮 wsp贸艂prac臋 w zakresie transmitowania na ca艂y 艣wiat wszystkich zawod贸w w regionie WCS Korea. Firma Major League Gaming zajmie si臋 organizacj膮 ligi ameryka艅skiej, natomiast Turtle Entertainment - ligi europejskiej.
Ponadto z rado艣ci膮 informujemy, 偶e nawi膮zali艣my wsp贸艂prac臋 z firm膮 Twitch, dzi臋ki czemu rozgrywki World Championship Series b臋d膮 transmitowane na ca艂y 艣wiat na wsp贸lnym dla wszystkich organizator贸w kanale StarCrafta II. Pozwoli to widzom na ogl膮danie zawod贸w w jednym miejscu, w przyst臋pnych i mo偶liwych do przewidzenia godzinach. Co wi臋cej, fani b臋d膮 mogli emocjonowa膰 si臋 ka偶dym pojedynczym zagraniem w niemaj膮cych sobie r贸wnych zawodach WCS dzi臋ki darmowej, sporadycznie przerywanej reklamami transmisji w jako艣ci HD (720p). Z czasem podamy wi臋cej informacji na ten temat.
艢wietlana przysz艂o艣膰 dla e-sportu
Wsp贸lny system rankingowy, w kt贸rym b臋d膮 uwzgl臋dniane wyniki osi膮gane przez graczy w ramach kolejnych sezon贸w, pozwoli 艂atwiej wskaza膰 najlepszych graczy w StarCrafta II na 艣wiecie, dzi臋ki czemu ka偶dy fan b臋dzie m贸g艂 na bie偶膮co 艣ledzi膰 poczynania swoich ulubionych zawodnik贸w, mecze b臋d膮 bardziej emocjonuj膮ce, a ich wyniki bardziej miarodajne.
W najbli偶szej przysz艂o艣ci przeka偶emy bardziej szczeg贸艂owe informacje wszystkim zainteresowanym. Tymczasem mamy nadziej臋, 偶e jeste艣cie r贸wnie podekscytowani jak my zapowiedzi膮 tegorocznych rozgrywek World Championship Series. Z niecierpliwo艣ci膮 oczekujemy ich rozpocz臋cia w kwietniu i jeste艣my bardzo ciekawi, jak zmieni膮 one oblicze zawodowej sceny StarCrafta II w ci膮gu roku. 呕yczymy powodzenia wszystkim graczom, partnerom i organizatorom turniej贸w. Mamy nadziej臋, 偶e tegoroczne rozgrywki WCS przypadn膮 do gustu fanom na ca艂ym 艣wiecie.
FAQ
P: Jak wielu graczy zakwalifikuje si臋 w tym roku do pierwszego sezonu WCS?
O: Pocz膮tkowo gracze zostan膮 przydzieleni do dywizji w zale偶no艣ci od miejsc zajmowanych w rankingach poszczeg贸lnych partner贸w oraz rozstawienia w turniejach. Rozgrywki WCS b臋d膮 zorganizowane analogicznie do zawod贸w Global StarCraft League (GSL). Dywizje b臋d膮 podzielone na "Premier", "Challenger" i "Qualifier", kt贸re mo偶na por贸wna膰 odpowiednio do "Code S", "Code A" i "Code B" w ramach GSL. Wkr贸tce podamy wi臋cej informacji na temat przydzia艂u graczy do dywizji.
P: Co z pozosta艂ymi turniejami? Czy to oznacza, 偶e nie b臋dzie ju偶 wi臋cej rozgrywek ligowych poza WCS?
O: Ale偶 sk膮d! Pozosta艂e turnieje nadal b臋d膮 mog艂y si臋 odbywa膰, pod warunkiem, 偶e ich czas transmisji nie b臋dzie si臋 pokrywa艂 z relacjami z imprez w ramach WCS. Zale偶y nam na tym, aby zachowa膰 jak najwi臋cej element贸w obecnej sceny, a wydarzenia tego rodzaju sprzyjaj膮 spektakularnemu rozwojowi e-sportu, jakim jest StarCraft II. Co wi臋cej, wybrane turnieje i ligi b臋d膮 wp艂ywa膰 na pozycj臋 rankingow膮 graczy w rozgrywkach WCS, nawet je艣li nie s膮 one cz臋艣ci膮 tych rozgrywek. Powinno to zapewni膰 tym turniejom swoist膮 nisz臋 w systemie i zach臋ci膰 graczy, aby nadal w nich rywalizowali. Naszym celem by艂o stworzenie struktury, kt贸ra b臋dzie mo偶liwie jak najbardziej otwarta na pozosta艂e turnieje, a tym samym zapewni graczom i widzom szeroki wyb贸r imprez...
P: Czy rozgrywki regionalne WCS b臋d膮 ograniczone z punktu widzenia miejsca zamieszkania i narodowo艣ci graczy? Czy mog膮 w nich bra膰 udzia艂 gracze 偶yj膮cy poza granicami Korei, Stan贸w Zjednoczonych i Europy?
O: Gracze mog膮 do艂膮czy膰 do dowolnej ligi regionalnej - wystarczy, 偶e zadeklaruj膮 sw贸j wyb贸r na pocz膮tku roku. Innymi s艂owy, istnieje mo偶liwo艣膰, 偶e gracze z Korei mieszkaj膮cy w innych regionach do艂膮cz膮 do regionu WCS Ameryka lub WCS Europa. Mamy nadziej臋, 偶e zawodnicy z innych region贸w wezm膮 udzia艂 w rozgrywkach WCS.
P: Gdzie znajd臋 wi臋cej informacji na temat tegorocznych rozgrywek WCS?
O: Zdajemy sobie spraw臋, 偶e oczekujecie wi臋kszej porcji informacji na temat rozgrywek WCS, dlatego podzielimy si臋 z wami szczeg贸艂ami, gdy tylko b臋dzie to mo偶liwe. Planujemy r贸wnie偶 zapewni膰 wam kilka okazji do zasypania nas pytaniami, w tym sesj臋 "Zapytaj mnie o cokolwiek" (ang. "Ask Me Anything") w serwisie Reddit. Wypatrujcie informacji na ten temat!
殴r贸d艂o: Battle.net |