Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Bohaterowie - Zerg Overmind
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Exclusive Fansite Q&A - SC LegacyExclusive Fansite Q&A - SC Legacy
Pi膮聟tek, 22.05.2009, 3:40 :: Negro :: komentarze (2)Pi膮聟tek, 22.05.2009, 3:40 :: Negro :: komentarze (2)

Ju偶 jaki艣 czas temu oficjalne strony fanowskie SC2 dosta艂y mo偶liwo艣膰 przeprowadzenia ekskluzywnego wywiadu z tw贸rcami gry na temat StarCrafta II. Tym razem, po d艂u偶szej przerwie przyszed艂 czas na stron臋 StarCraft Legacy.

T艂umaczenie pyta艅 i odpowiedzi:

  1. Czy opr贸cz Dark Templara, jakiekolwiek inne jednostki b臋d膮聟 mia艂y kilka modeli w grze (np. Kobieta Ghost)?

    Chwilowo nie planujemy, aby jakakolwiek inna jednostka mia艂a kilka modeli.

  2. W oryginalnym StarCrafcie oraz w Brood War Carriery by艂y bardzo rzadko u偶ywane w profesjonalnych meczach z powodu ich ma艂ej efektywno艣ci w przypadku ma艂ej liczby tych jednostek. Czy do tej pory pojawi艂y si臋 jakie艣 zmiany lub pomys艂y na rozgrywk臋 aby zwi膮聟kszy膰 ich efektywno艣膰 w przypadku ma艂ej liczebno艣ci zar贸wno ze wsparciem innych jednostek jak i bez niego oraz jaki jest aktualny status Carriera? Jak wygl膮聟da sytuacja w przypadku Battlecruisera?

    Generalnie, nadal jest lepiej posiada膰 jak najwi臋cej Carrier贸w lub Battlecruiser贸w na polu bitwy. Jednak ma艂a liczba tych偶e jednostek b臋dzie bardzo u偶yteczna do wsparcia swoich jednostek naziemnych jak i powietrznych.

  3. Powiedziano nam, 偶e zbieraczki nie mog膮聟 patrolowa膰. Sprawia to, 偶e umiej臋tno艣膰 auto-naprawiania u SCV staje si臋 mniej u偶yteczna. (W WarCraftcie III mog艂e艣 nakaza膰 robotnikowi patrolowa膰 okolic臋, a wszystkie uszkodzone jednostki lub budynki by艂y naprawiane. 艣wietna umiej臋tno艣膰 aby utrzyma膰 swoje wie偶yczki i bunkry w ca艂o艣ci!)

    SCV mo偶e patrolowa膰, wi臋c je艣li uaktywnisz auto-napraw臋 u niego to SCV b臋dzie naprawia艂 napotkane jednostki lub budynki. Po tym jak jednostka ta naprawi uszkodzony budynek lub jednostk臋 b臋dzie ona kontynuowa艂a nakazan膮聟 przez nas drog臋.

  4. Co decyduje o tym, kiedy b臋dziemy widzie膰 g艂贸wnie Overlordy a kiedy Nydus Wormy? Czy inaczej, w jakim charakterze u偶ywa si臋 ka偶dego z tych transport贸w?

    Wszystko zale偶y od decyzji gracza. Kiedy chcesz zakra艣膰 si臋 do bazy wroga, Nydus Worm b臋dzie bardzo przydatny do zada艅 taktycznych i b臋dzie wybierany do dra偶nienia twojego oponenta. Overolrdy mo偶esz u偶ywa膰 do klasycznych mass drop贸w z StarCrafta 1, jednak takie rozwi膮聟zanie jest ryzykowne gdy偶 nara偶asz sw贸j 艂adunek oraz "supply" na niebezpiecze艅stwo ze strony obrony przeciw-lotniczej.

  5. Czy mo偶na przetransportowa膰 Thora i Colossusa w jakikolwiek spos贸b?

    Thory i Colossusy mog膮聟 by膰 transportowane przez jednostki-transportery ka偶dej z ras: Medivac oraz Warp Prism.

  6. Na jakiej zasadzie dzia艂a umiej臋tno艣膰 "Ressurection" Thora. Czy kosztuje ona zasoby?

    Thor nie ma ju偶 tej umiej臋tno艣ci. Podczas gdy na papierze idea by艂a 艣wietna, ostatecznie podczas test贸w w grze ta umiej臋tno艣膰 okaza艂a si臋 niezbyt praktyczna.

  7. Jak bardzo rozbudowane jest wybieranie 艣cie偶ki przez sztuczn膮聟 inteligencj臋? Czy u艂atwia to rozgrywk臋?

    AI w StarCraftcie II jest bardziej rozbudowane ni偶 w SC1. Dla przyk艂adu, komputer b臋dzie musia艂 znale藕膰 twoj膮聟 baz臋 za pomoc膮聟 "scouta" na ka偶dym poziomie trudno艣ci. Na wy偶szych poziomach trudno艣ci, AI b臋dzie musia艂o si臋 przystosowa膰 do tego, co ty budujesz, 偶eby m贸c skontrowa膰 twoj膮聟 strategi臋 kluczowymi jednostkami na sw贸j spos贸b. To oznacza, 偶e komputer ju偶 nie oszukuje poprzez znajomo艣膰 gdzie jeste艣 i co robisz. AI b臋dzie mog艂o reagowa膰 na to, jakie jednostki oraz budynki zobacz膮聟 jego zwiadowcy.

    Znajdowanie 艣cie偶ki jest ulepszone w StarCrafcie II, zmniejszy to frustracj臋 wywo艂an膮聟 przez jednostki, kt贸rym nakazano przemie艣ci膰 si臋 przez d艂ugi i zmienny teren. Niekt贸re jednostki atakuj膮聟ce na bliskie dystanse maj膮聟 na tyle rozbudowane AI, 偶e pr贸buj膮聟 okr膮聟偶y膰 jednostki wroga. Ale w膮聟tpimy 偶eby to u艂atwia艂o rozgrywk臋. Gracze kt贸rzy wol膮聟 micro, b臋d膮聟 mieli nadal przewag臋.

  8. Chcia艂bym wiedzie膰, czy MULE mo偶e naprawia膰 jednostki lataj膮聟ce oraz podenisione (Lift Up) budynki i co za tym idzie czy b臋dziemy mogli zobaczy膰 MULE na pierwszej lini frontu naprawiaj膮聟ce Battlecruisery oraz Thory lub w rogu mapy naprawiaj膮聟ce p艂on膮聟ce Command Center, kt贸re zosta艂o podniesione by unikn膮聟膰 ataku? R贸wnie偶 jaka jast pr臋dko艣膰 naprawy MULE'a? Robi to szybciej czy wolniej ni偶 SCV?

    Mule jest tylko zbieraczk膮聟 oraz nadaje si臋 do scoutu. Nie mo偶esz naprawia膰 jednostek albo struktur u偶ywaj膮聟c go.

  9. Odnosz膮聟c si臋 do filmu "Dyskusja z Artosisem oraz Idr膮聟" - czy ich prognoza tego, 偶e Zerg vs Zerg b臋dzie zdegradowany do "spamu Roachy" ma jak膮聟艣 s艂uszno艣膰? Czy mecze ZvZ b臋d膮聟 bardziej urozmaicone ni偶 wyb贸r pomi臋dzy Zerglingami, Roachami oraz Mutaliskami?

    Chcemy sprawi膰, aby jak najwi臋cej jednostek mo偶na by艂o wykorzysta膰 w trakcie bitwy zamiast jedynie wybranych jak Zerglingi, Roache i Mutaliski. Nadal szlifujemy i balansujemy jednostki w艂膮聟czaj膮聟c w to Roacha oraz mamy nadziej臋 zobaczenia jak gracze b臋d膮聟 tworzy膰 r贸偶ne kombinacje jednostek podczas bety.


殴r贸d艂o: StarCraft Legacy
T艂umaczenie: Negro, Spychi

SC2 News
Najnowsze wra偶enia z rozgrywkiNajnowsze wra偶enia z rozgrywki
Pi膮聟tek, 22.05.2009, 02:20 :: Negro :: komentarze (0)Pi膮聟tek, 22.05.2009, 02:20 :: Negro :: komentarze (0)

Jak ju偶 wspominali艣my w newsie poprzednim garstka os贸b mia艂a wczoraj w Korei Po艂udniowej mozliwo艣膰 przetestowania obecnej wersji StarCrafta 2. Oto ich przemy艣lenia na temat zmienionego gameplaya od ostatniego Battle Reportu:

Grafika by艂a solidna. Budynki i jednostki s膮聟 bardziej widoczne ni偶 w ostatnim Battle Reporcie. Pr臋dko艣膰 gry jest bardzo du偶a. Szybko艣膰 jednostek jest podobna do SC1, ale kiedy zaczyna si臋 bitwa r贸wnie szybko si臋 ko艅czy.

Robotnicy zbieraj膮聟 4 gazu i 5 minera艂贸w za jednym razem. Por贸wnuj膮聟c warto艣膰 jednej gazowni do tej z SC1 to w SC2 jest ona o 25% mniej wydajna, je艣li chodzi o Macro. Jedna rafineria w g艂贸wnej bazie nie pozwala na ulepszenia.

Ilo艣膰 supply na pocz膮聟tku - Terran-11, Zerg/Protoss-10. Nawet 2 gazy w g艂贸wnej bazie wydaj膮聟 si臋 by膰 niewystarczaj膮聟ce. By艂em zadowolony, kiedy zobaczy艂em 2 gazy, ale szybko si臋 wyczerpa艂y. Z minera艂ami nie powinno by膰 problemu dzi臋ki wysoko energetycznym z艂o偶om minera艂贸w.

TERRAN

  • W SC1 kombinacja 7 Marines/Medic/Dropship jest dobra, ale w SC2 kombo 16 Marines/2 Medivac jest jeszcze lepsza. Bez Baneling贸w i Roach'y Zerg jest martwy przeciwko tej strategii. Dzieje si臋 tak przez fakt obecno艣ci Reaktora.
  • Animacja ataku Marine'a jest identyczna w przypadku u偶ycia StimPack'u jak i bez.
  • Viking ma niedorzecznie du偶y zasi臋g rakiet powietrze-powietrze.
  • Marauder jest bardzo dobry - uwzgl臋dniaj膮聟c jego cen臋 oraz pozycj臋 w drzewku rozwoju.

ZERG

  • Banelingi s膮聟 niezb臋dne! Szybkie techowanie do Lair jest bezu偶yteczne.
  • Mutaliski s膮聟 bardzo szybkie!
  • Broodlingi - maj膮聟 20 HP, ale wydaj膮聟 si臋 wi臋ksze i mocniejsze ni偶 Zerglingi.
  • Spine Crawler ma now膮聟 animacj臋 ataku - zamiast uderza膰 bezpo艣rednio spod ziemi co艣 wychodzi i atakuje jak w艂贸cznia. Wygl膮聟da ochydnie!
  • 偶adnych wi臋kszych zmian dotycz膮聟cych Kr贸lowych i Zainfekowanych Terran.
  • Hydraliski maj膮聟 du偶y zasi臋g - atakuj膮聟c Stalkerami i Colossusem, Colossus za Stalkerami by艂 艂atwy do ustrzelenie przez Hydraliski.
  • Queen kosztuje 150 minera艂贸w ka偶da.
  • Spawning Pool wygl膮聟da 艣wietnie!

screen1

PROTOSS

  • Zealoci s膮聟 silniejsi ni偶by si臋 mog艂o wydawa膰. 6 Zergling贸w mia艂o ci臋偶k膮聟 przepraw臋 z 2-oma Zealotami.
  • Phoenix jest bardzo szybki. Szybszy ni偶 Scourge lub ulepszone Scouty w SC1. Phoenix zabija Overlorda 1.5-raza szybciej ni偶 Corsair. Overlordy b臋d膮聟 martwe je艣li Zerg nie przygotuje anty-powietrznej defensywy. Poruszanie i strzelanie zdaje si臋 by膰 trudne, zatrzymuje si臋 przed atakiem. Podsumowuj膮聟c, Phoenix jest 艣wietny.
  • Strategia 3 Gate nie dzia艂a, przez szybk膮聟 obecno艣膰 Baneling贸w. Zealoty s膮聟 wszystkie martwe w drodze. Jednak uda艂o mi si臋 zabi膰 Overlordy Phoenixami i wygra膰 rozgrywk臋.
  • Carrier - Interceptory nie poruszaj膮聟 si臋 z tak膮聟 gracj膮聟 jak w SC1. Zamiast porusza膰 si臋 ruchem wahad艂owym wok贸艂 wrogich jednostek i atakowa膰, zdaje si臋, 偶e obracaj膮聟 si臋 one w k贸艂ku. Atak poruszaj膮聟c si臋 powinien by膰 szybszy.
  • Colossus - jest mocny, ale ma kr贸tki zasi臋g. Nie jest 艂atwy w u偶yciu - Warp Pism nie jest potrzebny. Trudno Colossusem microwa膰 z innymi jednostkami. Nacisn膮聟艂em komend臋 attack maj膮聟c zaznaczonego Colossusa oraz inne jednostkim, a Colossus sam "wspi膮聟艂" si臋 za lini臋 wrogich jednostek i zacz膮聟艂 atakowa膰 Drony. Mia艂em szcz臋艣cie tym razem, ale w innych sytuacjach Colossus by艂by zniszczony. Zabija Hydraliski 艣wietnie, ale Hydraliski r贸wnie偶 艣wietnie niszcz膮聟 Colossusa.

Rozgrywki StarCrafta 2 艣wietnie si臋 ogl膮聟da. Ta gra wydaje si臋 by膰 艣wietnym sequelem. StarCraft 2 b臋dzie ogromnym sukcesem w Korei. Bardziej jest podobna do SC1 ni偶 WarCrafta 3, kt贸rego interfejs jest podobny.


殴r贸d艂o: Team Liquid
T艂umaczenie: Spychi

SC2 News
Tryb obserwatora - stan aktualnyTryb obserwatora - stan aktualny
Pi膮聟tek, 22.05.2009, 00:45 :: Negro :: komentarze (0)Pi膮聟tek, 22.05.2009, 00:45 :: Negro :: komentarze (0)

Dnia 21 maja 2009 roku w Korei Po艂udniowej blizzard przeprowadzi艂 spotkanie z nielicznymi przedstawicielami medi贸w, na kt贸rym mogli oni przetestowa膰 aktualny build StarCrafta 2. Na jednym z korea艅skich portali - Fomos.kr - opublikowane zosta艂y informacje dotycz膮聟ce trybu obserwatora.

Okazuje si臋, 偶e tryb ten b臋dzie jeszcze lepiej nadawa艂 si臋 do prezentacji rozgrywek i nagrywania film贸w ni偶 mog艂o sie to wydawa膰 wcze艣niej. A to za spraw膮聟 dw贸ch ciekawych opcji. Pierwsz膮聟 z nich jest tryb "pusty", w kt贸rym wy艂膮聟czone s膮聟 wszelkie elementy interefejsu gry (mi臋dzy innymi menu, minimapa). Bez w膮聟tpienia pozwoli to w spos贸b bardziej przej偶ysty obserwowa膰 gr臋.
Drug膮聟 opcj膮聟 jest mo偶liwo艣膰 wy艣wietlania ramek ze statystykami, co widzieli艣my ju偶 wcze艣niej. Dost臋pnych jest 6 r贸偶nych zestaw贸w statystyk:

  • Tryb Surowc贸w
    Menu pokazuje surowce zebrane przez graczy oraz szybko艣膰 ich gromadzenia.
  • Tryb Wydatk贸w
    Mo偶emy zobaczy膰, na co gracze wydaj膮聟 swoje zasoby: na ekonomi臋, technologie oraz armi臋.
  • Tryb Jednostek
    Pokazuje jakie jadnostki posiadaj膮聟 gracze (ikonki jednostek) oraz ich ilo艣膰 (liczba przy ikonce).
  • Tryb Produkcji
    Pokazuje jakie jednostki oraz budynki s膮聟 aktualnei budowane. Gdy budowa zostaje uko艅czona dana jednostka (budynek) zostaje usuni臋ta z listy.
  • Tryb Armii
    Pokazuje ilo艣膰 minera艂贸w i gazu wydan膮聟 na jednostki.
  • Tryb APM
    Pokazuje APM (Actions per minute - akcje na minut臋) graczy.


殴r贸d艂o: Team Liquid
T艂umaczenie: Negro

Site News
AwariaAwaria
Czwartek, 21.05.2009, 00:04 :: Lukin :: komentarze (3)Czwartek, 21.05.2009, 00:04 :: Lukin :: komentarze (3)

Witamy po awarii. Niestety nie mamy dla was dobrych wie艣ci. Musieli艣my tymczasowo wy艂膮聟czy膰 dost臋p do wszystkich zasob贸w witryny z wyj膮聟tkiem news贸w i forum. Sytuacja ta b臋dzie trwa艂a przez pewien czas, potem postaram si臋 w艂膮聟cza膰 kolejne dzia艂y. Postaramy si臋, aby w przysz艂o艣ci takie co艣 si臋 nie powt贸rzy艂o, ale gdyby jednak co艣 si臋 sta艂o, to szukajcie nas pod alternatywnymi adresami:

  • http://scarea.ovh.org
  • http://scarea.ayz.pl

FORUM nadal dzia艂a!

Pomimo tego, 偶e w tej chwili pod tymi adresami mog膮聟 znajdowa膰 si臋 g艂upoty, to w razie awarii pozostan膮聟 one jedyn膮聟 komunikacj臋 pomi臋dzy u偶ytkownikami. Pozdrawiamy zagorza艂ych czytelnik贸w. Postaramy si臋 umieszcza膰 newsy, ale wi臋kszy remont SCA planujemy dopiero pod koniec tego roku kalendarzowego.

Blizzard News
BlizzCon 2009 - pierwsze bilety wyprzedaneBlizzCon 2009 - pierwsze bilety wyprzedane
Niedziela, 17.05.2009, 23:29 :: Negro :: komentarze (2)Niedziela, 17.05.2009, 23:29 :: Negro :: komentarze (2)

blizzconKilkana艣cie minut wystarczy艂o, by z pierwszej partii bilet贸w na BlizzCon 2009 pozosta艂o tylko wspomnienie. Ci, kt贸rym dzisiaj nie uda艂o si臋 naby膰 wej艣ci贸wek, drug膮聟 szans臋 otrzymaj膮聟 30 maja.

Wczoraj udost臋pniono pierwszy rzut bilet贸w, umo偶liwiaj膮聟cych wst臋p na zamkni臋t膮聟 imprez臋 Blizzarda, BlizzCon 2009. Zgodnie z oczekiwaniami, tylko klienci dysponuj膮聟cy najlepszym refleksem potrafili pozyska膰 wej艣ci贸wki. Sprzeda偶 potrwa艂a bowiem zaledwie kilkana艣cie minut. Po ich up艂ywie zapasy si臋 wyczerpa艂y.

Cena jednego biletu zosta艂a ustalona na 125 dolar贸w. Za t臋 kwot臋 fani otrzymaj膮聟 mo偶liwo艣膰 przekonania si臋 na w艂asnej sk贸rze, jak prezentuj膮聟 si臋 projekty Blizzarda, kt贸re nie trafi艂y jeszcze na p贸艂ki sklepowe. Chodzi tu przede wszystkim o StarCraft II i Diablo III. Dodatkowo na BlizzConie, tradycyjnie ju偶, odb臋d膮聟 si臋 panele dyskusyjne, aukcje czy konkursy. Uczestnicy imprezy otrzymaj膮聟 r贸wnie偶 specjalny upominek - unikatowy element w 艣wiecie World of Warcraft.

Wszyscy, kt贸rzy pragn膮聟 uczestniczy膰 w tym wydarzeniu, maj膮聟 jeszcze szans臋 na nabycie wej艣ci贸wki. Druga partia bilet贸w zostanie udost臋pniona 30 maja. BlizzCon 2009 zaplanowany jest na 21-22 sierpnia.

Wi臋cej informacji na tej stronie.


殴r贸d艂o: Blizzard BlizzCon
Autor newsa: Spychi

SC2 News
Colossus - stan aktualnyColossus - stan aktualny
Sobota, 16.05.2009, 04:01 :: Negro :: komentarze (2)Sobota, 16.05.2009, 04:01 :: Negro :: komentarze (2)

Colossus

Jeden z fan贸w (Monklo) poruszy艂 na Forum Battle.net kwesti臋 Colossusa. Zapyta艂 on o stan aktualny tej jednostki. Jak wiemy by艂a ona ju偶 wielokrotnie poprawiana tote偶 nad膮聟偶enie w tej kwestii za Blizzardem mo偶e by膰 spraw膮聟 trudn膮聟. Jak wi臋c Colossus wygl膮聟da aktualnie? Odpowiedzi na to pytanie udzieli艂 Cavez.

Cavez:
Colossus jest jednostk膮聟 trzeciego poziomu. Posiada on pot臋偶ny atak, kt贸ry uderza w linii zale偶nej od jego pozycji. Jest to silna bro艅 przeciwko terra艅skiej piechocie oraz Hydraliskom, kt贸re staj膮聟 si臋 wi臋kszym zagro偶eniem gdy s膮聟 bronione przez Roache. Przeciwko Terranom mo偶na u偶y膰 High Templar贸w by upora膰 si臋 z piechot膮聟, jednak Ghosty mog膮聟 szybko zniweczy膰 ten plan. Colossus jest bezpieczniejsz膮聟 opcj膮聟.
Oryginalny atak nie zostanie przywr贸cony. Stary promie艅 by艂 nastawiony by zada膰 wi臋cej obra偶e艅. Proste, ale nie fajne. Aktualna bro艅 Colossusa zach臋ca do microwania odk膮聟d znaczenie ma to w kogo si臋 strzela i z jakiego k膮聟ta. Na szcz臋艣cie Colossus mo偶e pokonywa膰 klify i przechodzi膰 ponad przyjaznymi jednostkami wi臋c mo偶e on zaj膮聟膰 optymaln膮聟 pozycj臋 je偶eli jeste艣my wystarczaj膮聟co szybcy. Najwi臋kszym problemem jest dla nas aktualnie Neural Parasite Infestora. To na prawd臋 utrudnia Colossusowi 偶ycie. Aktualnie nad tym pracujemy.


殴r贸d艂o: Forum Battle.net
T艂umaczenie: Negro


<< Poprzednie | Nast臋pne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona