Wezwanie do akcji: Testowanie balansu (14 czerwca)Wezwanie do akcji: Testowanie balansu (14 czerwca)
Sobota, 15.06.2013, 14:03 :: nAiL :: komentarze (0)Sobota, 15.06.2013, 14:03 :: nAiL :: komentarze (0)
W艂a艣nie opublikowali艣my now膮, niestandardow膮 wersj臋 mapy Porzucony Obserwator - "Porzucony Obserwator ET 2.0.8 balans v1.1". Zamierzamy na niej testowa膰 drobne zmiany w balansie rozgrywki w StarCraft II: Heart of the Swarm. W niniejszej wersji mapy znajdziemy pryzmat nadprzestrzenny o statystykach nieco zredukowanych w stosunku do tych z poprzedniej wersji, opublikowanej 30 maja. Wprowadzili艣my r贸wnie偶 kilka nowych modyfikacji banshee i helbata, kt贸re chcieliby艣my wypr贸bowa膰. Pragniemy dzi艣 podzieli膰 si臋 z wami informacjami o wspomnianych zmianach oraz opiniami zespo艂u odpowiedzialnego za balans w StarCraft II na temat ka偶dej z nich.
Protosi
Pryzmat nadprzestrzenny
Szybko艣膰 ruchu zosta艂a zwi臋kszona z 2,5 do 2,953 (poprzednio z 2,5 do 3,375).
Przyspieszenie zosta艂o zwi臋kszone z 2,125 do 2,625 (poprzednio 2,125 do 3,25).
Ulepszenie "nap臋d grawitacyjny" powr贸ci艂o do stacji robotyki. Po opracowaniu zwi臋kszy szybko艣膰 ruchu jednostki do 3,375 a przyspieszenie do warto艣ci 3,25.
Dzi臋kujemy za gr臋 na poprzedniej wersji mapy testowej. Zebrali艣my wasze opinie i ca艂kowicie zgadzamy si臋 z g艂osami graczy, kt贸rzy uwa偶aj膮, 偶e zupe艂na eliminacja nap臋du grawitacyjnego jako ulepszenia by艂aby zbyt drastyczn膮 zmian膮. Gracze zawodowi, kt贸rych poprosili艣my o udzia艂 w dodatkowych testach balansu, byli zgodni co do tego, 偶e modyfikacja ta znacz膮co wp艂ywa na efektywno艣膰 pryzmatu nadprzestrzennego jako jednostki n臋kaj膮cej na du偶o wcze艣niejszym etapie rozgrywki w por贸wnaniu do wersji standardowej. W zwi膮zku z powy偶szym, chcieliby艣my na opublikowanej dzi艣 mapie wypr贸bowa膰 nieco mniej radykalne zmiany. Nadal obserwujemy uwa偶nie protos贸w, by upewni膰 si臋, czy rzeczywi艣cie s膮 oni odrobin臋 s艂absi od dw贸ch pozosta艂ych ras w przypadku gry na najwy偶szym poziomie umiej臋tno艣ci.
Terranie
Helbat
Zadawane obra偶enia zosta艂y zmniejszone z 18 (+12 przeciwko jednostkom lekkim) do 18.
Ulepszenie "piekielny zap艂on" zwi臋ksza zadawane obra偶enia z 18 do 18 (+12 przeciwko jednostkom lekkim).
Jeszcze nie podj臋li艣my decyzji, czy ataki desantowe z u偶yciem helbat贸w stanowi膮 problem. Potencjalnie istnieje taka mo偶liwo艣膰, wi臋c chcemy na obecnej mapie wypr贸bowa膰 t臋 jednostk臋 w wersji os艂abionej.
Banshee
Koszt opracowania pola maskuj膮cego zosta艂 zmniejszony z 200/200 do 100/100.
Czas opracowywania pola maskuj膮cego zosta艂 skr贸cony ze 110 do 90 sekund.
Nie uwa偶amy, 偶eby og贸lnie poj臋ta si艂a terran by艂a na obecnym etapie problemem. Terranie zdecydowanie nie s膮 te偶 zbyt mocni i nie wybijaj膮 si臋 pod tym wzgl臋dem na tle dw贸ch pozosta艂ych ras. Tak czy inaczej, chcieliby艣my zrekompensowa膰 os艂abienie helbata wprowadzeniem wzmocnienia dla innej jednostki. Co prawda ch臋tnie zobaczymy mniej atak贸w helbatami, ale z drugiej strony nie chcemy, by nowe modyfikacje szkodzi艂y terranom. Uwa偶amy r贸wnie偶, 偶e 艣wietnym krokiem by艂oby danie im wi臋kszych mo偶liwo艣ci n臋kania. Ka偶dy mecz, w kt贸rym byli艣my dotychczas 艣wiadkami genialnego zastosowania banshee, by艂 niesamowicie ekscytuj膮cy i widowiskowy - wierzymy, 偶e zmniejszenie koszt贸w opracowania technologii zwi膮zanych z t膮 jednostk膮 u艂atwi graczom terra艅skim ich wykorzystanie.
Nowa wersja mapy testowej znajdzie si臋 co prawda na samym szczycie listy gier dowolnych, ale przypominamy, 偶e jej nazwa brzmi "Porzucony Obserwator ET 2.0.8 balans v1.1". Przed rozpocz臋ciem gry prosimy sprawdzi膰, czy na pewno zosta艂a wybrana w艂a艣ciwa mapa - chcemy mie膰 pewno艣膰, 偶e testujecie najnowsze zmiany, wprowadzone w wersji 1.1.
Po raz kolejny pragniemy podkre艣li膰, 偶e opisane tu zmiany nie s膮 ostateczne. Czekamy na wasze opinie, kt贸re b臋d膮 oparte na grze.
Sobota, 15.06.2013, 10:14 :: nAiL :: komentarze (1)Sobota, 15.06.2013, 10:14 :: nAiL :: komentarze (1)
Imprez臋 czas zacz膮膰! Stream powy偶ej, a w razie jaki艣 problem贸w z dzia艂aniem polecam t膮 list臋. Dodatkowo w oczekiwaniu na start warto zapozna膰 si臋 z poni偶sz膮 lektur膮 :) HF!
Pierwszy sezon World Championship Series 2013 w StarCrafta II przeszed艂 ju偶 do historii, lecz zanim damy si臋 porwa膰 wirowi wydarze艅 sezonu drugiego, czeka nas jeszcze turniej pierwszej kategorii. W szwedzkim mie艣cie J枚nk枚ping odb臋dzie si臋 impreza DreamHack Summer Open.
W turnieju we藕mie 128 graczy ze 艣wiatowej czo艂贸wki, w tym wielu czo艂owych zawodnik贸w ze Skandynawii: ThorZaIN, NaNiwa, Elfi oraz Bischu, a tak偶e reprezentanci Ameryki: Suppy, Xenocider i HuK. Stan膮 w szranki z rewelacyjnymi graczami korea艅skimi, w艣r贸d kt贸rych znajd膮 si臋 m.in. Jaedong, Squirtle, czy GuMiho. Zobaczymy r贸wnie偶 innych 艣wiatowej klasy zawodnik贸w, kt贸rzy przyb臋d膮 z r贸偶nych zak膮tk贸w globu.
Gracze zmierz膮 si臋 ze sob膮 w trzech rozgrywanych kolejno fazach grupowych. P贸藕niej gracze walczy膰 b臋d膮 w drabince do jednej przegranej - w fazie tej udzia艂 we藕mie szesnastu zawodnik贸w. Na najlepszych z nich czekaj膮 nagrody o 艂膮cznej warto艣ci 176 000 koron szwedzkich (r贸wnowarto艣膰 26 000 dolar贸w ameryka艅skich) oraz 3600 punkt贸w WCS. Podobnie jak w przypadku poprzednich turniej贸w DreamHack Open, najlepsza szesnastka otrzyma cenne punkty w klasyfikacji WCS. Z pewno艣ci膮 przydadz膮 si臋 one w drodze do fina艂贸w globalnych WCS 2013, kt贸re odb臋d膮 si臋 w listopadzie podczas tegorocznego BlizzConu. Do udzia艂u w tej ostatniej, najwa偶niejszej bitwie zakwalifikuje si臋 szesnastu zawodnik贸w ze 艣wiatowej czo艂贸wki o najwy偶szej liczbie punkt贸w. Aktualna klasyfikacja punktowa WCS dost臋pna jest na oficjalnym portalu WCS na Battle.net.
Relacj臋 z turnieju zapewni rewelacyjna, znana na ca艂ym 艣wiecie ekipa produkcyjna DreamHacka oraz komentatorzy - Shaun "Apollo" Clark oraz Nathan "Nathanias" Fabrikant - dzi臋ki kt贸rym nie przegapicie ani sekundy z tej niezwykle emocjonuj膮cej imprezy e-sportowej. Gospodarzami wydarzenia b臋d膮 Geoff "iNcontroL" Robinson i Dennis "TaKe" Gehlen.
Transmisja rozpocznie si臋 w sobot臋 15 czerwca o godzinie 10:00. Drugi dzie艅 imprezy (16 czerwca) wystartuje o 13:30, a trzeci i ostatni (17 czerwca), o godzinie 11:00. Stream z rozgrywek b臋dzie dost臋pny na Twitch.tv.
DreamHack 2013 Summer w najbli偶szy weekend!DreamHack 2013 Summer w najbli偶szy weekend!
Pi膮tek, 14.06.2013, 00:33 :: nAiL :: komentarze (0)Pi膮tek, 14.06.2013, 00:33 :: nAiL :: komentarze (0)
Mam zaszczyt poinformowa膰, 偶e najbli偶szy weekend ka偶dy prawdziwy fan StarCraft II powinien zaznaczy膰 sobie w kalendarzu jako 艣wi臋to! Dlaczego? W J枚nk枚ping, w Szwecji, rusza Dreamhack Summer 2013! Tak, tak panie i panowie! Niesamowite emocje ponownie przed nami! Do tego w tej edycji turnieju nasze serca b臋d膮 radowa膰 si臋 jeszcze bardziej, poniewa偶 zobaczymy trzech naszych rodak贸w:
Polecam zapozna膰 si臋 z harmonogramem rozgrywek poniewa偶 impreza startuje w sobot臋 o 10:00 a ko艅czy si臋 w poniedzia艂ek p贸藕n膮 noc膮, tak偶e warto zaplanowa膰 sobie czas wolny. Odno艣nie stream贸w, to tutaj macie ich peln膮 list臋. Niestety nie widz臋 wersji w naszym j臋zyku, ale je偶eli co艣 si臋 zmieni, to postaram si臋 poinformowa膰 Was najp贸藕niej w sobot臋 przed startem turnieju :) HF!
Opowiadania Heart of the SwarmOpowiadania Heart of the Swarm
Pi膮tek, 14.06.2013, 00:07 :: nAiL :: komentarze (0)Pi膮tek, 14.06.2013, 00:07 :: nAiL :: komentarze (0)
Ta chwila musia艂a kiedy艣 nadej艣c... Tylko dlaczego tak szybko? Czemu w艂a艣nie teraz? :( Blizzard poinformowa艂, 偶e ostatnie opowiadanie o ERK by艂o dos艂ownie ostatnim z serii Heart of the Swarm. Pozostaje ju偶 tylko nadrobi膰 zaleg艂o艣ci - zapraszam do dzia艂u Opowiadania.
Od siebie obiecuj臋 tylko, 偶e w najbli偶szym czasie postaram si臋 uzupe艂ni膰 dzia艂 o opowiadania z cyklu Wings of Liberty.
Raport sytuacyjny: 7 czerwca 2013Raport sytuacyjny: 7 czerwca 2013
艢roda, 12.06.2013, 18:21 :: nAiL :: komentarze (0)艢roda, 12.06.2013, 18:21 :: nAiL :: komentarze (0)
Kilka dni temu Blizzard wypu艣ci艂 na 艣wiat raport sytuacyjny. Od dzisiaj dost臋pny jest w wersji polskiej. Poni偶ej znajdziecie tylko skromny wycinek ca艂ego artyku艂u, ale zdecydowanie polecam zapozna膰 si臋 z ca艂o艣ci膮 tekstu. Link znajdziecie na dole newsa.
Niekt贸re jednostki zawsze b臋d膮 odgrywa艂y wa偶n膮 rol臋 w pewnych strategiach i/lub kombinacjach ras. Chcemy, by korzystanie z nich by艂o widowiskowe, stanowi膮c jednocze艣nie wyzwanie dla gracza.
Obecnie tocz膮 si臋 dyskusje na temat nast臋puj膮cych jednostek:
Promie艅 otch艂ani
Promie艅 otch艂ani jest bardzo cz臋sto wykorzystywany przeciwko zergom, ale ze statystycznego punktu widzenia nie mo偶na stwierdzi膰, 偶e protosi s膮 w tym wypadku zbyt mocni.
Atak typu all-in nie jest tutaj jedyn膮 odpowiedzi膮, jak膮 maj膮 w zanadrzu gracze zergami. Wiele star膰 protos贸w z zergami trwa do 艣redniego, a nawet p贸藕nego etapu gry, i ko艅czy si臋 zwyci臋stwem zerg贸w - mimo zastosowania promieni otch艂ani.
Co prawda promie艅 otch艂ani jest obecnie du偶o lepsz膮 jednostk膮 ni偶 kiedy艣, ale nie uwa偶amy, 偶e to co艣 z艂ego.
Gwiezdne wrota by艂y kiedy艣 praktycznie bezu偶yteczne - teraz za艣 s膮 wa偶nym elementem rozgrywki. Obserwujemy r贸wnie偶 szerokie zastosowanie templariuszy oraz strategii opartych na jednostkach robotycznych.
Wszystkie opcje technologiczne s膮 teraz u偶yteczne na ka偶dym etapie gry.
Aktualnie nie planujemy os艂abienia promienia otch艂ani.
Wdowia mina
Wdowie miny odsun臋艂y nieco w cie艅 jednostki takie jak czo艂gi obl臋偶nicze czy thory, ale ich zastosowanie nie przek艂ada si臋 bezpo艣rednio na przewag臋 terran nad protosami czy zergami.
Pytanie brzmi wi臋c: czy dobrze si臋 sta艂o, 偶e wdowie miny zast膮pi艂y czo艂gi obl臋偶nicze jako podstawowe jednostki zadaj膮ce obra偶enia rozpryskowe?
Wed艂ug nas odpowied藕 brzmi: "tak".
Kiedy obserwujemy armi臋 z艂o偶on膮 z marines i czo艂g贸w w starciu z si艂ami zerg贸w - mo偶emy z du偶膮 doz膮 pewno艣ci typowa膰 zwyci臋zc臋 jeszcze przed rozpocz臋ciem bitwy.
Jednak w przypadku armii z艂o偶onej z marines i wdowich min wynik nie jest a偶 tak oczywisty, a wszystko sprowadza si臋 do umiej臋tno艣ci, jakimi popisze si臋 gracz w tej konkretnej potyczce.
Obecnie wdowie miny dzia艂aj膮 w taki spos贸b, 偶e s艂u偶膮 zar贸wno graczom, kt贸rzy potrafi膮 z nich korzysta膰, jaki i tym, kt贸rzy nauczyli si臋 skutecznie sobie z nimi radzi膰.
Czo艂gi obl臋偶nicze nie znikn臋艂y przecie偶 z pola bitwy. S膮 kluczowym elementem w starciach mi臋dzy dwoma graczami terra艅skimi oraz gwarantem bezpiecze艅stwa na pocz膮tkowym i 艣rednim etapie gry przeciwko zergom. Ponadto, terra艅skie strategie oparte na jednostkach mechanicznych r贸wnie偶 maj膮 du偶y potencja艂.
Reasumuj膮c: dop贸ki wdowie miny s膮 skuteczne w r臋kach dobrych graczy, dysponuj膮cych du偶ymi umiej臋tno艣ciami, a terranie nie maj膮 realnej przewagi nad pozosta艂ymi rasami - nie planujemy os艂abienia tych jednostek.
Koronacja mistrza pierwszego sezonu WCSKoronacja mistrza pierwszego sezonu WCS
艢roda, 12.06.2013, 18:04 :: nAiL :: komentarze (0)艢roda, 12.06.2013, 18:04 :: nAiL :: komentarze (0)
Wiele marze艅 leg艂o w gruzach podczas starcia tytan贸w, kt贸re odby艂o si臋 w ostatnim dniu fina艂贸w pierwszego sezonu WCS, rozgrywanych w Jamsil Arena w Seulu. Wszystko by艂o gotowe na powt贸rk臋 korea艅skiego fina艂u WCS, w kt贸rym zmierzyli si臋 Kim "Soulkey" Min Chul i Lee "INnoVation" Shin Hyung, gdy偶 obaj zawodnicy znale藕li si臋 po przeciwnych stronach drabinki. Soulkey by艂 zdeterminowany, aby po raz drugi roznie艣膰 Kim "sOs" Yoo Jina, a INnoVation musia艂 pokona膰 Jung "Mvp" Jong Hyuna, zawodnika z najwi臋ksza ilo艣ci膮 zwyci臋stw w historii StarCrafta II.
W meczu Soulkeya i sOsa poznali艣my pot臋g臋 nowych jednostek z Heart of the Swarm. Soulkey uderzy艂 nosicielami roju a sOs sia艂 groz臋 z powietrza Z艂ot膮 Armad膮. Ostatecznie zwyci臋偶y艂 znany z nieprzewidywalnych zagra艅 sOs. W pi膮tej grze perfekcyjnie wyprowadzony szybki atak dzia艂ami fotonowymi na mapie Bel'Shir Vestige da艂 protoskiemu graczowi przewag臋 nie do przezwyci臋偶enia i tym samym sOs przeszed艂 do fina艂u.
Doskona艂a gra terran przeciwko terranom w wykonaniu INnoVationa w starciu z aLive w 1/8 fina艂u oznacza艂a, 偶e Mvp czeka膰 b臋dzie trudne zadanie. W pierwszej grze obie strony wyprowadzi艂y atak helbatami, a przez ca艂y czas o krok przed rywalem by艂 INnoVation, co da艂o mu zwyci臋stwo. Mvp wyszed艂 jednak na prowadzenie 2:1 dzi臋ki odwa偶nej postawie w drugiej grze, w kt贸rej uda艂o mu si臋 odrobi膰 straty do rywala. Pomog艂a mu tak偶e nieudana strategia na oddalone od bazy koszary, obrana przez rywala w trzecim starciu. INnoVation dowi贸d艂 jednak swojej przewagi i wytrwa艂o艣ci w grach nr 4 i 5, gdzie pokaza艂 gr臋 na najwy偶szym poziomie i wygra艂 ca艂膮 seri臋 wynikiem 3:2.
Wyniki p贸艂fina艂贸w oznacza艂y, 偶e w fina艂ach dojdzie do stosunkowo niecz臋stego w du偶ych turniejach StarCrafta II starcia protos贸w z terranami. Po tym, jak INoVation wyszed艂 na prowadzenie 1:0, zdawa艂o si臋, 偶e sOs wyr贸wna w drugim meczu, dzi臋ki agresywnej grze od pocz膮tku i solidnej obronie. Jednak nieprzemy艣lany, zbyt daleko wyprowadzany atak sprawi艂, 偶e sOs straci艂 panowanie nad gr膮 i ostatecznie INnoVation wygra艂 ten oraz nast臋pny mecz, wychodz膮c na prowadzenie 3:0 w serii. W decyduj膮cym starciu na mapie Neo Planeta S, sOs postanowi艂 wykorzysta膰 niezwyk艂膮 kombinacj臋 orkan贸w i wysokich templariuszy, co zdziwi艂o i zaskoczy艂o INnoVationa. Niestety sOs nie by艂 w stanie przerzuci膰 swoich oddzia艂贸w przez map臋, dzi臋ki czemu INnoVation m贸g艂 powoli wyko艅czy膰 pot臋偶n膮, lecz powoln膮 armi臋 rywala. Terra艅ski faworyt wygra艂 seri臋 wynikiem 4:0.
Pe艂n膮 relacj臋 z weekendu obejrzycie w programie WCS Today. Tim Frazier i Andrew Dunne poka偶膮 wam ca艂膮 akcj臋, najlepsze strategie i najbardziej emocjonuj膮ce momenty.
Szczeg贸艂owe om贸wienie WCS, aktualne tabele, rankingi, filmy i artyku艂y znajdziecie na portalu WCS pod adresem http://www.starcraft2.com/wcs.