Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protoss High Templar
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Q & A 47Q & A 47
Sobota, 20.12.2008, 17:17 :: Negro :: komentarze (0)Sobota, 20.12.2008, 17:17 :: Negro :: komentarze (0)

W ko艅cu dostajemy w niecierpliwe 艂apska kolejny zestaw informacji. StarCraft Wire sugerowa艂, i偶 prace nad t膮聟 ods艂on膮聟 potrwaj膮聟 nieco d艂u偶ej, tymczasem Karune zaskoczy艂 wszystkich do艣膰 szybkim opublikowaniem nowego zestawu odpowiedzi. Chodz膮聟 s艂uchy, 偶e ma to zwi膮聟zek z do艣膰 rych艂ym pojawieniem si臋 wersji beta. Ile prawdy w tych pog艂oskach, oce艅cie sami.

W StarCraft 1, wi臋kszo艣膰 jednostek powietrznych mog艂a jednocze艣nie porusza膰 si臋 i atakowa膰, Vulture'y potrafi艂y szybko si臋 obraca膰, strzela膰 do ty艂u i rusza膰 naprz贸d w mgnieniu oka, je艣li odpowiednio dozowa膰 micro. W SC2, pojawi艂y si臋 obawy (w艣r贸d graczy, kt贸rzy mieli styczno艣膰 z kolejnymi wersjami), 偶e animacje jednostek gryz膮聟 si臋 z micro. Czy anulowanie animacji, znane z SC1 wci膮聟偶 b臋dzie mo偶liwe? - TL.net

Zar贸wno macro, jak i micro s膮聟 wa偶nym elementem StarCraft II i mikrokontrola, taka jak w przypadku Vulture'贸w, nadal jest mo偶liwa.

Np. Mutaliski potrafi膮聟 atakowa膰 podczas ruchu, a jednostki takie jak Marauder (z powolnym atakiem) i Roach (szybka regeneracja) szczeg贸lnie korzystaj膮聟 z ruchu po艂膮聟czonego z atakiem, cho膰 musz膮聟 przystan膮聟膰 by odda膰 strza艂. R贸wnie interesuj膮聟cy jest Hellion ze wzgl臋du na sw贸j atak (splash damage, d艂u偶sze przerwy mi臋dzy kolejnymi strza艂ami) - mo偶na skraca膰 dystans, zadaj膮聟c coraz wi臋ksze obra偶enia, np. strzelasz, podje偶d偶asz i strzelasz znowu, obejmuj膮聟c wi臋cej jednostek tak, 偶e nie marnujesz kolejnych atak贸w, a zwi臋kszasz swoj膮聟 skuteczno艣膰. Jest te偶 jednostka ca艂kowicie poruszaj膮聟ca si臋 podczas ataku - Void Ray. Mo偶e dzi臋ki temu zosta膰 wykorzystana do pogoni za oddalaj膮聟cym si臋 celem, lub przygotowania do natarcia na zupe艂nie nowy obiekt.

Czy planujecie wprowadzi膰 Consume? Tak jak, w SC1 gdzie poch艂oni臋ty Zergling dawa艂 Defilerowi 50p. energii (realne jest np. wprowadzenie tej zdolno艣ci Ultraliskom, kt贸re odzyskiwa艂y by 50 HP). - Unbreakab1e (USEast)

W tej chwili nie ma jej w grze, lecz pojawi si臋, gdy uznamy i偶 jest niezb臋dna. Obecnie jednostki, takie jak Infestor, Queen czy Overlord/Overseer zwyczajnie nie wymagaj膮聟 tej zdolno艣ci, Infestor porusza si臋 zakopany, wi臋c mo偶e odzyskiwa膰 energi臋 poza polem bitwy, Queen i tak jest pot臋偶na, a spuszczanie Creep'u w og贸le nie potrzebuje dodatkowych 艣rodk贸w, w ostateczno艣ci Overseer mo偶e odlecie膰 w spokojniejsze miejsce by zyska膰 troch臋 energii. Consume w tym stanie, mog艂o by uczyni膰 Zerg贸w zbyt pot臋偶nymi.

Czy pojawi膮聟 si臋 jednostki wodne, gotowe do wykorzystania? I czy mo偶na b臋dzie tworzy膰 jednostki, kt贸re p艂ywaj膮聟/unosz膮聟 si臋 nad powierzchni膮聟 wody? Co ze specjalnymi jednostkami wodnymi, np. rekino-podobnym zergu lub statku badawczym Protoss贸w? Przypominam, 偶e chodzi tylko o kwesti臋 tworzenia map. - Imperial_wizard (Lordaeron)

Nie ma jeszcze ostatecznej wersji co do zawarto艣ci 'custom maps' i Scumedita.

Mapy zawsze by艂y wa偶nym czynnikiem balansuj膮聟cym rozgrywk臋 oraz zwi臋kszaj膮聟cym frajd臋 z gry. Widzieli艣my ju偶 narz臋dzia, s艂u偶膮聟ce mapmaker'om do balansowania map, poprzez np. wysok膮聟 traw臋, kt贸ra ogranicza艂a pole widzenia. Jakie jeszcze pomocne elementy tego typu zobaczymy? - VIB (TL.net)

Na chwil臋 obecn膮聟 s膮聟 to:Wie偶a obserwacyjna Xel'Naga, wspomniana trawa oraz daj膮聟ce si臋 zniszczy膰 ska艂y. B臋dzie nam mi艂o, je艣li uda si臋 opracowa膰 inne czynniki balansuj膮聟ce rozgrywk臋 i czyni膮聟ce j膮聟 ekscytuj膮聟c膮聟 zarazem.

Pocz膮聟tkowo, Thor budowany by艂 przez SCV, lecz od jakiego艣 czasu produkowany jest normalnie w Factory. Ta zmiana jest wywo艂ana projektem jednostki czy kwesti膮聟 balansu? - InStarCraft.de

Jest to kwestia balansu. Wcze艣niej mo偶na by艂o zbudowa膰 tyle Thor贸w, ile chcia艂e艣 (przy odpowiednich zasobach), maj膮聟c jedynie Koszary i Zbrojowni臋. Uznali艣my, 偶e jest to zbyt powa偶ne wzmocnienie dla Terran i Thor zosta艂 przeniesiony do Factory.

Czy Zergowie maj膮聟 jednostk臋 zdoln膮聟 pokonywa膰 klify? - Scumlord (USEast)

Chcemy utrzyma膰 r贸偶nice mi臋dzy rasami, co oznacza, 偶e nie wszystkie zdolno艣ci musz膮聟 si臋 powtarza膰. Zergowie nie posiadaj膮聟 takich jednostek, lecz wci膮聟偶 zdolni s膮聟 szybko zajmowa膰 kolejne bazy i maj膮聟 takie bonusy, jak premia do szybko艣ci na Creep. Nie mo偶na te偶 zapomnie膰 o kombinacji Sieci Nydus i zdolno艣ci wyrzucania Creep'u przez Overlordy. Nawiasem m贸wi膮聟c, jednostki te zn贸w mog膮聟 transportowa膰 inne, tak jak w SC1.

Zauwa偶y艂em w demo Protoss贸w, 偶e struktury stopniowo pojawia艂y si臋 po uko艅czeniu budowy, obecnie natomiast po prostu staj膮聟 si臋 widoczne, bez tej stopniowej animacji. To tymczasowa sprawa, czy tak ju偶 zostanie? - Ultimasx (Battle.net)

Uko艅czenie budowy protosskich struktur zostanie ujednolicone, ze specyficznym dla ka偶dej z nich efektem pojawienia si臋 i gotowo艣ci do u偶ycia.


殴r贸d艂o: Forum Battle.net
T艂umaczenie: Deimos0

Site News
Historia RasHistoria Ras
Sobota, 20.12.2008, 14:07 :: Negro :: komentarze (0)Sobota, 20.12.2008, 14:07 :: Negro :: komentarze (0)

Na pro艣b臋 u偶ytkownik贸w na stronie zamieszczone zosta艂y artyku艂y opisuj膮聟ce histori臋 wszystkich trzech ras. Znale藕膰 je mo偶ecie w menu po lewej stronie, w dziale Kompendium => Historia.

Wszystkim, kt贸rzy jeszcze tych tekst贸w nie znaj膮聟 a tak偶e tym, kt贸rzy chc膮聟 je sobie od艣wie偶y膰 偶yczymy przyjemnej lektury.

SC2 News
SC2 Battle Reports uruchomione!SC2 Battle Reports uruchomione!
Sobota, 20.12.2008, 12:12 :: Negro :: komentarze (0)Sobota, 20.12.2008, 12:12 :: Negro :: komentarze (0)

Battle Report

Nareszcie Blizzard uruchomi艂 serwis, kt贸ry pozwala zobaczy膰 co nas czeka w SC2, je艣li chodzi o bardziej "sportowe" podej艣cie do gry. Dzi臋ki temu da si臋 r贸wnie偶 pozna膰 pewne cechy BattleNet 2.0, jak np. rozbudowany system dla widz贸w. Ca艂o艣膰 jest gr膮聟, z komentarzem Dustina Bowdera i wypowiedziami Roberta Simpsona odpowiedzialnego za cz臋艣膰 dotycz膮聟c膮聟 e-sportu. Jednak najwa偶niejszy punkt to wprowadzenie wy艣wietlanych informacji o poczynaniach graczy:

Etykieta produkcji

Production Tab

Etykieta ta pokazuje wszystko na temat produkcji ka偶dego z graczy. Obserwator ma mo偶liwo艣膰 sta艂ego podgl膮聟du tego, co i w jakich ilo艣ciach si臋 produkuje u jakiego gracza - dotyczy to zar贸wno jednostek jak i budynk贸w oraz ulepsze艅.

Etykieta surowc贸w

Resources Tab

Kolejna etykieta pokazuje nam, ile surowc贸w zgromadzili gracze. Podobnie jak w przypadku poprzedniej r贸wnie偶 ta nie ma skomplikowanej budowy. kolorowe ko艂o odpowiada kolorowi gracza, dwa paski pokazuj膮聟 stan minera艂贸w i gazu danego gracza. Warto zauwa偶y膰, 偶e paski s膮聟 skalowane w odniesieniu do wszystkich pozosta艂ych graczy, przez co jeden rzut oka wystarcza, by zorientowa膰 si臋 kto ma wi臋cej surowc贸w. Ciekawym dodatkiem jest te偶 szybko艣膰 wydobycia podawana w nawiasie za ca艂kowit膮聟 liczb膮聟 obecnie zgromadzonych surowc贸w. Na ko艅cu oczywi艣cie podana jest r贸wnie偶 艂膮聟czna warto艣膰 supply.

Etykieta jednostek

Units Tab

Ta etykieta pokazuje, ile 艂膮聟cznie jednostek ma ka偶dy z graczy w danym momencie na polu bitwy - dotyczy to zar贸wno peon贸w jak i jednostek bojowych. Pozwala to w 艂atwy spos贸b oceni膰, kt贸ry z graczy ma w danym momencie przewag臋.

Poza tym, obserwator ma mo偶liwo艣膰 艣ledzenia klikni臋膰 myszy przynajmniej jednego z graczy.
Umieszczenie analizy APM nie zosta艂o p贸ki co za艂膮聟czone, ale bardzo prawdopodobne, 偶e i ta opcja zostanie wpisana na sta艂e w opcje programu.

Na filmie mo偶na zaobserwowa膰 r贸wnie偶 animacje kilku jednostek. Poni偶ej przedstawiamy przygotowane przez StarCraft Legacy zestawienie. Na filmiku pojawiaj膮聟 si臋 po kolei: Colossus, Marauder, Stalker, Protoss Leader (portret budynk贸w protosskich), Probe, Adiutant (portret budynk贸w terra艅skich), Pylon, Observer, Zealot.

Ca艂y film mo偶na obejrze膰 na stronie StarCraft2.com. Stamt膮聟d r贸wnie偶 mo偶na go pobra膰 w wysokiej rozdzielczo艣ci.

Na koniec taka ma艂a obserwacja - w trakcie ogl膮聟dania filmu mo偶na zauwa偶y膰, 偶e czasami na zboczach klif贸w pojawiaj膮聟 si臋 "cienie" modeli jednostek (7:12).


殴r贸d艂o: StarCraft Legacy
T艂umaczenie: Deimos0, Negro

SC2 News
Brak dodatkowych jednostek w edytorze, nowe screenshoty i artworki hi-resBrak dodatkowych jednostek w edytorze, nowe screenshoty i artworki hi-res
Sobota, 13.12.2008, 20:40 :: HiDie :: komentarze (1)Sobota, 13.12.2008, 20:40 :: HiDie :: komentarze (1)

Niedawno Karune wypowiedzia艂 si臋 na temat dost臋pnych modeli jednostek w edytorze. Na pytanie:

Poniewa偶 SCUMedit w za艂o偶eniach ma bi膰 na g艂ow臋 edytor znany z War3, czy planujecie doda膰 jednostki niezale偶ne jako dost臋pne w programie? Nawet w艂膮聟czaj膮聟c jednostki z SC1 i kilka specjalnych, nie ma mowy 偶eby艣cie dali do wyboru tyle jednostek, ile by艂o w Warcraft'owej wersji, chyba 偶e zaprojektujecie je specjalnie dla "custom maps". Czy w takim razie pojawi si臋 wi臋cej jednostek w klimacie sci-fi, czy te偶 przeniesiecie niekt贸re z Warcrafta, by wzbogaci膰 edytor?


Pojawi艂a si臋 odpowied藕 nast臋puj膮聟cej tre艣ci:

Nie b臋dzie 偶adnych "nadprogramowych" jednostek, poza tymi u偶ytymi w grze. Nie oznacza to, 偶e nie pojawi膮聟 si臋 specjalne, "easter egg'owe" unity. Ale jeszcze raz zaznaczam - nie b臋dzie niczego, co nie zostanie u偶yte w samej grze.


Serwis StarCraft Wire zaznacza, 偶e wypowied藕 mog艂a dotyczy膰 wspomnianego przeniesienia modeli zwi膮聟zanych z Warcraftem. Wi臋cej szczeg贸艂贸w w tej kwestii ma pojawi膰 si臋 niebawem.


A teraz weselsza wiadomo艣膰 - znane (b膮聟d藕 niekoniecznie) artworki zosta艂y udost臋pnione w wysokiej rozdzielczo艣ci, wi臋c "jako艣ciowi" maniacy powinni to sprawdzi膰. ;)

Galeria znajduje si臋 TUTAJ , a screenshoty TUTAJ.


殴r贸d艂o: StarCraft Wire
T艂umaczenie: Deimos0

SC2 News
O Mothershipach, Kr贸lowych i... BetaO Mothershipach, Kr贸lowych i... Beta
Pi膮聟tek, 12.12.2008, 11:12 :: Lukin :: komentarze (6)Pi膮聟tek, 12.12.2008, 11:12 :: Lukin :: komentarze (6)

Cydra wypowiedzia艂 si臋 ostatnio na temat Mothership贸w i Queen w obecnym buildzie:

Ka偶dy gracz mo偶e posiada膰 tylko jeden Mothership. Mo偶liwe natomiast jest posiadanie kilku Queen贸w, kt贸re s膮聟 u偶yteczn膮聟 jednostk膮聟 zar贸wno w obronie, jak i ataku. Na dzie艅 dzisiejszy, Kr贸lowa posiada zdolno艣膰 wytwarzania Creep'u i mutowania Larw. Jeszcze jedna, bardzo przydatna w defensywie i ofensywie, umiej臋tno艣膰 mo偶e by膰 opracowana w Lair.


Pojawi艂o si臋 tak偶e u艣ci艣lenie dotycz膮聟ce Corruptora i dost臋pno艣ci Hydralisk贸w/Lurker贸w:

Corruptor jest przeciwpowietrzn膮聟 jednostk膮聟 Zerg贸w. Jego atak jest zdolno艣ci膮聟 pasywn膮聟, kt贸ra zamienia wrogie jednostki w niszcz膮聟ce stacjonarne wie偶yczki.


W kwestii Hydralisk贸w:

Do postawienia Hydralisk Den, z kt贸rego ewoluuje Lurker Den, potrzebny jest Hive.


Pojawi艂a si臋 tak偶e informacja, kt贸ra powinna ucieszy膰 nas wszystkich :D :

Planowana jest beta StarCraft II:)


殴r贸d艂o: StarCraft Wire
T艂umaczenie: Deimos0

SC2 News
Aktualizacje odno艣nie MBS, Observer oraz HellionAktualizacje odno艣nie MBS, Observer oraz Hellion
Pi膮聟tek, 12.12.2008, 10:57 :: Lukin :: komentarze (0)Pi膮聟tek, 12.12.2008, 10:57 :: Lukin :: komentarze (0)

Cydra udzieli艂 odpowiedzi na par臋 pyta艅, g艂贸wnie potwierdzaj膮聟c informacje, kt贸re zosta艂y ju偶 wcze艣niej wspomniane w Q&A.

Jedn膮聟 z poruszonych kwestii by艂o jak MBS (Multiple Building Select) b臋dzie wsp贸艂gra艂 ze statyczn膮聟 defensyw膮聟. Jeden z fan贸w zada艂 pytanie, czy jest mo偶liwe zaznaczy膰 grup臋 Photon Cannon'贸w by kontrolowa膰 cel, kt贸ry atakuj膮聟 oraz czy nie uczyni to ich zbyt pot臋偶n膮聟 broni膮聟.

Zdaje si臋, 偶e Cydra nie podziela tej opinii:

Mo偶na wykona膰 skupiony atak na wybranej jednostce wroga przy pomocy Photon Cannon, Bunker, Missile Turrets oraz Spine Crawler itp. Umo偶liwi to wi臋cej strategicznych opcji podczas obrony bazy przed wrogimi jednostkami.

Cydra udzieli艂 r贸wnie偶 odpowiedzi na inne pytania:

  1. Czy Observatory powr贸ci do gry?
  2. Observatory jest wci膮聟偶 wykluczone z gry. Mo偶liwy jest warp Observer'贸w z Robotics Facility.

  3. W kt贸rych budynkach dokonuje si臋 upgrade'u pr臋dko艣ci oraz zasi臋gu dla Warp Prism, Observer i Phoenix?
  4. Pr臋dko艣膰 przemieszczania si臋 dla Observer oraz Warp Prism mog膮聟 zosta膰 ulepszone w Null Circuit. W obecnej chwili Phoenix nie posiada mo偶liwo艣ci upgrade'u pr臋dko艣ci ani zasi臋gu.

  5. Czy "Black Beam" Nullfier'a jest normalnym atakiem, czy mo偶e specjaln膮聟 zdolno艣ci膮聟 tak jak "Molecular Disruption"?
  6. Nullfier Force Beam jest normalnym atakiem.

  7. Kt贸re ze statystyk Hellion'a mog膮聟 zosta膰 ulepszone przy pomocy Tech Lab?
  8. Udoskonale艅 Hellion'a mo偶na przeprowadzi膰 tylko w Armory.


Dla tych, kt贸rzy nie pami臋taj膮聟, Observatory zosta艂o usuni臋te z gry podczas Q&A 44, aby umo偶liwi膰 Protossom szybszy dost臋p do detektor贸w.


殴r贸d艂o: Starcraftwire
T艂umaczenie: Rohdegar


<< Poprzednie | Nast臋pne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona