W ostatnim czasie serwis 1UP.com przeprowadził interesują…cy wywiad z głównym projektantem SC2 - Dustinem Bowderem. Dzięki tej rozmowie poznać możemy nowe szczegóły dotyczą…ce zarówno fabuły pierwszej części, czyli Terran: Wings of Liberty, jak i te dotyczą…ce samej rozgrywki. Kompletne tłumaczenie całego wywiadu znajdziecie poniżej.
Ponadto razem z wywiadem serwis 1UP.com opublikował dwa nowe screeny z gry. Pierwszy z nich jest sceną… z demonstracji kampanii dla pojedynczego gracza w Wings of Liberty, którą… Blizzard pokazał na BlizzConie 2008. Zdecydowanie ciekawszy jest screen drugi. Przedstawia on zapowiadaną… opcję zakupu technologii w trakcie rozgrywania kampanii. Co najciekawsze - przyglą…dają…c się screenowi możemy zaryzykować stwierdzenie, że mimo wycofania z gry jednostki takie jak Medic, Firebat, Vulture i Cobra jednak pojawią… się w kampanii!
1UP: Po pierwsze, niektórzy z nas zastanawiają… się - czy kiedykolwiek czuliście się twórczo ograniczeni ze względu na dziedzictwo i otoczkę zwią…zaną… ze StarCraft? Czy nie czujecie zrezygnowania wobec nacisków na zadowolenie starszych fanów za cenę unowocześnienia gry?
Dustin Browder: Absolutnie nie. Naszym celem jest stworzenie RTS-a silnie zwią…zanego z pierwowzorem. Dlatego właśnie tworzymy sequel StarCrafta - gdybyśmy chcieli zrobić coś innego, grę nazwalibyśmy inaczej. Owszem, jest wiele punktów, które chcieliśmy utrzymać, jak np. kontynuowanie historii z Brood War czy zachowanie tego niesamowitego uczucia szybkości podczas gry. Mamy też spore pole do popisu - zmiana wizerunku ras, wprowadzenie nowych rzeczy i te wszystkie ekscytują…ce nowe czynniki, które wprowadzamy do kampanii.
1UP: Jak zamierzacie sprawić, by SC2 był interesują…cy zarówno dla graczy zawodowych z ok. 300 APM i graczy korzystają…cych z SC tylko dla rozrywki?
DB: To dla nas wielkie wyzwanie uchwycić magię pierwowzoru, która przycią…gnęła scenę zawodową…, a jednocześnie była atrakcyjna dla zwykłych użytkowników. Należy pamiętać, że SC1 sprzedał się w ilości 9.5mln egzemplarzy na całym świecie i mimo opinii hardcore'owego RTS-a, odniósł bardzo duży sukces.
W kwestii zadowolenia oczekiwań obu grup graczy, filozofią… Blizzarda wcią…ż pozostaje: "łatwe do nauczenia, trudne do opanowania". To coś, co wcią…ż mamy przed oczami przy projektowaniu każdej gry. Na przykład, większość jednostek w SC2 może być kontrolowana przez zwykłe kliknięcia, co nie jest trudne dla przeciętnego gracza: "jeśli przesunę Stalkerów tutaj, zaczną… strzelać do wroga". Z czasem taki gracz nauczy się wykorzystywać np. Blink czy koncentrowanie ognia dla zwiększenia skuteczności.
1UP: Czy prace nad cyklem SC2 przewidywane są… jako skupianie się odrębnie nad każdą… częścią…, czy bardziej w stylu WoW, gdzie główny nacisk kładziony był na część główną…, a dodatki to tylko ulepszenia i pewne powtórzenia zamiast innowacji?
DB: Duża część projektowania gry, mechaniki i narzędzi jest w większości ukończone, jeśli chodzi o wersję podstawową…. Gdy już ją… udostępnimy i zajmiemy się dodatkami, będziemy mieli możliwość skupienia się na nowej zawartości tych pozycji.
Jesteśmy świadomi tego, że do kolejnych części cyklu musimy wprowadzić zmiany. Na przykład w kampaniach Zergów i Protossów - będą… one działać zupełnie inaczej niż w podstawce. Bez sensu było by, gdyby Kerrigan latała w Battlecruiserze i wynajmowała jednostki za pienią…dze, co wcześniej robimy jako Jim Raynor. Tak więc, dla Kerrigan wymyślimy coś, żeby mogła ewoluować i powiększać swój Rój. Tak samo w przypadku Zeratula - możliwe, że trzeba będzie bardziej polegać na dyplomacji i stosunkach z różnymi klanami dla uzyskania dostępu do nowych technologii i jednostek.
1UP: Ponieważ HUD i interfejs są… wcią…ż poprawiane, możesz powiedzieć które
jego elementy zdają… się właściwie funkcjonować, a które i dlaczego są… nadal poprawiane?
DB: Wcią…ż intensywnie pracujemy nad mapą… gwiezdną…, na której wybierasz odwiedzane planety i systemy. Ekran zakupu technologii również został przerobiony i prawdopodobnie będzie wyglą…dał inaczej niż ten, który pokazany był na BlizzCon. Inne rzeczy, tak jak tzw. "zestawy", które odkrywasz prowadzą…c Jima między misjami także są… stale poprawiane. Owe 'zestawy' to np. mostek Hyperiona czy bar na Mar Sara.
1UP: Jak bardzo zaawansowane są… prace nad kampaniami? Czy każda z nich była grywalna zanim zdecydowaliście się skupić na terrańskiej?
DB: Pozostałe 2 kampanie zdecydowanie nie są… w grywalnym stanie. Jak na razie najwięcej pracy włożyliśmy w część dla Terran - pozostałe wcią…ż są… planowane i obmyślane, co zmieni się dopiero wraz z ukończeniem wersji podstawowej. Fabularnie, mamy już pomysł jak pocią…gną…ć historię, ale jeśli chodzi o misje, przerywniki filmowe, część interaktywną… oraz pozostałą… zawartość, cała praca skupiona jest na kampanii Wings of Lliberty.
1UP: Wspominaliście, że ostatecznie kampanie rozrosły się tak, że nie sposób było by zmieścić je w obrębie jednej gry. Skoro teraz każda z ras ma więcej miejsca na rozwój fabuły, możesz powiedzieć co będzie można zrobić w trakcie tych 30 misji, a co nie udało by się w przypadku 10?
DB: Po pierwsze, możemy wprowadzić nieliniową… strukturę. Dzięki koncentracji na jednej rasie w trakcie tych 26-30 poziomów, mamy miejsce na danie graczom ważnych wyborów co do części galaktyki, które chcą… zwiedzić jako pierwsze oraz do utworzenia pobocznych historii. Daje nam to również możliwość zapoznania użytkowników z nowymi postaciami, lokacjami oraz pozwolenia na dobre poznanie bohaterów i generalnie zagłębienia się w fabułę. Próba upchnięcia tego wszystkiego w 10 misjach nie wyglą…dała realnie i źle wpłynęła by na nasze cele, jak i naszą… wizję prezentacji fabuły.
1UP: Ok, czyli dlatego kampania jest dłuższa. Obecnie, StarCraftowy model "10 misji na rasę" jest popularny wśród współczesnych RTS-ów. Czy ze względu na znaczą…ce wydłużenie kampanii, gracz nie zacznie się nudzić po np. 12 misjach?
DB: Najważniejsza jest pewność, że oferujemy dużo interesują…cych i nowatorskich misji. Nie mamy zamiaru dawać 30 bitewnych poziomów i dać sobie spokój. Każde tworzone przez nas zadanie, robione jest z ostrożnością… i uwagą… - traktujemy je jak swego rodzaju mini gry. Nasi technologiczni spece dają… nam narzędzia do zrobienia paru fajnych rzeczy ze scenariuszem i mam nadzieję, że graczom spodobają… się drobne zmiany i niespodzianki, które wprowadzamy do kolejnych misji.
1UP: Wiemy, że Raynor będzie główną… postacią… w kampanii Terran, ale czy będziemy również odkrywali co słychać u pozostałych bohaterów (Kerrigan, Zeratula)? Czy też nie pojawią… się oni, aż do czasu wypuszczenia kampanii Zergów i Protossów?
DB: Z pewnością… zobaczycie inne ważne postacie i będą… miały one wpływ na przebieg historii. Owszem, wszystko koncentruje się wokół Jima Raynora, ale pamiętajcie że pozostali znajdują… się w tej samej galaktyce i wszyscy główni bohaterowie odgrywają… ważną… rolę w epickiej historii. Nieuniknione są… ich spotkania, gdyż ich losy są… ze sobą… zwią…zane, a wszystko to znajdzie odzwierciedlenie w kampanii.
1UP: Wracają…c do wypowiedzi dotyczą…cej nieliniowej struktury kampanii, jak wpłynie to na główną… fabułę? Pomijają…c strukturę misji, czy historia będzie oparta o twarde ramy, czy też będzie można zmienić niektóre elementy zależnie od własnych upodobań? Jeśli tak, jak takie zmiany zostaną… uwzględnione w kolejnych odsłonach gry?
DB: Wcią…ż obecne będzie wspólne rozpoczęcie i zakończenie historii w każdej kampanii. Droga, jaką… obierzesz z punktu A do B będzie różnić się w zależności od upodobań. Pojawią… się zadania poboczne, które umożliwią… zaobserwowanie wpływu decyzji na poszczególnych bohaterów lub światy. Wcią…ż jednak zaznaczamy, że staramy się opowiedzieć jedną…, spójną… historię i chcemy unikną…ć niejasności w sferze fabuły.
1UP: Ostatnie pytanie. Jim Raynor - dlaczego taki smutny, ponury?
DB: Mówimy o facecie, który został zdradzony przez swojego dowódcę, którego planeta została opanowana przez Zergów i który widział jak jego kobieta zmienia się w groźne monstrum. Czy i Ty nie byłbyś w takiej sytuacji nieco przybity?
Źródło: 1UP.com
TÅ‚umaczenie: Deimos0, Negro |