Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Ultralisk
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Cydra odpowiada na pytaniaCydra odpowiada na pytania
艢roda, 04.11.2009, 22:31 :: deimos :: komentarze (0)艢roda, 04.11.2009, 22:31 :: deimos :: komentarze (0)

Poza dobr膮 wiadomo艣ci膮, jak膮 z pewno艣ci膮 by艂 krok KeSPY, mamy dzisiejszego dnia jeszcze jednego newsa - tym razem dotyczy on StarCrafta 2. Okaza艂o si臋 bowiem, 偶e Cydra odpowiedzia艂 na kilka pyta艅 dotycz膮cych Sensor Tower i szczeg贸艂贸w rozgrywki. Wypowiedzi naturalnie mo偶ecie przeczyta膰 poni偶ej.

  1. W艂a艣ciw膮 nazw膮 jest Sensor Tower, czy Radar Tower?

    Sensor Tower.

  2. Schemat dzia艂ania pochodzi od Sensor Tower, Radar Tower, czy te偶 jest to jakie艣 zupe艂nie nowe rozwi膮zanie?

    Sensor Tower posiada pasywn膮 zdolno艣膰 Radaru - wykrywa ruchy wrogich wojsk w ramach okre艣lonego zasi臋gu.

  3. Jak przedstawiaj膮 si臋 statystyki (P呕, pancerz, koszt)?

    Koszt wynosi 125 minera艂贸w i 100 gazu. Czas budowy to 25. Struktura posiada 200 HP i domy艣lnie jej pancerz wynosi 0. Mo偶na jednak zwi臋kszy膰 to do 2 dzi臋ki ulepszeniom w Engineering Bay.

  4. Czy jednostki niewidzialne, b膮d藕 zakopane r贸wnie偶 zostan膮 uwidocznione w zasi臋gu radaru?

    Nie, tego typu oddzia艂贸w nie b臋dzie mo偶na wykry膰 w ten spos贸b.

  5. Czy Wie偶a Radarowa spe艂nia jeszcze jakie艣 inne funkcje, posiada zdolno艣ci specjalne?

    Nie.

  6. Czy mo偶na spieni臋偶y膰 t臋 struktur臋?

    Tak, je艣li jednak nie zdecydujesz si臋 na ni膮 otrzymasz 100% zwrot surowc贸w.

  7. (W trakcie odpowiedzi, Cydra pomin膮艂 wyja艣nienie kwestii, czy w zasi臋gu radaru b臋dzie wida膰 jednostki zakamuflowane - sta艂o si臋 tak ze wzgl臋du na przecz膮c膮 odpowied藕, na pytanie #4. Szkoda natomiast, 偶e bez wyja艣nienia pozosta艂 temat wielko艣ci zasi臋gu radaru - dop. Deimos0)

  8. Czy przytrzymanie klawisza Alt sprawi, 偶e pod艣wietlone zostan膮 paski 偶ycia jednostek i budynk贸w, tak jak w WarCrafcie 3?

    Tak i jest to opcja, kt贸r膮 mo偶na dostosowa膰 w menu: w trybie Normal paski pojawi膮 si臋 tylko po przytrzymaniu klawisza Alt, Selected - pod艣wetli statystyki jednostek aktualnie zaznaczonych prez gracza i Always - paski punkt贸w 偶ycia widoczne s膮 ca艂y czas.


Mimo, 偶e temat wydawa膰 si臋 mo偶e b艂ahy, dobrze 偶e i tak drobne w膮tpliwo艣ci zostaj膮 rozwiewane. Same informacje o Sensor Tower mog膮 jednak przygotowa膰 ju偶 graczy, ch臋tnych do wypr贸bowania Terran w SC2 na pewne ograniczenia. Z drugiej jednak strony zbyt rozleg艂e mo偶liwo艣ci Wie偶y Radarowej mog艂y by zaburzy膰 r贸wnowag臋 si艂, co oznacza dobre posuni臋cie ze strony programist贸w Blizzarda.


殴r贸d艂o: SC Legacy
T艂umaczenie: Deimos0

StarCraft News
Ruszy艂a angloj臋zyczna strona KeSPY!Ruszy艂a angloj臋zyczna strona KeSPY!
艢roda, 04.11.2009, 17:46 :: deimos :: komentarze (1)艢roda, 04.11.2009, 17:46 :: deimos :: komentarze (1)

Przegl膮daj膮c sie膰 w poszukiwaniu jakichkolwiek doniesie艅 na temat StarCrafta 2 nieoczekiwanie znalaz艂a si臋 informacja na temat uruchomienia angloj臋zycznej wersji serwisu KeSPY (Korean e-Sports Players Association). Dzi臋ki temu naj艣wie偶sze wiadomo艣ci zwi膮zane z profesjonalnymi rozgrywkami dost臋pne s膮 szerszej publiczno艣ci u samego 藕r贸d艂a. Taki obr贸t spraw naturalnie bardzo cieszy i pierwsze, co przychodzi na my艣l, to s艂owa "nareszcie!". Tego typu posuni臋cia nale偶a艂o si臋 w ko艅cu spodziewa膰, cho膰 mo偶na by艂o odnie艣膰 wra偶enie, 偶e nast膮pi to nieco wcze艣niej - popularno艣膰 rozgrywek wysz艂a ju偶 przecie偶 daleko poza Kore臋.

Nie pozostaje wi臋c nic innego, jak zaprosi膰 do korzystania z serwisu i cieszenia si臋 z tego uk艂onu w stron臋 pozosta艂ej cz臋艣ci graczy i fan贸w.


殴r贸d艂a: SC Legacy | Oficjalna strona KeSPA

WCG News
Fina艂y WCG - Grupy ju偶 rozlosowaneFina艂y WCG - Grupy ju偶 rozlosowane
艢roda, 21.10.2009, 23:31 :: Negro :: komentarze (8)艢roda, 21.10.2009, 23:31 :: Negro :: komentarze (8)

WCG

Do wielkiego fina艂u World Cyber Games 2009 pozosta艂o ju偶 tylko 19 dni. Dla przypomnienia fina艂y odb臋d膮 si臋 w tym roku w Chengdu w Chinach. Rozpoczn膮 si臋 one w 艣rod臋 11 listopada i potrwaj膮 niemal tydzie艅, bo a偶 do 15 listopada, czyli do niedzieli.
Jako, 偶e w艂a艣ciwie wszystkie fina艂y krajowe ju偶 si臋 zako艅czy艂y nadszed艂 czas na losowanie grup, w jakich rozstawieni zostan膮 zawodnicy. Losowanie to odby艂o si臋 dzisiaj, w Korei.

Jako, 偶e liczba graczy, kt贸rzy zmierz膮 si臋 w tym roku nieco mniejsza ni偶 w latach poprzednich to zostali oni rozstawieni w 4 grupy, a nie w 8, tak jak to by艂o do tej pory. W sumie w Chinach w StarCrafta zagra 31 zawodnik贸w z 18 pa艅stw. Przy czym Bu艂garia jeszcze nie wybra艂a swojego reprezentanta, mimo i偶 slot na fina艂ach jest ju偶 dla niego przygotowany.
Przebieg ca艂ego losowania mo偶na by艂o 艣ledzi膰 na 偶ywo na oficjalnej stronie WCG. Sk艂ad wszystkich grup podany jest poni偶ej.

Grupa A
1. RoX.KIS.Fenix (Peru)
2. Jaedong (Korea Po艂.)
3. inF.ClouD (W艂ochy)
4. zloy_toss (Azerbejd偶an)
5. ESC.Kolll (Niemcy)
6. EG.Louder (USA)
7. S.C.Toodming (Chiny)
8. BVG.Draco (Polska)
Grupa B
1. RoX.KIS.BRAT_OK (Rosja)
2. Stork (Korea Po艂.)
3. S.C.Fengzi (Chiny)
4. DB.SEn (Tajwan)
5. LRM)tOsKY (Chile)
6. GosI[Terran] (Meksyk)
7. JohnRambo (Malezja)
8.
Grupa C
1. Bisu (Korea Po艂.)
2. S.C.Pj (Chiny)
3. Bu艂garia #1
4. ToT)GOsia( (Polska)
5. Crow (Czechy)
6. RoX.KIS.DIMAGA (Ukraina)
7. RoX.KIS.Bruce (Rosja)
8. Cobo (Malezja)
Grupa D
1. ESC.White-ra (Ukraina)
2. CJEntus.IdrA[Media] (USA)
3. Ramah Nyang (Kenia)
4. DB.MarinE (Malezja)
5. LimbiC (Panama)
6. mTw.HoRRoR (Niemcy)
7. iG.Yayba (Polska)
8. RoX.KIS.Advokate (Rosja)

Czcionk膮 pogrubion膮 zaznaczyli艣my graczy, kt贸rzy rozlosowani byli z osobnego koszyka, uwa偶ani s膮 oni bowiem za faworyt贸w i konieczne by艂o rozstawienie ich do r贸偶nych grup.

Ju偶 na pierwszy rzut oka wida膰, 偶e teoretycznie naj艂atwiejsz膮 grup臋 ma Yayba - w grupie D nie ma 偶adnego gracza z Korei i Chin. Mimo wszystko nie nale偶y jednak lekcewa偶y膰 reprezentant贸w z innych pa艅stw, takich jak chocia偶by White-ra oraz IdrA.

Z ka偶dej grupy do drabinki turniejowej awansowa膰 b臋d膮 najprawdopodobniej 4 gracze. Sytuacja ta daje nam zdecydowanie wi臋ksze nadzieje na awans reprezentant贸w Polski.

Warto r贸wnie偶 doda膰, 偶e wymieniany jeszcze niedawno jako jeden z finalist贸w Ptak z Chorwacji nie wystartuje w fina艂ach, jako 偶e kraj ten do tej pory nie op艂aci艂 jego wyst臋pu.
Troch臋 dziwi r贸wnie偶 fakt, 偶e w Chinach 偶adnego reprezentanta nie b臋d膮 mia艂y takie pa艅stwa jak Kanada, Szwecja czy Hiszpania - reprezentacje tych kraj贸w s膮 jednymi z silniejszych na 艣wiecie.


Ponadto w miniony poniedzia艂ek og艂oszona zosta艂a lista map, na kt贸rych rozgrywane b臋d膮 fina艂y. Zaskoczeniem jest tu Outsider_SE (obrazek ni偶ej), kt贸ra zast膮pi艂a Blue Storm.

Kompletna lista map: (do pobrania TUTAJ)

  • Python (wersja 1.3)
  • Tau Cross (wersja 1.1)
  • Destination (wersja 1.1)
  • Colosseum II (wersja 2.0)
  • Outsider_SE (wersja 2.0)

殴r贸d艂a: WCG 2009 - grupy fina艂owe | GosuGamers | WCG 2009 - map pool

SC2 News
Battle Report 4 ju偶 dost臋pny!Battle Report 4 ju偶 dost臋pny!
Poniedzia艂ek, 19.10.2009, 18:22 :: deimos :: komentarze (13)Poniedzia艂ek, 19.10.2009, 18:22 :: deimos :: komentarze (13)

Wygl膮da na to, 偶e w ko艅cu otrzymujemy nale偶yty zastrzyk news贸w na temat SC 2. Po Q&A nadszed艂 czas na kolejny Battle Report. Nie jest on wprawdzie dost臋pny jeszcze na oficjalnej stronie, ale serwisy zajmuj膮ce si臋 now膮 pozycj膮 Blizzarda po kolei racz膮 czytelnik贸w informacjami na temat nagranego pojedynku.

W tej ods艂onie obejrze膰 mo偶na rozgrywk臋 Protoss vs Terran na Lost Temple. Mapa to zosta艂a od艣wie偶ona i przystosowana do nowego 艣rodowiska - pojawiaj膮 si臋 wi臋c Xel'naga Watchtower i 偶贸艂te minera艂y. Co do pozosta艂ych element贸w gry - zach臋cam oczywi艣cie do obejrzenia samemu, ale nie mo偶na nie zauwa偶y膰 jak istotn膮 rol臋 pe艂ni umieszczanie jednostek na podwy偶szeniu. Tu naprawd臋 bez np. Observer贸w nic si臋 nie poradzi. Sama gra jest nadzwyczaj interesuj膮ca (w odniesieniu do g艂os贸w, uznaj膮cych poprzednie pojedynki za md艂e). Graficznie jest rewelacyjnie, efekty (w rodzaju Psionic Storm) mog膮 budzi膰 mieszane uczucia, ale wida膰, 偶e graficy Blizzarda maj膮 g艂owy na karku.

Zanim obejrzycie warto wiedzie膰, 偶e Siege Tanki obecnie s膮 naprawd臋 pot臋偶n膮 broni膮, tak jak Helliony i Medivac. Nawet kontrowersyjny Thor wydaje si臋 pasowa膰 do ca艂o艣ci.

Cz臋艣膰 I



Cz臋艣膰 II


殴r贸d艂o: StarCraft Legacy
T艂umaczenie: Deimos0

SC2 News
Q&A ods艂ona 54!Q&A ods艂ona 54!
Pi膮tek, 16.10.2009, 19:19 :: deimos :: komentarze (0)Pi膮tek, 16.10.2009, 19:19 :: deimos :: komentarze (0)

Nadal nie jeste艣my rozpieszczani wie艣ciami na temat SC 2, dlatego opublikowanie nowego zestawu pyta艅 i odpowiedzi jest naprawd臋 mi艂ym urozmaiceniem w takim okresie. Jak zawsze gor膮co zach臋cam do zapoznania si臋 z tre艣ci膮, kt贸r膮 mo偶na znale藕膰 TUTAJ (warto w tym miejscu wspomnie膰, 偶e spora cz臋艣膰 pyta艅 wybrana zosta艂a spo艣r贸d zadanych przez u偶ytkownik贸w SC Legacy - mi艂o by艂o by kiedy艣 zobaczy膰 tam nasz 艣lad).

Opr贸cz samego Q&A wznowiono mo偶liwo艣膰 zadawania pyta艅, co sugeruje, i偶 wkr贸tce czeka nas wzmo偶ony nap艂yw wiadomo艣ci, zmusi to te偶 graczy do zastanowienia si臋, czego chcieli by si臋 jeszcze dowiedzie膰 o nowym dziele Blizzarda. Pytania zadaje si臋 naturalnie na forum battle.net, w TYM temacie. Zapraszam r贸wnie偶 do takiej formy aktywno艣ci.


殴r贸d艂o: Forum Battle.net
T艂umaczenie: Deimos0

StarCraft News
Mo偶liwo艣ci linii komend w Brood WarMo偶liwo艣ci linii komend w Brood War
Pi膮tek, 09.10.2009, 21:53 :: deimos :: komentarze (0)Pi膮tek, 09.10.2009, 21:53 :: deimos :: komentarze (0)

W czasie braku informacji o StarCrafcie 2, mo偶na natrafi膰 na ca艂kiem interesuj膮ce wiadomo艣ci, dotycz膮ce Brood War. Tak w艂a艣nie jest tym razem. Czy my艣leli艣cie kiedy艣 nad u偶yteczno艣ci膮 (zapomnianej ju偶 cokolwiek) linii komend w odniesieniu do SC 1? Je艣li nie, czas nadrobi膰 pewne zaleg艂o艣ci, gdy偶 temat jest ciekawy i warto przynajmniej rzuci膰 okiem.

Na forum Staredit.net pojawi艂 si臋 temat traktuj膮cy w艂a艣nie o poleceniach linii komend (i nie tylko). Na pocz膮tek przypomn臋, 偶e dost臋p do linii komend uzyskuje si臋 poprzez klikni臋cie w艂a艣ciwo艣ci skr贸tu i operowaniu w polu element docelowy. W ten spos贸b mo偶emy dodawa膰 parametry, wp艂ywaj膮ce na gr臋.

Jakkolwiek przestrzegam przed eksperymentami z poleceniami w艂asnego pomys艂u, na wspomnianym forum podano kilka interesuj膮cych komend:

ddemulate: emulacja DirectDraw (przydatne w razie problem贸w na Windows Vista).

nosound: wy艂膮cza wszystkie d藕wi臋ki.

Co ciekawe, mo偶na te偶 w ten spos贸b korzysta膰 z kod贸w, w艣r贸d kt贸rych szczeg贸lnie interesuj膮ce jest wykorzystanie komendy "ophelia", przenosz膮cej nas do danej misji w kampanii. U偶ycie tego w linii komend, spowoduje 偶e gra wystartuje od razu od kampanii, pomijaj膮c menu g艂贸wne. Przyk艂adowo wygl膮da to tak:
"C:/Program Files/Starcraft/StarCraft.exe" ophelia xzerg01.

Jest te偶 par臋 komend dotycz膮cych wy艣wietlania alternatywnych wynik贸w w powt贸rkach (te nale偶y ju偶 wpisywa膰 podczas gry):

/replay show kills: pokazuje ilo艣膰 zab贸jstw;
/replay show razings: pokazuje ilo艣膰 zniszczonych budynk贸w;
/replay show slaughter: pokazuje tabel臋 zabitych jednostek;
/replay show resources: wy艣wietla ilo艣膰 surowc贸w;
/replay show minerals: wy艣wietla ilo艣膰 minera艂贸w;
/replay show gas: wy艣wietla ilo艣膰 gazu;
/replay show score: pokazuje og贸lny wynik punktowy;
/replay show score units: pokazuje ilo艣膰 punkt贸w za jednostki wyprodukowane;
/replay show score buildings: wy艣wietla ilo艣膰 punkt贸w za zbudowane struktury;
/replay show score kills: pokazuje ilo艣膰 punkt贸w zdobytych za zabite jednostki;
/replay show score razings: wy艣wietla punkty zyskane za niszczone budynki;
/replay show score user: wy艣wietla og贸lny wynik punktowy poszczeg贸lnych graczy;
/replay hide: chowa tablice.

Na forum znalaz艂a si臋 te偶 rada, kt贸ra by膰 mo偶e stanowi膰 b臋dzie pomoc dla wszystkich, kt贸rzy maj膮 problem z "latency". W przypadku wyst膮pienia takiego k艂opotu, gracz zg艂aszaj膮cy tego typu przeszkod臋 sam zak艂ada gr臋, do kt贸rej do艂膮cza dany przeciwnik. Nie b臋dzie to zawsze dzia艂a膰, ale zmniejszy ryzyko wyst膮pienia b艂臋du "The game creator's latency is too high" przynajmniej na czas danej sesji. Najlepiej obrazuje to podany przyk艂ad:
Gracz A, staraj膮c si臋 do艂膮czy膰 do gry Gracza B, otrzymuje b艂膮d. A sam zak艂ada gr臋, B r贸wnie偶 otrzymuje b艂膮d, a nast臋pnie zn贸w zak艂ada gr臋 i tym razem powinno oby膰 si臋 bez problem贸w. Nie dzia艂a to oczywi艣cie w ka偶dym przypadku, lecz warto spr贸bowa膰 tego sposobu.

Do g艂臋bszej lektury zapraszam na Staredit.net. Zach臋cam te偶 oczywi艣cie do wypr贸bowania wspomnianych komend oraz triku na obej艣cie przeszk贸d przy zak艂adaniu gry.


殴r贸d艂o: Forum Staredit.net
T艂umaczenie: Deimos0


<< Poprzednie | Nast臋pne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona