Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Protosss Probe
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
World Championship Series w StarCraft II - sezon 2013World Championship Series w StarCraft II - sezon 2013
艢roda, 03.04.2013, 20:23 :: nAiL :: komentarze (0)艢roda, 03.04.2013, 20:23 :: nAiL :: komentarze (0)

Rok 2013 by艂 przebogaty w wydarzenia zwi膮zane ze StarCraftem II, cho膰 od jego rozpocz臋cia min臋艂y zaledwie trzy miesi膮ce. Na ca艂ym 艣wiecie ukaza艂 si臋 dodatek Heart of the Swarm, transmisje z imprezy "Global Invasion" oraz z e-sportowego turnieju MLG Dallas przyci膮gn臋艂y rekordowe rzesze widz贸w, a ponadto uczcili艣my 15. urodziny uniwersum StarCrafta? A to zaledwie namiastka tego, co nas czeka.

Mamy przyjemno艣膰 poinformowa膰, 偶e we wsp贸艂pracy z jednymi z najbardziej uznanymi markami w 艣wiecie e-sportu zamierzamy wznie艣膰 zawodow膮 rywalizacj臋 w StarCraft II na wy偶szy poziom. Razem z Korean eSports Association (KeSPA), OnGameNet, GomTV, Major League Gaming (MLG), Turtle Entertainment (znan膮 z rozgrywek Inter Extreme Masters) oraz Twitch inaugurujemy rozgrywki StarCraft II World Championship Series 2013!

Rozpoznanie pola bitwy

Po zako艅czeniu zesz艂orocznych rozgrywek World Championship Series, kt贸rych kulminacj膮 by艂y niesamowite 艣wiatowe fina艂y Battle.net World Championship w Szanghaju, postanowili艣my da膰 sobie troch臋 czasu, aby uwa偶niej przyjrze膰 si臋 rywalizacji w StarCrafta II. Bardzo si臋 cieszymy, 偶e w ci膮gu ostatnich kilku lat powsta艂o tak wiele inicjatyw, kt贸re przyczyniaj膮 si臋 do rozwoju fantastycznej spo艂eczno艣ci StarCrafta czego dowodem jest prawdziwa eksplozja popularno艣ci r贸偶norakich lig, turniej贸w i imprez na ca艂ym 艣wiecie. Cho膰 entuzjazm ten doprowadzi艂 do wzrostu fantastycznego i dynamicznego 艣rodowiska e-sportowego, to doszli艣my do wniosku, 偶e mo偶e sta膰 si臋 ono jeszcze lepsze.

Z jednej strony, liczne turnieje prze艂o偶y艂y si臋 na bardzo intensywn膮 rywalizacj臋, ale jednocze艣nie sprawi艂y, 偶e gracze i dru偶yny mieli trudno艣ci z unikni臋ciem konfliktu termin贸w. O wiele bardziej znacz膮cy by艂 jednak fakt, 偶e z perspektywy widza brakowa艂o elementu, kt贸ry 艂膮czy艂by poszczeg贸lne rozgrywki, przez co wraz z up艂ywem czasu trudno si臋 by艂o zorientowa膰, kt贸rzy gracze byli najlepsi.

Nowa jako艣膰 w e-sporcie StarCraft II

Tegoroczne rozgrywki World Championship Series (WCS) s膮 znakomit膮 okazj膮, aby rywalizacja e-sportowa w StarCrafta II sta艂a si臋 jeszcze lepsza dla fan贸w, graczy zawodowych i organizator贸w. Po licznych rozmowach z naszymi partnerami opracowali艣my nowy system, kt贸ry 艂膮czy najwi臋ksze turnieje StarCraft II. Wyr贸偶nia si臋 on zwart膮 struktur膮 i ujednoliconym systemem rankingowym dla ca艂ego 艣wiata, dzi臋ki czemu fani b臋d膮 mogli przez ca艂y rok 艣ledzi膰 emocjonuj膮ce sezony rozgrywek WCS w r贸偶nych zak膮tkach globu. Poni偶ej opisujemy w skr贸cie, jak ten system b臋dzie dzia艂a艂.

Tegoroczna rywalizacja w World Championship Series b臋dzie si臋 odbywa膰 r贸wnolegle w trzech r贸wnorz臋dnych ligach w trzech regionach 艣wiata. Rozgrywki zostan膮 podzielone na trzy sezony, z kt贸rych pierwszy rozpocznie si臋 4 kwietnia. Zwie艅czeniem zawod贸w b臋d膮 艣wiatowe fina艂y podczas konwentu BlizzCon 2013, kt贸ry odb臋dzie si臋 w weekend 8-9 listopada. (Warto nadmieni膰, 偶e w 2014 roku rozgrywki WCS rozpoczn膮 si臋 wcze艣niej, a zakres rywalizacji b臋dzie wi臋kszy i podzielony na cztery sezony). Poni偶ej zamieszczamy bardziej szczeg贸艂owe informacje na temat przebiegu ka偶dego z sezon贸w.

Podczas ka偶dego sezonu w trzech ligach przez kilka tygodni b臋d膮 organizowane regionalne rozgrywki w StarCrafta II. Gdy dobiegn膮 one ko艅ca, najwy偶ej sklasyfikowani gracze zmierz膮 si臋 w spektakularnych fina艂ach sezonu (Season Finals), kt贸re odb臋d膮 si臋 w danym regionie podczas specjalnej imprezy. We藕mie w nich udzia艂 szesnastu graczy: sze艣ciu pochodz膮cych z regionu organizuj膮cego wydarzenie oraz po pi臋ciu z dw贸ch pozosta艂ych region贸w.

Z sezonu na sezon gracze b臋d膮 zdobywa膰 punkty w zale偶no艣ci od osi膮ganych wynik贸w. Szesnastu graczy, kt贸rzy po zako艅czeniu ostatniego z fina艂贸w sezonu b臋d膮 zajmowa膰 najwy偶sze miejsca w klasyfikacji og贸lnej, otrzyma zaproszenie do rywalizacji w 艣wiatowych fina艂ach (Global Finals) na BlizzConie w Anaheim, w Kalifornii. Stocz膮 oni b贸j o tytu艂 Mistrza 艢wiata w StarCrafta II w 2013 r.

Kompletowanie dru偶yny

Pierwszy etap WCS wystartuje 4 kwietnia, kiedy rozpoczn膮 si臋 rozgrywki WCS Korea GSL, kt贸rych gospodarzem b臋dzie GomTV. Organizatorem kolejnego sezonu - WCS Korea Starleague - b臋dzie OnGameNet. Nast臋pnie obie firmy na zmian臋 zajm膮 si臋 prowadzeniem sezon贸w w regionie WCS Korea, w kt贸rych wezm膮 dzia艂 zawodnicy z KeSPA i eSF. Obaj organizatorzy rozgrywek w Korei nadal b臋d膮 korzysta膰 ze swoich marek i infrastruktury oraz nawi膮偶膮 wsp贸艂prac臋 w zakresie transmitowania na ca艂y 艣wiat wszystkich zawod贸w w regionie WCS Korea. Firma Major League Gaming zajmie si臋 organizacj膮 ligi ameryka艅skiej, natomiast Turtle Entertainment - ligi europejskiej.

Ponadto z rado艣ci膮 informujemy, 偶e nawi膮zali艣my wsp贸艂prac臋 z firm膮 Twitch, dzi臋ki czemu rozgrywki World Championship Series b臋d膮 transmitowane na ca艂y 艣wiat na wsp贸lnym dla wszystkich organizator贸w kanale StarCrafta II. Pozwoli to widzom na ogl膮danie zawod贸w w jednym miejscu, w przyst臋pnych i mo偶liwych do przewidzenia godzinach. Co wi臋cej, fani b臋d膮 mogli emocjonowa膰 si臋 ka偶dym pojedynczym zagraniem w niemaj膮cych sobie r贸wnych zawodach WCS dzi臋ki darmowej, sporadycznie przerywanej reklamami transmisji w jako艣ci HD (720p). Z czasem podamy wi臋cej informacji na ten temat.

艢wietlana przysz艂o艣膰 dla e-sportu

Wsp贸lny system rankingowy, w kt贸rym b臋d膮 uwzgl臋dniane wyniki osi膮gane przez graczy w ramach kolejnych sezon贸w, pozwoli 艂atwiej wskaza膰 najlepszych graczy w StarCrafta II na 艣wiecie, dzi臋ki czemu ka偶dy fan b臋dzie m贸g艂 na bie偶膮co 艣ledzi膰 poczynania swoich ulubionych zawodnik贸w, mecze b臋d膮 bardziej emocjonuj膮ce, a ich wyniki bardziej miarodajne.

W najbli偶szej przysz艂o艣ci przeka偶emy bardziej szczeg贸艂owe informacje wszystkim zainteresowanym. Tymczasem mamy nadziej臋, 偶e jeste艣cie r贸wnie podekscytowani jak my zapowiedzi膮 tegorocznych rozgrywek World Championship Series. Z niecierpliwo艣ci膮 oczekujemy ich rozpocz臋cia w kwietniu i jeste艣my bardzo ciekawi, jak zmieni膮 one oblicze zawodowej sceny StarCrafta II w ci膮gu roku. 呕yczymy powodzenia wszystkim graczom, partnerom i organizatorom turniej贸w. Mamy nadziej臋, 偶e tegoroczne rozgrywki WCS przypadn膮 do gustu fanom na ca艂ym 艣wiecie.

FAQ

P: Jak wielu graczy zakwalifikuje si臋 w tym roku do pierwszego sezonu WCS?

O: Pocz膮tkowo gracze zostan膮 przydzieleni do dywizji w zale偶no艣ci od miejsc zajmowanych w rankingach poszczeg贸lnych partner贸w oraz rozstawienia w turniejach. Rozgrywki WCS b臋d膮 zorganizowane analogicznie do zawod贸w Global StarCraft League (GSL). Dywizje b臋d膮 podzielone na "Premier", "Challenger" i "Qualifier", kt贸re mo偶na por贸wna膰 odpowiednio do "Code S", "Code A" i "Code B" w ramach GSL. Wkr贸tce podamy wi臋cej informacji na temat przydzia艂u graczy do dywizji.

P: Co z pozosta艂ymi turniejami? Czy to oznacza, 偶e nie b臋dzie ju偶 wi臋cej rozgrywek ligowych poza WCS?

O: Ale偶 sk膮d! Pozosta艂e turnieje nadal b臋d膮 mog艂y si臋 odbywa膰, pod warunkiem, 偶e ich czas transmisji nie b臋dzie si臋 pokrywa艂 z relacjami z imprez w ramach WCS. Zale偶y nam na tym, aby zachowa膰 jak najwi臋cej element贸w obecnej sceny, a wydarzenia tego rodzaju sprzyjaj膮 spektakularnemu rozwojowi e-sportu, jakim jest StarCraft II. Co wi臋cej, wybrane turnieje i ligi b臋d膮 wp艂ywa膰 na pozycj臋 rankingow膮 graczy w rozgrywkach WCS, nawet je艣li nie s膮 one cz臋艣ci膮 tych rozgrywek. Powinno to zapewni膰 tym turniejom swoist膮 nisz臋 w systemie i zach臋ci膰 graczy, aby nadal w nich rywalizowali. Naszym celem by艂o stworzenie struktury, kt贸ra b臋dzie mo偶liwie jak najbardziej otwarta na pozosta艂e turnieje, a tym samym zapewni graczom i widzom szeroki wyb贸r imprez...

P: Czy rozgrywki regionalne WCS b臋d膮 ograniczone z punktu widzenia miejsca zamieszkania i narodowo艣ci graczy? Czy mog膮 w nich bra膰 udzia艂 gracze 偶yj膮cy poza granicami Korei, Stan贸w Zjednoczonych i Europy?

O: Gracze mog膮 do艂膮czy膰 do dowolnej ligi regionalnej - wystarczy, 偶e zadeklaruj膮 sw贸j wyb贸r na pocz膮tku roku. Innymi s艂owy, istnieje mo偶liwo艣膰, 偶e gracze z Korei mieszkaj膮cy w innych regionach do艂膮cz膮 do regionu WCS Ameryka lub WCS Europa. Mamy nadziej臋, 偶e zawodnicy z innych region贸w wezm膮 udzia艂 w rozgrywkach WCS.

P: Gdzie znajd臋 wi臋cej informacji na temat tegorocznych rozgrywek WCS?

O: Zdajemy sobie spraw臋, 偶e oczekujecie wi臋kszej porcji informacji na temat rozgrywek WCS, dlatego podzielimy si臋 z wami szczeg贸艂ami, gdy tylko b臋dzie to mo偶liwe. Planujemy r贸wnie偶 zapewni膰 wam kilka okazji do zasypania nas pytaniami, w tym sesj臋 "Zapytaj mnie o cokolwiek" (ang. "Ask Me Anything") w serwisie Reddit. Wypatrujcie informacji na ten temat!


殴r贸d艂o: Battle.net

SC2 News
Heart of the Swarm - Informacje o aktualizacji 2.0.7Heart of the Swarm - Informacje o aktualizacji 2.0.7
艢roda, 03.04.2013, 20:05 :: nAiL :: komentarze (0)艢roda, 03.04.2013, 20:05 :: nAiL :: komentarze (0)

Og贸lne

  • Naprawiono kwesti臋, kt贸ra mog艂a powodowa膰 ci膮g艂e pobieranie aktualizacji podczas do艂膮czania do regionu innego ni偶 ojczysty. (Uwaga: Problem ten mo偶e wci膮偶 wyst膮pi膰 podczas aktualizowania do wersji 2.0.7, ale zniknie w przysz艂ych wersjach.)
  • Osi膮gni臋cie Moc Kerrigan: 70 jest teraz przyznawane po ponownym wej艣ciu do trybu fabularnego z poziomu Archiw贸w G艂贸wnych przez graczy, kt贸rzy uprzednio osi膮gn臋li 70 poziom do艣wiadczenia. (W kolejnej aktualizacji dodamy jeszcze jeden komponent do tej poprawki, kt贸ry sprawi, 偶e osi膮gni臋cie b臋dzie przyznawane natychmiast po spe艂nieniu odpowiednich wymaga艅.)
  • Naprawiono usterk臋, kt贸ra powodowa艂a brak odpowiedniego zapisu r贸偶norakich ustawie艅 rozgrywki w profilach Battle.net.
  • Naprawiono b艂膮d, kt贸ry m贸g艂 powodowa膰 zawieszenie pobierania strumieniowego, je艣li gra zosta艂a anulowana na ekranie wczytywania.
  • Naprawiono problem z wydajno艣ci膮, kt贸ry m贸g艂 si臋 pojawi膰 po wej艣ciu do menu gry z du偶膮 liczb膮 plik贸w zapisanych w folderze z powt贸rkami.
  • Naprawiono usterk臋, kt贸ra okazjonalnie powodowa艂a wy艣wietlenie pustego ekranu podczas wczytywania misji w kampanii.
  • Naprawiono usterk臋 interfejsu spowodowan膮 poprzez wczytywanie i anulowanie plik贸w zapisu z kampanii Swarm oraz Liberty.
  • Naprawiono usterk臋, kt贸ra mog艂a spowodowa膰 znikni臋cie lub uszkodzenie pliku Product.SC2Archive po odinstalowaniu i ponownej instalacji StarCrafta II.

Rozgrywka

  • Rdze艅 statku-matki jest teraz prawid艂owo do艂膮czany do grup jednostek wybranych za pomoc膮 klawisza skr贸tu "Zaznacz ca艂膮 armi臋" (F2).
  • Aby zniszczy膰 ska艂y, trzeba teraz wyda膰 rozkaz ataku. Nie s膮 ju偶 automatycznie atakowane po klikni臋ciu na nich prawym przyciskiem.
  • Poprawiono u艂o偶enie ska艂 na mapach do walki w zwarciu: Neo Planeta S ER oraz Wir ER.

Edytor

  • Mapy mog膮 teraz aktualizowa膰 zale偶no艣ci od Battle.netu, nawet je艣li obiekty tych zale偶no艣ci s膮 obecnie w u偶yciu.

殴r贸d艂o: Battle.net

Battle News
HotS Weekly - Nerchio vs White-RaHotS Weekly - Nerchio vs White-Ra
艢roda, 03.04.2013, 19:40 :: nAiL :: komentarze (0)艢roda, 03.04.2013, 19:40 :: nAiL :: komentarze (0)

Ju偶 za oko艂o 20 minut zacznie si臋 pojedynek z serii Yegalisk.tv HotS Weekly! Pula nagr贸d to 125 USD - 100 dla wygranego i 25 dla przegranego. Na polu walki stan膮 naprawd臋 dobrzy gracze! Nasz polski Zerg Artur "Nerchio" Bloch zmierzy si臋 z ukrai艅skim Protossem Aleksey'em "White-Ra" Krupnyk'iem. Start o 21:00 naszego czasu. Stream znajdziecie powy偶ej! HF!


殴r贸d艂o: TeamLiquid.net

SC2 News
Husky przechodzi mutacj臋 g艂osu!Husky przechodzi mutacj臋 g艂osu!
Poniedzia艂ek, 01.04.2013, 17:51 :: nAiL :: komentarze (0)Poniedzia艂ek, 01.04.2013, 17:51 :: nAiL :: komentarze (0)

Sta艂o si臋 co艣 strasznego! Husky, jeden z najlepszych komentator贸w (ocena oparta na osobistych odczuciach...) StarCraft przechodzi mutacj臋 g艂osu! Sprawd藕cie sami na powy偶szym filmiku. Poza dziwacznym g艂osem Husky'ego gra sama w sobie te偶 jest warta uwagi. HF!


殴r贸d艂o: Husky StarCraft YouTube

SC2 News
Raport sytuacyjny: ogarRaport sytuacyjny: ogar
Poniedzia艂ek, 01.04.2013, 11:51 :: nAiL :: komentarze (1)Poniedzia艂ek, 01.04.2013, 11:51 :: nAiL :: komentarze (1)

Jak zapewne wiecie ogar (ang. Warhound) zosta艂 usuni臋ty na wczesnym etapie publicznych beta-test贸w Heart of the Swarm, poniewa偶 uznali艣my, 偶e jego rola na polu bitwy troch臋 za bardzo pokrywa艂a si臋 z maruderem. Pod wzgl臋dem mechaniki by艂y to praktycznie dwie identyczne jednostki - r贸偶ni艂y si臋 jedynie miejscem produkcji. Decyzja o usuni臋ciu jednostki nigdy nie jest 艂atwa, a w tym przypadku okaza艂a si臋 wyj膮tkowo trudna, poniewa偶 wszyscy w Blizzardzie uwielbiali wygl膮d ogara.

Po obejrzeniu rozgrywek MLG Winter Championship zauwa偶yli艣my, 偶e Life troch臋 zbyt 艂atwo poradzi艂 sobie z Flashem w fina艂ach. Gdyby Flash mia艂 mo偶liwo艣膰 zbudowania ogar贸w, nasza ulubiona rasa (terranie) mog艂aby wygra膰 turniej. Jak to zwykle bywa, podj臋li艣my spontaniczn膮 decyzj臋 pod wp艂ywem tego meczu i natychmiast zabrali艣my si臋 za wprowadzanie zmian w balansie gry.

Z tego wzgl臋du ponownie wprowadzili艣my t臋 jednostk臋 do wewn臋trznej wersji gry, kt贸r膮 wykorzystujemy do test贸w w naszej firmie. Po dodaniu ogara gra terranami sta艂a si臋 niesamowicie satysfakcjonuj膮ca. Jednak za ka偶dym razem, gdy musieli艣my stawia膰 im czo艂a, kieruj膮c nasz膮 ulubion膮 ras膮 (zergami), co艣 by艂o wyra藕nie nie tak. Taka sytuacja by艂a oczywi艣cie nie do pomy艣lenia, wi臋c uznali艣my, 偶e musimy da膰 ogary tak偶e zergom.

Kiedy jednak d艂u偶ej zastanowili艣my si臋 nad t膮 decyzj膮, zdali艣my sobie spraw臋, 偶e nasza ulubiona rasa (protosi) zacz臋艂a mie膰 pod g贸rk臋, poniewa偶 jako jedyna nie dysponowa艂a ogarami. Wtedy nas ol艣ni艂o: tak偶e protosi powinni je otrzyma膰, poniewa偶 jednym z naszych g艂贸wnych cel贸w przy projektowaniu StarCrafta II by艂o stworzenie jak najbardziej podobnych do siebie trzech ras.

Po rozwa偶eniu wszystkich za i przeciw, koniec ko艅c贸w, oto, co postanowili艣my zmieni膰 w grze:

  • Ogar zosta艂 dodany dla rasy terran, bo roboty s膮 fajne, a wygl膮d ogara jest niesamowity.
  • Ogar zosta艂 dodany dla rasy zerg贸w, 偶eby dalej mia艂y szans臋 w starciu z terranami.
  • Ogar zosta艂 dodany dla rasy protos贸w, 偶eby protoscy gracze nie j臋czeli nam o nim na forum.

Wprawdzie zdajemy sobie spraw臋, 偶e wymienione powy偶ej zmiany s膮 drastyczne, ale zach臋camy wszystkich do zalogowania si臋 i sprawdzeniu ich samemu w grze zamiast wyci膮ga膰 pochopne wnioski. Mo偶ecie jak najbardziej podzieli膰 si臋 z nami waszymi przemy艣leniami, ale tym razem nie b臋dziemy bra膰 pod uwag臋 偶adnych opinii i sugestii.

Wi臋cej informacji o sekretach ogar贸w znajdziecie w naszym artykule pt. "Ogar: Pytania i odpowiedzi". Histori臋 ich powstania przedstawia opublikowane w艂a艣nie w naszej sekcji wiedzy o uniwersum StarCrafta opowiadanie pt. "Film na zam贸wienie".

GL HF!


殴r贸d艂o: Battle.net

Battle News
TeamLiquid Legacy StarLeague - wynikiTeamLiquid Legacy StarLeague - wyniki
Niedziela, 31.03.2013, 21:40 :: nAiL :: komentarze (0)Niedziela, 31.03.2013, 21:40 :: nAiL :: komentarze (0)

W walce fina艂owej, w bratob贸jczym pojedyneku Zerg vs Zerg, Sziky stawi艂 czo艂a Michael'owi w formule Bo7. Sziky wspi膮艂 si臋 na wy偶yny i wygra艂 cztery walki z rz臋du! Trzecie miejsce zaj膮艂 za艣 Skzlime wygrywaj膮c 3:2 z eOnzErG.

Je偶eli nie mieli艣cie okazji 艣ledzi膰 rozgrywek, to polecam obejrze膰 VOD'y lub po prostu 艣ci膮gn膮膰 Replay Pack.


殴r贸d艂o: TeamLiquid.net


<< Poprzednie | Nast臋pne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona