Strona g艂贸wna Forum Podzi臋kowania Kontakt Wsp贸艂praca Linki O serwisie Autorzy
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
SC2 News
Battle Report 2 tu偶 tu偶Battle Report 2 tu偶 tu偶
Sobota, 11.04.2009, 14:28 :: Negro :: komentarze (5)Sobota, 11.04.2009, 14:28 :: Negro :: komentarze (5)

Wczoraj administratorzy serwisu StarCraft2.com umie艣cili na serwerze transkrypt z rozgrywki i map臋 o nazwie: "Blistering Sands", na kt贸rej naprzeciw sobie stan膮聟 Matt Cooper (Zerg) oraz Dawid Kim (Terran) - gracze z pierwszego Battle Report'u.

blistering sands

Nowa mapa przeznaczona jest dla dw贸ch graczy. Na mapie znajduj膮聟 si臋 2 wie偶e Xel'Naga, 2 ekspansje z High-Concentrated Minerals (czyli z minera艂ami i wysokiej koncentracji - pozwalaj膮聟 one uzyska膰 wi臋ksz膮聟 ilo艣膰 minera艂贸w, podczas gdy zwyk艂e niebieskie z艂o偶a daj膮聟 8 jednostek minera艂贸w na cykl, tak 偶贸艂te ju偶 12) oraz kilka miejsc na za艂o偶enie dodatkowych baz.
Dodatkowo zauwa偶y膰 mo偶emy, 偶e na mapie s膮聟 3 poziomy terenu - jest to kolejne rozwini臋cie w stosunku do StarCraft: Brood War, gdzie by艂y tylko 2 poziomy terenu.

W zwi膮聟zku z tymi materia艂ami spodziewa膰 si臋 mo偶emy, 偶e na 艢wi臋ta Wielkanocne dostaniemy w prezencie d艂ugo oczekiwany Battle Report 2, kt贸ry dodatkowo zosta艂 przet艂umaczony na inne j臋zyki. Ich liczba oraz to, czy j臋zyk Polski zostanie uwzgl臋dniony nie jest wiadome.

Ps. Poni偶ej zamieszczamy link do transkryptu z rozgrywki - dla tych kt贸rzy nie mog膮聟 doczeka膰 si臋 filmu:
Battle Report 2 - Transkrypt


殴r贸d艂o: StarCraft Wire

Site News
Starfeeder: Top 6 StarCraft 2 FansitesStarfeeder: Top 6 StarCraft 2 Fansites
Sobota, 11.04.2009, 00:20 :: Negro :: komentarze (41)Sobota, 11.04.2009, 00:20 :: Negro :: komentarze (41)

top 6Starfeeder - wielokrotnie ju偶 wspominany blog traktuj膮聟cy o StarCrafcie i StarCrafcie 2 - opublikowa艂 swoj膮聟 list臋 sze艣ciu najlepszych stron fanowskich traktuj膮聟cych o SC2. Nietrudno si臋 oczywi艣cie domy艣le膰, 偶e 偶adna z tych lokat nie jest zajmowana przez stron臋 polsk膮聟. Dlaczego wi臋c o tym piszemy? Ot贸偶 nasza strona znalaz艂a si臋 na li艣cie wyr贸偶nionych jako "Najlepsza Polska strona fanowska StarCrafta 2"! Niby nic, ale jednak kto艣 nas dostrzeg艂. Zwa偶aj膮聟c na to, 偶e Starfeeder staje si臋 na scenie SC stron膮聟 w coraz wi臋kszym stopniu opiniotw贸rcz膮聟 mo偶na stwierdzi膰, 偶e SCA zaczyna by膰 stron膮聟 rozpoznawan膮聟 na arenie mi臋dzynarodowej. Do艣膰 powiedzie膰, 偶e na tej samej li艣cie wyr贸偶nionych znalaz艂y si臋 takie strony jak StarCraft Legacy, StarCraft.org czy GosuGamers.net. Nie pozostaje nam nic innego, jak 偶yczy膰 sobie jeszcze wi臋kszych sukces贸w.

Co do samej zwyci臋skiej sz贸stki - prezentuje si臋 ona nast臋puj膮聟co:


殴r贸d艂o: Starfeeder

SC2 News
Karune na temat GhostaKarune na temat Ghosta
Pi膮聟tek, 10.04.2009, 23:32 :: Negro :: komentarze (0)Pi膮聟tek, 10.04.2009, 23:32 :: Negro :: komentarze (0)

Nie trudno zauwa偶y膰, 偶e ostatnio Blizzard bardzo szybko odpowiada na pytania dotycz膮聟ce SC2, jakie pojawiaj膮聟 si臋 na forum Battle.net. Tym razem Karune wypowiedzia艂 si臋 na temat umiej臋tno艣ci terra艅skiego Ghosta i mo偶liwo艣ci jego zastosowania.

Trzy pytania odno艣nie Ghosta:

1. Jak cz臋sto jest u偶ywana umiej臋tno艣膰 "Psi Round" (zadaje ona 20 obra偶e艅 i dodatkowe 60 obra偶e艅 jednostkom biologicznym rzucaj膮聟cym czary) do "odstrzeliwania" wrogich "caster贸w". Moje obawy polegaj膮聟 na tym, 偶e Ghost nie b臋dzie tak cz臋sto u偶ywany - tylko w wyj膮聟tkowych sytuacjach.

2. W statystykach jest napisane, 偶e umiej臋tno艣膰 "snipe" zadaje 20 obra偶e艅 dla jednostek normalnych. Czy mam racj臋 my艣l膮聟c, 偶e mo偶na do "snipa" doda膰 dodatkowe 15 obra偶e艅 w przypadku jednostek lekkich? W tej sytuacji "snipe" mo偶e zada膰 35 obra偶e艅 lekkim jednostkom, kt贸re nie s膮聟 "casterami".

3. Czy zesp贸艂 deweloper贸w my艣la艂 nad przeniesieniem umiej臋tno艣ci "Targeting Drone" do Ghosta? Co prawda Duch m贸g艂by jedynie "namaszcza膰" jednostki zamiast budowa膰 sond臋, mniej wi臋cej tak, jak High Templar wspiera jednostki Protoss贸w "Psioniczn膮聟 Burz膮聟". Wierz臋, 偶e Ghost kt贸ry powoduje zwi臋kszenie obra偶e艅 o 50% dla wrogich jednostek by艂by bardziej warto艣ciowym wsparciem, co spowodowa艂oby wi臋ksze u偶ycie Ghost贸w.

W ramach przypomnienia:
"Targeting Drone" - umiej臋tno艣膰 Nighthawka, kt贸ra pozwala艂a mu zbudowa膰 jednostk臋, kt贸ra jest niewidzialna i zwi臋ksza obra偶enia o 50% wszystkich jednostek sojuszniczych atakuj膮聟cych cel "namaszczony" przez "Drone'a".

Odpowiedzi, jakich udzieli艂 Karune:

Od czasu, gdy widzieli艣my go ostatnio statystyki Ghosta zosta艂y zmienione. Jednostka ta zadaje 10 obra偶e艅, plus 10 dodatkowych jednostkom s艂abo opancerzonym, a jej zasi臋g wynosi 6. Umiej臋tno艣膰 "Snipe" zadaje 60 obra偶e艅 ignoruj膮聟c przy tym pancerz i kosztuje 75 energii. Ghost posiada r贸wnie偶 EMP - umiej臋tno艣膰 jako dodatek do infiltracji, kt贸ra zadaje 100 obra偶e艅 os艂onom i wysysa ca艂膮聟 energi臋. Umiej臋tno艣膰 ta jest typu Area to Effect (atak lub umiej臋tno艣膰 z dzia艂aniem obszarowym). "Duch" nie posiada ju偶 detekcji jednostek typu "Spellcaster".

W zwi膮聟zku z usuni臋ciem "Targeting Drone" u Nighthawka, b臋dziemy musieli poczeka膰 i zobaczy膰 czy kt贸ra艣 jednostka nie przejmie tej umiej臋tno艣ci.

Wiele z tych zmian sprawia, 偶e Ghost b臋dzie lepsz膮聟 jednostka wsparcia, u偶ywan膮聟 ze wzgl臋du na jej umiej臋tno艣ci strategiczne oraz do n臋kania specjalnych jednostek wroga. Ponad wszystko jednak Ghost posiada Nuke, kt贸ry zadaje 300 obra偶e艅 i dodatkowe 200 budynkom.

Ghost kosztuje 100 minera艂贸w i 200 jednostek gazu, a 偶eby go mie膰 do dyspozycji trzeba wybudowa膰 dodatki "Tech Lab" do Barak贸w i Akademii Duch贸w. Jest to jednostka (wg. Drzewka technologicznego) uwa偶ana za poziom 1.5, dzi臋ki czemu mo偶e si臋 ona pojawi膰 szybko i n臋ka膰 wroga oraz wspiera膰 w艂asne jednostki.

Nawet je艣li obra偶enia zadawane przez Nuki zosta艂y zredukowane, to jednak ta rakieta nie wymaga ju偶 偶adnego "miejsca" (supply) oraz kosztuje tylko 100 minera艂贸w oraz 100 jednostek gazu. Sam pocisk nuklearny jest ju偶 dost臋pny na 2 poziomie (wg. Drzewka technologicznego) oraz wymaga tylko Fabryki (i Ghosta oczywi艣cie).


殴r贸d艂o: Forum Battle.net
T艂umaczenie: Spychi

SC2 News
Karune o Nighthawku i MedivacuKarune o Nighthawku i Medivacu
艢roda, 08.04.2009, 14:38 :: Negro :: komentarze (2)艢roda, 08.04.2009, 14:38 :: Negro :: komentarze (2)

W ostatnich dniach na Forum Battle.net Karune odpowiedzia艂 na kilka pyta艅 dotycz膮聟cych rozgrywki wieloosobowej w StarCraft 2. Ponadto sprostowa艂 informacje dotycz膮聟ce specjalnych umiej臋tno艣ci oraz zastosowania dw贸ch terra艅skich jednostek - Nighthawka oraz Medivac Dropshipa. Poni偶ej zamieszczamy t艂umaczenie wybranych fragment贸w.

nighthawk

Czy b臋dzie mo偶liwo艣膰 ustawienia punktu zbi贸rki jednostek do jakiej艣 jednostki? Co艣 na wz贸r punktu zbi贸rki bohater贸w w WarCraft 3.
Karune: Tak, b臋dzie taka mo偶liwo艣膰, – co wi臋cej b臋dzie mo偶na ustawi膰 punkt zbi贸rki prosto do jednostek transportowych jak Dropship.
Czy b臋dzie mo偶na kontrolowa膰 jednostki i zasoby sojusznika, je艣li ten ci臋 opu艣ci?
Tak - na chwil臋 obecn膮聟 wszystkie zasoby sojusznika, kt贸ry ci臋 opu艣ci艂 trafiaj膮聟 do puli twoich zasob贸w. Nie jest to pewne i b臋dzie dalej testowane i prawdopodobnie zmienione.
Czy wsp贸lne korzystanie z jednostek b臋dzie mo偶liwe? Dla lepszego micro w grach zespo艂owych.
Tak, jest taka mo偶liwo艣膰.
Czy zasoby sojusznika b臋d膮聟 widoczne?
Tak.

medivac O jednostce Medivac:
Leczy Marines, asystuje w atakach na „expy”, transportuje Siege Tanki do szybkich drop贸w lub zrzuca jednostki na inne wrogie Siege Tanki. B臋dzie to jednostka do kt贸rej najcz臋艣ciej si臋 b臋dzie „techowa艂o” i og贸lnie najcz臋艣ciej u偶ywa艂o.
Czyli vs Terran najlepiej szybko i艣膰 w jednostki anty powietrzne.

Karune: Przeciw-powietrzne i obszarowe umiej臋tno艣ci zazwyczaj dobrze radz膮聟 sobie przeciwko Terranom je艣li ich armia sk艂ada si臋 g艂ownie z jednostek biologicznych. Jednostki i umiej臋tno艣ci przeciw-powietrzne s膮聟 tak偶e skuteczne szczeg贸lnie, 偶e Nighthawki s膮聟 teraz do艣膰 pot臋偶ne ze swoj膮聟 now膮聟 umiej臋tno艣ci膮聟 „Hunter-seeker Missile” (kt贸ra tropi cel przez X sekund aby po trafieniu eksplodowa膰 i zada膰 obra偶enia AoE*). Jednak Teranie mog膮聟 p贸j艣膰 w jednostki mechaniczne, co zmusza do podj臋cia innych strategii, wi臋c zwiad b臋dzie zawsze wa偶ny.
*Area to Effect (atak lub umiej臋tno艣膰 z dzia艂aniem obszarowym)

Odno艣nie Hunter-seeker Missile:
Czyli dzia艂a to na zasadzie umiej臋tno艣ci Infestora: “Fungal Infestation”, (co w wolnym t艂umaczeniu oznacza: infekcja grzybni) za wyj膮聟tkiem tego, 偶e jest to rakieta? Czy wybucha podczas kontaktu?

Karune: Wybucha podczas kontaktu i mo偶na jej unikn膮聟膰, je艣li wycofasz swoj膮聟 jednostk臋 przez d艂ugo艣膰 czasu X sekund. X jest przedmiotem balansowania i testowania. Umiej臋tno艣膰 Hunter Seeker Missile jest stworzona do niszczenia wolnych jednostek takich jak wi臋kszo艣膰 „Spellcaster贸w”. Chwilowo „Hunter Missile” tropi wrogie cele przez 15 sekund.

Czy umiej臋tno艣膰 Nighthawk “Hunter Missle” kosztuj臋 minera艂y/gaz?
Karune: Umiej臋tno艣膰 Hunter Missile kosztuje 75 energii, a dzia艂ko “Auto Turret” 50 energii (atakuje cele naziemne i powietrzne).

Na jakiej zasadzie dzia艂aj膮聟 umiej臋tno艣ci Nighthawk’a je艣li chodzi o koszty? Czy na zasadzie poczekaj-cooldown kt贸ry dodatkowo kosztuje minera艂y? Czy jest to umiej臋tno艣膰 kt贸ra kosztuj臋 energi臋 tak jak kiedy艣? Czy dzia艂aj膮聟 na zasadzie hybrydy (umiej臋tno艣ci wymagaj膮聟 zasob贸w i energii)? Lub ca艂kowicie inaczej?
Karune: Nie ma teraz 偶adnego op贸藕nienia dla kt贸rejkolwiek umiej臋tno艣ci Nighthawk’a (Auto-Turret + Hunter Seeker Missle, kt贸re msz膮聟 by膰 odkryte w Fusion Core budynku). 呕adne zdolno艣ci Nighthawka kosztuj膮聟 minera艂y. Umiej臋tno艣膰 „Hunter Missle” zadaje 150 obra偶e艅 typu “Splash”, niszcz膮聟c wi臋kszo艣膰 “caster贸w” i jednostek pierwszej ga艂臋zi drzewa produkcji.
Wszystkie te statystyki s膮聟 przedmiotem testowania gry i mog膮聟 si臋 zmieni膰.

Brzmi to bardzo interesuj膮聟co.
I jeszcze jedno, je艣li rakieta nie dosi臋gnie celu, czy mimo tego wybuchnie? Je艣li cel zginie to czy rakieta wybucha w po艂owie drogi czy w miejscu gdzie jednostka zosta艂a zniszczona? Jak bardzo udany jest pomys艂 u偶ycia tej umiej臋tno艣ci na swojej jednostce i prowadzenia jej do wrogiej bazy/jednostek (czy to w og贸le by艂o wypr贸bowane)?

Karune: Je艣li rakieta nie si臋gnie celu, traci paliwo, rozpada si臋 i 偶adne obra偶enia nie s膮聟 zadawane. Eksplozja nast臋puje tylko, kiedy rakieta dosi臋ga celu. Nie mo偶na u偶ywa膰 tej umiej臋tno艣ci na w艂asnych jednostkach – wiem, 偶e nie chcia艂bym by膰 „Marinsem-przyn臋t膮聟” dla tej rakiety.


殴r贸d艂o: Forum Battle.net (1) | Forum Battle.net (2)
T艂umaczenie: Spychi

SC2 News
Terra-Tron i nowe screenyTerra-Tron i nowe screeny
Pi膮聟tek, 03.04.2009, 23:04 :: Negro :: komentarze (2)Pi膮聟tek, 03.04.2009, 23:04 :: Negro :: komentarze (2)

Terra-Tron

1 kwietnia Blizzard zaprezentowa艂 now膮聟 jednostk臋 w StarCraft 2 - monstrualnych rozmiar贸w terra艅skiego robota, z艂o偶onego z kilku budynk贸w! Oczywi艣cie nie trudno si臋 domy艣le膰, 偶e jest to Prima Aprilisowy 偶art, jakimi co roku stara si臋 nas zaskoczy膰 ekipa z Blizzarda.

Sam robot od razu kojarzy si臋 z filmowym hitem Michaela Baya - "Transformers". I nie chodzi tu tylko o wygl膮聟d. Wysoki na kilka pi臋ter Terra-Tron m贸wi niemal identycznie jak "transformersy" (szczeg贸lnie kwestia "I am Terra-Tron" kojarzy si臋 z Megatronem) i jest r贸wnie niszczycielski jak one.
Jednostka posiada kilka r贸偶nych atak贸w - od olbrzymiej pi艂y, poprzez niszczycielski promie艅 a偶 do wystrzeliwanych Reaper贸w. Dodatkowym atutem robota jest jego rozmiar - Thor ledwo si臋ga mu do kolan. O ile jest praktycznie pewne, 偶e nowa jednostka nie pojawi si臋 zar贸wno w multi jak i kampanii, to mo偶emy mie膰 nadziej臋, 偶e b臋dzie dost臋pna w edytorze.

Razem z opisem jednostki (kt贸ry zamieszczamy poni偶ej) na stronie StarCraft2.com pojawi艂o si臋 5 nowych screen贸w przedstawiaj膮聟cych Terra-Trona. Pr贸cz niego jednak podziwia膰 mo偶emy na nich kolejn膮聟 nowo艣膰 w grze - wielkie miasto. Wnioskuj膮聟c z obrazk贸w mo偶emy stwierdzi膰, 偶e miasta w SC2 b臋d膮聟 bardzo 艂adne i szczeg贸艂owe (na screenach dostrzec mo偶na nawet cywili). Pole walki w postaci uk艂adu ulic i wie偶owc贸w na pewno urozmaici rozgrywk臋.

Terra-Tron 2

Zaprezentowane screeny pozwalaj膮聟 r贸wnie偶 s膮聟dzi膰, 偶e model Terra-Trona przygotowany by艂 ju偶 jaki艣 czas temu i tylko czeka艂 na prezentacj臋. Wywnioskowa膰 to mo偶na po starych modelach Thora widocznych na screenach - nowy model ma przeprojektowany wygl膮聟d dzia艂 na plecach.

Wszystkie screeny zobaczy膰 mo偶na TUTAJ.


T艂umaczenie opisu jednostki:

TERRA-TRON

Tworzony przez: Ca艂膮聟 baz臋
Uzbrojenie: CA艁A BAZA!
Przeznaczenie: Ostateczna linia obrony

Terra艅ska armia od zawsze s艂yn臋艂a ze swych doskona艂ych zdolno艣ci obronnych i ci膮聟g艂ym p臋dzie ku udoskonaleniom fortyfikacji. We藕my np. Czo艂g obl臋偶niczy Crucio, Twierdz臋 planetarn膮聟 Ares, czy te偶 powa偶nie dozbrojon膮聟 wyrzutni臋 rakiet Broadsword. Kilka z nich, w po艂膮聟czeniu z pe艂nymi bunkrami stanowi膮聟 solidn膮聟 zapor臋 pancerza, neostali i si艂y ognia, by poradzi膰 sobie z ka偶dym zagro偶eniem – tak zewn臋trznym, jak i wewn臋trznym.

Jednak偶e w przypadku przed艂u偶aj膮聟cego si臋 obl臋偶enia, nawet najwytrzymalsze opancerzenie p臋ka, amunicja si臋 ko艅czy, a najtwardsi 偶o艂nierze si臋 m臋cz膮聟. By stworzy膰 w pe艂ni kompleksowe zabezpieczenie dla bogatych w z艂o偶a region贸w, Terranie musieli wdro偶y膰 zupe艂nie now膮聟 koncepcj臋 taktyki prowadzenia walki. Wojskowi in偶ynierowie, nadzorowani przez Goraion Systems, a podlegaj膮聟cy doktorowi Ronowi Voltowi, pracowali dzie艅 i noc by zaprojektowa膰 now膮聟 baz臋 dla terra艅skich wojsk: gigantycznego Terra-Trona.

Podczas ostatniej konferencji, dr Volt powiedzia艂:

Przy u偶yciu generator贸w pola magnetycznego i dzi臋ki prostym poprawkom do obecnych schemat贸w naszych struktur, odkryli艣my i偶 mo偶emy wykorzysta膰 istniej膮聟ce budynki do stworzenia szkieletu robota bojowego, kt贸rego moi koledzy po fachu, maj膮聟 zwyczaj nazywa膰 Terra-Tronem.
Terra-Trona najlepiej u偶ywa膰 jako ostatniej deski ratunku, s艂u偶膮聟cej obronie kluczowej pozycji. Obecnie koszt u偶ycia tej broni stanowi spory problem, jako 偶e przewody, rury roz艂膮聟czaj膮聟 si臋, pozostawiaj膮聟c ods艂oni臋t膮聟 elektryk臋, ramy oraz system kanalizacji. Zapewniam jednak, 偶e dok艂adamy wszelkich stara艅, by zaprojektowa膰 nowy system przechowywania odpadk贸w i przywr贸ci膰 struktury do stanu u偶yteczno艣ci w najbli偶szej przysz艂o艣ci.


Akcja na zako艅czenie odliczania, o kt贸rej pisali艣my wczoraj (2 newsy wcze艣niej) by艂a oczywi艣cie kolejnym Prima Aprilisowym 偶artem. Mo偶na by艂o si臋 tego spodziewa膰 po podanej dacie zako艅czenia "konkursu" wypadaj膮聟cej 1 kwietnia.
Jednocze艣nie jednak, wszyscy kt贸rzy dali si臋 nabra膰 i wys艂ali odpowiedniego maila maj膮聟 nadal szans臋 na otrzymanie klucza do bety. Gdy tylko wspomniane serwisy b臋d膮聟 mia艂y klucze do rozdzielenia, osoby, kt贸re wzi臋艂y udzia艂 w "konkursie" b臋d膮聟 brane pod uwag臋 przy rozdzielaniu tych kluczy.


殴r贸d艂o: StarCraft2.com
T艂umaczenie opisu: Deimos0

SC2 News
BlizzCast #8BlizzCast #8
艢roda, 01.04.2009, 22:25 :: Negro :: komentarze (1)艢roda, 01.04.2009, 22:25 :: Negro :: komentarze (1)

blizzcast

Dost臋pny jest ju偶 8 odcinek BlizzCast – jak zawsze porusza on wiele kwestii zwi膮聟zanych z pozycjami wydawanymi przez Blizzard. Nas naturalnie, najbardziej interesuj膮聟 fragmenty zwi膮聟zane ze StarCraft 2. Wiadomo ju偶, 偶e beta niepr臋dko ujrzy 艣wiat艂o dzienne (pesymi艣ci ironizuj膮聟, 偶e by艂o by mi艂o, gdyby gra w og贸le wysz艂a jeszcze w tym roku). Niech to jednak nikogo nie zniech臋ca – ka偶da informacja jest istotna i dzi臋ki temu mo偶liwe b臋dzie lepsze przygotowanie si臋 na wci膮聟偶 nadchodz膮聟c膮聟 produkcj臋.

Ostatni BlizzCast dotyka艂 tematu Diablo 3, znalaz艂o si臋 jednak miejsce na kilka pyta艅, kt贸re powinny zainteresowa膰 ka偶dego fana SC2. Odpowiedzi udziela艂 oczywi艣cie Dustin Browder – zach臋cam do czytania.

BlizzCast - t艂umaczenie wybranego fragmentu:

Bornakk: Nast臋pny fragment zawiera kilka pyta艅 zwi膮聟zanych ze StarCraft 2, odpowiedzie膰 na nie pomo偶e nasz G艂贸wny Projektant – Dustin Browder. Witaj Dustin!

Dustin Browder: Witam wszystkich.

Bornakk: Pierwsze pytanie zada艂 Norfindel z Battle.net – m贸g艂by艣 udzieli膰 nieco informacji na temat jednostek powietrznych? Ich obecnego przeznaczenia i skuteczno艣ci w samej grze?

Dustin Browder: Oczywi艣cie ka偶da rasa inaczej wykorzystuje swoje jednostki powietrzne. Zergowie na przyk艂ad cz臋sto wykorzystuj膮聟 Mutaliski – do zaskakuj膮聟cych atak贸w, wytr膮聟caj膮聟cych przeciwnika z rytmu, oraz w ilo艣ciach masowych w p贸藕niejszych etapach gry. Jednostki innych ras s艂u偶膮聟 czemu innemu – terra艅skie Banshee s膮聟 pot臋偶nymi jednostkami do zwalczania cel贸w naziemnych – niekiedy potrafi膮聟 same przedrze膰 si臋 przez wrog膮聟 obron臋, czego w oryginale Wraithy nie potrafi艂y dokona膰. Podobne zagro偶enie stanowi膮聟 u Protoss贸w Void Raye. Ich bro艅 potrafi zada膰 powa偶ne obra偶enia budynkom. Graczom przyjdzie wi臋c stawi膰 czo艂o naprawd臋 silnym przeciwnikom, co zach臋ci do korzystania z jednostek przeciw powietrznych - Corruptor贸w i Phoenix贸w. B臋dzie si臋 te偶 mo偶na przekona膰 o sile wi臋kszych jednostek – Carriery maj膮聟 wi臋kszy zasi臋g ni偶 kiedykolwiek wcze艣niej – sprawi to, 偶e powinni艣my widzie膰 ich wi臋cej w decyduj膮聟cych momentach gry, lecz to oka偶e si臋 dopiero po ukazaniu si臋 wersji beta. Battlecruisery maja 3 ulepszenia do wyboru, wi臋c gracz mo偶e zdecydowa膰 czy woli zamontowa膰 np. Dzia艂o Yamato, czy wyposa偶y膰 jednostk臋 w ochronne tarcze - czyni to te jednostki bardziej efektywnymi podczas gry i prawdopodobnie r贸wnie偶 sprawi, i偶 Battlecruisery stan膮聟 si臋 sta艂ym elementem matchup贸w.

Bornakk: Kolejne pytanie nades艂a艂 Ultimasx - zauwa偶y艂em, 偶e protosskie struktury mia艂y widoczn膮聟 powierzchni臋 pod sob膮聟, podczas procesu tworzenia. W ostatnich pokazach, wygl膮聟da艂o na to, 偶e budynki po prostu pojawiaj膮聟 si臋 po zako艅czeniu animacji, natomiast podczas warp-in jednostek, powierzchnia pod nimi wci膮聟偶 jest widoczna. Wygl膮聟da wi臋c na to, 偶e chodzi艂o mu o r贸偶nice w animacjach. Mo偶esz wi臋c wyja艣ni膰 nam jak b臋dzie to ostatecznie wygl膮聟da艂o?

Dustin Browder: Rozmawia艂em o tym z Samwisem, lecz nie przypomina on sobie by wprowadzano jakiekolwiek zmiany w animacji tworzenia budynk贸w. Mo偶liwe wi臋c, 偶e wkrad艂 si臋 po prostu jaki艣 b艂膮聟d. Nie jestem pewny, o co dok艂adnie chodzi u偶ytkownikom, ale wiem jak chcemy by ta cz臋艣膰 grafiki wygl膮聟da艂a. Budynki oczywi艣cie b臋d膮聟 posiada艂y animacj臋 tworzenia, tak jak w oryginalnym SC – mo偶na b臋dzie zobaczy膰, 偶e powstaje jaka艣 struktura, ale nie b臋dzie jasne jaka. W miar臋 ko艅czenia procesu przywo艂ywania budynku, jego kontury b臋d膮聟 ju偶 odrobin臋 wyra藕ne. Na koniec ca艂o艣膰 zacznie nabiera膰 ostro艣ci i charakterystycznego po艂ysku (np. metaliczny w przypadku odpowiedzialnego za dost臋p do Dark Templar贸w). Og贸lnie b臋dzie wygl膮聟da艂o to bardzo podobnie do znanej z SC animacji, jednak wzbogacimy j膮聟 o nowe detale.

Bornakk: Ten sam u偶ytkownik zada艂 jeszcze jedno pytanie – Ultimasx zauwa偶y艂, 偶e terra艅skie budynki zaczynaj膮聟 wydziela膰 dym, zamiast p艂on膮聟膰. Jest odrobin臋 za wcze艣nie na tego typu pytanie, mimo wszystko jednak – czy struktury Zerg贸w b臋d膮聟 krwawi膰 po ich uszkodzeniu?

Dustin Browder: Mam tak膮聟 nadziej臋. Nie dotarli艣my jeszcze do etapu, gdzie b臋dziemy si臋 tym zajmowa膰. Udost臋pniamy wiele informacji, ludzie widz膮聟 post臋p w tworzeniu gry i wiem, 偶e panuje opinia, i偶 „skoro wygl膮聟da to tak dobrze, musi by膰 ju偶 na uko艅czeniu” – zapewniam, 偶e graficy wcale tak do tego nie podchodz膮聟. Na razie skupili si臋 na dopracowywaniu poszczeg贸lnych jednostek i ras, lecz Zergowie s膮聟 pod tym wzgl臋dem do艣膰 zaniedbywani. W ich przypadku w og贸le czeka nas sporo pracy – przy Hatchery, Lair, Hive. Krwawi膮聟ce budynki wygl膮聟daj膮聟 bardzo „zergowo” i jest to element, kt贸ry ch臋tnie by艣my umie艣cili.

Bornakk: To ko艅czy seri臋 pyta艅, dotycz膮聟cych StarCraft 2 – dzi臋ki, 偶e wpad艂e艣 Dustin!

Dustin Browder: Dzi臋ki, ch艂opaki.


殴r贸d艂o: Blizzard BlizzCast
T艂umaczenie: Deimos0


<< Poprzednie | Nast臋pne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na g贸r臋 Nast臋pna strona