Opowiadania Heart of the SwarmOpowiadania Heart of the Swarm
PiÄ…tek, 14.06.2013, 00:07 :: nAiL :: komentarze (0)PiÄ…tek, 14.06.2013, 00:07 :: nAiL :: komentarze (0)
Ta chwila musiała kiedyś nadejśc... Tylko dlaczego tak szybko? Czemu właśnie teraz? :( Blizzard poinformował, że ostatnie opowiadanie o ERK było dosłownie ostatnim z serii Heart of the Swarm. Pozostaje już tylko nadrobić zaległości - zapraszam do działu Opowiadania.
Od siebie obiecuję tylko, że w najbliższym czasie postaram się uzupełnić dział o opowiadania z cyklu Wings of Liberty.
Raport sytuacyjny: 7 czerwca 2013Raport sytuacyjny: 7 czerwca 2013
Åšroda, 12.06.2013, 18:21 :: nAiL :: komentarze (0)Åšroda, 12.06.2013, 18:21 :: nAiL :: komentarze (0)
Kilka dni temu Blizzard wypuścił na świat raport sytuacyjny. Od dzisiaj dostępny jest w wersji polskiej. Poniżej znajdziecie tylko skromny wycinek całego artykułu, ale zdecydowanie polecam zapoznać się z całością tekstu. Link znajdziecie na dole newsa.
Niektóre jednostki zawsze będą odgrywały ważną rolę w pewnych strategiach i/lub kombinacjach ras. Chcemy, by korzystanie z nich było widowiskowe, stanowiąc jednocześnie wyzwanie dla gracza.
Obecnie toczą się dyskusje na temat następujących jednostek:
Promień otchłani
Promień otchłani jest bardzo często wykorzystywany przeciwko zergom, ale ze statystycznego punktu widzenia nie można stwierdzić, że protosi są w tym wypadku zbyt mocni.
Atak typu all-in nie jest tutaj jedyną odpowiedzią, jaką mają w zanadrzu gracze zergami. Wiele starć protosów z zergami trwa do średniego, a nawet późnego etapu gry, i kończy się zwycięstwem zergów - mimo zastosowania promieni otchłani.
Co prawda promień otchłani jest obecnie dużo lepszą jednostką niż kiedyś, ale nie uważamy, że to coś złego.
Gwiezdne wrota były kiedyś praktycznie bezużyteczne - teraz zaś są ważnym elementem rozgrywki. Obserwujemy również szerokie zastosowanie templariuszy oraz strategii opartych na jednostkach robotycznych.
Wszystkie opcje technologiczne są teraz użyteczne na każdym etapie gry.
Aktualnie nie planujemy osłabienia promienia otchłani.
Wdowia mina
Wdowie miny odsunęły nieco w cień jednostki takie jak czołgi oblężnicze czy thory, ale ich zastosowanie nie przekłada się bezpośrednio na przewagę terran nad protosami czy zergami.
Pytanie brzmi więc: czy dobrze się stało, że wdowie miny zastąpiły czołgi oblężnicze jako podstawowe jednostki zadające obrażenia rozpryskowe?
Według nas odpowiedź brzmi: "tak".
Kiedy obserwujemy armię złożoną z marines i czołgów w starciu z siłami zergów - możemy z dużą dozą pewności typować zwycięzcę jeszcze przed rozpoczęciem bitwy.
Jednak w przypadku armii złożonej z marines i wdowich min wynik nie jest aż tak oczywisty, a wszystko sprowadza się do umiejętności, jakimi popisze się gracz w tej konkretnej potyczce.
Obecnie wdowie miny działają w taki sposób, że służą zarówno graczom, którzy potrafią z nich korzystać, jaki i tym, którzy nauczyli się skutecznie sobie z nimi radzić.
Czołgi oblężnicze nie zniknęły przecież z pola bitwy. Są kluczowym elementem w starciach między dwoma graczami terrańskimi oraz gwarantem bezpieczeństwa na początkowym i średnim etapie gry przeciwko zergom. Ponadto, terrańskie strategie oparte na jednostkach mechanicznych również mają duży potencjał.
Reasumując: dopóki wdowie miny są skuteczne w rękach dobrych graczy, dysponujących dużymi umiejętnościami, a terranie nie mają realnej przewagi nad pozostałymi rasami - nie planujemy osłabienia tych jednostek.
Koronacja mistrza pierwszego sezonu WCSKoronacja mistrza pierwszego sezonu WCS
Åšroda, 12.06.2013, 18:04 :: nAiL :: komentarze (0)Åšroda, 12.06.2013, 18:04 :: nAiL :: komentarze (0)
Wiele marzeń legło w gruzach podczas starcia tytanów, które odbyło się w ostatnim dniu finałów pierwszego sezonu WCS, rozgrywanych w Jamsil Arena w Seulu. Wszystko było gotowe na powtórkę koreańskiego finału WCS, w którym zmierzyli się Kim "Soulkey" Min Chul i Lee "INnoVation" Shin Hyung, gdyż obaj zawodnicy znaleźli się po przeciwnych stronach drabinki. Soulkey był zdeterminowany, aby po raz drugi roznieść Kim "sOs" Yoo Jina, a INnoVation musiał pokonać Jung "Mvp" Jong Hyuna, zawodnika z największa ilością zwycięstw w historii StarCrafta II.
W meczu Soulkeya i sOsa poznaliśmy potęgę nowych jednostek z Heart of the Swarm. Soulkey uderzył nosicielami roju a sOs siał grozę z powietrza Złotą Armadą. Ostatecznie zwyciężył znany z nieprzewidywalnych zagrań sOs. W piątej grze perfekcyjnie wyprowadzony szybki atak działami fotonowymi na mapie Bel'Shir Vestige dał protoskiemu graczowi przewagę nie do przezwyciężenia i tym samym sOs przeszedł do finału.
Doskonała gra terran przeciwko terranom w wykonaniu INnoVationa w starciu z aLive w 1/8 finału oznaczała, że Mvp czekać będzie trudne zadanie. W pierwszej grze obie strony wyprowadziły atak helbatami, a przez cały czas o krok przed rywalem był INnoVation, co dało mu zwycięstwo. Mvp wyszedł jednak na prowadzenie 2:1 dzięki odważnej postawie w drugiej grze, w której udało mu się odrobić straty do rywala. Pomogła mu także nieudana strategia na oddalone od bazy koszary, obrana przez rywala w trzecim starciu. INnoVation dowiódł jednak swojej przewagi i wytrwałości w grach nr 4 i 5, gdzie pokazał grę na najwyższym poziomie i wygrał całą serię wynikiem 3:2.
Wyniki półfinałów oznaczały, że w finałach dojdzie do stosunkowo nieczęstego w dużych turniejach StarCrafta II starcia protosów z terranami. Po tym, jak INoVation wyszedł na prowadzenie 1:0, zdawało się, że sOs wyrówna w drugim meczu, dzięki agresywnej grze od początku i solidnej obronie. Jednak nieprzemyślany, zbyt daleko wyprowadzany atak sprawił, że sOs stracił panowanie nad grą i ostatecznie INnoVation wygrał ten oraz następny mecz, wychodząc na prowadzenie 3:0 w serii. W decydującym starciu na mapie Neo Planeta S, sOs postanowił wykorzystać niezwykłą kombinację orkanów i wysokich templariuszy, co zdziwiło i zaskoczyło INnoVationa. Niestety sOs nie był w stanie przerzucić swoich oddziałów przez mapę, dzięki czemu INnoVation mógł powoli wykończyć potężną, lecz powolną armię rywala. Terrański faworyt wygrał serię wynikiem 4:0.
Pełną relację z weekendu obejrzycie w programie WCS Today. Tim Frazier i Andrew Dunne pokażą wam całą akcję, najlepsze strategie i najbardziej emocjonujące momenty.
Szczegółowe omówienie WCS, aktualne tabele, rankingi, filmy i artykuły znajdziecie na portalu WCS pod adresem http://www.starcraft2.com/wcs.
Rozważania nad osłabieniem dropów z HelbatamiRozważania nad osłabieniem dropów z Helbatami
Wtorek, 11.06.2013, 19:03 :: nAiL :: komentarze (0)Wtorek, 11.06.2013, 19:03 :: nAiL :: komentarze (0)
Ekipa Blizzarda zaczyna zastanawiać się czy nie wprowadzić zmian do dropów z wykorzystaniem Helbatów. Główne powody to:
Zbyt Å‚atwe do wykonania
Szczególnie w TvT - niewielkie zagrożenie wykonania (pod warunkiem braku utraty Promu ewakuacyjnego)
Możliwość wykorzystania przed gotowością obrony
Aktualnie w planach jest tylko przeglądanie się tej taktyce. Możliwe, że finalnie zostanie wprowadzone jakieś ulepszenie ingerujące w obrażenia zadawane przez jednostkę.
Aktualizacja programu startowego - testerzy poszukiwaniAktualizacja programu startowego - testerzy poszukiwani
Wtorek, 11.06.2013, 18:44 :: nAiL :: komentarze (0)Wtorek, 11.06.2013, 18:44 :: nAiL :: komentarze (0)
Wciąż prowadzimy testy zmian na platformie Battle.net, o których wspominaliśmy jakiś czas temu. Jedną z planowanych nowości jest aplikacja Battle.net, którą stworzyliśmy w celu ulepszenia procesu uruchamiania wszystkich gier Blizzarda i towarzyszącej temu procedury logowania. Rozpoczęliśmy właśnie beta-testy mające na celu dopracowanie tej aplikacji.
Jeżeli chcielibyście nam pomóc w testach, udajcie się na stronę ustawień profilu beta testera i wybierzcie przynajmniej jedną z dostępnych opcji beta-testów (jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście). Gracze będą zapraszani do testów stopniowo - jeżeli zostaniecie wybrani, wasze konto Battle.net automatycznie uzyska dostęp do wczesnej wersji aplikacji, a na wasz adres e-mail zostanie wysłana wiadomość ze szczegółowymi informacjami.
Aby dowiedzieć się więcej na temat beta-testów, zapoznajcie się z FAQ lub odwiedźcie poświęcone im forum (w języku angielskim).
Nowa klasyfikacja ligowa w 4. sezonie 2013Nowa klasyfikacja ligowa w 4. sezonie 2013
Wtorek, 11.06.2013, 18:40 :: nAiL :: komentarze (0)Wtorek, 11.06.2013, 18:40 :: nAiL :: komentarze (0)
Kiedy w marcu bieżącego roku wystartowały nowe ligi rankingowe w StarCraft II: Heart of the Swarm, wewnętrzne rankingi poziomu umiejętności zostały wyzerowane. Ponieważ konieczne było uwzględnienie wielu nowych graczy, zaklasyfikowanie ich do poszczególnych lig w zależności od umiejętności zajęło trochę czasu. Potem okazało się, że niektórzy gracze zostali sklasyfikowani nieco wyżej, niż powinni, przez co składy lig odbiegały od planowanych.
W czwartym sezonie rankingowym 2013 r. wprowadziliśmy modyfikacje, które pomogą zrównoważyć składy lig dzięki dokładniejszej kontroli odsetka awansujących graczy. Wskutek tych zmian, w połączeniu z likwidacją przenoszenia do niższych lig w środku sezonu, niektórzy mogą zauważyć na początku nowego sezonu ligowego zwiększoną ilość przesunięć między ligami. Jeśli po rozegraniu meczu klasyfikacyjnego zauważycie, że przeniesiono was do innej ligi, nie przejmujcie się. System rankingowy działa tak, żeby jak najlepiej sklasyfikować gracza w zależności od umiejętności. Oczywiście, jeśli stawiacie sobie za cel dostanie się do wyższej ligi, to wywalczycie upragniony awans w miarę jak będziecie odnosili zwycięstwa i osiągali coraz lepsze wyniki.