Strona główna Forum PodziÄ™kowania Kontakt Współpraca Linki O serwisie Autorzy
Jednostki - Zerg Guardian
Zobacz opis
Zapraszamy na forum!
Site News
SCA powraca!SCA powraca!
Åšroda, 01.07.2009, 16:21 :: Lukin :: komentarze (7)Åšroda, 01.07.2009, 16:21 :: Lukin :: komentarze (7)

Po miesięcznej przerwie wznawiamy działalność serwisu. Nie oznacza to, że zostaniecie zbombardowani gradem nowych newsów. Po prostu dalej będziemy pisać (w miarę naszych możliwości) co ciekawego dzieje się w świecie SC i SC2. Przegapiliśmy kilka ciekawych rzeczy, ale cóż... można o nich poczytać w innych serwisach.

Jeśli w ciągu 2 tygodni znów nie zejdziemy ze sceny oznacza to, że na stałe już zagościliśmy w Internecie. Zachęcamy nowe osoby do pisania newsów. W tej sprawie proszę pisać PW na forum do administratorów.

SC2 News
Baneling Mines i szczegóły Hardened ShieldsBaneling Mines i szczegóły Hardened Shields
Sobota, 30.05.2009, 01:10 :: Lukin :: komentarze (2)Sobota, 30.05.2009, 01:10 :: Lukin :: komentarze (2)

Na forum serwisu StarCraftWire pojawił‚y się™ ciekawe informacje odnośnie użycia Banelingów oraz Hardened Shields Immortali. Zacznijmy od Banelingów.

Banelingi stajÄ…Â… siÄ™ "nowymi" Spidermines

Użytkownik StarCraftWire o nicku grrrrr założył na forum wą…tek godny napisania o nim w newsie.

Być może znacie z SC:BW trick polegają…cy na rozłożeniu Spider Mines, dodania wroga do sojuszników, a gdy jego armia wejdzie w środek pola minowego "odznaczenie" go jako sojusznika, aby wszystkie miny eksplodowały w jednym momencie, nie dają…c wrogowi szansy na zniszczenie ich.

Karune odpisał w tymże wą…tku:

Karune: Gdy wydasz Banelingom komendę Attack-Move, zaatakują… one zawsze Marines. Aby zaatakować budynek musisz wskazać go Banelingom. Ta opcja jest po to, aby ułatwić graczom kontrolę nad Banelingami. Nie będa one wybuchać na celach, które nie były przeznaczone do ataku. Dodatkowo Banelingi mają… nową… umiejętność, która pozwala im eksplodować po wciśnięciu hotkeya. Umożliwia to zakopanie Banelingów pod ziemią… i spowodowanie wybuchu, który zrani jednostki na powierzchni. Teraz macie prawdziwe "Baneling Mines".

Szczegóły Hardened Shield Immortali

Cydra poświęcił trochę czasu na wyjaśnienie zasady działania Hardened Shield Immortali podczas ataku.

Pytanie: Czy Hardened Shield aktywuje się, gdy zwykłe tarcze Immortali są… wyczerpane? I czy ze wszystkimi upgrade'ami obrażenia są… redukowane do 7, czy ulepszenia nie mają… ne to wpływu i Immortale otrzymują… 10 punktów obrażeń?

Cydra: Hardened Shields redukują… obrażenia pochodzą…ce z potężnych ataków do 10, jeśli Immortal posiada zwykłe tarcze. Gdy tarcze będą… wyczerpane Immortal otrzymuje obrażenia bezpośrednio.

Co do upgrade'ów tarcz: faktyczne obrażenia = obrażenia - ulepszenia tarcz - ewentualne obrażenia zredukowane przez Hardened Shields. Na przykład jeśli Immortal atakuje wrogiego Immortala z w pełni ulepszonymi tarczami, wtedy obrażenia wyniosą… 10. 35 (20+15 przeciko opancerzonym) - 3 (pełny upgrade osłon) = 32. Jest to więcej niż 10, więc wrogi Immortal przyjmie tylko 10 punktów obrażeń (ochroni go Hardened Shield). Ale jeśli twój Disruptor strzela we wrogiego Immortala z pełnym upgradem osłon, wtedy obrażenia wyniosą… 7. 10 - 3 (pełny upgrade osłon) = 7. Jest to poniżej 10, więc Hardened Shields nie aktywują… się.

Wyjaśnienie jest trochę skomplikowane, ale generalnie jest tak jak zawsze: obrażenia - upgrade'y tarcz - Hardened Shields.


Źródła: StarCraftWire - Baneling Mines | StarCraftWire - Hardened Shields
TÅ‚umaczenie: Lukin

SC2 News
Exclusive Fansite Q&A - SC2 ArmoryExclusive Fansite Q&A - SC2 Armory
Czwartek, 28.05.2009, 23:54 :: Negro :: komentarze (0)Czwartek, 28.05.2009, 23:54 :: Negro :: komentarze (0)

Mimo coraz bliższej bety Blizzard nie ustaje w publikowaniu odpowiedzi na kolejne zestawy pytań zadawanych przez fanów. Jeszcze nie ochłonęliśmy po ostatnim, 51 pierwszym już Q&A, a juz dostajemy kolejny zestaw, tym razem z serii Exclusive Fansite Q&A. Tym razem Blizzard odpowiedział na pytania SC2 Armory.

Tłumaczenie całego tekstu, które wykonał Lukin znajduje się TUTAJ.


Źródło: SC2 Armory
TÅ‚umaczenie: Lukin

SC2 News
Supply Depot, Medivac oraz HSMSupply Depot, Medivac oraz HSM
Czwartek, 28.05.2009, 23:49 :: Negro :: komentarze (0)Czwartek, 28.05.2009, 23:49 :: Negro :: komentarze (0)

Poza Q&A , na forum Battle.net toczą… się naturalnie inne dyskusje, gdzie nieocenione okazują… się informacje, udzielane przez Karune. Nie inaczej było i tym razem, gdyż czcze teoretyzowanie do niczego by nie doprowadziło użytkowników – natomiast kilka faktów z pewnością… rozwiało wą…tpliwości niektórych.

Pytanie: Z tego, co słyszałem w grze nie zmienia się nic oprócz wykrywania ścieżek przez jednostki. Pancerz, PŻ, zdolność wykrywania niewidzialnych oddziałów i ataki pozostają… takie same.

Karune: Racja. Zwróć jednak uwagę na skutki użycia np. Supply Depotów, dzięki którym można odcią…ć siły przeciwnika, zbyt odważnie atakują…cego Twoje pozycje. Takie zagranie łatwo może zaważyć na losach bitwy.

Pytanie: Wiem, że to pytanie było już zadawane, ale dla przypomnienia – czy można podnieść depoty, gdy znajdują… się na nich wrogie (lub sojusznicze) jednostki?

Karune: Tak, można w tej sytuacji unieść schowane Supply Depoty. Oddziały na wierzchu zostaną… zepchnięte w tę stronę, której bliżej się znajdują….

Pytanie: Zgadzam się, że bardzo defensywna strategia Terran będzie teraz bardziej irytują…ca, niż kiedykolwiek, a tech średniego poziomu nie powstrzyma takiego zagrania, gdyż blokada złożona z Koszar i Supply Depotów będzie wtedy wcią…ż skuteczna. Nie wiem tego jednak na pewno, gdyż żaden z nas nie ma pojęcia jak w praktyce sprawdza się system poruszania między budynkami. Karune, skomentujesz jakoś skuteczność odgradzania się przy pomocy struktur?

Karune: Terranie są… bardzo skuteczni w blokowaniu ataków we wczesnych fazach gry, jednak można przełamać tę obronę, gdy przeciwnik skupia się na rozwoju technologicznym. Grają…c Protossami, użyłem Nullifiera by uniemożliwić SCV dojazd do atakowanych Supply Depotów, Zerg natomiast może skorzystać z Banelingów, zadają…cych obrażenia paru strukturom jednocześnie.

Pytanie: Kiedy jednostka zostaje zepchnięta z Supply Depota, dzieje się to natychmiast, czy "zsuwa" się ona jak w SC1?

Karune: Nie jestem pewien co chciałeś powiedzieć przez "zsuwa", ale efekt zejścia ze struktury jest natychmiastowy.

Pytanie: Moment… Myślałem, że ilość PŻ Supply Depotów zredukowano z 500 do 350 (widziałem to chyba na którymś Battle Report).

Karune: Nic z tych rzeczy.

Karune wypowiedział się na kilka innych tematów – Medivaca, Thora i pomysłu odnośnie Hunter Seeker Missile Ravena:

Pytanie: Medivac – jeśli będzie odpowiednio szybko dostępny, stanie się lepszy niż poprzednik.

Karune: I ja uważam, że jest to lepsza jednostka niż Medyk z SC1. Medivac leczy szybciej i jest mniej podatny na te same ataki, które skutecznie eliminują… Marines. Poza tym zwiększa mobilność terrańskiej armii, a gdy nie służy regeneracji sił piechoty może desantować np. czołgi. Chodzą… słuchy, że może nawet transportować Thora.

Pytanie: Zastanawia mnie, jak dropship może przenieść 10-krotnie większego Thora… Czary-mary i siła woli?

Karune: Nie ma jeszcze ostatecznych decyzji co do wyglą…du – póki co Thor jest nieco mniejszy (widać to na ostatnich screenshotach), gotowa jest też animacja ‘podniesienia’ go.

Pytanie: Pomyślałem sobie, że "HSM nie trafi w Mutaliski, gdyż te mogą… odlecieć", potem dotarło do mnie, iż "mogę podlecieć Nighthawkiem tak blisko, jak tylko się da i zdetonować pocisk w nie rozdzielonej jeszcze grupie jednostek". Jeśli pomyśleć o taktyce rozdzielania Mutalisków, gdy Nighthawk próbuje bawić się w Tassadara, brzmi to całkiem obiecują…co. Może to spowodować, że gracze zaczną… uciekać swoimi siłami, podczas gdy Ty nie masz nawet energii na wystrzelenie HSM. Przeciwnik może próbować zestrzelić Nighthawka paroma Mutaliskami, a potem wezwać posiłki. To poprawiło by micro podczas bitew.

Karune: Masz rację, jeśli zbliżyć się Ravenem (znanym wcześniej jako Nighthawk), Hunter Seeker Missile może zadać poważne obrażeni. Zerg powinien jednak mieć dość czasu na reakcję – rakieta ma lekkie opóźnienie po wystrzeleniu. Poza tym, umieściliśmy wskaźnik, informują…cy która jednostka została namierzona, by wymusić micro dla ograniczenia obrażeń.


Źródła: StarCraft Wire 1 | StarCraft Wire 2
TÅ‚umaczenie: Deimos0

SC2 News
Karune Q&A #51Karune Q&A #51
Åšroda, 28.05.2009, 00:10 :: Negro :: komentarze (4)Åšroda, 28.05.2009, 00:10 :: Negro :: komentarze (4)

Ostatni czas to prawdziwy natłok informacji, niektóre nie są… zbyt dokładne - jak np. wiadomość chińskiego serwisu o wymaganiach SC2 i rzekomym dołą…czeniu edytora map do wersji beta. Na szczęście jest kolejna odsłona Q&A, już 51. Oznacza to garść rzetelnych wiadomości, które wszystkim powinny przypaść do gustu. Ta część zestawu pytań i odpowiedzi jest szczególnie atrakcyjna, jako że Blizzard dołą…czył także część graficzną… - miłej lektury!

Rozmowa z twórcami: Między dodawaniem nowych modeli jednostek, a poprawianiem wyglą…du struktur Zergów, zespół grafików spędził trochę czasu na dopracowywaniu detali, by uczynić grę jeszcze żywszą…. Efektem tego jest zestaw nowych animacji śmierci jednostek. Poniżej przedstawiamy zestrzelenie Carriera przez oddział Marines oraz jednostki Zergów spotykają…ce swoje przeznaczenie.

W świetle przedstawionych informacji, okazale prezentuje się praca grafików - z każdą… kolejną… odsłoną… ich pracy widać coraz większe postępy. Cieszy również informacja na temat kompatybilności powtórek - dzięki temu, łatwiej będzie można śledzić zmiany w taktykach i stylu gry na przestrzeni czasu. Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko czekać na kolejną… odsłonę Q&A i miejmy nadzieję, że następna będzie już beta.

TÅ‚umaczenie najnowszego zestawu Q&A znajduje siÄ™ TUTAJ.


Źródło: Forum Battle.net
TÅ‚umaczenie: Deimos0

Site News
Testy stronyTesty strony
Åšroda, 27.05.2009, 13:36 :: Lukin :: komentarze (1)Åšroda, 27.05.2009, 13:36 :: Lukin :: komentarze (1)

Przywrócona została pełna funkcjonalność strony. Wszystko powinno być w porzą…dku, ale nie wiadomo, czy jeszcze nie trzeba będzie kiedyś jej wyłą…czyć. Dział download niestety nadal nie będzie dostępny przez pewien czas. Póki co możecie rozkoszować się dostępem do ekskluzywnych materiałów :)


<< Poprzednie | Następne >>
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123
Poprzednia strona Na górę Następna strona